Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 80 av 95 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 1894
    Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cinderella Man
    Dette er nok ikke riktig. EP-10 har ikke Anchor Bay chip, men bruker en Sharc prosessor fra Analog Devices.

Ser at blant annet hjemmekino.no sier den har Anchor Bay chip, men det har den altså ikke.

Ser bare av den listen her:
    Film Talk > Hd Dvd Player Specifications
    At den har ABT. Det er den mest komplette spec listen som jeg har sett på nett.

Har du noen link som bekrefter Sharc (video) prosessor?

Edit: Man ser jo også rimelig klart at Sharc er DAC for audio av den listen......

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Ser bare av den listen her:
    Film Talk > Hd Dvd Player Specifications
    At den har ABT. Det er den mest komplette spec listen som jeg har sett på nett.

Har du noen link som bekrefter Sharc prosessor?
    Har ingen link, men har nettopp kjøpt EP10 og sitter med brukermanualen i hånden akkurat nå. Det står Sharc prosessor både i den og på selve spilleren.

Edit: Fant akkurat en link. Åpne Owners Manual, og du ser Sharc logo på forsiden.
    Toshiba HD-EP10 - HD DVD Player - Toshiba Home Entertainment UK

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinderella Man
    Har ingen link, men har nettopp kjøpt EP10 og sitter med brukermanualen i hånden akkurat nå. Det står Sharc prosessor både i den og på selve spilleren.
    Vi kan være enig om at den har Sharc DSP, men det er altså for lyden.
    Spørsmålet her var om videoprosesseringen.

Link til produktinfo for Sharc prosessering (som jeg kan lese har den ingen videofunksjonalitet)
    Analog Devices : Embedded Processing & DSP : SHARC Processor Home

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også ganske sikker på at det ikke sitter noen ABT brikke i EP10, mener bestemt på å ha lest dette før, altså av troverdig kilde. Men husker ikke hvor desverre.

Uansett hva som sitter i hva så er det den endelige bildekvaliteten som er viktig og jeg lurer veldig på om det er merkbar eller stor forskjell mellom EP10, Ep30 og EP35, og tenker da spesielt på vanlig dvd.

Fint om noen kunne dele erfaringer om det finnes?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg er også ganske sikker på at det ikke sitter noen ABT brikke i EP10, mener bestemt på å ha lest dette før, altså av troverdig kilde. Men husker ikke hvor desverre.
    Personlig syns jeg det blir galt å spre slik informasjon når du ikke kan underbygge det. Linken som jeg referer til er den mest troverdige informasjonen jeg har kommet over til nå. Og frem til at du klarer å komme med noen annen informasjon som beviser at dette er feil, så syns jeg det er galt å nevne det. I ytterste konsekvens så gjør det at folk kjøper spillere på feil grunnlag. (bruker mer penger enn de trengte)

Desverre er slike forum som dette fylt med feilinformasjon. Ønskedrømmen hadde jo vært at moderatorene krevde at alle innlegg var underbygd og dobbeltsjekket. (når man snakker om objektiv kunnskap)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    format.fighter: Enig i at det er mye feilinformasjon ute på foroum og internett generelt, det er tross alt åpent for alle. Jeg sier jo selv at jeg er rimelig sikker, men påstår ikke jeg har rett. Så hva folk velger å tro får de stå for selv. Men siden du spiller på samvittigheten min så skal jeg komme til bunns i dette i løpet av natten, men akkurat nå driver jeg å tester min optoma hd70 som jeg fikk i dag.

EDIT: hadde det dessuten vært noe fra ABT eller SO så hadde det nok også kommet litt tydeligere frem på produkt informasjon. Ser ep30 og ep35 reklamerer med at det er hqv på flere internettbutikker. Det er jo ikke hqv heller, men tilsvarende fra abt.

Herman

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Men...
    Litt forvirret, har tidligere bare sett på USA spillere.
    HD-XE1 HD-E1, er det bedre spillere en EP30/35?
    XE1 koster jo 6 000,- på det billigste (som jeg har sett).

Har XA2, mulig XE1 er samme spillere, bare i USA/Europa utgaver?

Poenget mitt er vel...
    Kjøpe EP35 eller XE1... ?

Tenker egentlig å bare bruke denne til å spille av PAL DVD og Sone 2 NTSC DVD's, men om XE1 er mere solid/bedre vet jeg at det vil irritere meg i lengden...
    XE1 er den europeiske versjonen av XA2.
    I motsetning til EP3x-modellene (foreløpig?) er den også relativt enkel å gjøre regionsfri for SD DVD (se mine poster tidligere i denne tråden for hvordan. Samme metode kan brukes for XA2, men å få XA2 til å spille PAL-disker krever litt mer arbeid).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser nå hvertfall ut som både Ep35 og EP30 har VRS fra anchor bay..

http://www.toshiba.ch/consumer/lib/O...30_english.pdf

http://www.toshiba.ch/consumer/lib/O...35_english.pdf

Det burde tilsi at begge gjør en like god jobb med DVD'er??.. og siden ep30 koster ca 1000,- mindre så er det et bedre kjøp med hensyn til dvd avspilling..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva som sitter i hva så er det den endelige bildekvaliteten som er viktig og jeg lurer veldig på om det er merkbar eller stor forskjell mellom EP10, Ep30 og EP35, og tenker da spesielt på vanlig dvd.

Fint om noen kunne dele erfaringer om det finnes?
    Jeg hadde EP10 og har nå EP30 (fikk i går EP30, men den er ikke tilkoblet enda).
    Skal sjekke den på SD dvd å gi en tilbakemelding.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Da tror jeg du må lese mer nøyaktig hva han sier:

EP10=EP30=EP35
    Mitt poeng er at hvis det er samme brikke, så er EP10 strålende god på SD og da vil EP 30/35 også være det, hvis det er bedre brikke i EP30/35 så er jo den enda bedre.

Som de følgende postingene har vist er det ikke lett å vite. Siden det er oppgitt både HQV og VRS i samme spiller......

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EP10 er den samme som A20 i USA. Denne er ikke særlig god på oppskalering ifølge mange på AVSForum. Og den har garantert ikke noen VRS brikke fra Anchor Bay. Disse brikkene ble første gang brukt i 30/35 modellene.

Reon HQV ligger kun i XA2/XE1 spilleren. Alle andre modeller har billigere og mindre gode oppskaleringsmuligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da vil altså EP30 og Ep35 være like gode på DVD avspilling. Forskjellen er altså lydddelen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder deinterlacing så er det jo viktig å skille mellom filmbasert materiale og matereale som er basert på video både i SD og HD. De fleste nyere spillere handterer deinterlacing av SD film rimelig bra (mye enklere prosess en å deinterlace video der Reon chippen er meget bra). Dvs hvis en ser mye på konsert opptak som er video basert så er det viktig, men for film så er deinterlacingen grei i hele serien på SD materiale.)

Oppskalering er en annen sak men der er vel VRS brikken rimelig bra den brukes vel i DVDO prosessorene?

Toshiba HD-A35 HD DVD Player — Audioholics Home Theater Reviews and News

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste også på ett annet forum at det var en abt 2020 i ep35, mens det var abt 1018 i ep30. Der visste de ikke hva som var i ep10. leste ett annet review av ep10 der de sa det var vrs i den. Ikke noe av dette er bekreftet info så jeg har en grunn ikke blitt så veldig mye klokere på disse spillerene.

Blir spennende å se om counterpointer ser noe forskjell på ep10 pg ep30, da jeg skal hente min ep10 nå. Hvis ep30 viser seg å være bedre på dvd så kjøper jeg heller den.

EDIT: Nå har jeg fått ep10 i hus og det finnes ikke noe VRS logo på den, kun SHARC. Har ikke koblet opp enda.

EDIT2: Søkte etter bilde av innmaten på ep10 for å se om jeg kunne finne en abt-brikke, tror dere ikke google fant ett bilde av avforum: http://avforum.no/avnytt/data/16/366...de_2-large.jpg Ser dere litt nede til venstre så står det abt på brikka der. Hvis bildet er genuint av ep10 så er det altså abt brikke i den, men hvorfor den ikke har vrs logo vet jeg ikke. Kanskje ikke alle funksjonene er aktiver pga av billigere modell, eller kanskje bare det er en ep30 som er solgt som billigere modell... klør meg i hodet her jeg sitter. Ingen som kan teste begge med hqv dvd?

EDIT3: Nå har jeg testet ett par dvd på ep10 og førsteinntrykket er at dette er KNALL! Har byttet mellom ep10 og oppo 981, men førsteinntrykket er at ep10 er MYE bedre på dvd. Den er mye skarpere, klarere og bedre farger. jeg beholder den, uten tvil

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    EP35 skal jo ha bedre chip enn EP10, og min EP10 "knuser" f.eks min PS3 på dvd. Til og med kona bemerket dette da jeg tok den ut av racket i stua, "hvorfor tok du vekk den svarte dvd spilleren den er jo mye bedre enn de andre?!"
    Hey!
    Jeg har en PS3 for avspilling av Blu-Ray, en XA2 for HD DVD og sone 1 dvd, og en Oppo HD981 som bare brukes til å spile av PAL DVD. Nå var jo den EP35 så billig at Oppo'en blir byttet ut.

Har lest en del om dette med å spille av DVD på disse...

Har bla lest at softwareoppdateringer har ført til at PS3 har blitt mye bedre på DVDavspilling. mange som ener den er "kjempebra" bla bla. Ser at du og fruen synes at EP10 var bedre en PS3 på DVDavspilling. Har du siste software på din PS3?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bla lest at softwareoppdateringer har ført til at PS3 har blitt mye bedre på DVDavspilling. mange som ener den er "kjempebra" bla bla. Ser at du og fruen synes at EP10 var bedre en PS3 på DVDavspilling. Har du siste software på din PS3?
    Husker ikke helt hvilken versjon det var men tror det er 2.01, den er lastet ned for ca 14 dager siden.
    Det er jo mulig at det kan være noen innstillinger i PS3 som trekker den ned, men tror jeg har kontroll på det grunnleggende.
    Skal som sagt teste EP30 nå og etter firmvareoppgradering av den også, har en cd i posten fra Gøte Lundblad.
    Men det var som sagt lett å se forskjell på min 42PV60 på EP10 og PS3, dog PS3 er langt bedre enn Sony HX820 hardiskrecorderen på dvd.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se om counterpointer ser noe forskjell på ep10 pg ep30,
    Skal sjekke nå snart, har vært litt travelt. (skal hente RXV1800 i morgen holder på med alt for mye samtidig :???: )
    EDIT3: Nå har jeg testet ett par dvd på ep10 og førsteinntrykket er at dette er KNALL! Har byttet mellom ep10 og oppo 981, men førsteinntrykket er at ep10 er MYE bedre på dvd. Den er mye skarpere, klarere og bedre farger. jeg beholder den, uten tvil
    :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se om counterpointer ser noe forskjell på ep10 pg ep30
    Har nå testet med M:I-2 SD dvd som jeg kjenner veldig godt. Etter hukommelsen er det vanskelig å se noen forsjell. Jeg oppfatter dem som like. Mulig en A-B test ville vise forskjeller, men jeg tror de vil være små.
    En meget kompetent spiller med ypperlig bildekvalitet.

MEN, EP30 bruker vesentlig lengre tid og vifta er mye mer hørbar :evil: Der var EP10 (mitt eksemplar hvertfall) mye bedre. Virker som noe henger litt i oppstart og ved komadoer, så må teste dette etter jeg har fått ny firmvare. Vifta tipper jeg at det ikke vil skje noe med. Lyden virker mørkere samt at det er resonans i kabinettet. Mulig at det gamle trikset med tung plate oppå spiller vil hjelpe. Ikke uholdbart men behovet for å få alle bråkmakerne (hx820, PS3, EP30) mine inn i et skap er i hvert fall ikke minsket.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men...
    Litt forvirret, har tidligere bare sett på USA spillere.
    HD-XE1 HD-E1, er det bedre spillere en EP30/35?
    XE1 koster jo 6 000,- på det billigste (som jeg har sett).

Har XA2, mulig XE1 er samme spillere, bare i USA/Europa utgaver?

Poenget mitt er vel...
    Kjøpe EP35 eller XE1... ?

Tenker egentlig å bare bruke denne til å spille av PAL DVD og Sone 2 NTSC DVD's, men om XE1 er mere solid/bedre vet jeg at det vil irritere meg i lengden...
    XE1 har bedre bilde chip enn EP serien, altså bedre på oppskalering. Den kan gjøres sonefri både med hack og med fjernkontroll.

XE1 har bedre chassis og føles nok som en bedre spiller sånn fysisk. Jeg får se hvordan A30 føles i forhold når jeg henter den i morra.

Da får jeg også sjekket forskjellen i støynivå, XE1 støyer litt for mye.

XE1 har også fin fjernkontroll med baklys.

Ellers så er de ganske like.

Men på ren DVD så vil vel XE1 være ett hakk bedre.

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå åpnet opp min EP10, og der er faktisk en ABT brikke i den med betegnelsen ABT1018BG256. Var også innom AB sin nettside og søkte opp denne brikken. Forskjellen er at den som er inne i EP10 ikke har VRS logoen som bildet i linken.

Anchor Bay » Products » Semiconductors » ABT1018

Ikke lett å forstå hvorfor Toshiba ikke har mer info om denne brikken i EP10, hverken i manual eller på spilleren:roll:

Side 80 av 95 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •