Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 95 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 1894
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, har ikke selv fått testet nedgradering enda !, har en E1 som jeg oppgraderte først til 2,5 normal så 2,51 reg.fri og så ble den oppgradert til 2,7 og 2,8 direkte via nedlasting på spilleren.

Filene må pakkes ut til ISO fil og brennes (på lav hastighet) på cd (en oppgradering eller nedgradering pr cd) og dersom det fungerer som det skal så sett cd'n i spilleren og spilleren vil oppgradere av seg selv (tar 10-20 min)

NB! det må legges inn normal 2,5 først og så 2,51 reg fri etter på, spilleren skal da være reg fri, også etter oppgradering til 2,7/2,8 etterpå, det er iallefall min spiller.

Venter en EP 10 i posten om noen dager (muligens over helga) og den skal være oppgradert til 2,8 men ikke reg fri, så da får jeg antakelig testet dette. Vil poste her hvordan det gikk og resultatet...... men dersom noen ikke vet det så finnes det en hack til spillerne for dvd'er med annen sone men med utvidet regionkoding dvs. RCE (region code enhanced - noen dvd'er er ekstra beskyttet og vil ikke spilles av i spillere som er gjort sonefrie, men denne hacken skal fikse dette, spilleren går tilbake til normal når den slås av og koden må brukes på nytt neste gang) vet ikke om denne fungerer på spillere som ikke er sonefrie men det er bare å teste:

Framgangsmåte: slå på spilleren og legg i en dvd (f.eks sone 1) men la dvdluka stå åpen, trykk t.search 1 3 9 og 1 t.search (ska vise test i displayet) og play (139 er hack koden og siste 1 tall er sone)

Kommer tilbake til mitt forsøk på nedgradering etc. etter helga ( ant.tirs/ons) når jeg har fått testet på min EP10

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jellyman
    Hei, har ikke selv fått testet nedgradering enda !, har en E1 som jeg oppgraderte først til 2,5 normal så 2,51 reg.fri og så ble den oppgradert til 2,7 og 2,8 direkte via nedlasting på spilleren.

Filene må pakkes ut til ISO fil og brennes (på lav hastighet) på cd (en oppgradering eller nedgradering pr cd) og dersom det fungerer som det skal så sett cd'n i spilleren og spilleren vil oppgradere av seg selv (tar 10-20 min)

NB! det må legges inn normal 2,5 først og så 2,51 reg fri etter på, spilleren skal da være reg fri, også etter oppgradering til 2,7/2,8 etterpå, det er iallefall min spiller.

Venter en EP 10 i posten om noen dager (muligens over helga) og den skal være oppgradert til 2,8 men ikke reg fri, så da får jeg antakelig testet dette. Vil poste her hvordan det gikk og resultatet...... men dersom noen ikke vet det så finnes det en hack til spillerne for dvd'er med annen sone men med utvidet regionkoding dvs. RCE (region code enhanced - noen dvd'er er ekstra beskyttet og vil ikke spilles av i spillere som er gjort sonefrie, men denne hacken skal fikse dette, spilleren går tilbake til normal når den slås av og koden må brukes på nytt neste gang) vet ikke om denne fungerer på spillere som ikke er sonefrie men det er bare å teste:

Framgangsmåte: slå på spilleren og legg i en dvd (f.eks sone 1) men la dvdluka stå åpen, trykk t.search 1 3 9 og 1 t.search (ska vise test i displayet) og play (139 er hack koden og siste 1 tall er sone)

Kommer tilbake til mitt forsøk på nedgradering etc. etter helga ( ant.tirs/ons) når jeg har fått testet på min EP10
    Jeg har EP-10 og kan bekrefte at siden på tysk med nedgraderinger og oppgraderinger funker utmerket. Og hvis du får beskjed om at regionene ikke kan spilles av etter codefree oppdateringen, så trykker du følgende: t.search 139 1 t.search, og TEST vil vises i displayet. Trykk play og du vil spille av DVD'en uten problemer. Lykke til

Jeg hadde forøvrig oppdatert opp til 2.8, og kjørte nedgraderinger og oppdateringer til 2.8 igjen med sonefri spiller. Så kan anbefales til alle som har Thosiba EP-10 ihvertfall.

Lekenaeth

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Xe1 compl part1

Har brukt Iso Buster til å pakke ut til iso,
    deretter brukt Nero for å brenne til cd, men
    Xe1 kommer bare med feilmelding om at dette
    ikke er en dvd,skjønner ikke hva jeg gjør feil.
    Er det noen eksperter her sam har noe bra forslag

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av David
    Du skal ikke pakke ut.

Kun brenne som image fil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker Deepburner(den er også gratis) så vil den gjøre jobben, brenn den som ISO fil og sett den inn i spilleren. Har også lest at det anbefales å brenne på lav hastighet, 4x.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ISO fila skal i alle tilfeller brennes direke med imageburn oppsjonen i Nero eller tilsvarende, da iso image fila nok inneholder informasjon om hvordan plata skal brennes med et filsystem som toshiba spilleren forstår, og som nok ikke er det samme formatet som Nero benytter til vanlig.

Har fått tilsvarende melding om at det ikke er en DVD når jeg testet med et skrivbart DVD medium. Har du prøvd å bruke en cd-r plate i stedet?

Det er også viktig å vite hvilken versjon av firmware som er inne i toshiba spilleren når man f.eks prøver å legge inn den sonefrie 2.51 versjonen, da denne nok er generert kun for å legges inn rett oppå 2.501 versjonen.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fw 2.8

Er det bare for XE1 den 2.8 fw har feil? Jeg har ikke oppdaget noe galt jeg med min ep-10 etter den fw oppgraderinga.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FW 2.8 - 50 Hz!

Vel.
    Jeg er kanskje den eneste som har ventet på det, men jeg kan nå bekrefte at 2.8 støtter 1080i/50 hz. Så da kan man brenne sine PAL HD-videoopptak i HD-DVD format på vanlige DVD-plater og spille dem av med sin HD-DVD spiller. Det blir ca. 20 minutter på en plate.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet filene for nedgradering fra 2,7 til 2,5 for å gjøre EP 10 sonefri.

Det fungerte som bare det, brant iso fila med nero til end cd-r og la den i spilleren og den opp(ned)graderte til 2,5..... brukte deretter cd-r cden med 2,51 codefree fila (selvfølgelig etter å ha brent iso fila til cd-r) og installerte den oppgraderinga..... fungerte som bare det også, sjekket at spilleren var sonefri og det var den, brukte nedlasting via ethernet på resten og oppgraderte til 2,8 og den var fremdeles sonefri......

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette har ært oppe før, men jeg spør likevel, litt mye å lese gjennom 1700 poster en søndag formiddag

I fronten av min EP10 er det to USB porter. Har prøvd å koble både harddisk og minnepenn med diverse på der, men ingenting skjer.

Hvordan skal man få kontakt med den innretningen som er koblet til der? Fant ikke noen fornuftig plass i menyene med info heller.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ikke for det du tror.

De var der for fremtiden, litt usikkert hva Toshiba ville bruke dem til. Men f.eks. gamepads for ekstra matrialet, eller bildefremvisning. Men dette kom aldri.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken modell

Hei
    Skal bytte ut min hd-e1 og lurer på hvilken modell dere anbefaler meg og velge.
    Har kjøpt en denon 4308 som kommer til onsdag
    Er jo viktig at den gjør en god jobb på dvd også pluss at den kan overføre hd lyd via hdmi

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det XE1 og EP35 du må se etter.

XE1 burte gjøre jobben litt bedre enn EP35 på oppskalering av DVD med sin Reon chip.

Anbefaler deg samtidig å ikke kvitte deg med E1, heller dytt den i ett skap som backup.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Da er det XE1 og EP35 du må se etter.

XE1 burte gjøre jobben litt bedre enn EP35 på oppskalering av DVD med sin Reon chip.

Anbefaler deg samtidig å ikke kvitte deg med E1, heller dytt den i ett skap som backup.
    Flott ser at men kan få ep35 fra kr 2198
    xe1 er ikke like lett og finne

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XE1 bruker å dukke opp på torget, men de blir fort solgt. De bruker vel å gå for ca 3k.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    XE1 bruker å dukke opp på torget, men de blir fort solgt. De bruker vel å gå for ca 3k.
    Ep35 er bestilt
    Er vell er på onsdag sammen med Denon 4308

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmul
    Ep35 er bestilt
    Er vell er på onsdag sammen med Denon 4308
    Gratulerer, det er sikkert en bra spiller det også.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    De er ikke for det du tror.

De var der for fremtiden, litt usikkert hva Toshiba ville bruke dem til. Men f.eks. gamepads for ekstra matrialet, eller bildefremvisning. Men dette kom aldri.
    Det har vel vært hintet til at arkitekturen på spillerne er slik at det vil være mulig å bruke USB-kontaktene til både lagring/overføring av data, og til gamepads/tastatur o.l.
    Om Toshiba kommer til å jobbe videre med firmware for å innføre dette er vel mer usikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Gratulerer, det er sikkert en bra spiller det også.
    Hvis jeg har skjønt det riktig skal jeg velge bitstream på lyd siden via hdmi siden min denon dekoder alle lydformat

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmul
    Hvis jeg har skjønt det riktig skal jeg velge bitstream på lyd siden via hdmi siden min denon dekoder alle lydformat
    Så lenge du har en 2308 receiver eller høyere fra Denon så skal du velge bitstream ja.

Det kan hende du må oppgradere til Firmware 2.0 først.

Side 86 av 95 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •