Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 95 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 1894
    Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cinderella Man
    Jeg har nå åpnet opp min EP10, og der er faktisk en ABT brikke i den med betegnelsen ABT1018BG256. Var også innom AB sin nettside og søkte opp denne brikken. Forskjellen er at den som er inne i EP10 ikke har VRS logoen som bildet i linken.

Anchor Bay » Products » Semiconductors » ABT1018

Ikke lett å forstå hvorfor Toshiba ikke har mer info om denne brikken i EP10, hverken i manual eller på spilleren:roll:
    Er ikke dette samme brikke som sitter i EP30? Og denne i EP35 ABT2010?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettspenning

Ved kjøp av f.eks. en EP35 fra USA: Får man problemer med nettspenningen? Trenger man bare en annen kabel, eller må man ha en omformer?

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå åpnet opp min EP10, og der er faktisk en ABT brikke i den med betegnelsen ABT1018BG256. Var også innom AB sin nettside og søkte opp denne brikken. Forskjellen er at den som er inne i EP10 ikke har VRS logoen som bildet i linken.

Anchor Bay » Products » Semiconductors » ABT1018

Ikke lett å forstå hvorfor Toshiba ikke har mer info om denne brikken i EP10, hverken i manual eller på spilleren:roll:
    Da var infoen jeg linket til korrekt som jeg antok.

VRS navnet er sikkert noe de har funnet på senere (ABT), men funksjonaliteten er sikkert den samme. Alle spillere har jo en videoprosessor, men de fleste sier ikke noe om den.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    EP10 er den samme som A20 i USA. Denne er ikke særlig god på oppskalering ifølge mange på AVSForum. Og den har garantert ikke noen VRS brikke fra Anchor Bay. Disse brikkene ble første gang brukt i 30/35 modellene.
    Hvordan kan DU garrantere dette? Har du lagd denne spilleren? Nå som Cineralla Man har skrudd i stykker sin spiller og ser selv at den har ABT. Garanterer du det fortsatt?

Jeg blir gal av slik feilinformasjon som du sprer. :evil:

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet min ep10 litt mere og er svært fornøyd med dvd bildet, bortsett fra en ting. Den er ikke god på deinterlacing, jeg ser ofte en del trappetripp langs rette kanter som går diagonalt osv. Skal teste den opp mot oppoen min nå som jo nettopp er meget god på dette. ut i fra linken til abt litt lengre opp her så ser man at 1018 kun er en skalerer og ikke deinterlacer(sammenfletter på norsk?). Jeg har en mistanke om at det er bedre deinterlacer i ep35 og muligens ep30. Lurer også på hva som skal til for å få vrs logo, noe jeg skal prøve å søke på i kveld om jeg orker.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Har nå testet min ep10 litt mere og er svært fornøyd med dvd bildet, bortsett fra en ting. Den er ikke god på deinterlacing, jeg ser ofte en del trappetripp langs rette kanter som går diagonalt osv. Skal teste den opp mot oppoen min nå som jo nettopp er meget god på dette. ut i fra linken til abt litt lengre opp her så ser man at 1018 kun er en skalerer og ikke deinterlacer(sammenfletter på norsk?). Jeg har en mistanke om at det er bedre deinterlacer i ep35 og muligens ep30. Lurer også på hva som skal til for å få vrs logo, noe jeg skal prøve å søke på i kveld om jeg orker.
    Den deinterlacer selvsagt. Hvordan skal man ellers få til å gjøre om 576i til 576p som det beskrives at den kan gjøre på produsentens sin hjemmeside( til ABT brikken)

Det er bare en ABT1018 brikke. EP10 er ca 9 mnd eldre. Når den kom var sikkert VRS et nytt merkenavn for ABT. Når de da fikk god kritkk har da spillerprodusentene fått lyst til å ha noen flere klistremerker på boksen. Det hjelper jo tydeligvis når man leser alle innleggene her hvor man tror og garranterer forskjeller som ikke er der.

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Da var infoen jeg linket til korrekt som jeg antok.

VRS navnet er sikkert noe de har funnet på senere (ABT), men funksjonaliteten er sikkert den samme. Alle spillere har jo en videoprosessor, men de fleste sier ikke noe om den.
    Virker nå som at de fleste som setter i en oppegåenden videobrikke (f.eks Faroudja, ABT, Reon) hiver på en logo på spilleren for å øke lengden på "skrytelisten".

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker nå som at de fleste som setter i en oppegåenden videobrikke (f.eks Faroudja, ABT, Reon) hiver på en logo på spilleren for å øke lengden på "skrytelisten".
    Jepp og vi går rett på.

Produsenter som Sony, Panasonic og Pioneer bruker som regel egne brikker og sier ikke noe om hva de har. Ved å hive på et klistremerke tror forbrukerene at de kan lese seg til hvem som gir best bilde.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den deinterlacer selvsagt. Hvordan skal man ellers få til å gjøre om 576i til 576p som det beskrives at den kan gjøre på produsentens sin hjemmeside( til ABT brikken)
    Du som klager på at jeg kommer med feilinformasjon, hvis meg gjerne hvor det står at 1018 deinterlacer fra 576i?

The ABT1018 is Anchor Bay Technologies' second generation video scaling chip that is targeted at Blu-Ray & HD-DVD player/recorder, HDTV set-top box, and AV receiver applications requiring up-conversion from 480p, 576p,720p, 1080i to high-definition formats including 1080p. The ABT1018 features Anchor Bay's proprietary 10-bit Precision Video Scaling™ engine that can independently scale an image horizontally and vertically to achieve an outstanding picture quality for today's high resolution video displays.

Jeg finner det ikke noe sted, men ser man på denne:

Så ser du at bildet blir deinterlacet før det når ABT1018, dvs det er en annen brikke som gjør deinterlacingen. Her mistenker jeg også at det er forskjeller mellom ep10, ep30 og ep35.

Jeg har nå også bekreftet fra meg selv at ep10 har en dårlig interlacer, eller gjør en dårlig 2:2 pulldown etter sammenligning mellom disse bildene hos OPPO OPDV971H 720p/1080i Up-Converting DVD Player with DVI Output - More Info
    Deinterlacing:

2:2 pulldown:

Ut fra det jeg har sett så sliter ep10 med begge deler, og som dere kanskje vet så er jo oppo 981 meget god på dette. Jeg har kun sjekket 2 pal filmer til nå, skal teste litt mere med ntsc og se hva resultatet blir der. Da vet jeg kanskje mere hva det dreier seg om, deinterlacing eller 2:2 pulldown. 3:2 pulldown tror jeg ikke er noe problem, da dette gjøres greit av langt flere spillere enn med 2:2 pulldown.

Det som hadde vært fint er å sammenligne ep10, ep30 og ep35 på disse "problemene"...

Så ro deg ned litt her format.fighter, her beskylder du andre for feilinformasjon, men så driver du med det samme selv ut i fra det jeg kan se...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var EP10`en i hus og jeg er enormt fornøyd med bildekvaliteten, har bare kjørt DVD på den foreløpig, men det ble plutselig nytt liv i alle filmene mine, kanon DVD-spiller til en latterlig lav pris (1495kr.)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har nå testet med M:I-2 SD dvd som jeg kjenner veldig godt. Etter hukommelsen er det vanskelig å se noen forsjell. Jeg oppfatter dem som like. Mulig en A-B test ville vise forskjeller, men jeg tror de vil være små.
    Kan du se om antagelsene mine fra posten med bilde litt lengre opp stemmer? Altså finn en pal dvd der disse "trappene" kommer på ep10 også sammenligne med ep30? Vi har sikkert noen av de samme dvd'ene og jeg kan godt finne noen slike feil om du nevner noen kjente dvd jeg kanskje kan ha...

Skal bli spennende det her...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel lyd og bilde som kjørte en test på Ep30 og EP35 i desember.. konklusjonen der var at ep35 var veldig mye bedre på DVD.. nå er vel lyd&bilde veldig varierende i kvalitet så... lyddelen var lik..

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan DU garrantere dette? Har du lagd denne spilleren? Nå som Cineralla Man har skrudd i stykker sin spiller og ser selv at den har ABT. Garanterer du det fortsatt?

Jeg blir gal av slik feilinformasjon som du sprer. :evil:
    Jeg sa den har ingen VRS brikke fra ABT, noe den heller ikke har. Godt mulig ABT kom opp med nytt navn, men spilleren er lik A20, og ingen av dem har reklamert med den brikken. Veldig få av oss kan vite om ABT skifter navn, og hvilke modellnummer dette gjelder, og som nevnt så er ikke folk på AVSForum fornøyd med oppskaleringen/deinterlacingen av denne spilleren, og de fleste som har prøvd er enige at de nye modellene er mye bedre på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    Ved kjøp av f.eks. en EP35 fra USA: Får man problemer med nettspenningen? Trenger man bare en annen kabel, eller må man ha en omformer?
    du må skaffe deg en omformer.
    ellers blir den nok grilla.
    clas ohlson har en ok en til 179.-
    :-)

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om diskusjonen er kommet i litt feil spor.
    La oss sette ting litt i perspektiv;

HD ep10 er "ikke en god" SD oppkonvertering spiller hvis man sammenlikner med en god (og ofte mye dyrere)SDDVD oppkonvertering spiller.
    Så det blir litt urettferdig å sammenlikne den med en god oppkonverterings SDDVD spiller.
    Men hvis man sammenlikner pris/ytelse med en SDDVD spiller som ikke oppkonverterer, er den "relativt" god på oppkonvertering. (pluss at den spiller HDDVD)
    Den er ihvertfall like god som mange TV'r som ikke alltid er særlig gode på oppkonvertering.

For dem som har en god SDDVD oppkonvertering spiller er EP10 en god HDDVD spiller.
    De trenger egentlig ikke kjøpe noe dyrere med mindre de ønsker analoge utganger.

For dem som ikke har en "god" oppkonverterings spiller ville jeg anbefale EP35.
    Det samme for dem som ønsker å pensjonere SDDVD spillern sin.

En EP35 til kr. 2500.- m/5 HDDVD filmer hvis man sammenlikner SD oppkonverterings egenskapene og pris med det som har vært regnet som de beste SDDVD oppkonverterings spillerne fra Pioneer, Denon og Oppo så er den et varp.

(Tross alt; jeg betalte kr.11000 for en Pio 868 i 2004.)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ro deg ned litt her format.fighter, her beskylder du andre for feilinformasjon, men så driver du med det samme selv ut i fra det jeg kan se...
    Du har helt rett. Det virker som den kun deinterlacer 1080i til 1080p når man leser den teksten. Nok et eksempel på at moderator skulle vært strengere på innleggene. :-)

I brosjyren for ABT1018 står det derimot følgende: Deinterlaces using field scaling techniques Så den kan iallfall deinterlace.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa den har ingen VRS brikke fra ABT, noe den heller ikke har. Godt mulig ABT kom opp med nytt navn, men spilleren er lik A20, og ingen av dem har reklamert med den brikken.
    Men den har jo tydeligvis ABT1018 som er en VRS brikke. Det sier den linken jeg linket til lengre opp som jeg anser som den mest komplette informasjonen om specs som finnes på nettet. Den hadde info på A20 (EP10) for lenge siden.

Informasjonen fra ABT viser jo også at tidligere brukte de ikke VRS logoen på brikken, men at de har begynt å bruke det nå uten å endre på spesifikasjonene. VRS er betegnelse på en rekke teknikker brukt av ABT og det er jo ikke tvil om at ABT har VRS teknikker.

Gammel brosjyre som viser brikke uten VRS logo
    http://archived.9web.co.uk/abt/downl..._PB_011606.pdf
    Ny brosjyre som viser med VRS logo
    http://anchorbaytechnologies.com/doc..._PB_053007.pdf

Hvis du ser sist i brosjyren ser de at de har akkurat samme bestillingsnr. Mao vil jeg si at det er rimelig svært sannsynlig at det er samme brikken. Hvis de hadde funnet på noe helt nytt ville de sikkert gitt brikken nytt nr. Mao den har VRS.

Hvis du leser hva VRS er:
    The Video Reference Series Technologies has introduced Precision Video Scaling, and Precision Deinterlacing, which are now available as semiconductor products, and have been designed into high-definition video products that focus on outstanding picture quality.
    ABT1018 blir beskrevet som den har Precision Video Scaling. (selv i den gamle brosjyren)

Når man garanterer noe som du gjør, så blir det litt feil når all troverdig informasjon sier det motsatte. Da bør du iallfall underbygge det mer enn at de ikke har brukt logoen. (en mercedes er en mercedes selv om den ikke har stjerne på panseret)

Veldig få av oss kan vite om ABT skifter navn, og hvilke modellnummer dette gjelder, og som nevnt så er ikke folk på AVSForum fornøyd med oppskaleringen/deinterlacingen av denne spilleren, og de fleste som har prøvd er enige at de nye modellene er mye bedre på dette.
    Det er alt for mye synsing uten grunnlag på diverse forum og også på AVsforum. Se bare på testen i Lyd og Bilde. Her har altså EP35 fått bedre karakter fordi de har trodd den har HQV. For å underbygge det så sier de at det liksom er bedre bilde på den. (virker som de har lest specs på nettbutikk og deretter kastet terningen)

Personlig syns jeg at 720p med HQV testdisk er rimelig dårlig både på EP30,EP35 og E1 (jeg har ikke testet EP10). (HQV disken tester en rekke slike ting og kan kjøpes billig på nett)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du se om antagelsene mine fra posten med bilde litt lengre opp stemmer? Altså finn en pal dvd der disse "trappene" kommer på ep10 også sammenligne med ep30? Vi har sikkert noen av de samme dvd'ene og jeg kan godt finne noen slike feil om du nevner noen kjente dvd jeg kanskje kan ha...

Skal bli spennende det her...
    Har vel rundt 1000 dvd filmer så burde vel gå å finne noe. Men holder ikke du til i Lillestrøm (som jeg kjører gjennom hver dag så å si) ? Mener å huske det fra et eller annet sted i hodet mitt (som riktignok er et rotete hode......) Hvis det stemmer så kan du jo få låne min EP30 og kjøre A-B test. Jeg har ikke lengre EP10 så jeg får ikke gjort det.
    Hvis jeg husker feil så finner vi en film som har gode scener for å sjekke "jaggies".

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    HD ep10 er "ikke en god" SD oppkonvertering spiller hvis man sammenlikner med en god (og ofte mye dyrere)SDDVD oppkonvertering spiller.
    Så det blir litt urettferdig å sammenlikne den med en god oppkonverterings SDDVD spiller.
    Når jeg sammenlignet min EP10 med min PS3 var den klart bedre i mine øyne. PS3 er vel regnet som en "god" SDDVD oppkonverteringsspiller?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He igjen alle sammen, jeg testet noen ntsc dvd'er i natt for å se om disse hadde samme problemer som pal. Den (ep10) hadde ikke disse problemene som nevnt litt lengre opp med ntsc dvd'ene jeg testet. Det kommer vel heller ikke som noen overraskelse med tanke på at jeg "tror" pal er vanskeligere å takle for en videoprosessor/deinterlacer, men jeg kan så klart ikke vite dette, bare synsing fra min side. Husk at ep10 visstnok er samme som a20 i statene og da er sannsynligvis ntsc prioritert og de bruker nok mye av den samme softwaren i ep10 med noen få justeringer som feks sone osv.

Uansett, så blir dvd bildet fra ntsc dvd'er litt bedre på ep10 enn på min oppo 981, det samme gjelder nesten også pal dvd'er med unntakt av nevnte problemer som for meg ødelegger ganske mye. Jeg prøvde å søke og lese om disse spillerene i natt, men er ikke lett å få fatt på utfyllende offisielle specs. ut fra det jeg har lest så tror jeg at ep10 og ep30 gjør den samme jobben på dvd, mens ep35 gjør en bedre jobb. Det var også noen ett sted som sa det var abt2020 brikke i ep35. Men uansett, så kan vi ganske sikkert si at det er abt i de tre nevnte spillere. Hvorfor det ikke står vrs på ep10 kan være som format.fighter sier pga av at dette er noe de har ført på senere(skrytefaktor), men at brikken har samme specs.

Counterpointer: jeg bor i sarpsborg, men (viktig!) er ikke her i fra, kun bodd her ett år, så det blir nok vanskelig å kjøre innom, men siden jeg nesten har like mange dvd'er som det burde vi lett kunne finne noen vi begger har. Skal se om jeg får tid litt senere for å finne noen lett synlige feil og kan jo fortelle deg hvilken film og til hvilken tid og det aktuelle fenomenet.

En annen ting som hadde vært veldig kjekt er om noen med en ep35 spiller kunne slengt seg på samme bølgen og testet litt dvd også, for jeg er sikkert ikke alene om å ville kjøpe en ep35 om den viser seg å være veldig god på dvd?

Side 81 av 95 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •