HD-DVD vs Blu-Ray - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 255
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, igjen, forsøk å ikke rakke ned på hverandre, det bare provoserer og drar oss ut på sidelinjen. Det er tydelig at denne debatten engasjerer, som gjør det enda viktigere å være diplomatisk i kommunikasjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slik situasjonen er blitt er ikke den vanlige mann i gata interessert i å bytte over til HD oppløste medier som jeg ser det. Det er det kun entusaister som oss her inne som er. Derfor ser jeg for meg at det billigste kommer til å vinne, for at folk skal kjøpe HD oppløst materiale må filmindustrien ha samme pris på media som de dvd koster i dag, og at en avspiller ikke koster mye.
    At man i dag får kjøpt hd-dvd combo plater er en kjempefordel, for da metter man 2 marked. Dette vil også føre til at når folk kjøper en film har man dvd og hd-dvd utgaven, og det blir en myk overgang for forbrukerene.
    Hd-dvd koster ikke mer en ca 150,- per film i dag, det er overkommelig, og spillerene vil synke i pris.
    Bluray må bli billigere, og levere samme eller bedre kvalitet en hd-dvd i dag for å ha sjanse. Det er klart de har en fordel med PS3.
    Jeg mente ikke i sted at BD ikke støtter VC1, for det gjør den, men Sony vil helst ikke pushe dollar over på VC1 som er eid av konkurrenten, nå har også www.play.com lagt ut noen hd-dvd'r som er fra sony, moro å se fremover.
    Før var jeg BD mann, men som jeg ser nå gir hd-dvd mer for pengene og bedre kvalitet, og det er 30 eller 50GB bryr meg lite, det er åssen man utnytter plassen som har noe å si.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror det generelt er svært vanskelig å forutse hvordan markedet vil reagere på HD. Hvis det blir som med Tivoli-radioen, iPodden eller flatskjermen; en "greie" å kunne vise HD i hjemmet, flyttes plutselig prissensitiviteten flere hakk i "riktig" retning.

Hvis formatet imidlertid blir en særinggreie uten appell til det brede lag kan det veldig lett bli som du antar, moffe, men det vil vi nok ikke se resultatet av før i løpet av neste år. BluRay har jo tross alt svært mange støttespillere i filmindustrien, som garantert vil gi BluRay en sjanse før de gir opp og lar innholdet formidles også på HD-DVD (som dermed fører til priserusjon grunnet økt konkurranse).

Et tredje aspekt er utviklingen innen nedlastbart innhold, som selvsagt kan sidestille innhold på HD-DVD og BluRay som sådan hvis tilbudet utvides. Det kan veldig lett være slik at filmindustrien tjener minst like mye på å la innholdet være tilgjengelige direkte på nett, da slipper de jo en masser av distribusjonsledd... Apple solgte 125.000 filmer på noen dager etter lansering, og da med SD-kvalitet og kun et svært smalt utvalg filmer.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jeg foreslår at du bruker mer tid på å finne info enn å bare skrive tull
    Oj da,sint nå..........

Sitat Opprinnelig postet av Britax
    hvis du hadde brukt litt mer tid på dette å hadde du visst at Sony har rettigheter på utgivelser fra en rekke filmselskaper, jeg er 100% klar over at BD kan dekode VC1..
    Og poenget ditt er....?
    Tror du fortsatt at Sony som filmselskap er låst til MPEG2 ?

Widescreen review October 2006:
    Don Eklund Sony Pictures: We`re not wedded to any one codec,but we are presently satisfied that the Sony encoders are the closest to the origanal master.As technology improves with AVC and VC-1,we may well switch to one of these codecs or may use them on a title-by-title basis if they work better on a particular release.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, pussig.
    De har innsett at VC1 er bedre nå.
    Dette var ny info for meg.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lygren
    Et tredje aspekt er utviklingen innen nedlastbart innhold, som selvsagt kan sidestille innhold på HD-DVD og BluRay som sådan hvis tilbudet utvides. Det kan veldig lett være slik at filmindustrien tjener minst like mye på å la innholdet være tilgjengelige direkte på nett, da slipper de jo en masser av distribusjonsledd... Apple solgte 125.000 filmer på noen dager etter lansering, og da med SD-kvalitet og kun et svært smalt utvalg filmer.
    Dette blir jo straks mer relevant de neste årene, når de allerede i dag med VC-1 klarer å streame 1080P m/meget god kvalitet på under 10mbit/s. Å streame HD filmer i 720P kan bli svært populært ettersom flere og flere får kraftigere bredbåndsforbindelse. Personlig tror jeg vi kommer til å se mye mer av dette i tiden som kommer. Pris og tilgjengelighet kommer til å bli en avgjørende faktor. Kanskje er denne formatkrigen det siste vi ser av optiske media...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner selvfølgelig ikke til dette selv, men jeg har en uhmm slektning som laster ned endel HD filmer fra sånne farlige sider. En ting som er veldig populær der er filmer i h.264 med 720p oppløsning, som passer akkurat på en 4.7GB DVD plate. Kvaliteten på disse er helt akseptabel.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDDVD/ Bluray combo...

Regner med at flere har sett dette, men poster alikevel. Tråden har vært død en stund, nå...

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=341325
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

soner på hddvd

HD DVD ikke sonefri - ITavisen : Nyheter

kanskje gamle nyheter for noen?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    HD DVD ikke sonefri - ITavisen : Nyheter

kanskje gamle nyheter for noen?
    Så DVD Forum var ikke bare for DVD alikevel?

Dette kommer jo bare til å skape enda mer forvirring i markedet.

Hva med Toshiba spillere som allerede er solgt? Blir de sonefrie eller "ubrukelige"? Kommer det en firmware-oppgradering som gir de en "sone", i så fall kommer det sikkert firmware som også gjøre de sonefrie. (?)

Hvordan blir soneinndelingen? Flere soner for HD-DVD står det, men hva er formålet med det?

Kan vi fortsette å importere HD-DVD plater fra USA?

Skjønner ikke hvorfor de utvikler formatet etter de har begynt lanseringen. Det ender bare med at "mannen i gata" handler det som er *trygt*, altså DVD.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-A1/ HD-XA1 og HD-E1/ HD-XE1 er regionsfrie og vil alltid være det. Det blir nok 3.gen spillerne som får koding, da det refereres til en gang "neste år".

Tviler sterkt på at det vil komme noen firmware som tvinger en til å oppgradere spilleren til en eller annen region.

Dette har ikke bare med kopiering å gjøre, men med prising. Filmer i USA er billigere enn i Europa.

Dette var en nedtur, men absolutt ikke uventet når det er allerede er bestemt for Bluray. Og det er jo heller ikke Toshiba eller Sony som bestemmer dette, men filmselskapene.

Så løp og kjøp HDDVD-spiller NÅ, mens den enda er regionsfri
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg: "Your HD DVD player needs to be updated to play this disc. Press OK to download and install player update now..."

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Ser for meg: "Your HD DVD player needs to be updated to play this disc. Press OK to download and install player update now..."
    Påtvunget firmware-oppgradering er ikke noe uvanlig. Se for eksempel på Sony PSP. Etterhvert som det blir lansert nye spill, er man nødt til å installere ny firmware for at det skal fungere.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som er sikkert er at hddvd mistet et meget stort pluss i min bok, og i andres som bestiller filmer over nettet(utenlands).

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    En ting som er sikkert er at hddvd mistet et meget stort pluss i min bok, og i andres som bestiller filmer over nettet(utenlands).
    Helt klart.. For min egen del så gjør det ikke så veldig stor forskjell uansett, jeg kjøpte spilleren ifra USA, og kommer til å kjøpe 90% av filmene ifra der uansett.. Men det ødelegger jo for muligheten til å kjøpe filmer ifra andre markeder dersom de blir utgitt der..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke helt forstått dette, de av oss som har kjøpt regionfrie spillere i/fra USA har vel ikke noe nytte av at de regionfrie så lenge vi må kjøpe amerikanske filmer uansett - eller?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Toshiba ikke tvinger oss til å oppgradere til ny firmware og låse spilleren til en region - ja, så har de av oss som kjøpte HD-A1/ HD-XA1 en regionsfri spiller. Akkurat som med dvd og kan kjøpe filmer fra hele kloden.

Men, time will show. Personlig tror jeg ikke de kommer til å kjøre en slik tvungen firmware.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det vil si at vi inntil Toshiba evt. tvinger oss til region 1 kan spille av europeiske filmer når disse kommer, har jeg fått meg en positiv overraskelse i dag

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen regionskoding på disse spillerne, ja, så foreløpig kan vi ta det heeeelt med ro
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, da viste det seg at det var en god grunn til at Toshiba var veldig vage rundt soneinndeling. Jaja...

Mvh

Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •