Panasonic DMP-BD10EG-S Blu-Ray - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 115
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden det er så mye styr rundt dette og det sitter en haug med gribber klar til å hakke løs på alt som blir skrevet om Blu-ray og HD-DVD er jeg veldig forsiktig før jeg har dobbeltsjekket alt.

Det jeg kan si og som de fleste har fått med seg er at det er SVÆRT stor forskjell på de dårligste og de beste Blu-ray platene.

Tenk deg første og siste utgave av The rock på DVD så skjønner du hva jeg mener.
    Jeg sjønner med andre ord godt at Blu-ray har kommet litt skjevt ut med de første og dårligste platene.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten førjulshistorie.

Var akkurat innom Elkjøp i Sandvika for å kjøpe noen julegaver. Da fant jeg en demo av Panasonic-spilleren. Den var satt opp mot et Loewe LCD-TV til 35.000,- og viste en BD demo-plate. Det er det mest råtne demooppsettet jeg noen gang har sett.

Først var det et klipp fra 'Istid-2' og jeg så at oppløsningen var bra, men det var noe rart med fargene og det var en del støy i bildet. Så kom et klipp fra 'Walk The Line' og den kvaliteten som da åpenbarte seg er noe av det værste jeg har sett. Det var akkurat som om det var 4-bits fargedybde, kontrasten var kunstig og det var forferdelig mye støy i bildet. Jeg trodde ikke det var mulig å sette opp utstyret til å kunne vise et så dårlig bilde. Innstillingen på TV'en må ha vært helt på trynet. Ingen bra reklame akkurat, hverken for Panasonic eller Loewe. Kanskje noen prøver å sverte Blu-ray?

Nå må jeg få legge til at jeg aldri bruker Elkjøp som noen referense uansett, men det er synd at det skal være slik. Det hender jeg handler på Elkjøp fordi de har en god returordning, men da vet jeg hva jeg skal ha på forhånd og det er ofte basert på tester, kommentarer og inntrykk jeg finner på dette forumet.

John Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanksje de får gjøre som en BestBuy butikk i USA gjorde nylig - sende King Kong HD DVD fra en gjemt spiller, sette en Blu-ray fram synlig og markedsføre som om bildet var fra Blu-ray. HD DVD supportene går amok på amerikanske forum over BestBuy's markedsføring om dagen.

Men - synes dette er synd hvis de ikke har tatt seg tid med å sette det opp skikkelig. Hvis High Definition (uansett format) skal få en framtid hos folket så må ikke kjeder som Elkjøp slurve. Vanskelig for å tro at panasonic'en er så dårlig, eller?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ta en titt på dette BD-vidunderet i kveld. Blir morro....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min Panasonic DMP-BD10 Blu-ray spiller i hus. Har postet et par bilder i profilen - min hjemmekino under. KOmmer tilbake med inntrykk litt senere etter å ha sett litt film på den.. Spanande...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å lese dine inntrykk. Har også hatt et par timer med denne, gøy å se hvor enige eller uenige vi er.... ;-)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    En liten førjulshistorie.

Var akkurat innom Elkjøp i Sandvika for å kjøpe noen julegaver. Da fant jeg en demo av Panasonic-spilleren. Den var satt opp mot et Loewe LCD-TV til 35.000,- og viste en BD demo-plate. Det er det mest råtne demooppsettet jeg noen gang har sett.

Først var det et klipp fra 'Istid-2' og jeg så at oppløsningen var bra, men det var noe rart med fargene og det var en del støy i bildet. Så kom et klipp fra 'Walk The Line' og den kvaliteten som da åpenbarte seg er noe av det værste jeg har sett. Det var akkurat som om det var 4-bits fargedybde, kontrasten var kunstig og det var forferdelig mye støy i bildet. Jeg trodde ikke det var mulig å sette opp utstyret til å kunne vise et så dårlig bilde. Innstillingen på TV'en må ha vært helt på trynet. Ingen bra reklame akkurat, hverken for Panasonic eller Loewe. Kanskje noen prøver å sverte Blu-ray?

Nå må jeg få legge til at jeg aldri bruker Elkjøp som noen referense uansett, men det er synd at det skal være slik. Det hender jeg handler på Elkjøp fordi de har en god returordning, men da vet jeg hva jeg skal ha på forhånd og det er ofte basert på tester, kommentarer og inntrykk jeg finner på dette forumet.

John Roger
    Opplevde noe tilsvarende på Lefdal i Bergen. Der brukte de Phillips 1080 HD skjerm, og det var skuffende etter min mening. Spesielt Walk the Line-kuttet var dårlig syns jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig for tidlig å skrive så mye, men litt da...

Den demoskiva som følger med, og som folk har sett i Elkjøp/Lefdal butikker er neppe beskrivende hverken for spilleren eller formatet. Hos meg hadde f.eks Ice Age 2 demoen en del horisontal banding som intet annet matriale har hatt på min projektor. Ikke mye eller veldig tydelig, men når bildet er 2 meter bredt så kunne jeg se noe. Johnny Cash demoen ser hverken spesielt dårlig ut eller spesielt bra ut. Bedre enn vanlig oppskalert DVD med god margin, dog. Har sett den filmen noen ganger på vanlig dvd oppskalert til 1080p. Men tror ikke det er det klippet man skal dømme spiller/format etter, og spesielt ikke på en kanskje ukalibrert TV eller ikke riktig innstilt BD spiller i en butikk.

Har spilt av ca 15-20 minutter av Swat (blu-ray disc), og det imponerte meg mye mer enn demodisc'n. Hvis det er så at liksom HD DVD skal ha mere (i en eller annen grad) å by på av billedkvalitet, så må det jaggu være bra for å greie å slå det jeg har sett nå. (Og etter alle rapporter så er det i hvert fall ikke dårligere, så jeg kan glede meg til min HD DVD spiller jeg har bestilt og da :-) )

Ellers - ingen lock ups, ingen tydelige feil noe sted. Da jeg skrudde på maskinen hadde den selv valgt 1080p ut - den skal visst selv velge det som er best for displayet man har. Men det kan overstyres for de som vil. Kjører lyden ut gjennom Coax'n. Lyd er det jeg har minst greie på, så tør ikke si noe om det ennå. Veit knapt hvilket format jeg hører på ennå fordi jeg ikke har rotet så mye i menyene ennå. Men det høres bra ut så langt.

Har Underworld og Stealth også, og skal se en av dem i sin helhet nå før jeg kommer tilbake med flere inntrykk. (Kona nekta meg å se mere på Swat fordi hun faktisk fikk litt hakeslepp og ville se resten av filmen sammen med meg når hun hadde tid).

(Ellers - Elkjøp... Ja ja. De bygger om på Elkjøp Skøyen + at det er julehandel - og dagen i dag bar preg av det. De fant to spillere inne på data'n da jeg kom og de visste de hadde de inne også. Men de fant dem ikke! Jeg hadde betalt, og gikk til vareutleveringa, men fikk pengene igjen fordi de ikke greide å finne spilleren på lageret. På vei ut av byen (bor ca 5-6 mil fra Skøyen) så ringte selgeren meg og sa at han hadde funnet den og kunne sette den av til meg. Flott gjort i hvert fall det da, at han gadd ringe meg opp. Var ikke komemt så langt ennå, så da returnerte jeg og kjøpte den ennå en gang. hehe. Men det var verdt det).

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra at BD kommer seg. For meg er det egentlig samme hvem som vinner så lenge kvaliteten er topp (ja, du leste riktig). Eneste er at jeg har HD DVD, da, så jeg håper på det formatet. Bra å høre at du var imponert av SWAT på BD for det var ikke jeg. Jeg fikk en demo på Hifi klubben Fredrikstad på Samsung BD og en Samsung 40" 1080p LCD. Ikke imponerende. Mye støy og bildet manglet totalt dybde. Da er det tydelig at Panasonicen er vesentlig bedre. Venter å høre om dine inntrykk av BD titler som er kjent for skikkelig bildekvalitet
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS!-man - det er mulig det er jeg som er lett å imponere :-) Men det lille jeg så av Swat så bra ut på min Mitsubishi HC5000. Kan ikke si jeg så særlig støy i hvert fall. Men som sagt, har bare spilt de første minuttene av den. Har nå sett ferdig Stealth - dårligere film skal man se lenge etter. Fikk vondt av Jamie Foxx der han måtte lire av seg håpløse setninger. Fy og fy. Men det så bra ut i hvert fall. Hehe. Lite støy - god skarphet egentlig.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter de seneste reviews så sidestilles PS3, Panasonic og Sony i bildekvalitet; hvor Sony kanskje et lite knepp foran. Samsung faller langt bak sier testene; så du ser nok riktig, Potetgullmannen (for et langt navn )

Det er jo opplest at Samsung kun er en dårlig BD-spiller med godt design
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Etter de seneste reviews så sidestilles PS3, Panasonic og Sony i bildekvalitet; hvor Sony kanskje et lite knepp foran. Samsung faller langt bak sier testene; så du ser nok riktig, Potetgullmannen (for et langt navn )

Det er jo opplest at Samsung kun er en dårlig BD-spiller med godt design
    Linker?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Egentlig for tidlig å skrive så mye, men litt da...

Den demoskiva som følger med, og som folk har sett i Elkjøp/Lefdal butikker er neppe beskrivende hverken for spilleren eller formatet. Hos meg hadde f.eks Ice Age 2 demoen en del horisontal banding som intet annet matriale har hatt på min projektor. Ikke mye eller veldig tydelig, men når bildet er 2 meter bredt så kunne jeg se noe. Johnny Cash demoen ser hverken spesielt dårlig ut eller spesielt bra ut. Bedre enn vanlig oppskalert DVD med god margin, dog. Har sett den filmen noen ganger på vanlig dvd oppskalert til 1080p. Men tror ikke det er det klippet man skal dømme spiller/format etter, og spesielt ikke på en kanskje ukalibrert TV eller ikke riktig innstilt BD spiller i en butikk.
    I mitt innlegg la jeg vekt på at det var oppsettet til Elkjøp det var noe galt med, ikke demoplata eller spilleren fordi så ille er det ikke. På demoen i Sandvika var det noe totalt feil. En hvilken som helst VHS eller DVD utgave ser 1000 ganger bedre ut enn det de presenterte der. Jeg var innom her om dagen også og da hadde de fjernet både TV og spiller og erstattet det med en JVC TV og en vanlig DVD-spiller. BD-spilleren lå løst på gulvet ved siden av. Tror ikke de vet helt hva de driver med.

John Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest all verden om Samsungen annet enn at den første versjonen var litt bugga og ga dårlige bilder, samt at det kom en firmware som rettet det. Men hvor bra den da ble etter det veit jeg ikke. Men jeg mener også å ha leste at Samsungen som ble lansert i Europa allerede var den versjonen som var fikset.

Skulle gjerne hatt ett ord med han glupingen som kom på det med lokk foran på Panasonic'n. Er'e mulig.. Vel vel. Jeg driver jo ikke og åpner og lukker det hele tiden akkurat. Men hva det gjør det kan man virkelig spørre seg om.

Ellers er fjernkontrollen ganske irriterende. Får liksom ikke helt god kontroll over den. Ei heller noe belysning på den.

Men billedkvaliteten ser god ut så langt -uten at jeg kan sammenligne hverken med Sony eller Samsung.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sasmungen fikk nok kanskje også ekstra pepper i og med at den var først ute, og de første Blue Ray-filmene vet vi jo alle hvilken kvalitet det var på. Bugsene på selve spilleren hjalp selvfølgelig heller ikke til.

Mitt inntrykk av Panasonicen (kun brukt et par timer på den) er at bildekvaliteten på 1080p var omtrent identisk til det bildet jeg fikk ut på 1080i og lot VW50 deinterlace. Den er like treg i som HD-DVD i både oppstart og bruk, men bråker mindre. Fjernkontrollen er nok ikke den beste, men er allikevel bedre enn Toshibas. Den ser bra ut, men i bruk er den grusom.

Som DVD-spiller stod den seg godt mot den DVD-spilleren vi hadde tilgjengelig på det tidspunktet, Pioneer 696. Ikke den dyreste DVD-spilleren, men dog. 576p fra Panasonicen var littegrann softere i bildet enn 576i fra Pioneer til VW50.

Håper å få testet den litt som DVD-spiller i jula mot 2930 før Arendal sender den i retur til Elkjøp....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba har to forskjellige fjernkontroller, Anfield, og den som hører til HD-XA1 er både lekker og fungerer godt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Toshiba har to forskjellige fjernkontroller, Anfield, og den som hører til HD-XA1 er både lekker og fungerer godt
    Snakker om den jeg har....... ;-) HD-XA1 har vel bakgrunnsbelysning? Det hjelper masse. Men når en har trykket feil tilstrekkelig mange ganger, så begynner den å sitte i fingrene denne også nå, til og med i mørket...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield - veit du hvilken Firmware versjon spilleren du har testet har? Min Panasonic har låst seg to ganger, begge ganger helt i starten på Blu-ray film. (Stealth og Kung Fu Hustle). Var bare å skru den av og på så virket filmene 100% igjen. Dessuten mistes sync til projektoren når man går ut og inn av menyer enkelte ganger, altså fra filmens hovedmeny til spillerens hovedmeny (når man trykker stopp for å gå ut av hele filmen eller tar ut filmen). Da blafrer det i bildet - No connection/Input/eller lignende kommer fra projektoren før den aktuelle meny kommer tilbake. Tar ett eller to sekund bare - ingen stor deal. Men litt rart. Jeg har i hvert fall Firmware versjon 1.1. og det finnes en versjon 1.2 på Panasonics sider, og det fulgte med en folder i esken som sa at man burde oppgradere til nyeste firmware. ja ja ja. svaret gir seg jo- oppgradere. Men bare litt nysjerrig hva din erfaring er før jeg går til det skrittet å brenne CD.

(Apropos Kung Fu Hustle - utrolig morsom film. Og bra bildekvalitet synes jeg. Skarpt, gode farger, god dybde. Men noe ujevn, så ikke like bra ut i enkelte partier. Men fikk litt wow følelse en par ganger alikevel).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den jeg har tittet på er Arendal sin. Send en PM til ham. Vi opplevde ingen slike problemer på den han har.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min spiller har versjon 1.1 den også og jeg har prøvd disse filmene uten problemer:

MI III
    Into the blue
    Superman returns
    Sworfish
    The last samurai
    The big hit
    Speed er sone A så den virker ikke.

Kanskje du får problemer fordi den skifter oppløsning mellom menyen og filmen?

Jeg får et par blink jeg også, men ingen heng eller noe sånt.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •