Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 82 av 95 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 1894
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ved. oppskalering HD-EP10

Er ny og fersk her.... Fikk meg en HD-EP10 idag, men er litt itvil om jeg skal sende den i retur og få meg en EP30/EP35 istedenfor. Har en Kenwood reciver ikke toppmodell mangler HDMI har dette betydning for lyd HD-EP10 kontra EP35? Er oppskaleringen av gamle DVD filmer bra nok på HD-EP10? Har forøvrig en Myrica 46" 720p skjerm jeg skal bruke denne på.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Webviggo
    Er ny og fersk her.... Fikk meg en HD-EP10 idag, men er litt itvil om jeg skal sende den i retur og få meg en EP30/EP35 istedenfor. Har en Kenwood reciver ikke toppmodell mangler HDMI har dette betydning for lyd HD-EP10 kontra EP35? Er oppskaleringen av gamle DVD filmer bra nok på HD-EP10? Har forøvrig en Myrica 46" 720p skjerm jeg skal bruke denne på.
    det spørs hva du mener med bra nok det, men legger du på 800kr så får du ep35 . Det er toppmodellen i denne serien. Den fikk glimrende kritikker hos lyd og bilde. Vel og merke hvis du handler hos Komplett før helga. De har super rabatt på ep35 nå. Ellers har jeg en ep10 selv. Og er veldig fornøyd med den. ser det er en del som klager litt på deinterlacing på den. Men i forhold til billig dvd spilleren jeg hadde før så er dette meget bra.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Når jeg sammenlignet min EP10 med min PS3 var den klart bedre i mine øyne. PS3 er vel regnet som en "god" SDDVD oppkonverteringsspiller?
    Det var ganske overraskende at den var bedre enn PS3, men det sier vel mest om at det ofte mest er software implementeringen enn prosessorkraft som teller.
    Jeg må innrømme at jeg ikke har gjort noen utvidet testing av EP10 oppkonvertering.
    Den virket faktisk umiddelbart bedre enn min Pio 868, spesielt når det gjalt fargene.
    Men da jeg kjørte en konsertfilm med mye røyk, (røyk,tåke og regn er jo som kjent det som skiller "klinten fra hveten"), så oppsto det "ekstrem" macroblocking i røyken.
    Derfor så konkluderte jeg at EP10 er "god", men kanskje ikke den som takler absolutt alt av DVD oppkonvertering for en kritisk entusiast.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    He igjen alle sammen, jeg testet noen ntsc dvd'er i natt for å se om disse hadde samme problemer som pal. Den (ep10) hadde ikke disse problemene som nevnt litt lengre opp med ntsc dvd'ene jeg testet. Det kommer vel heller ikke som noen overraskelse med tanke på at jeg "tror" pal er vanskeligere å takle for en videoprosessor/deinterlacer, men jeg kan så klart ikke vite dette, bare synsing fra min side. Husk at ep10 visstnok er samme som a20 i statene og da er sannsynligvis ntsc prioritert og de bruker nok mye av den samme softwaren i ep10 med noen få justeringer som feks sone osv.
    Interessant tanke du har der med PAL vs. NTSC. Ser frem til om du kan komme frem til en definitiv konklusjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at Amazon.com hadde 50% avslag på over 140 HD-DVD titler nå. Masse filmer til 15$ (ca.80kr.) og mindre. Save 50% on HD DVDs

Men vil min nyinnkjøpte HD-EP10 kunne spille av disse? trenger man å sonemodifisere den?

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Så at Amazon.com hadde 50% avslag på over 140 HD-DVD titler nå. Masse filmer til 15$ (ca.80kr.) og mindre. Save 50% on HD DVDs

Men vil min nyinnkjøpte HD-EP10 kunne spille av disse? trenger man å sonemodifisere den?
    Du kan spille ALLE HD-DVD i EP10. Det er bare på vanlig DVD det er sonebegrensning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var litt irriterende dette at den var så rimelig på komplett, men før eg gjør noe overildt og oppgradere så har eg noen spørsmål til alle disse ekspertene her,
    tar denne å sender ut dd tru hd som pcm over 5.1 analog utgangene? og blir den lyden ektremt mye bedre slik at det er noen vits i å oppgradere. har den mulighet for å sende dts ma til receiver med det innbygd. eller er det bare dts core på denne som alle andre?

PS noen som har lyst på en veldig billig Toshiba hde1 så pm meg:-D

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecnart
    var litt irriterende dette at den var så rimelig på komplett, men før eg gjør noe overildt og oppgradere så har eg noen spørsmål til alle disse ekspertene her,
    tar denne å sender ut dd tru hd som pcm over 5.1 analog utgangene? og blir den lyden ektremt mye bedre slik at det er noen vits i å oppgradere. har den mulighet for å sende dts ma til receiver med det innbygd. eller er det bare dts core på denne som alle andre?

PS noen som har lyst på en veldig billig Toshiba hde1 så pm meg:-D
    Hvis det er EP35 du refererer til så sender den True HD på både HDMI, analogt, samt bitstream via HDMI.

DTS MA skal den vel kunne sende som bitstream, intern dekoding kun av Core.

E1 som du har, har akuratt samme støtte som EP35 på lyddelen, uten om analoge utgangene og bitstream.

Jeg tror ikke du vil merke store forskjellen på True HD lydsporene. Men siden du er nevner analoge, så har du kanskje ikke en forsterker som sakler PCM via HDMI?

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billig på zailor.no

Spiller og 5 filmer.

Zailor.no

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god del av mine HD-DVDer fungerer bedre med 1080p/50 enn 1080p/24, f.eks. siste Harry Potter-film. Jeg får "rykninger" når jeg velger 24hz, men jevne panoreringer med 50hz. Transformers er perfekt i 24hz, for eksempel. Er det andre som opplever det samme, og hvorfor er det slik?

EDIT: det gjelder en XE1.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    En god del av mine HD-DVDer fungerer bedre med 1080p/50 enn 1080p/24, f.eks. siste Harry Potter-film. Jeg får "rykninger" når jeg velger 24hz, men jevne panoreringer med 50hz. Transformers er perfekt i 24hz, for eksempel. Er det andre som opplever det samme, og hvorfor er det slik?

EDIT: det gjelder en XE1.
    Ingen spiller gir 1080p/50 ut. Så mener du 1080/60 eller er det TV/PJ som konverterer til /50?

Trenger mer opplysninger om TV/PJ for å kunne gi et brukbart svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Ep-35 kom i huset i går og for et bilde. Kjører på en 46w3000 og jeg kan forstå de som sier at oppskalert DVD er en seriøs utfordrer for HDM. Uansett gir spilleren et utrolig rolig bilde med flott dybde og skarphet. Spesielt imponert over kontrasten og fargene som gir flott 3d effekt. Eneste er at den selvsagt er treg og fjrnkontrollen er ikke fullt så imponerende.

Sammenlignet med skaleren på tv'en så vinner EP-35 med klart best bilde med 1080p ut.

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Min Ep-35 kom i huset i går og for et bilde. Kjører på en 46w3000 og jeg kan forstå de som sier at oppskalert DVD er en seriøs utfordrer for HDM. Uansett gir spilleren et utrolig rolig bilde med flott dybde og skarphet. Spesielt imponert over kontrasten og fargene som gir flott 3d effekt. Eneste er at den selvsagt er treg og fjrnkontrollen er ikke fullt så imponerende.

Sammenlignet med skaleren på tv'en så vinner EP-35 med klart best bilde med 1080p ut.
    Enig med deg der, topp spiller..selv på min tv som bare er HDready! Litt misunnelig på tv'n din..hehe.. Så den på expert, kanonbilder på den..tror den kosta noe over 19000 der..mener det var samme tv

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har kjøpt spillere med filmtilbudet (5stk.), hvor lang leveringstid kan man forvente/risikere? Sendte skjemaet til Toshiba (sverige) forrige uke.

Har enda ingen HD-media, så såent på å få prøvd å kjørt dette, forøvrig enda meget fornøyd med EP10 til vanlig DVD avspilling!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Til dere som har kjøpt spillere med filmtilbudet (5stk.), hvor lang leveringstid kan man forvente/risikere? Sendte skjemaet til Toshiba (sverige) forrige uke.

Har enda ingen HD-media, så såent på å få prøvd å kjørt dette, forøvrig enda meget fornøyd med EP10 til vanlig DVD avspilling!
    sendte inn skjema 15.november 2007. Ingen filmer enda...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg skal benytte meg av angrefristen etter som det ikke ser ut til at noen har motatt filmer? Er jo bare en uke siden jeg fikk min EP10 så kan fortsatt sende den tilbake, de blir sikkert ikke dyrere med tiden heller.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sugen på en EP10 selv, men drøyer'n litt til... Litt på kanten at folk som har bestilt filmene den 15.nov fremdeles ikke har mottatt de da... Omtrent 3 mnd jo...

Denne spilleren kommer til å synke enda mer i pris de neste ukene...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Ingen spiller gir 1080p/50 ut. Så mener du 1080/60 eller er det TV/PJ som konverterer til /50?

Trenger mer opplysninger om TV/PJ for å kunne gi et brukbart svar.
    OK, 1080p/60 da. PJ = BenQ W10000.

EDIT: det opprinnelige spørsmålet kan reformuleres slik: på enkelte HD DVDer (en god del, faktisk, har ikke laget en oversikt (enda)), gir XE1s valg "Up to 1080p" jevnere bildeflyt enn "Up to 1080p/24". Skulle det ikke vært motsatt?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EP-10 + 5 FILMer!

Jeg mottok i dag en rekomandert sending fra Toshiba med fem varenr fra skjemaet. Har ikke hentet pakken, men går ut i fra at dette er de fem filmene jeg skulle ha!! Endelig!!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Hellnoob
    OK, 1080p/60 da. PJ = BenQ W10000.

EDIT: det opprinnelige spørsmålet kan reformuleres slik: på enkelte HD DVDer (en god del, faktisk, har ikke laget en oversikt (enda)), gir XE1s valg "Up to 1080p" jevnere bildeflyt enn "Up to 1080p/24". Skulle det ikke vært motsatt?
    I prinsippet har du rett, men....
    Nå husker ikke jeg hva som er fikset med hvilken firmware, men den første 1080p/24 muligheten som kom med firmware gav "perfekt" /24fps; men det korrekte skulle være 23.97.
    Om dette ble fixset med 2.7 eller om den fixen kommer i 2.8 husker jeg ikke.

Nå er ikke /24 noe som alltid er best:
    * For at /24 skal ha noen særlig effekt så skal helst PJ "flashe bildet" minimum x2, altså /48 fps, helst raskere for å "lure" øyet og hjernen.
    24 fps er egentlig en altfor sakte Fps, og er mer et valg basert på film økonomi enn teknisk kvalitet.
    Derfor "flasher" kino projektorer x2 = 48fps.

* Jo nærmere du sitter lerretet dess mer vil "panorerings judder" merkes.

* Hvis filmfotografen (og regissør) ikke har fulgt "filmens ABC" og bruker litt for raske panoreringer, men ikke raske nok til å få "blurring", koblet med elementer i bevegelse(f.eks. personer) som beveger seg innen panoreringsområdet eller i motsatt retning; Vil "framrate synkroniseringen" komme ut av synk og filmen vil ha "judder" som ingen teknologi kan ta vekk. Noen filmer er spesielt dårlig på dette.

* I tilfelle med filmer hvor "framrate synkroniseringen" er syndet mot vil i noen tilfeller konvertering fra /24 til /60 være å foretrekke hvis det gir bedre bilde. I mange tilfeller er også 1080i å foretrekke ut fra spiller til PJ. Hvis PJ gjør en bedre jobb enn spiller.

* Noen PJ/TV'r aksepterer /24 som "input" men konverterer det til 1080/60. I det tilfelle spørs det om ikke spilleren gjør en bedre jobb.

Masse forklaringer men ingen "direkte løsning".
    1080/24 er en fin funksjon å ha tilgjengelig siden filmen er Skutt slik og ligger slik på disken, så man har "Original materialet".
    Men siden film, teknisk sett, ikke er en spesielt god teknologi. Og mye rart skjer også før filmen er på en disk hjemme i stuen vår, så er ikke 1080/24 en regel som bør følges slavisk.
    Hver film har sin tekniske egenart og man finner det "Tweak" som passer best for hver film.

Jeg har begynt å notere hver "Film tittel tweak" som jeg gjør, med tusj på innsiden av coveret på hver film jeg ser.
    Dette fordi "tweaking" utover den hovedkalibreringen som jeg har, kan i mange tilfeller har mer "forbedrings potensiale" pr. HD film enn det som har vært tilfelle med SDDVD.
    Så slipper jeg også å bruke tid på "tweaking" når jeg skal se filmen om igjen.
    (er selvfølgelig brukbart bare frem til jeg eventuelt får en ny spiller og/eller PJ, så er det på'n igjen :? )

Side 82 av 95 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •