Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 95 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1894
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ok da er det mange som tar feil,som du ser på tidligere sider så er det flere som påstår at de kjører dolby+ og true hd gjennom hdmi 1.1
    Dersom du leser hele den linken det refereres til, så vil du se at alle HD-DVD spillere skal kunne "pakke" ut Dolby+ og True HD til ukomprimert PCM, som så kan overføres via HDMI 1.1 til receivere som støtter det.. Kan receiveren din motta DVD Audio via HDMI kontakten, så kan den også motta Dolby+ og True HD, dvs. så lenge avspilleren først pakker det om til ukomprimert PCM. <Og siden dette er en tråd som omhandler HD-DVD, så er det faktisk et *krav* at alle HD-DVD spillere skal kunne dekode TrueHD og Dolby Plus..

Litt interresant, men på pakken til spilleren min (amerikansk utgave), så står det faktisk en advarsel på pakken om at den kun kan dekode 2 kanals TrueHD. Heldigvis så har de rettet på den begrensningen i firmware 2.0..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Dersom du leser hele den linken det refereres til, så vil du se at alle HD-DVD spillere skal kunne "pakke" ut Dolby+ og True HD til ukomprimert PCM, som så kan overføres via HDMI 1.1 til receivere som støtter det.. Kan receiveren din motta DVD Audio via HDMI kontakten, så kan den også motta Dolby+ og True HD, dvs. så lenge avspilleren først pakker det om til ukomprimert PCM. <Og siden dette er en tråd som omhandler HD-DVD, så er det faktisk et *krav* at alle HD-DVD spillere skal kunne dekode TrueHD og Dolby Plus..

Litt interresant, men på pakken til spilleren min (amerikansk utgave), så står det faktisk en advarsel på pakken om at den kun kan dekode 2 kanals TrueHD. Heldigvis så har de rettet på den begrensningen i firmware 2.0..
    ja min receiver støtter dvdaudio gjennom hdmi 1.1

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HÅPER ej spørr for siste gang, hva kabel trenger man for å kjøre fra den analoge til den analoge på forsterkeren? Kan man bruke en coax-kabel eller må jeg kjøpe inn noe fancye greier? Sorry at ej ikkje har peiling

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    HÅPER ej spørr for siste gang, hva kabel trenger man for å kjøre fra den analoge til den analoge på forsterkeren? Kan man bruke en coax-kabel eller må jeg kjøpe inn noe fancye greier? Sorry at ej ikkje har peiling
    Du trenger 1 kabel for hver kanal du skal overføre, altså trenger du 6 audio signal kabler. Coax bruker du til digital overføring.
    F.eks. noe sånt som denne vil gjøre nytten:
    AVshop.no

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    ARGH! Beklager at jeg blir irritert, men vær så snill å sett deg inn i temaet dersom du skal gi så bastante svar.. Dersom du leser hele artikelen du linker til så finner du følgende:

To get TrueHD, you'd need an HD-DVD or Blu-ray player with built-in decoders for the high-resolution audio (the Toshiba players have those built in) as well as an analog 8-channel input on your AV receiver. Alternatively, Dolby TrueHD will also output an 8-channel PCM data stream via HDMI or IEEE 1394 "Firewire" connectors. But that would still require a TrueHD decoder to sort out channel ID's and the like.
    Du har kanskje rett, men dette leser jeg som:
    For å få TrueHD trenger du en HD spiller med innebygget dekoder for høyoppløst lyd, og en 8 kanals inngang på receiver.
    Alternativt kan TrueHD sende ut 8kanals ukomprimert PCM via HDMI. Men det vil fortsatt kreve en TRUEHD dekoder for å sortere ut kanalene og lignende (i receiver)

Mulig det er dårlig skrevet og det er det som gjør at jeg har missforstått.
    Synes du virkelig det er så utrolig å klare å missforstå dette, tklev?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er da også svært påståelig Britax?

Du får kjøpe deg en spiller og receiver og prøve selv da, ikke sant?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Du er da også svært påståelig Britax?

Du får kjøpe deg en spiller og receiver og prøve selv da, ikke sant?
    Hva?
    Har jeg ikke nettopp innrømmet å ha missforstått?
    Receiver har jeg og spiller kommer så snart den er i salg.

Hva var meningen med innlegget ditt? bare være spydig?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger vel bare 1 kabel fra 5.1 fra hd-a1 til 5.1 inn på forsterkeren vel? Er det i tilfelle en kabel som bare heter analog kabel eller ?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hva var meningen med innlegget ditt? bare være spydig?
    Tipper han ville være litt spydig, og det gjør han med godt grunn etter min mening .....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Du har kanskje rett, men dette leser jeg som:
    For å få TrueHD trenger du en HD spiller med innebygget dekoder for høyoppløst lyd, og en 8 kanals inngang på receiver.
    Alternativt kan TrueHD sende ut 8kanals ukomprimert PCM via HDMI. Men det vil fortsatt kreve en TRUEHD dekoder for å sortere ut kanalene og lignende (i receiver)

Mulig det er dårlig skrevet og det er det som gjør at jeg har missforstått.
    Synes du virkelig det er så utrolig å klare å missforstå dette, tklev?
    Det som irriterer meg er at dette har blitt tatt opp tidligere i denne tråden(inlegg 70 og 71 f.eks.), og jeg trodde iallefall at de som leser her regelmessig hadde fått med seg såpass.

Jeg skal godt være enig i at det du siterer kan misforståes, men du har jo i tillegg klart å kutte ut den setningen som kommer rett etter det du siterer:"Dolby Labs intends that all audio processing for TrueHD be done in the HD-DVD player, not in the A/V receiver."

Uansett, det er egentlig uvesentlig å diskutere den artikkelen, det viktigste er at vi forhåpentligvis har oppklart misforståelsen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare beklage, det har gått meg forbi.
    Ingen grunn til noe ESP1 situasjon.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Action!

Det viktigste vil vel være bildet.. selv om HD-Lyd sikkert ikke er å forakte.

Mvh

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha ny DVD-spiller og lurer på Denon 2930, men nå frister jo Toshiba HD-EX1 innmari da. På MPX til bare 2500,- mer enn Denon'en...

Noen som vet hvor god den vil være på vanlig DVD, evt. finnes det noen preview eller tester der ute?

Hvordan var første gen. HD-DVD spillerene på vanlig DVD?

Mvh C :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må regne med toll og alt sånt shit også..så den prisen blir nokk en annen!
    Ej synst min A1 gjør en veldi god jobb med dvd, trur fler som kan ver enig i det =)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke toll-avgifter på elektronikk inn til Norge, kun moms.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    du må regne med toll og alt sånt shit også..så den prisen blir nokk en annen!
    Prisen Casle nevnte er hos MPX. Hvis du kjøper fra MPX eller andre norske nettbutikker må du ikke betale toll.

Fra AVS forum:
    Toshiba says the scaler/deinterlacer in the XE1 should match or exceed the performance of third-party 1080p solutions costing thousands of dollars.
    Dette burdde love godt for avspilling av vanlig DVD.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har såvidt testet den amerikanske billigspilleren på DVD og den gjorde en god jobb synes jeg.

Problemet er at jeg har ikke så mange NTSC filmer liggende lenger, men de jeg testet var bra.

Vil anta at den mest påkostede spilleren som kommer nå snart i Norge vil gjøre en god jobb på DVD all den tid det sitter rimelig bra scalere osv i dem som kan skalere opp til 1080p også fra DVD.

Bildet er nok ikke like bra ( ren gjetning ) som fra en ren DVD spiller til samme prisen, men ikke så langt i fra.

Så min anbefaling til folk som vurderer å bruke over 5-10K på en DVD spiller er å vurdere både HD-DVD spillere og Blu-ray spillere.
    Etter sigene skal også Panasonic sin Blu-ray spiller være svært bra på DVD.

Begge disse "norske" spillerene spiller selvsagt alt av sone 2 PAL og NTSC filmer. Om de kan moddes til å spille sone 1 DVD også er litt tidlig å si noe om. Det ville ikke forundre meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt oppi all diskusjonen rundt lydformatene...

Ser en forhandler har foreløpig levering av XE1 20. desember. Mens den billigere utgaven står det vel november på fortsatt. Er det noen som i sin ferd rundt på nettet har fått med seg om Tosihiba's lansering skulle være noe forsinket? Har søkt litt, men ikke funnet noe selv.

Greier bare ikke bestemme meg helt for hvilken modell. Veit jeg betaler "overpris" ved å være tidlig ute uansett hvilken jeg velger, men det betyr ikke så mye. Den skjebnen har jeg lidd så mange ganger før...

Lyd annlegget mitt (forøvrig uten HDMI) per i dag er ikke all verden, så det blir det svakeste leddet i lydgjengivelsen uansett. Så om jeg ikke får foret det med ekte true hd lyd i dag, så er ikke det farlig. Og jeg kommer nok ikke ha råd til å oppgradere det med det aller første. På bildesiden venter jeg på Mitsubishi HC5000 (1080p) projektoren.

Har lest at HC 5000 gjør en veldig god jobb med hd-dvd mottatt i 1080i, og en veldig god jobb med NTSC vanlig DVD oppskalering. Derimot kunne det visstnok greid håndteringen av vanlig PAL DVD noe bedre. Så derfor lurer jeg på om oppskaleringsmuligheten til XE1 til 1080p kanksje er verdt de ekstra pengene - samt at det er litt mere fremtidssikkert med HDMI 1.3?

Er det noen som har bestilt seg en av disse modellene? Jeg teller på knappene (eller kroner på kontoen :-D ) om jeg skal bestille nå og hvilken modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsinkelser, forsinkelser..

På avforums.com står det blant annet:

During final production testing of the HD-E1 model HD DVD player this month, Toshiba engineers have identified a minor reliability issue with an outsourced LSI component.

Due to Toshiba’s commitment to providing the highest quality product possible, this component is being replaced before the HD-E1 is released to consumers. The shipment of HD-E1 units to the UK market is consequently expected to be delayed, although a quantity of units will be shipped for retail in December. These changes in the manufacturing schedule will also result in production of the HD-XE1 model being revised to January 2007.

Angivelig skal også Toshiba i Frankrike og Tyskland også ha bekreftet forsinkelser pga dette, her snakkes det om at HD-EX1 ikke kommer før i februar 2007...
    Så vi får vel bare vente og se...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aida. det var jo en stund til. Sendte en mail i går til mpx som har lagt ut til forhåndsbestilling, men de har ikke svart.

Ja ja. Får bare smøre seg med litt tålmodighet da. Hvis det stemmer.

Side 8 av 95 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •