RGB/S-video vs HDMI fra DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RGB/S-video vs HDMI fra DVD

Jeg er ikke helt kjent her på forumet enda så jeg finner ikke så godt frem, så jeg satser på at jeg er i rett forumseksjon.

Det jeg lurer på er følgende:
    Har akkurat kjøpt Panasonic TH-42PV60E (Lyd og Bile testvinner i siste nummer) og har en DVD spiller med S-video og RGB (scart) utgang.

Er forskjellen på bildekvalitet over HDMI nok til å forsvare innkjøp av ny DVD spiller?
    Tenkte forøvrig på Panasonic DVDS97EGS som av en eller annen grunn selges for 1995,- på elprice, mot 3495++ hos alle andre nettbutikker.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om kvaliteten er god nok til å forsvare prisen...
    Tja, jeg synes det så definitivt, men det er sikkert mange som er vesentlig mindre kresen enn meg, men forskjellen fra s-video til komponent eller RGBHV er i allefall STOR spør du meg. HDMI går jo for å være hakket bedre enn komponent.

Svært mange er fornøyd med HDMI fra Oppo sim spiller, den gjør det strålende på alle tester, men legg merke til at det KUN gjelder via de digitale utgangene (HDMI-bilde og SPDIF-lyd)!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Jeg er ikke helt kjent her på forumet enda så jeg finner ikke så godt frem, så jeg satser på at jeg er i rett forumseksjon.

Det jeg lurer på er følgende:
    Har akkurat kjøpt Panasonic TH-42PV60E (Lyd og Bile testvinner i siste nummer) og har en DVD spiller med S-video og RGB (scart) utgang.

Er forskjellen på bildekvalitet over HDMI nok til å forsvare innkjøp av ny DVD spiller?
    Tenkte forøvrig på Panasonic DVDS97EGS som av en eller annen grunn selges for 1995,- på elprice, mot 3495++ hos alle andre nettbutikker.
    Kjør RGB og vent med ny DVD-spiller til de nye dvd-formatene kommer i løpet av høsten eller en gang neste år. Har selv, s97 og er veldig fornøyd med den, men jeg ville altså ha ventet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kvalitetshoppet vil ha mer med hvaslags dvd spiller du har i øyeblikket, enn om du bruker rgb scart eller hdmi. kabelstrekket er også en faktor her, men har du f.eks en united dvd spiller kjøpt for 399,- på rimi er en s97 verdt pengene.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Kjør RGB og vent med ny DVD-spiller til de nye dvd-formatene kommer i løpet av høsten eller en gang neste år. Har selv, s97 og er veldig fornøyd med den, men jeg ville altså ha ventet.
    Jeg håper du mener de to nye HD-DVD variantene ikke at det noe annet snodig på gang?
    En HD/BluRay spiller tror jeg uansett er et år frem i tid så jeg ser ikke poenget med å vente på den. Jeg vil avvente litt og se om det kåres noen formatvinner eller til det kommer noen kombispillere som tar alt.

Jeg har idag en gammel sliten billig Thomson spiller som er sikkert 5-6år gammel. S97 levere også progressivt signal over HDMI så jeg vil tro jeg kommer godt ut av kjøpet uansett. Prisen er det i alle fall lite å si på nå som den går for under 2k. Jeg har egentlig overbevist meg selv så S97 blit nok bestilt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør bli fornøyd med S97, jeg testet ut både Denon 1920 og Samsung 850 men ble først fornøyd med bildet med S97 (bildefiltrene er viktige på filmer med dårlig bildekvalitet og mye støy) - også har den artige detaljer som f.eks. synk av lyd og flytting av tekst.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    også har den artige detaljer som f.eks. synk av lyd og flytting av tekst.
    Flytting av tekst var jeg ikke klar over, det var en genial sak. Akkurat det med for store undertekster er et stort irritasjonsmoment når man sitter hjemme med 42". Jeg har kun en gang sett en film (Enemy of the State) hvor DVD'n inneholdt to undertekster i forskjellige størrelser, det burde alle filmutgivelser hatt muligheten til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •