HD-DVD vs Blu-Ray - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 255
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spill trenger masse plass, særlig i Europa, med krav om både tekst og tale på en haug med språk. Final Fantasy X ble faktisk for stort til å få plass på én DVD, så de måtte kutte deler av innholdet. Det var i 2002, tror neppe spill har krympet siden den gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Så innlegget var uten poeng?
    Jeg regner med at de andre skjønte poenget.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Esp1, nå synes jeg du kanskje er litt på kanten krass... Fint om vi forholder en hyggelig tone her...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog

For min del er det prisen som avgjør hele kampen. maks kvalitet til lavest mulig pris. Ergo laster jeg alt HD materialet mitt ned for øyeblikket da det er tilnærmet gratis
    Trodde ikke det var lov å diskutere nedlasting på denne siden.

Men, tror nok HD-DVD bli julepresangen i år. Og da bestilt fra Movietyme med 7 filmer gratis for 429£

Cyberdog
    La meg gjette hvilken produsent du skal kjøpe?!

Toshiba!

I wonder why... ;-)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ESP1: blir du gretten fordi du ikke finner noen flere fordeler for BD?

Det spiller vel ingen rolle hvem som har laget HD-DVD spilleren, så lenge den er bra.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Esp1, nå synes jeg du kanskje er litt på kanten krass... Fint om vi forholder en hyggelig tone her...
    Tja, minst 50% av innleggene her er bare svada og har flere huller enn en sveitserost. Vi får servert skråsikre innlegg om at BD kun kan bruke MPEG, at BD50 er umulig, BD har for mye lagringskapasitet, etc, etc.

Men det er jo fint å se at den norske HD DVD fansen har kommet til en felles konklusjon om at BD50 er en umulighet å produsere...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg tror vel egentlig ingen har konkludert og påstått så tydelig, Esp1, men når det er sagt synes jeg faktisk det er morsomt at det blir litt liv rundt disse nye, spennende formatene... La oss bare forholde oss så høflige og respektfulle for øvrige medlemmers meninger som mulig, så skal vi nok klare å diskutere oss i "havn" her til slutt...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    ESP1: blir du gretten fordi du ikke finner noen flere fordeler for BD?

Det spiller vel ingen rolle hvem som har laget HD-DVD spilleren, så lenge den er bra.
    Siden det bare er Tosh som lager disse fantastiske spillerne så har du vel ikke akkurat så mye å sammenlikne med...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Esp1, nå synes jeg du er barnslig, vi har bare fjernet BluRay banneret ditt med en tydelig forklaring for hvorfor, ikke rørt signaturen din for øvrig, så oppdaterer du signaturen din med at den er slettet av moderator... Ærlig talt, jeg har ingen ting mot litt fundamentalisme, men nå skaper du negativitet her inne, og det er ingen tjent med...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Esp1, nå synes jeg du er barnslig, vi har bare fjernet BluRay banneret ditt med en tydelig forklaring for hvorfor, ikke rørt signaturen din for øvrig, så oppdaterer du signaturen din med at den er slettet av moderator... Ærlig talt, jeg har ingen ting mot litt fundamentalisme, men nå skaper du negativitet her inne, og det er ingen tjent med...
    Greit nok, jeg har endret signaturen og takker for meg i denne omgang.

I flere meningsløse innlegg på dette forumet har jeg blitt latterligjort som fanatisk BD tilhenger, i første rekke av ennå mer fanatiske HD DVD tilhengere som nå sitter med sine importspiller.

Jeg påklager med dette at jeg har blitt fremstilt som Espen Bin Laden i tråden om HD DVD/BD og krever at alle støttende innlegg som går på å latterligjøre min _person_ fjernes fra AV forumet omgående.

Inntil vedkommende som står bak den meldingen leverer en personlig unnskyldning er jeg ferdig med "AV Forum", der moderatorene tydeligvis finner det mer interessant å fjerne en uskyldig grafikk enn å moderere en stri strøm av usakelige personangrep fra HD DVD fansen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angåande overføringshastigheita:
    Eg hadde lest at HD-DVD gjekk på 19 Mbps på single speed, men det ser ut til at dette var utdatert informasjon. Etter det eg kan lese, er overføringshastigheita for HD-DVD og BD like i høve til rotasjonshastigheita. Det skulle gjere dei likestilte som generelle datalagringsmedium når det gjeld fart.

For film spesifiserar standarden, om eg har forstått det rett, 54Mbps. Det vil seie at 1x er uaktuellt for Bluray-spelarar. Eg har ikkje klart å finne det tilsvarande talet for HD-DVD, er det nokon som veit det?

Kay

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok, jeg har endret signaturen og takker for meg i denne omgang.
    Veldig synd, du har blitt gjort til martyr i denne saken, der det er deg mot "resten". Jeg har ikke lagt inn mange støttende innlegg, da jeg mener du har dekket de fleste "argumenter" i denne diskusjonen. Til tider litt krass, men at bannerten og signaturen din måtte endres er litt drøy.

Forstår ikke hvordan en Bluray bannert kan provosere. Mange synes kanskje for eksempel flatskjerm er provoserende, jeg synes faktisk det er provoserende å se både Liverpool og Start logoer som avatarer.

Enten man er fanatisk Bluray eller HD-DVD tilhenger bør det respekteres av andre, det er heldigvis ikke opp til dette forumet å bestemme hva som skal bli den neste standarden. (om det blir en standard vel og merke...)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg ikke klarer forstå helt er om begge formatene kan kjøre MPEG2/4 og VC1, kan da BD kjøre med 54MBps mens HD-DVD må kjøre 36MBps, eller stiller begge spillerene med samme båndbredde?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, minst 50% av innleggene her er bare svada og har flere huller enn en sveitserost.
    Da skulle det ikke være noe problem for deg å bevise/argumentere bort dette på en saklig måte?
    Vi får servert skråsikre innlegg om at BD kun kan bruke MPEG, at BD50 er umulig, BD har for mye lagringskapasitet, etc, etc.
    Har vel ikke sett et eneste innlegg som sier at BD kun kan benytte MPEG. Ei heller at BD50 er umulig. Heller ingen som har sagt at BD har for mye lagringskapasitet, så dette må være uttalelser du skaper oppe i hodet ditt Esp1....
    Men det er jo fint å se at den norske HD DVD fansen har kommet til en felles konklusjon om at BD50 er en umulighet å produsere...
    Snakker om å gjøre en fugl til 10 høns.... Det er blitt spekulert i om BD50 blir den suksessen som enkelte hevder. Syntes du det er rart når det enda ikke er utgitt en tittel, og selv Microsoft sier at usikkerheten med disse platene er grunnen til at de satser på HD-DVD? En umulighet er det åpenbart ikke siden Kingdom of heaven kommer og 100gb plater allerede er testet...

Beklager Esp1, men for meg så virker du nå kun bitter og frustrert....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg ikke klarer forstå helt er om begge formatene kan kjøre MPEG2/4 og VC1, kan da BD kjøre med 54MBps mens HD-DVD må kjøre 36MBps, eller stiller begge spillerene med samme båndbredde?
    Nettop dette er det eg lurer på òg. Slik eg innbillar meg at det er, kan dei som lagar film på BD bruke 54Mbps, og vere garantert at alle spelarar som oppfyller BD-standarden er i stand til å handtere det. Dersom standarden for HD-DVD spesifiserar 36Mbps, må dei som lagar film hald seg innan den bitrata for å vere sikre på at alle spelarar kan takle det (og alt anna ville vel vore uakseptabelt). Dette burde i sofall vere ein fordel for Bluray.

Kay

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Veldig synd, du har blitt gjort til martyr i denne saken, der det er deg mot "resten". Jeg har ikke lagt inn mange støttende innlegg, da jeg mener du har dekket de fleste "argumenter" i denne diskusjonen. Til tider litt krass, men at bannerten og signaturen din måtte endres er litt drøy.

Forstår ikke hvordan en Bluray bannert kan provosere. Mange synes kanskje for eksempel flatskjerm er provoserende, jeg synes faktisk det er provoserende å se både Liverpool og Start logoer som avatarer.

Enten man er fanatisk Bluray eller HD-DVD tilhenger bør det respekteres av andre, det er heldigvis ikke opp til dette forumet å bestemme hva som skal bli den neste standarden. (om det blir en standard vel og merke...)
    Men man må jo og se at det er forskjellige bruks kriterier for forskjellige brukere og.
    Jeg er 100% i mot kopisperrer og regionskoding, samt BD's påfunn om at hvis du endrer koden på spilleren vil den automatisk gå tilbake til original region.
    Om jeg kjøper en film i USA, Japan eller norge skal da på ingen måte ha noen betydning for om jeg skal kunne få lov til å se på filmen.

Om jeg kjøper en BD-disk vil jag anse denne som MIN og skal defor kunne lagre den sammen med alle andre filmer jeg har på en server så jeg kan enkelt klikke på et bilde av filmen og velge hvor i huset den skal spilles med styringsenheten. Jeg mener kopiering til andre enn til eget bruk er forkastelig og burde vært straffet hardt.
    Men dette vil så definitivt ikke BD at jeg skal få gjøre.

Dessuten har jeg et barn (og kommer sikkert flere) som sikkert vil få mange filmer på dette formatet og, og da er det på ingen måte en fordel med 0.1mm beskyttende lag, og at riper ikke kan fikses med slik rense maskin, og at jeg på ingen måte kan kopiere filmen gjør det ikke bedre.

Hvilken som har best overføringshatighet og lagringskapasitet bryr jeg meg overhodet ikke om, om disken kan inneholde bare 100MB eller 200Gb så lenge begge kan gi like godt bilde på en 3t lang film så er dette likegyldig for meg.

Kopisperrer, dårlig ripesikring, regionskoding er for min del en så stor ulempe at jeg ønsker det langt vekk.
    Dessuten blir fordelene til begge format ellers mer ller mindre utjevnet nå med nye spillere. Slik jeg ser det har BD bare fordeler i henhold til spill og som et rent lagringsmedia til pc. Der kan jeg godt se for meg at det etterhvert blir kjekt å ha den 20Gb ekstra lagringsplassen.

Men som Video avspiller nei.

Edit: fikset noen skrive-leifer.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Spill trenger masse plass, særlig i Europa, med krav om både tekst og tale på en haug med språk. Final Fantasy X ble faktisk for stort til å få plass på én DVD, så de måtte kutte deler av innholdet. Det var i 2002, tror neppe spill har krympet siden den gang.
    Den kommentaren om spill ser jeg nå var lite gjennomtenkt, så den skal jeg spise opp. Tankegangen min gikk vel heller i det faktum at det har tatt over 8 år å øke fra spill på 500MB til dagens som vanligvis ligger på 2-3GB. Det er vel ingen spill i dag som ikke går på en DVD (?), så at de plutselig skal trenge mer enn 30gb fant jeg litt merkelig, men igjen er "aldri" et sterkt ord.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har vel ikke sett et eneste innlegg som sier at BD kun kan benytte MPEG.
    Denne må jeg ta på min kappe, jeg hadde et slikt innlegg ops:
    Men Sony sine utgivelser blir vel ikke utgitt på VC1.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Til tider litt krass, men at bannerten og signaturen din måtte endres er litt drøy.

Det er vel ingen som er så fantatiske at de lar seg provosere av selve budskapet. (?)

Har du vært på et forum der det er tillatt med bannere for alle, så skjønner du hvorfor noe slikt er håpløst.... Selv et totalt friskt menneske kan jo utvikle epelepsianfall av mindre.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten har jeg et barn (og kommer sikkert flere) som sikkert vil få mange filmer på dette formatet og, og da er det på ingen måte en fordel med 0.1mm beskyttende lag, og at riper ikke kan fikses med slik rense maskin, og at jeg på ingen måte kan kopiere filmen gjør det ikke bedre.
    Nei det er faktisk hevdet at dette 0.1mm laget Blu-Ray bruker er bedre enn DVD og HD-DVD (0.6mm) pga bruk av et spesielt stoff som er mye hardere.. På grunn av dette er det plass til flere layers på Blu-Ray, men det gjør produksjonsmetoden dyrere.

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •