HD-DVD og Blu-ray hardware oversikt - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 157
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    For øyeblikket knuser selvsagt HD-DVD Blu-ray på pris / ytelse.

Men på sikt vil det jevne seg ut.

Det har det jo allerde gjort her i Norge ( selv om grunnlaget er svært tynt:-D ) XE1 koster jo ca det samme som Samsung sin spiller som det er naturlig å sammenlikne med.

Alle Blu-ray spillere har eller får TrueHD støtte.

Toshiba HDXA2 får samme veil pris i USA som Samsung sin BD-P1000 så prisene jevner seg ut.
    Samsung spilleren er vel "billigutgaven" er det ikke?
    Den ahr jo fått massiv kritikk og ble av svært mange levert tilbake til forhandler.
    Nå har ikke jeg fulgt spesielt med når det gjelder denne spilleren siden den ikke har fått noe gode kritikker fra noe hold.
    Men hvis den har fått oppgraderinger som gjør den like god som AX1/XE1 (ingen har jo testet EX1 enda så regner den som like god som AX1) så er jo det bra.
    Hjemmekino gav jo denne spilleren karakter 2, og hevet A1 fra 2 til 4, fordi Samsungen visstnok var så dårlig.

Jeg tror det er E1 som vil bli storselgeren og den er jo 60-100% billigere enn noen BluRay spiller, så samsungen må nok ned på 6-7000 for å bli noe direkte konkurrent hvis det er rolle som billigspiller i Blu-Ray familien.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo utstyret som bestemmer og sånn sett er ikke hverken E1 eller E2 i samme klasse som Samsungen som har både analoge utganger og 1080p.

EX2 / AX2 er de eneste HD-DVD spillerene som har dette og det er derfor de man må sammenlikne med både Samsung og Panasonic sine spillere.

Og, ja 1080p og analoge utganger er viktig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i dette.

Men jeg tror faktisk at det vil bli solgt langt flere E1 enn EX1, og siden man kan overføre HD-lyd via HDMI til receiver, så er det færre som vil føle behovet for analoge utganger.
    Og de fleste tror jeg vil føle at 1080i er godt nok, evt, de sitter på 720p skjerm, så de får ikke nytte av 1080p uansett.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har det jo allerde gjort her i Norge ( selv om grunnlaget er svært tynt:-D ) XE1 koster jo ca det samme som Samsung sin spiller som det er naturlig å sammenlikne med.

Alle Blu-ray spillere har eller får TrueHD støtte.

Toshiba HDXA2 får samme veil pris i USA som Samsung sin BD-P1000 så prisene jevner seg ut.
    Mener du virkelig dette?

Denne Samsung spilleren har jo nesten blitt latterliggjort på en del forum! Mange "Blu-ray fans" gir jo denne en del av skylda for den negative kritikken som Blu-ray fikk etter lanseringen. Den har fått dårligere kritikk enn Toshibas HD-A1, som koster halvparten, i noen tester.

Den har nok kanskje blitt bedre med ny firmware, men den nå skal være på høyde med Toshibas 2. gen toppmodeller tviler jeg sterkt på!

Samsung spilleren benytter samme decoder brikke som sitter i HD-A1. Denne brikken kan kun gi 1080i ut. Samsung spilleren leverer 1080p ved å kjøre 1080i signalet gjennom en deinterlacerbrikke før det sendes ut. Det er altså ikke noe "ekte" 1080p signal den leverer.

Toshibas HD-XE1/HD-XA2 bør nok heller sammenlignes med Pioneer spilleren og da er prisforskjellen fremdeles stor i HD DVD's favør!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ex-1

Har hørt at det blir ganske store utsettelser på Toshiba sine spillere i Europa, bestilte derfor en AX-1 i USA. Når kan vi vente at 2 generasjon (E1 og XE-1 i Europa A2 og XA-2 i USA) kommer i salg??

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung spilleren er blitt mye bedre mottatt etter at det kom filmer med akseptabel kvalitet...

Mvh

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analoge utanger.. Men har den DTS MA dekoder, eller Dolby True HD dekoder? Samsungen er en vits.. Vil ikke engang regne den som en fullverdig Blueray avspiller før den kan sende ut all informasjonen som er lagret på disken..

1080p er kjekt å ha, men ikke viktig, med mindre du har en 1080p prosjektør.. Kan du nevne noen 1080p prosjektører som ikke har gode 1080i deinterlacer kretser, og som mest sansynlig er bedre enn de kretsene som er innebygd i Samsungen?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Samsung spilleren har sikkert fått en del ufortjent kritikk siden de første Blu-ray filmene var av heller slett kvalitet. Det kan nok tenkes at den med ny firmware og bedre filmer fremstår som en god spiller.

Men de analoge utgangene har man begrenset nytte av når spilleren ikke dekoder de nye lydformatene! Når i tillegg 1080p signalet leveres gjennom å deinterlace et 1080i signal mener jeg det er mer riktig å sammenligne denne spilleren med E1, E2 og ikke XE1, XA2!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg forstår så har Samsungen den hardwaren som skal til for å kunne levere ett bra bilde og de nevnte lydformatene.

Problemet er at Samsung har sendt produktet ut på markedet alt for tidlig i likhet med Toshiba.
    Desverre så var også de første filmene elendige på Blu-ray, det var de ikke på HD-DVD.
    Toshiba har også oppgradeing via nettet, mens Samsung og Panasonic oppgraderes via CD.

Samsungen er en midelmådig DVD spiller, både Panasonic og Toshiba er bedre på dette med Pansonic klart på topp.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er PS3 også full av bugs, noe som ikke akkurat er uventet.

Den spiller riktignok Blu-ray filmer greit nok, men er ikke akkurat feilfri der heller.

Vi får håpe at de har fikset alle feilene til den slippes i Europa.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD drevet til Microsoft ser ut til å fungere greit, men det har som kjent ikke HDMI utgang eller Analog multikanal.

Det blir med andre ord en noe halvhjertet HD-DVD spiller, men prisen er jo lav så man kan vel egentlig ikke forlange mer.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første HD spilleren blir nok en PS3 her.. Så kan jeg sitte rolig og se på krigen. Men da har jeg vel allerede tatt et valg, slik som mange andre PS3ere...

Mvh

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en fornuftig strategi.

Jeg skulle ømske jeg hadde tolmodighet til det.

Dessverre har jeg allerede sett HD-DVD på en Pearl og da er skaden skjedd.
    Jeg har nok ikke viljestyrke nok til å vente helt til våren med å få meg en spiller, så det blir vel til at jeg setter fyr på eg stor bunke penger ( igjen ) for å få med det nyeste og kuleste.

Men, det er jo litt moro det også da:-D

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg forstår så har Samsungen den hardwaren som skal til for å kunne levere ett bra bilde og de nevnte lydformatene.

Problemet er at Samsung har sendt produktet ut på markedet alt for tidlig i likhet med Toshiba.
    Desverre så var også de første filmene elendige på Blu-ray, det var de ikke på HD-DVD.
    Toshiba har også oppgradeing via nettet, mens Samsung og Panasonic oppgraderes via CD.

Samsungen er en midelmådig DVD spiller, både Panasonic og Toshiba er bedre på dette med Pansonic klart på topp.
    Hvis den europeiske utgaven er lik den amerikanske har den ikke hardware til å sende ut 1080p signalet direkte. Den deinterlacer et 1080i signal og da kan man vel i mange tilfeller like gjerne hente ut et 1080i signal fra spilleren og la TV/PJ ta seg av deinterlacingen? Det er mulig den har hardware til å dekode de nye lydformatene, men den får trekk i alle tester jeg har sett for at den ikke gjør dette.
    For eksempel testen som refereres til i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...ske-video.html
    Det er jo heller ikke positivt at den ikke er bra på DVD.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke tålmodighet til å vente lenger og håper å skaffe meg en HD spiller i løpet av de neste par månedene.

Da vil jeg som jeg ser det ha disse alternativene (prisene er hentet fra norske nettbutikker i dag):

Blu-ray
    Samsung BDP 1000 kr. 9.995
    Panasonic DMP-BD10 kr. 13.290

HD DVD
    Toshiba HD-E1 kr. 4.738
    Toshiba HD-XE1 kr. 7.263

Samsung spilleren synes jeg har for mange svakheter og 13.000 for Panasonic spilleren blir litt for mye etter min mening!

Slik det ser ut nå faller valget mitt på HD-XE1 hvis denne ikke blir altfor mye forsinket.
    Utenom pris så taler det til Toshibas fordel at de første europeiske spillerne vil være sonefrie. Det gjør at jeg slipper å måtte vente på at filmene blir sluppet i Europa.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg har heller ikke tålmodighet til å vente lenger og håper å skaffe meg en HD spiller i løpet av de neste par månedene.

Da vil jeg som jeg ser det ha disse alternativene (prisene er hentet fra norske nettbutikker i dag):

Blu-ray
    Samsung BDP 1000 kr. 9.995
    Panasonic DMP-BD10 kr. 13.290

HD DVD
    Toshiba HD-E1 kr. 4.738
    Toshiba HD-XE1 kr. 7.263

Samsung spilleren synes jeg har for mange svakheter og 13.000 for Panasonic spilleren blir litt for mye etter min mening!

Slik det ser ut nå faller valget mitt på HD-XE1 hvis denne ikke blir altfor mye forsinket.
    Utenom pris så taler det til Toshibas fordel at de første europeiske spillerne vil være sonefrie. Det gjør at jeg slipper å måtte vente på at filmene blir sluppet i Europa.
    Hadde vært fint om du hadde lagt til momsen på disse prisene!!
    Finnes absolutt ingen nettbutikker med disse prisene på Toshiba-spillerne!

Generelt så virker tråden litt rotete, for det blir snakket om både de amerikanske og europeiske benevnelsene om hverandre, og det kan være litt trått lesestoff for menigmann

Ellers så leste jeg noe om at det bare er XE2 som får støtte for 1080p og dette stemmer vel ikke gjør det, når Toshibas eget nettsted er ganske ensbetydende om hva XE1 støtter.....

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Joda prisene er inklusive moms:
    http://avforum.no/avnytt/showproduct...cat/16/page/10
    http://avforum.no/avnytt/showproduct...cat/16/page/10
    Ellers så leste jeg noe om at det bare er XE2 som får støtte for 1080p og dette stemmer vel ikke gjør det, når Toshibas eget nettsted er ganske ensbetydende om hva XE1 støtter.....
    XE1 har 1080p (det er vel ikke annonsert noen XE2). Det samme har XA2 (amerikansk versjon). XA1 har kun 1080i.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pixmania har disse prisene, og de er inkludert mva. Men det kommer et par ekstra gebyr fra fraktselskap. så man må legge på ca 200kr for å få "riktig" pris.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Pixmania har disse prisene, og de er inkludert mva. Men det kommer et par ekstra gebyr fra fraktselskap. så man må legge på ca 200kr for å få "riktig" pris.
    Nei, i dette tilfellet har STRETTO / Velkommen enda lavere pris enn Pixmania.

Nå var det ikke meningen å gjøre dette til en prisdiskusjon. Jeg tok med prisene for å vise at for meg er prisforskjellen fremdeles en betydelig faktor når jeg velger format/ leverandør. Det kan tenkes at dette utjevner seg etter hvert, men forløpig synes jeg prisforskjellen er stor!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    XE1 har 1080p (det er vel ikke annonsert noen XE2). Det samme har XA2 (amerikansk versjon). XA1 har kun 1080i.
    Ble bare noe forvirret av at XE2 er nevnt lenger opp i tråden....

Riktig at vi ikke bør gjøre dette til noen prisdiskusjon, men siden det er en "krig" på gang så gjør prisene et relevant poeng i diskusjonen

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •