HD-DVD og Blu-ray hardware oversikt - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 157
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Nei, i dette tilfellet har STRETTO / Velkommen enda lavere pris enn Pixmania.

Nå var det ikke meningen å gjøre dette til en prisdiskusjon. Jeg tok med prisene for å vise at for meg er prisforskjellen fremdeles en betydelig faktor når jeg velger format/ leverandør. Det kan tenkes at dette utjevner seg etter hvert, men forløpig synes jeg prisforskjellen er stor!
    Det var da merkelig hvor mye billigere stretto er enn de andre. Skulle ikke forundre meg om dette er feilprising. Billigste jeg har sett hd-e1 tidligere var hos elkjøp som hadde den til 5995. Nå er jo også de kommet opp på ca 6500. Jaja har bestilt meg xbox 360 spilleren uansett nå så.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne tråden bruker vi kun veiledende priser, prisdiskusjonen kan vi ta i en annen tråd.

Og bare så det er klart E modellene til Toshiba er europeiske og A modellene er amerikanske.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Hadde vært fint om du hadde lagt til momsen på disse prisene!!
    Finnes absolutt ingen nettbutikker med disse prisene på Toshiba-spillerne!

Generelt så virker tråden litt rotete, for det blir snakket om både de amerikanske og europeiske benevnelsene om hverandre, og det kan være litt trått lesestoff for menigmann

Ellers så leste jeg noe om at det bare er XE2 som får støtte for 1080p og dette stemmer vel ikke gjør det, når Toshibas eget nettsted er ganske ensbetydende om hva XE1 støtter.....
    Ja, det begynner å bli bra rotete:?

XE1 ( Europa ) XA2 ( Amerika ) får støtte for 1080p/24 de har også analoge utganger.

XE2 har jeg ikke hørt om, det blir vel neste generasjon i Europa?

Det hadde vært mye enklere om Toshiba hadde kalt de europeiske spillerene for E2 og XE2 siden de jo er bygd på A2 og XA2.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung spilleren er noe makkverk.

Jeg regner nesten Panasonicen til å være den første "ordentlige" spilleren.

De testene som jeg har sett til nå har vært basert på 1080i ut fra alle spillerene, noe som jo er greit siden det er det A1 gir ut også.

Det blir jo intresant å se når de første testene av 1080p spillerene kommer om bildekvaliteten øker.
    Det burde den jo gjøre siden begge formatene er 1080p på plata og det å sende bildet ut på 1080i medfører jo en konvertering.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ja, det begynner å bli bra rotete:?

XE1 ( Europa ) XA2 ( Amerika ) får støtte for 1080p/24 de har også analoge utganger.
    Har du noen kilde for dette med 1080p/24? Alt jeg har lest er at de(n) gir 1080p/60

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, egentlig ikke.

Offisielle kilder nevner ikke frameraten i det hele tatt underforstått 1080p/60. 1080p/24 kommer fra AVSforum og det skal man ta med en klype salt. Pioneer sin Blu-ray spiller er vel den første som offisielt støtter 1080p/24 og det er ikke utenkelig at Toshiba følger etter, men det er ikke offisielt som sagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Pixmania har disse prisene, og de er inkludert mva. Men det kommer et par ekstra gebyr fra fraktselskap. så man må legge på ca 200kr for å få "riktig" pris.
    Og det gjelder ikke for bluray-variantene? Spøk til side, prisforskjellene er jo nærmest latterlige - dersom man ikke ønsker å vente til krigen muligens blir avgjort skal man være rimelig lite pragmatisk dersom man velger en blurayspiller med disse prisforskjellene.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt overrasket over det vanvittige fokuset på pris.

Hvis man tror at Blu-ray er fremtiden og vil være tidlig ute med HD så er jo ikke prisen så høy i forhold til en god DVD spiller.

Hvis man bare har og er intressert i billigutstyr fra før ( har en billig LCD projector for eksempel ) hva skal man da med HD i det hele tatt?

Hvam gidder vel å kjøpe inn en spiller og plater som man kanskje ikke får noe glede av om kort tid?
    Dette gjelder begge formatene.

Hadde det vært motsatt, hadde man da kjøpt Blu-ray bare fordi spillerene er billigere?

Filmene koster jo det samme i snitt, så der er det jo ikke noe å bytte på.

Jeg vurdere Panasonicen først og fremst fordi det skal være en særdeles god DVD spiller og at den også spiller Blu-ray er jo en grei bonus.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, egentlig ikke.

Offisielle kilder nevner ikke frameraten i det hele tatt underforstått 1080p/60. 1080p/24 kommer fra AVSforum og det skal man ta med en klype salt. Pioneer sin Blu-ray spiller er vel den første som offisielt støtter 1080p/24 og det er ikke utenkelig at Toshiba følger etter, men det er ikke offisielt som sagt.
    Ok, mente det var på avsforum at jeg hadde lest av det var 1080p/60 only på disse Toshiba modellene. Så, får vel bare vente å se da. Har ingen offisielle kilder per i dag jeg heller.

Er jo litt interessert i dette da projektoren jeg har valgt støtter 1080p/24 inn.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt snodig at dagens spillere konverterer til 1080i/60 når det ligger som 1080p/24 på plata.

At de tilbyr det som en opsjon er jo fint for de som ikke kan ta inn noe annet, men å ha det som eneste mulighet virker merkelig.

Kan jo ikke være hverken vanskelig eller dyrt å sende ut det som ligger på plata?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så kan man jo spekulere på hvorfor Toshiba utsatte lanseringen i Europa ( til januar i følge en del utenlandske steder ). Mange mener at det skyldes press fra Hollywood om å implementere soner.
    Det er helt stille fra Toshiba om dette.

Man kan jo også lure på hvorfor Panasonic stoppet sine spillere, det er ikke på grunn av soner i hvertfall for det har den allerede. Jeg er jo litt spent på hor mange av filmene jeg har kjøpt som kommer til å virke når jeg får den.

Tenk så deilig det hadde vært om vi slapp disse !"#¤% sonene i fremtiden, men det er nok å håpe på for mye så lenge det er så mye penger på spill.

Vi får håpe forsinkelsen skyldes oppgraderingen på lydsiden.
    I USA følger det med en lapp man sender inn så får man en CD plate i posten med oppgraderingen på. hadde ikke gjort noe om vi i Europa fikk den ferdig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt overrasket over det vanvittige fokuset på pris.

Hvis man tror at Blu-ray er fremtiden og vil være tidlig ute med HD så er jo ikke prisen så høy i forhold til en god DVD spiller.

Hvis man bare har og er intressert i billigutstyr fra før ( har en billig LCD projector for eksempel ) hva skal man da med HD i det hele tatt?

Hvam gidder vel å kjøpe inn en spiller og plater som man kanskje ikke får noe glede av om kort tid?
    Dette gjelder begge formatene.

Hadde det vært motsatt, hadde man da kjøpt Blu-ray bare fordi spillerene er billigere?

Filmene koster jo det samme i snitt, så der er det jo ikke noe å bytte på.

Jeg vurdere Panasonicen først og fremst fordi det skal være en særdeles god DVD spiller og at den også spiller Blu-ray er jo en grei bonus.

For min del så er jeg ihvertfall ikke interessert i å kjøpe enda flere utgaver av filmene. Derfor har jeg bestilt en 360 hddvd slik at jeg ihvertfall får spilt de av uten å måtte betale skjorta for en middelmådig hddvd - spiller. Det vil nok ikke ta så lang tid før vi får 3gen-spillere til en mer fordelaktig pris. Drømmen må jo være en regionfree multispiller med dvd/Hddvd/blueray.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX2 / AX2 er de eneste HD-DVD spillerene som har dette og det er derfor de man må sammenlikne med både Samsung og Panasonic sine spillere.
    .....det var du som nevnte EX2

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skriver feil i blandt jeg også.

Skulle vært EX1 og AX2.

Det var derfor jeg lagde tråden i utgangspunktet fordi det er så forvirrende.

Jeg tror første posten er sånn nogenlunde korrekt.

Det er forresten litt snodig at Samsung og Panasonic spilleren har samme navn i Europa som i USA selv om de ikke er kompatible. Toshiba har endet litt på navnet, men så lite at det i seg selv blir ett problem.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har noe informasjon å komme med?

Denne tråden likner mer på de vanlige pappaen min er sterkere enn pappaen din trådene vi har allerede.

Noen som har hørt noe konkret om leveringsdato på Toshiba eller Panasonic sine spillere?

Er det noen modeller jeg ikke har fått med meg?

Forhåpentlig vis er det ikke så lenge til Europa er oppe og går på HD sånn at vi kan konsentrere oss utelukkende om europeiske modeller og filmer.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er det Toshiba har sagt angående release i UK:
    During final production testing of the HD-E1 model HD DVD player this month, Toshiba engineers have identified a minor reliability issue with an outsourced LSI component.

Due to Toshiba’s commitment to providing the highest quality product possible, this component is being replaced before the HD-E1 is released to consumers. The shipment of HD-E1 units to the UK market is consequently expected to be delayed, although a quantity of units will be shipped for retail in December. These changes in the manufacturing schedule will also result in production of the HD-XE1 model being revised to January 2007."
    Sier vel egentlig ikke så mye. Antar det samme gjelder for resten av Europa. A2 og XA2 er også forsinket etter hva jeg har lest.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhåpentlig vis er det ikke så lenge til Europa er oppe og går på HD sånn at vi kan konsentrere oss utelukkende om europeiske modeller og filmer.
    Kommer ikke til å skje.. De amerikanske spillerne kommer garantert til å bli veldig populære her på berget, spesielt dersom soner blir innført. Jeg kan garantere at det kommer til å bli et bedre utvalg av filmer i USA, og disse filmene vil folk ha.. (Iallefall jeg..)

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere sett denne? Blu-ray-debutanten

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir jo saken en helt annen, jeg kjøpte HD-DVD-spiller nettopp fordi jeg ønsket high-def., og det er nok også en del andre som har kjøpt/kommer til å kjøpe blue-ray eller HD-DVD av samme grunn.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amazon.de: Toshiba HD XE1 HD-DVD-Player (1080p, 5.1, HDMI 1.3) schwarz: Elektronik

Mulig jeg er helt på viddene her, men skulle ikke Toshiba HD-XE1 komme med analoge 5.1 utganger? det var igrunn enesete argumentet mitt for å kjøpe toppmodellen da jeg ikke har hdmi inn på reciveren

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •