Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 95 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 1894
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er jeg skikkelig forbanna.
    Fikk min EP10 på Torsdag og det første jeg gjorde var å oppdatere firmware til 2.7.

Når jeg spiller av dvd sender spilleren ut 576i over composite og bildet er helt klart på min Philips 32" SD Tv. Men når jeg spiller av HD DVD sender spilleren ut 480i. Resultatet er at alle panoreringer hakker og bildet ser helt jævlig ut

Fant i brukermanualen at det kansje ble bedre hvis jeg skifta fra Auto til Pal i menyen. Problemet er da at dette menyvalget ble fjernet fra firmware 2.5
    Link til 2.5 info

Er det noen mulighet til å tvinge EP10 til å sende ut 576i og ikke 480i?
    Hvil det hjelpe å bruke S-Video?
    Alle forslag tas i mot

Edit: Bortsett fra å kjøpe HDTV har ikke råd til det for øyeblikket.

Mvh
    Julius

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke tidfeldigvis en film kjøpt fra USA?

Da blir det 480i uansett?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med US, UK og Tyske filmer.
    Alle HD DVDer uansett sone sender ut 480i

Har sendt epost til coustomer support i England. Forhåpentligvis kommer firmware 2.8 snart ut i Europa(er ute i USA)
    Den skal visst fikse noe med Pal playback. Krysse Fingrene

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Julius Sounds
    Har prøvd med US, UK og Tyske filmer.
    Alle HD DVDer uansett sone sender ut 480i

Har sendt epost til coustomer support i England. Forhåpentligvis kommer firmware 2.8 snart ut i Europa(er ute i USA)
    Den skal visst fikse noe med Pal playback. Krysse Fingrene
    Når det er snakk om HD DVD så er det ikke snakk om PAL vs NTSC. Spillerne skal kunne avspille i 60hz, enten 1080i60 eller 1080p60. Nå har jo noen av disse fått støtte for 1080p/24hz også, men det var ikke der i starten.

I og med at HD DVD filmer er lagret som 1080p/24 bilder/sec på plata så gjøres en 3:2 konvertering av signalet for å få til 60hz for avspilling på 60hz TV'er. Så å få dette i 50hz avspilling (som brukes av PAL i 576 oppløsning) tror jeg neppe skjer fordi man måtte ha filmene lagret i 25 bilder sek og gjort enn 2:2 konvertering for å få det til å gå opp i et 50hz signal. Det blir nok fortsatt i 60hz (for å behole 3:2 pulldown konverteringen av 24p innholdet) og derfor og fortsatt 480 linjer for avspilling HD DVD innhold på vanlig TV.

Hakkingen i panoreringer skyldes 60hz signalet laget av 3:2 pulldown og den får alle som avspiller HD DVD i 1080p (evt 1080i) også (Med mindre de har en av de nyeste HD TV'ene/projektorene som støtter 1080p/24hz, men de er ikke så utbredt ennå). Du får derfor den samme hakkingen som "alle" andre, men i tillegg nedskalert dette til 480 linjer pga vanlig TV.

For din del håper jeg at jeg tar feil. Men jeg har ikke hørt noe om avspilling av 1080p 24 (HD DVD filmer) innhold i 50hz.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit: Bortsett fra å kjøpe HDTV har ikke råd til det for øyeblikket.

Mvh
    Julius
    Jeg mener ikke å være ufølsom, men du har desverre prioritert litt meningsløst og i feil rekkefølge.

Det er absolut ingen mening i å kjøpe en HD spiller hvis du ikke har en HDTV!!
    Det er ikke en gang noe mening i å kjøpe en oppkonverterende DVD spiller hvis du ikke har en HD ready TV.

Du tjener ingen ting på det når det gjelder bedre billedkvalitet, tvert imot, som du selv har observert.

Ingen HD spiller er bygget med tanke på å nedkonvertere 1080/24 lengere ned en HD720p.!!

Det at du får 576i/480i bilde i det hele tatt fra 1080 materiale viser bare at spilleren kan gjøre det i et nødstilfelle, men det vil aldri bli bra.
    Det ville heller ikke hjelpe deg om du fikk 576i i steden for 480i, du ville få akkurat det samme problemet.!!!

Den PAL 25/50 hz som er varslet å komme i fremtidig firmware er bare for å gjøre det mulig for spilleren å korrekt vise bilde fra 25fps materiale som vil komme på disker i fremtiden, når filmen/TV serien originalt ble filmet i 25fps for Europeiske TV kanaler.

Enten må du sette spilleren på hylla til du har råd til en HDTV, min.720/768p, eller levere tilbake spilleren til du har en slik TV.

Desverre.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Dette er å spissformulere på en måte som blir helt feil. Har stor respekt for din tekniske kompetanse Arty, men dette er ikke riktig.
    Har selv en HD ready skjerm (42PV60) og det er forskjell på HD og DVD, det kan alle se. Jeg mener at det er stor forskjell. Kan gjerne vise dette med å kjøre de samme filmene(noe jeg har gjort) i 480/576 for så oppscalert mot ren HD. HD blåser begge av banen lett på min skjerm. Dette med tre meter betraktningsavstand.
    Bruker EP10 som gir 1080i (som oppleves bedre enn 720P) den kan gi 1080P/24 men det tar jo ikke skjermen. Bruker også PS3 som gir et like bra 1080i bilde men ikke oppscalerer like bra som EP10 på SD.

De skjermene som gjøre det best i tester selv opp mot full HD skjermer er jo Pioneer sine HD ready utgaver. Så det er andre faktorer enn ren oppløsning som spiller inn. Men dette vet du jo.

Men jo større skjermen blir, og jo kortere betrakningsavstanden blir, så øker betydningen av oppløsningen. Så da vil du ha helt rett.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent bilde messig så vil vel alltid ett bedre utgangspunkt gi bedre resultat.

Så en nedskalert HD film vil mest sannsynlig ha litt bedre bilde enn en standard DVD. Men forskjellen vil kanskje være minimal.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Potetgullmannen, Tusen Takk for oppklaringen

Blir nok retur av spilleren. Håper jeg får beholde filmene, men det spørs...
    Dette blir den andre HD DVD spilleren jeg returnerer :-D
    Hadde først en til Xbox 360 som jeg har koblet opp med vga-kabel til en 19" 4:3 Crt(gammel dataskjerm). Så King Kong og Imax Blue Planet. Jeg var imponert over bildekvaliteten og skapheten.
    Så faktisk Perfect Strom på SD TV med 360en da husker jeg ingen flimring. Antageligvis pga dårlig bildekvalitet
    Leverte tilbake pga at 360 ikke egner seg for filmavspilling (les støy + pålitlighet).

Slo så til når EP10 kom ned til 2000kr. Hadde regnet med dvd-kvalitet på vanlig tv, men der tok jeg feil...
    Jeg har bare en bekymring kommer prisen på HD DVD spillere til å stige eller synke? Har lite lyst til å sitte igjen med 14 filmer uten avspiller.

Har bursdag i Mars så hvis jeg bytter tilbake spillerne får jeg råd til HDTV og kansje spiller. Da kan jeg i allefall bruke Xboxen på en skikkelig HD skjerm.

Vurdere også HD DVD spiller til pcen ser at den ligger på 900kr. Noen som har noen erfaringer med bruk av pc som hd dvd spiller? Hvor mye koster feks avspillingsprogram? Kjører 1280x1024 får da iallfall visst 720p.
    Har en relativt ny pc med Athlon x2 4600+, 2gb ram og Nvidia 7950gt.
    Har XP og Ubuntu Linux

Takk for hjelpen alle sammen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Rent bilde messig så vil vel alltid ett bedre utgangspunkt gi bedre resultat.

Så en nedskalert HD film vil mest sannsynlig ha litt bedre bilde enn en standard DVD. Men forskjellen vil kanskje være minimal.
    Nja. Mindre komprimeringsartifacts fordi dette er jo bedre på HD DVD, men det spørs om han fra vanlig DVD ser så mye av de på en ikke alt for stor vanlig TV alikevel. Nå får han i stedet med HD DVD altså introdusert problemet med 60hz signal fra 24p innhold - hakkingen han opplever ganske tydelig. Da er det bedre å kjøpe filmene han vil ha på vanlig DVD og unngå hakkingen og få billigere filmer også så lenge han har vanlig TV.

Mitt råd vil også være å prøve å kvitte seg med spilleren og kjøpe en grei HD TV først og i hvert fall spille Xbox 360 i HD oppløsning. Det er moro! Og så kjøpe en HD DVD spiller igjen når han har penger.

Jeg tror ikke prisene på HD DVD spillere vil stige framover. Mulig at akkurat dette tilbudet på EP10 forsvinner en stund, men det vil nok komme tilbake. Tilbud både på den og andre HD DVD spillere vil nok komme framover.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette er å spissformulere på en måte som blir helt feil. Har stor respekt for din tekniske kompetanse Arty, men dette er ikke riktig.
    Har selv en HD ready skjerm (42PV60) og det er forskjell på HD og DVD, det kan alle se. Jeg mener at det er stor forskjell. Kan gjerne vise dette med å kjøre de samme filmene(noe jeg har gjort) i 480/576 for så oppscalert mot ren HD. HD blåser begge av banen lett på min skjerm. Dette med tre meter betraktningsavstand.
    Bruker EP10 som gir 1080i (som oppleves bedre enn 720P) den kan gi 1080P/24 men det tar jo ikke skjermen. Bruker også PS3 som gir et like bra 1080i bilde men ikke oppscalerer like bra som EP10 på SD.

De skjermene som gjøre det best i tester selv opp mot full HD skjermer er jo Pioneer sine HD ready utgaver. Så det er andre faktorer enn ren oppløsning som spiller inn. Men dette vet du jo.

Men jo større skjermen blir, og jo kortere betrakningsavstanden blir, så øker betydningen av oppløsningen. Så da vil du ha helt rett.
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor du sammenligner det opplever på din TV med et panel som har HD Ready oppløsning (720/768p) mot trådstarter som sitter på en helt vanlig TV (576). Selvfølgelig blir det stor forskjell på DVD og HD DVD hos deg på en HD Ready skjerm.

Men på en helt vanlig SD TV blir poenget litt borte, spesielt når man opplever hakkingen som plagsom og kun får 480i ut fra spilleren og TV'n også viser det som 480i 60hz.

Virker som du tenkte at Arty snakket om Full HD vs HD Ready? Her er det snakk om en kar som har en vanlig billedrørs SD TV, og det var det Arty mente var litt poengløst å kjøpe HD DVD spiller til.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdere også HD DVD spiller til pcen ser at den ligger på 900kr. Noen som har noen erfaringer med bruk av pc som hd dvd spiller? Hvor mye koster feks avspillingsprogram? Kjører 1280x1024 får da iallfall visst 720p.
    Har en relativt ny pc med Athlon x2 4600+, 2gb ram og Nvidia 7950gt.
    Har XP og Ubuntu Linux

Takk for hjelpen alle sammen
    Har kun testet ett par nedlastinger, for å sjekke kvalitet før jeg fikk tak i spillere og skikkelige filmer.

Den maskin varen du har skal ikke ha noe problem. Kjørte så å si glatt på 3800+ (enkeltkjerne), 1 GB ram og 7800 GT, da i 720p. 1080p ga litt mer hakking ved senere test.

har ikke testet det på min kraftigere maskin (X2 4800+, 2 GB, 7900 GTX), men Apple trailerene i 1080p kjører glatt, og det gjør de ikke på den andre maskinen.

Avspillingsprogrammet koster mellom 90 og 100 dollar.

Hvis du først invisterer i PC, så hvorfor ikke gå for ett kombidrev? Hardware.no - Prisguide - DVD/optiske enheter

Ikke mye ekstra for det.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av ARTY

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Her tror jeg du har vært for kjapp i svingen Counterpointer og ikke lest innlegget jeg svarte på eller svaret mitt nøye nok. :-|

For å gjøre det klart; jeg sier absolutt ikke at oppkonvertert DVD ikke blir bedre på en HDTV.

Det jeg sier er; at å bruke en HDDVD spiller eller BD spiller eller en oppkonverterende DVD spiller på en standard PAL 576i TV, gir absolutt ingen mening hvis håpet er å få bedre bilde kvalitet.

Hvis du leser innlegget til Julius Sounds og mitt svar forstår du sikkert misforståelsen.:-?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Potetgull, T2 og Arty; ser jeg har lest HDTV som full HD og dermed har trukket det for langt...... "My bad"

Men det sies så mye om at en ikke ser forskjell på HD hvis en ikke har full HD (1920x1080) og det er jeg slett ikke enig i. Men ser jeg var rask på "avtrekkeren" her ops:

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ver up

Prøvde å kjøre oppdatering på in hd-ep10. en det var ingen ny FW tilgengelig. Men det ser ut til at spilleren har hengt seg på meldingen om at det ikke er noen ny versjon og at oppdateringen vil bli avsluttet. men nå har den stått der i 10 min på det samme. Er det vanlig? Eller kan jeg bare trykke på power knappen for reboot?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Prøvde å kjøre oppdatering på in hd-ep10. en det var ingen ny FW tilgengelig. Men det ser ut til at spilleren har hengt seg på meldingen om at det ikke er noen ny versjon og at oppdateringen vil bli avsluttet. men nå har den stått der i 10 min på det samme. Er det vanlig? Eller kan jeg bare trykke på power knappen for reboot?
    Den pleier å hoppe tilbake til menyen etter 20-30 sekunder. Så normalt er det ikke.

Det burte heller ikke være farlig å reboote maskinen, da den ikke driver med oppdatering.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Den pleier å hoppe tilbake til menyen etter 20-30 sekunder. Så normalt er det ikke.

Det burte heller ikke være farlig å reboote maskinen, da den ikke driver med oppdatering.
    Det gikk bra å reboote. Off topic: Det nye Ayreon albumet ruler!!!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykk "OK" du, så går den tilbake til "SETUP"-menyen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Trykk "OK" du, så går den tilbake til "SETUP"-menyen.
    Takk da vet jeg det. :-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off topic: Det nye Ayreon albumet ruler!!!
    Det er på vei i posten. Godt å høre

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba HD-EP10 1695kr! hos komplett.no
    Veldig godt tilbud for de me HDTV vel og merke

Side 76 av 95 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •