Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 1894
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    EDIT: På toshiba's sider står det at tilbudet med 5 filmer gjelder bare fram til 31. Januar. Nå er vi 2. februar. Vil Komplett.no være ansvarlig for levering av filmene tro, eller er det bare en glipp at de ikke har fjernet annonsen sin med 5 filmer..
    Jeg aner for så vidt ikke hva som ligger ved spilleren som selges fra Komplett, men en kompis av meg kjøpte EP10 fra mpx.no for få dager siden, og da lå det fem filmer i esken. Filmene han fikk var Prestige, 300, Dreamgirls, Black Rain og World Trade Center.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg aner for så vidt ikke hva som ligger ved spilleren som selges fra Komplett, men en kompis av meg kjøpte EP10 fra mpx.no for få dager siden, og da lå det fem filmer i esken. Filmene han fikk var Prestige, 300, Dreamgirls, Black Rain og World Trade Center.
    Hvis Komplett har puttet noe i boksen, så er det nytt. Jeg går ut i fra at så fort noen mottar filmene sine så vil dette bli postet?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen som har god oversikt kort ta forskjellen på EP10, 30 og 35 for meg?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EP10 er en eldre modell. Tror den sender ut 1080p tar jeg ikke helt feil. Tror den egentlig er lik EP30, bare at EP30 er en nyere modell. Den er også mange ganger bedre til å skalere opp DVDer. JEg har en A35 (amerikansk EP35) og den brikken (som er den samme som i EP30) var særdeles bra, og jeg så ingen forskjell mellom den og Reon brikken som står i receiveren min.

EP35 har i tillegg analoge multikanalsutganger, noe som mangler på de andre. Den har også mulighet for bitstrøm av de nye HD lydformatene. (De andre modellene har en tidligere versjon av HDMI, og kan ikke gjøre dette).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kan noen som har god oversikt kort ta forskjellen på EP10, 30 og 35 for meg?
    Hvis jeg ikke husker helt feil, så er EP10 den europeiske utgaven av A20, mens EP30 og 35 tilsvarer hhv. A30 og A35.

EP10 og EP30 skal være relativt like funksjonalitetsmessig, mens EP35 kan bitstreame lyd. I tillegg er det verdt å huske på at det finnes sonehack til EP10, men foreløpig ikke til EP30 eller EP35.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Kim Olav og Trondmm

Hva vil det egentlig si det med bitstream av hd lyd? Vil ikke EP10 og EP30 gi HD lyd ut men en må bruke DD lydsporet?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Njål
    Vet ikke om folk har fått det med seg, men det har i de siste dagene dukket opp en RCE-hack for XE1/E1/EP10 (forutsatt at man allerede har multiregion fw inne på maskinen).
    Oooooh. Nydelig.

Sitat Opprinnelig postet av Njål
    Har ikke giddet å finne fram en disk jeg vet er RCE-beskyttet, så har ikke testet selv
    Jeg tror faktisk jeg på et eller annet vis har klart å unngå å kjøpe disker med RCE, så jeg har ikke fått testet på egen spiller selv. Men, en kompis som kjøpte EP10 nylig, og han har nå testet med Spider-Man, en disk som ikke fungerte etter at han la inn sonehacket. Den fungerte som den skulle da han trykket tastekombinasjonen du beskrev.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle spillerne kan dekode Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD og DTS HD (men spillerne tar kun og sender det ut som vanlig DTS). Dette blir dekodet, og sendt ut som rå PCM lyd, enten via de analoge multikanalstilkoblingene (som kun EP35 har) eller via HDMI.

Ellers så kan EP35 sende disse ut som bitstrøm uten noen dekoding, som da må dekodes i en receiver som kan dekode disse nye formatene (kun de aller nyeste modellene kan det). Fordelen er at du da kan dekode DTS HD Master Audio. Men du har kanskje ikke planer om en ny forsterker? Da er det ikke så viktig uansett, men har du ikke ledig HDMI i forsterkeren, må du gå for EP35 for tilkobling av analog multikanal.

Du kan selvfølgelig bruke vanlig coax/optisk tilkobling, men da blir det kun standard DD eller DTS, siden de tilkoblingene ikke har båndbredde til noe mer.

EP30 og EP35's brikke for oppskalering er veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Takk Kim Olav og Trondmm

Hva vil det egentlig si det med bitstream av hd lyd? Vil ikke EP10 og EP30 gi HD lyd ut men en må bruke DD lydsporet?
    Joda, spilleren vil dekode alle lydspor internt i spilleren, og sende ukomprimert lyd over HDMI-kabelen. Unntaket er DTS-HD MA, som den bare kan spille core-sporet av. For å kunne få full glede av DTS-HD MA, må du ha EP35 eller XE1, og velge bitstreaming av lyden. I tillegg må du ha en forsterker som støtter DTS-HD MA.

(Så vidt jeg vet finnes det ingen spillere, verken HD DVD eller Blu-ray, som kan dekode DTS-HD MA internt, så for denne kodeken er det foreløpig kun bitstreaming som gjelder. Det er forventet at PS3 vil kunne dekode dette "etter hvert", så vi får se hva som skjer.)

Hvis du ikke bruker HDMI-tilkobling, men i stedet har en optisk eller coaksial kabel til forsterkeren, så vil spilleren først dekode lyden internt, og deretter konvertere den til enten DTS eller Dolby Digital, før dette sendes ut.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Så vidt jeg vet finnes det ingen spillere, verken HD DVD eller Blu-ray, som kan dekode DTS-HD MA internt, så for denne kodeken er det foreløpig kun bitstreaming som gjelder. Det er forventet at PS3 vil kunne dekode dette "etter hvert", så vi får se hva som skjer.)
    Panasonic BD10A gjør dette på Blu-ray. (Men ikke BD10 som var forrige modell)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (intern dekoding av DTS HD-MA)

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Sikker på det? Det jeg har funnet av tester sier at den dekoder DTS HD High Resolution Audio. Noen påpeker også at BD30 kan bitstreame DTS HD Master Audio. Her er forresten et utdrag av Panasonics presserelease om spilleren:

SECAUCUS, NJ (May 15, 2007) - Panasonic, one of the industry leaders behind the development of Blu-ray Disc technology and the market leader in Plasma televison, today announced the availability of the DMP-BD10A, Panasonic’s next generation Blu-ray Disc player, at a SRP of $599.95. The DMP-BD10A features an audio upgrade package that brings high end surround audio to the viewing experience via the inclusion of 7.1 channel surround, Dolby® True HD and dts-HD High Resolution Audio decoding technology.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    .. Men du har kanskje ikke planer om en ny forsterker?
    Har planer om Onkyo 875 (eller Yamaha RX-v1800), det er defor jeg tenker litt på å "fremtidsikre" meg.
    Har PS3 også og håper på oppgraderingen av denne. Men vil jo helst ha det på alle filmer (både BD og HD)

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvor har du dette fra? Jeg har nevnt det tidligere, men det er dumt at man slenger ut feile påstander som sannheter.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Hvis Komplett har puttet noe i boksen, så er det nytt. Jeg går ut i fra at så fort noen mottar filmene sine så vil dette bli postet?
    Nix. Mottok min EP10 i dag. Ingen filmer i esken. Har bedt support hos Komplett svare meg på hva jeg skal gjøre siden jeg kjøpte min spiller 2. februar og brosjyren i linken de gir klart sier at tilbudet gikk ut 31. januar.

Men en HDMI-kabel var det da der!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt en EP10 selv i helgen fra Komplett og ble litt overrasket når jeg så at det påstås her at tilbudet om 5 gratis HD-DVD-filmer gikk ut 31. januar. Sjekket nå og både hos Komplett og på selve skjemaet som skal sendes til Toshiba står det at tilbudet gjelder ut februar. Dvs. ikke grunn til panikk ;-)

Nå selger de EP35 til 2.495 også...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianm
    Har bestilt en EP10 selv i helgen fra Komplett og ble litt overrasket når jeg så at det påstås her at tilbudet om 5 gratis HD-DVD-filmer gikk ut 31. januar. Sjekket nå og både hos Komplett og på selve skjemaet som skal sendes til Toshiba står det at tilbudet gjelder ut februar. Dvs. ikke grunn til panikk ;-)
    Hvilket skjema sikter du til? På dette skjemaet står det "Dette tilbudet gjelder kun Toshiba HD DVD spillere som er kjøpt hos en autorisert Toshiba forhandler i tidsrommet 1.oktober 2007 til 31.januar 2008."

Men det står også at skjemaet må sendes inn innen utgangen av februar.

Knallpris. Bare så synd at det ikke finnes sonehack til EP35 ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket skjema sikter du til? På dette skjemaet står det "Dette tilbudet gjelder kun Toshiba HD DVD spillere som er kjøpt hos en autorisert Toshiba forhandler i tidsrommet 1.oktober 2007 til 31.januar 2008."

Men det står også at skjemaet må sendes inn innen utgangen av februar.
    Jepp du har rett i det, men siden det står at skjemaet må være inne innen utgangen av februar tror jeg dette ikke er noe problem. Legg merke til at det står ikke noe sted at du skal oppgi kjøpstidspunktet. De "gidder" ikke å gå tilbake til Komplett og spørre når du kjøpte. Det koster mer i administrasjon enn hva kosten er for filmene. ;-)

På Komplett sine sider står det at tilbudet gjelder ut februar. Skulle Toshiba sette seg på bakbeina (noe jeg ikke tror) er Komplett pliktig til å levere. Dvs. dette ordner seg uansett.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok riktig at Panasonicen kun tar High Resolution.

Hvorfor har DTS gjort det så vanskelig med så like navn? Det er mange steder de missforstår DTS HD med at det er DTS Master HD.

Derfor ble jeg litt forvirret, men siden flere steder nevner kun DTS HD så er det nok det.

Panasonic selv har fjernet infoen på side sider om spilleren, og kun kjører på BD30.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jaggu så billig at jeg da måtte kjøpe en På tide og la min A1 få vile litt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Komplett sine sider står det at tilbudet gjelder ut februar. Skulle Toshiba sette seg på bakbeina (noe jeg ikke tror) er Komplett pliktig til å levere. Dvs. dette ordner seg uansett.
    Men regn uansett med at det vil ta laaaang tid. Sendte inn mitt skjema den 16. november 2007 (best å ta med år) og har enda ikke fått noen filmer......... :roll:

Side 78 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •