Hvilket format har du mest tro på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket format har du mest tro på?

Har det vært noen undersøkelse her på hvilket HD-format folk har mest tro på? Synes det kan være litt interessant.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel vært endel tråder her ang HD- kontra BR formatet.

Det virker som om de fleste har mest tro på HD, men jeg skal uansett ha en kobinert HD-/ BR spiller når den tid kommer.. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke. Siden selve audio/video-strømmene ser ut til å bli svært like, skiller de seg vel mest mhp lagringskapasitet og evt pris.

Jeg sitter uansett på gjerdet til vi har en vinner, evt kombispillere som lar seg installere på HTPC.

mvh
    Knut

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke satt meg dypt inn i alt av tall og hvem som er involvert i hva, men det virker som HD-DVD har fått et forsprang. Nå er det så mye forsinkelser med PS3 etc at jeg tror HD-DVD kan etablere seg enda bedre de neste 6mnd.

DVD kommer til å regjere markedet i lang tid fremover uansett. Ja kanskje så lenge at vi ser et 4. format som tar over for DVD/HD-DVD/BlueRay og gjør slutt på alle våre bekymringer.(?)

Gang på gang er det Sony som skal komme med sin egen standard som aviker fra alle andre. De regner vel med om de klarer å få ut et format som blir markedsledende så kan de redde alle de dårlige tallene de har hatt i regnskapet sitt de siste årene. Først var det minidisc som hadde sin funksjon, men som aldri tok helt av fordi CD-R og MP3 tok over. Så begynte de med sine egne dyre minnebrikker, til forvirring og irritasjon for forbrukere. Så var det SACD som skapte en formatkrig begge parter tapte på. At DVD-Audio regnes som bedre enn SACD for mange hjelper ikke på saken deres. Har også lest at Sony ønsket å lage et operativsystem også for å ta rotta på Microsoft. Tror ikke de fikk til det. Finnes flere eksempler oppover årene der Sony i mer eller mindre grad MÅ være sære i alt de tar i. I det siste er det altså BlueRay som de hyper opp til de grader, og ikke klarer å levere som lovt til forbrukere. All kreditt til Sony for å prøve å tenke alternativt, men da må de begynne å tenke i forkant av utviklingen, og ikke krangle med nesten likeverdige teknologier.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk mest tro på HD-DVD... Den har liksom fått en "pangstart" i forhold til BR, og nå som PS3 er utsatt så tror jeg løpet er kjørt blu-ray foreløpig. men blu-ray blir heller kanskje brukt som lagringsmedia for data siden de har greid å få 200 gb på en nå. Mens hd-dvd blir filmstandarden.. hakke peiling. får se om et års tid...

i tilegg kan man forsette å si: "hallå, skjera? skal vi se en dvd ell? hi def lizzom" istedenfor å måtte si "hallå, skjera? skal vi se en Blu-ray film ell?" Blir så fremmed... :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mest tro på HD-DVD, spesielt nå som PS3 er ytterligere forsinket med et halvt år.

Jeg håper at det kommer en bra kombi-spiller, og håper prisene på Blu Ray filmer ikke blir høyere enn på HD-DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt til undersøkelse.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD er i vinden og har fått en god start. For øyeblikket er det det beste formatet. Personlig synes jeg likevel at ville vært synd om HD-DVD ble det vinnende formatet. Grunnen er at dets potensiale raskere vil være nådd. 30GB lagring er ikke SÅ mye. Blu-ray har møtt mange porblemer og det ser ikke ut til at det vil komme noen revolusjonerende produkter i 2006 i hvert fall. For øyeblikket produseres det kun 25GB plater med mpeg2 komprimert video. Det er ikke godt nok! Det jeg har stor tro på er når platene blir utvidet. TDK har blant annet utviklet en 200GB Blu-ray plate. Tenk hva det kan gjøre med HD i hjemmekinoen: 1080p24 @ 45 Mbit/s med VC-1 komprimering kombindert med ukomprimert lyd i 6 eller flere kanaler. Da begynner vi å snakke om lyd- og bildekvalitet! HD-DVD kan aldri levere noe lignende, så vi får se om et år eller to. Jeg håper Blu-ray kommer sterkt når det først kommer.

Edit: Kombi-spillere er heller ikke så dumt. Det kommer nok en del av dem etterhvert. Tror ikke hverken Toshiba eller Sony kommer til å gi opp!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne tenkt meg å krysse av alle fire men det går jo ikke.

Blu-ray virker mest lovende!
    Teknisk sett, nnnjaaa, krysser av på den!

HD-DVD kommer til å bli markedsledende.
    De har et godt forsprang og kan derfor "vinne" volumkrigen, kryss på den også.

Begge formatene kommer til å leve side ved side.
    I alle fall en god stund fremover, kryss på den også...

Ingen av formatene vil klare seg.
    Det stemmer godt, nye formater er alltid på vei...Kryss der og

4 ting på en gang, det er jo bedre enn kinderegg.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror HD-DVD blir den nye standarden, men jeg håper på Blu-Ray fordi dette virker som det beste alternativet. Mens jeg venter så koser jeg meg med 100 tommers bilde i stua og foreløpig synes jeg det er hel fett selv om det ikke er HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg kunne tenkt meg å krysse av alle fire men det går jo ikke.
    Joda, det kunne sikkert vært bedre formulert, men jeg tror du skjønner intensjonen.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mest tro på bluray fordi.. selv om ps3 er forsinket kommer det jo bluray spillere likt som hd dvd spillere, så selv om ps3 er forsinket så er jo den på en måte bare et pluss at den spiller bluray. xbox 360 må jo ha ekstern hd dvd spiller!

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tror,

Jeg tror at begge formatene kommer til å løpe utenfor kanten i lik linje som dvdaudio og sacd. Alt rotet med to konkurrerende formater forvirrer brukeren, og han/ho utsetter mest sannsynlig kjøp av utstyr til det er et format igjen. Derfor satser firmaene mye mer penger, får ikke solgt mye(annet en til oss fanatikere), også skrinlegges begge formatene i løpet av to-tre år.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Jeg tror at begge formatene kommer til å løpe utenfor kanten i lik linje som dvdaudio og sacd. Alt rotet med to konkurrerende formater forvirrer brukeren, og han/ho utsetter mest sannsynlig kjøp av utstyr til det er et format igjen. Derfor satser firmaene mye mer penger, får ikke solgt mye(annet en til oss fanatikere), også skrinlegges begge formatene i løpet av to-tre år.
    Hva vil bli fremtidens HD-standard da? En harddisk med filmen på à la de nye 4k-filmene som vises på kinoer med digitale fremvisere?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg er ateist så tror jeg ikke på noe format, jeg velger det som passer meg best til enhver tid.. Akkurat nå er det HD DVD, men hva som skjer til neste år er vanskelig å spå..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Hva vil bli fremtidens HD-standard da? En harddisk med filmen på à la de nye 4k-filmene som vises på kinoer med digitale fremvisere?
    En sikker kryptert internet-løsning som bare gir deg tillatelse til å se filmen en gang og sensorer som avslører alt opptaksutstyr i stua di. Som koster 100,- pr visning og krever M$ Windows Vista og DRM og som går i lufta med en kjempesmell dersom flere enn de tillatte 2 personene befinner seg i rommet :-D

-k

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Gang på gang er det Sony som skal komme med sin egen standard som aviker fra alle andre. De regner vel med om de klarer å få ut et format som blir markedsledende så kan de redde alle de dårlige tallene de har hatt i regnskapet sitt de siste årene. Først var det minidisc som hadde sin funksjon, men som aldri tok helt av fordi CD-R og MP3 tok over. Så begynte de med sine egne dyre minnebrikker, til forvirring og irritasjon for forbrukere. Så var det SACD som skapte en formatkrig begge parter tapte på. At DVD-Audio regnes som bedre enn SACD for mange hjelper ikke på saken deres. Har også lest at Sony ønsket å lage et operativsystem også for å ta rotta på Microsoft. Tror ikke de fikk til det. Finnes flere eksempler oppover årene der Sony i mer eller mindre grad MÅ være sære i alt de tar i.

Noen gange lykkes det, andre ganger ikke.

Ikke glem at Sony/Philips kapret hele verden med sitt Compact Disc format...

I det siste er det altså BlueRay som de hyper opp til de grader, og ikke klarer å levere som lovt til forbrukere. All kreditt til Sony for å prøve å tenke alternativt, men da må de begynne å tenke i forkant av utviklingen, og ikke krangle med nesten likeverdige teknologier.
    Om BD klarer å levere eller ikke er det vel litt tidlig å uttale seg om all den tid lanseringen ikke er begynt ennå.

Hverken HD DVD eller BD er tilgjengelig i Europa per dags dato.

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nokk Vhs vil bli det nye bestselgende formatet

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    DVD kommer til å regjere markedet i lang tid fremover uansett. Ja kanskje så lenge at vi ser et 4. format som tar over for DVD/HD-DVD/BlueRay og gjør slutt på alle våre bekymringer.(?)
    Akkurat det argumentet har i det siste kommet fra flere hold.
    Selv om lanseringen for hd-dvd og blueray er rykende fersk så er det hevet over enhver tvil at begge lanseringene har vært mindre vellykket.
    Hvilken av de to aktørene som kommer til å være markedslader ser vi nok ikke tidligst før andregenerasjons spillerene kommer.
    Jeg stemte forøvrig for at formatene kommer til å leve side om side, noe som kommer til å gi begge formatene kort levetid.

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det jeg har stor tro på er når platene blir utvidet. TDK har blant annet utviklet en 200GB Blu-ray plate. Tenk hva det kan gjøre med HD i hjemmekinoen: 1080p24 @ 45 Mbit/s med VC-1 komprimering kombindert med ukomprimert lyd i 6 eller flere kanaler. Da begynner vi å snakke om lyd- og bildekvalitet! HD-DVD kan aldri levere noe lignende, så vi får se om et år eller to. Jeg håper Blu-ray kommer sterkt når det først kommer.
    Det er vel litt tidlig å si at HD-DVD ikke kan levere noe lignende før du har sett hva utviklingen videre. Her vil det også komme videreutviklinger og jeg tror ikke vi har sett alt potensialet av noen av formatene.
    Personlig så er jeg av den tro at begge formatene vil strides ihvertfall endel år. Tviler på at vi får en plutselig seierherre i denne krigen.
    Jeg håper bare at dette kommer oss tilgode, med bedre kvalitet og lavere priser

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •