Panasonic DMP-BD10EG-S Blu-Ray - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 115
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Deepsearch
    Samsung 1200 får du jo til 459$ hos amazon. Skal ha bd-spiller sone a, men sliter med å finne ut hvilken.
    Jeg får min Sony BDP-S300 i morgen, men får ikke testet før til uken, pga trafoen er forsinket fra Clas Olhson (tullingene).

Dette er nyeste modell fra Sony, og skal takle alt til nå, gleder meg til å se Ghost Rider, selv om den har fått dårlig kritikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en pioneer 508xd så det går nok bra. Den støtter 24.

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Husk også på at du må ha skjerm eller projector som takler 1080p/24

Ikke, alle som har det men jeg vet jo ikke hva du har.

Jeg er forresten ganske sikker på at den game 10 modellen ikke har støtte for 1080p/24 da brikkesettet ikke støtter det.
    Da hjelper det lite med firmware oppgraderinger.

Er også redd for at 10a heller ikke støtter dette.

Men, når det er sagt så har ikke jeg det aller minste problem med 1080p/60 fra min PS3, selv om 1080p/24 hadde vært å foretrekke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg får min Sony BDP-S300 i morgen, men får ikke testet før til uken, pga trafoen er forsinket fra Clas Olhson (tullingene).

Dette er nyeste modell fra Sony, og skal takle alt til nå, gleder meg til å se Ghost Rider, selv om den har fått dårlig kritikk.
    Blir interessant. Har også bestilt ghost rider samt 5 andre filmer, så jeg må snart få ut fingeren og bestille spiller. Synes det ser litt jalla ut med det blå plastdekslet foran på sony-spilleren. Dessuten har den vel ikke hdmi 1.3, men 1.2 såvidt jeg har funnet ut.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er S1 som ikke har HDMI 1.3, mens denne nye har det. Skal sjekke litt.

EDIT:

Leste igjennom manualen på Sony.com, og det ser ut til at det ikke er HDMI 1.3 på denne Ser det siden tabellen på side 47/48 sier at Dolby True HD blir Dolby Digital når den står til Bitstream. Svarte også

Men det gjør vel egentlig ikke så mye, når den omgjør til LPCM, og de fleste BD-filmer til dags dato har PCM som HD-lyd. Men det har jo kommet litt True HD i det siste også, men da er det slik som på "Ghost Rider" at de også har PCM spor i tillegg. Som High Def Digest sa, morsomt, men bortkastet plass.

EDIT 2:

Så også nå for første gang at den ikke har Ethernet kontakt, så firmware oppdatering blir litt vanskligere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja synes Sony s300 har noen mangler. Samsung 1200 har både hdmi 1.3 og ethernetkontakt i tillegg til hqv. Lurer på hvordan den nye A versjonen til Panasonic er. Er en del feilinformasjon å finne på nettet. Har lest flere steder at s300 har hdmi 1.3 f.eks.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ethernet kontakten er ikke så farlig, Sony legger ut firmware på nettet.

HDMI 1.3 er nok heller ikke så farlig, siden det meste går med PCM

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deepsearch
    Synes det ser litt jalla ut med det blå plastdekslet foran på sony-spilleren.
    Det blå dekslet var mye mørkere i virkeligheten enn det ser ut til på bildene. Mørk marineblå eller noe slikt. Har ikke sett om den lyser opp når den starter enda. (pga trafo mangel)

Spilleren så faktisk meget stilig ut med den mørke blå dekslet.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1200 spilleren til Samsung ser også mye finere ut i virkligheten enn på bildene.

Og Sony har gått samme vei ( mot mørket ) på S300.

Litt synd med HDMI 1.3 da, men men.

Lag en review og en egen tråd når du har testet dan da vel.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser til stor overraskelse at HDMI 1.3 fortsatt IKKE klarer å sende DTS-HD MA over HDMI til receiver. Nå som Onkyo sine HDMI 1.3 receivere har kommet, og Denon og Pioneer sine er på vei; så får vi alikevel ikke gleden av DTS-HD MA eller Dolby True-HD dekodet av receiveren?

Hvorfor har vi HDMI 1.3 da, dersom den ikke kan sende DTS HD som bitstream?

Hvis jeg har skjønt det riktig, var dette veldig skuffende, og det blir helt uaktuelt for meg å oppgradere til noen ny HDMI 1.3-receiver...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg leser til stor overraskelse at HDMI 1.3 fortsatt IKKE klarer å sende DTS-HD MA over HDMI til receiver. Nå som Onkyo sine HDMI 1.3 receivere har kommet, og Denon og Pioneer sine er på vei; så får vi alikevel ikke gleden av DTS-HD MA eller Dolby True-HD dekodet av receiveren?

Hvorfor har vi HDMI 1.3 da, dersom den ikke kan sende DTS HD som bitstream?

Hvis jeg har skjønt det riktig, var dette veldig skuffende, og det blir helt uaktuelt for meg å oppgradere til noen ny HDMI 1.3-receiver...
    Da er vel ikke specsen klar var DTS tror jeg. Men med HDMI 1.3 så burte det kun være en oppdatering unna.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Da er vel ikke specsen klar var DTS tror jeg. Men med HDMI 1.3 så burte det kun være en oppdatering unna.
    Det var det jeg også trodde. Men på avsforum snakkes det om at det ikke hjelper med noen firmware oppdatering, det ligger begrensninger i HW. Ikke at jeg skjønner det, siden jeg trodde HDMI 1.3 hadde HW som trengtes. Men det skrives mye rart der inne...noen som vet med sikkerhet?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når de testet Panasonic DMP-BD10 i lyd og bilde, fikk de ikke spilleren til å oppskallere vanlige DVD filmer, men de valgte å ikke legge noe særlig vekt på dette. I konklusjonen skrev de : "På vanlig DVD er Panasonic bedre enn både Samsung BD-P1000 og Toshiba HD-E1."
    Noen her som har opplevd oppskalleringsproblemer med spilleren?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rmartin
    Kan noen bekrefte 1080/24? Vil ikke ha en som kun er i 1080/ 50/60 da jeg ikke liker "motion" hakkingen! 1080/24 skal etter det jeg har hørt og sett ikke ha dette problemet da alle Hollywood filmer blir spilt inn i dette formatet.

Har jeg feil får dere korrigere meg
    Har panasonic'n. Den har ikke 1080p/24, selv ikke med siste oppdatering. Virker ikke som at den får det heller - intet hint fra Panasonic om det i hvert fall. Så - da blir 1080p/60 på deg og bittelitt motion judder i sakte panoreringer av bildet. Ellers er det en fantastisk spiller, stabil. Null problemer.

Ellers har du rett i det med 1080p/24. Har PS3 også, dengir 1080p/24 ut og det er mykere i panoreringer, ja. (Dog - ikke så veldig plagsomt å se Panasonic'n akkurat heller).

Panasonic'n skalerer vanlig DVD til 720p,1080i eller 1080p via HDMI utgangen uten noen problemer, og gjør jobben bra i mine øyne. Sammenligner da mot Denon DVD 1920, Toshiba HD DVD E1 og Playstation 3 etter 1.82 patch'n. Målemetode er mine egne øyne.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan få best lyd med denne?

Kjøpte en BD10 for litt siden og er foreløpig veldig fornøyd bildemessig, men tror jeg har litt og hente på lyden, har koblet optisk til receiver da denne ikke har HDMI, kjører bilde direkte til proj. Har føreøvrig lastet ned ny firmware som jeg skal installere i kveld da min hadde ver 1.1.
    Slik jeg forstår det sender denne bare ut tokanal lyd digitalt om man ikke bruker HDMI, den har også muligheter til og sende analog ut 7.1 men det støtter heller i reciveren, hvilken oppkoblinger vil gi best lyd?. Planlegger reciver oppdatering men hvem støtter i så fall analog 7.1. Yamaha rxv2800 som er ventet i høst er på ønskelisten

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hva slag receiver er det du har som ikke har 5.1 analogt inn?
    Spilleren sender ut 5.1 over digiatutgangen så det burde du ihverfall bruke inntil videre.

Din neste reeiver vil antakelig ha HDMI og da er det ikke så viktig med 7.1 analog inn.

Yamaha 2700 har 7.1 og da får sikkert 2800 det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Arendal her. Det er mye å hente å sende lyden ut via de analoge utgangene. Da kan du få dekodet TRue HD og DTS HD (ikke MA) og ukomprimert PCM lyd i alle kanaler. Jeg greier aldri helt å bestemme meg om jeg skal se filmene med best mulig lyd (analoge utganger fra panasonic) eller best bilde (PS3).

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor får du bedre lyd på Panasonicen?

Hvis du velger PCM lydsporet på samme film, er det da forskjeller i lydkvalitet på spillerene, eller mangler du kanskje MPCM mulighet på receiveren?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står på hjemmekino linken hans at han har Denon 1906 som forsterker, og den har vel ikke HDMI med PCM tror jeg. Det er vel fra 2806 og opp som Denon har det?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciveren min en Yamaha støtter analog 5.1 og jeg kan teste og koble opp dette, mulig jeg har misforstått men jeg var av den oppfattelsen at man fikk best lyd/lydformater med digital oppkobling.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Reciveren min en Yamaha støtter analog 5.1 og jeg kan teste og koble opp dette, mulig jeg har misforstått men jeg var av den oppfattelsen at man fikk best lyd/lydformater med digital oppkobling.
    Om digitalt eller analogt gir best lyd avhenger av mange faktorer.

Hvis forsterkeren har bedre D/A konverter enn spiller så er digitalt best. Eller omvendt hvis spiller har bedre D/A konverter.

Når det kommer til HD lyd, så vil en digital optisk eller coax utgang nedjustere lyden slik at den passer til standarden som brukes. Mange spillere bruker da DTS 1.5 Mbps, som er høyeste surround via de utgangene.

Men siden HD formatene også har gitt oss HD lyd, så greier ikke optisk eller coax å sende hele all info som disse har.

Når f.eks. PCM 5.1 lyd på en BD plate har over 6 Mbps, så vil det jo si seg selv at en del info blir borte hvis dette gjøres om til DTS 1,5 Mbps, eller i verste fall Dolby Digital 640 Kbps (sistnevnte har 10 ganger lavere oppløsning).

Når man bruker de analoge 5.1 utgangene på spilleren, så sendes PCM signalet uforrandret i størrelse og Mbps. Andre formater som Dolby Digital +, True HD, DTS HD, blir omgjort til PCM, enten litt nedsamplet (DTS HD Master Audio får de som får det etter hvert), eller litt oppsamplet slik som DD+.

Du må nesten teste litt frem og tilbake selv, og finne ut hva som du syntes gir best lyd. Men husk at nivåforskjeller mellom utganger lett kan oppfattes som bedre lyd. Prøv å finn riktig nivå på begge før du sitter å lytter frem og tilbake.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •