Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 95 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1894
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spenning
    Men er dette til XE1 ??
    Ser ut som XE1 versjonen kan hentes her:
    FW XE1 25 EUR iso : Games > Other platforms - Mininova

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lav lyd/bass

Hei, har litt problemer med min Toshiba HD-XE1 når det gjelder lyd og bass..
    Har lest det meste på AVSforum angående bassmanagement.

Bruker en någet gammel receiver Denon AVR-3800 ilag med spilleren.
    Når jeg bruker optisk ut til receiveren og SPDIF er satt til PCM blir lyden rar.. Støtter ikke denne receiveren PCM over optisk??
    Dersom jeg setter den til Bitrate istedet, blir det greitt.. men nedsampler ikke spilleren till DTS da?? Har ikke funnet at den skal støtte det, men da lyser DD lampa ihvertfall med akseptabel lyd.
    Dersom jeg bruker de analoge utgangene blir lyden crappy uansett hvordan innstillingene er.
    Har satt SPDIF og HDMI til PCM.. Alle høytalerne til Small og crossover til 80 Hz. Det står endel plasser at en må øke Sub kanalen med 15 db om en gjør det slik. På Denon'en er det meste jeg kan øke en kanal 12 db.. og inne på selve spilleren er det kun valg for å dempe..

Er det noen som har noen forslag utenom det å oppgradere til en receiver med HDMI for å få dette til?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torer
    Når jeg bruker optisk ut til receiveren og SPDIF er satt til PCM blir lyden rar.. Støtter ikke denne receiveren PCM over optisk??
    Dersom jeg setter den til Bitrate istedet, blir det greitt.. men nedsampler ikke spilleren till DTS da?? Har ikke funnet at den skal støtte det, men da lyser DD lampa ihvertfall med akseptabel lyd.
    Dersom jeg bruker de analoge utgangene blir lyden crappy uansett hvordan innstillingene er.
    Jeg kan ikke svare deg på alle spørsmålene dine, men hvis du bruker optisk kabel for lys vil du ikke kunne overføre HD lyd til receiveren. SPDIF standarden støtter ikke dette. Spilleren vil da måtte nedsample til DTS eller DD.

Hvis du skal få utnyttet HD lydformatene må du benytte de analoge utgangene. Hva mener du med at lyden blir "crappy" når du benytter disse? Jeg benyttet analoge kabler før jeg oppgraderte receiveren min. Det fungerte fint, men jeg hadde noen problemer med lip-sync fra enkelte DVD filmer.

Nå jeg bitstream ut fra spilleren og lar receiveren decode lyden. Den største fordelen er da at jeg også får utnyttet DTS-HD MA (som HD-XE1 ikke kan decode internt).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg kan ikke svare deg på alle spørsmålene dine, men hvis du bruker optisk kabel for lys vil du ikke kunne overføre HD lyd til receiveren. SPDIF standarden støtter ikke dette. Spilleren vil da måtte nedsample til DTS eller DD.

Hvis du skal få utnyttet HD lydformatene må du benytte de analoge utgangene. Hva mener du med at lyden blir "crappy" når du benytter disse? Jeg benyttet analoge kabler før jeg oppgraderte receiveren min. Det fungerte fint, men jeg hadde noen problemer med lip-sync fra enkelte DVD filmer.

Nå jeg bitstream ut fra spilleren og lar receiveren decode lyden. Den største fordelen er da at jeg også får utnyttet DTS-HD MA (som HD-XE1 ikke kan decode internt).
    Er klar over at den ikke kan overføre HD-lyd via optisk.. er derfor jeg prøver å få orntlig lyd via de analoge.. Receiveren støtter ikke de nye formatene uansett..
    Har ikke erfart noe lipsync problemer via analog.

Hvilke innstillinger har du satt på spilleren i dette oppsettet??
    Hvilke innstillinger har du gjort i forsterkeren med tanke på basskanalen??

Hvilket av formatene DTS eller Dolby Digital sender spilleren ut når den står på bitstream via optisk??

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet min HD-E1 til en Yamaha RX-V 1800 via HDMI, men blir ikke klok på dette med HD-lyd.

Sender HD-E1 HD-lyd?
    Hva skal isåfall innstillingene i spilleren være?

Får kun opp PCM i displayet på reciveren.
    Forventet og få opp Dolby True HD.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Har koblet min HD-E1 til en Yamaha RX-V 1800 via HDMI, men blir ikke klok på dette med HD-lyd.

Sender HD-E1 HD-lyd?
    Hva skal isåfall innstillingene i spilleren være?

Får kun opp PCM i displayet på reciveren.
    Forventet og få opp Dolby True HD.
    E-1 sender HD Lyd. men ikke som bitstream. Den omgjør DD+ og True HD til PCM før den sender det videre. Derfor får du opp PCM og ikke True HD i displayet, og her helt korrekt.

Du må opp på XE1 eller EP35 for å få True HD opp på displayet, da må de settes til Bitstream.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har litt problemer med min Toshiba HD-XE1 når det gjelder lyd og bass..
    Har lest det meste på AVSforum angående bassmanagement.

Har satt SPDIF og HDMI til PCM.. Alle høytalerne til Small og crossover til 80 Hz. Det står endel plasser at en må øke Sub kanalen med 15 db om en gjør det slik. På Denon'en er det meste jeg kan øke en kanal 12 db.. og inne på selve spilleren er det kun valg for å dempe..

Er det noen som har noen forslag utenom det å oppgradere til en receiver med HDMI for å få dette til?
    Den optiske takler PCM også, men kun stereo. Derfor blir bassen og slikt dårligere, den må hente det ut av stereo sporet. Hos meg så måtte jeg sette subben til i receiveren til "Plus" for at den skulle funke da (har No, Yes og Plus som alternativer når jeg sier om jeg har sub eller ikke)

Normalt på stereo så er det ikke alle receivere som sender signal til subben. Kjenner ikke Denon så godt der.

Når du velger Bitstream, så sender den nedsamplet Dolby Ditial eller DTS, vet ikke om den omgjør DD+ eller True HD til DTS, men tror den kun da sender DD. Ved DTS HD lyd, så henter den ut DTS Core, som er DTS 1.5 Mbps.

Det kunne vært på tide med forsterker bytte hvis du ikke er fornøyd med lyden du får. Det er enorm forskjell opp til de nye formatene.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    E-1 sender HD Lyd. men ikke som bitstream. Den omgjør DD+ og True HD til PCM før den sender det videre. Derfor får du opp PCM og ikke True HD i displayet, og her helt korrekt.

Du må opp på XE1 eller EP35 for å få True HD opp på displayet, da må de settes til Bitstream.
    Ok.

Takk.

Jeg har satt både Digital out SPDIF og Digital out HDMI til PCM.

Det er altså korrekt?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at den ikke kan overføre HD-lyd via optisk.. er derfor jeg prøver å få orntlig lyd via de analoge.. Receiveren støtter ikke de nye formatene uansett..
    Har ikke erfart noe lipsync problemer via analog.

Hvilke innstillinger har du satt på spilleren i dette oppsettet??
    Hvilke innstillinger har du gjort i forsterkeren med tanke på basskanalen??

Hvilket av formatene DTS eller Dolby Digital sender spilleren ut når den står på bitstream via optisk??
    Jeg benyttet også de analoge utgangene før jeg fikk meg receiver med HDMI.

Jeg synes det er rart at du synes lyden er "crappy" med analoge kabler, kan du forklare på hvilken måte den er crappy?. Hos meg så ignorerte receiveren alle innstillinger når jeg benyttet analoge kabler. Jeg måtte sette avstander og nivåer i spilleren (HD-XE1). Jeg synes kanskje lyden var litt lav på enkelte filmer med DolbyTrueHD (må skru receiveren høyere enn normalt), men dette har med måten TrueHD er kodet på etter hva jeg har forstått. Ellers fungerte analoge kabler helt OK hos meg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Ok.

Takk.

Jeg har satt både Digital out SPDIF og Digital out HDMI til PCM.

Det er altså korrekt?
    Nei.

HDMI til PCM

og Digital Out SPDIF til Bitstream.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg benyttet også de analoge utgangene før jeg fikk meg receiver med HDMI.

Jeg synes det er rart at du synes lyden er "crappy" med analoge kabler, kan du forklare på hvilken måte den er crappy?. Hos meg så ignorerte receiveren alle innstillinger når jeg benyttet analoge kabler. Jeg måtte sette avstander og nivåer i spilleren (HD-XE1). Jeg synes kanskje lyden var litt lav på enkelte filmer med DolbyTrueHD (må skru receiveren høyere enn normalt), men dette har med måten TrueHD er kodet på etter hva jeg har forstått. Ellers fungerte analoge kabler helt OK hos meg.
    Min bror kunne ikke bruke analoge fra XE1 til forsterkeren, da ble det altfor mye støy fra forsterkerene fordi signalene var så lave.

Tror det varierer veldig fra forsterker til forsterker hva de gjør med de analoge multikanals inngangene.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

HDMI til PCM

og Digital Out SPDIF til Bitstream.
    Ok.

Har endret innstillingene nå.
    Skal snurre en film i kveld og sjekke resultatet.

Takk igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne vært på tide med forsterker bytte hvis du ikke er fornøyd med lyden du får. Det er enorm forskjell opp til de nye formatene.
    Den er nok moden for utskifting..

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool HD-EP30 og 35

Er dette en billigere type, eller en videreutvikling av de spillerne som omhandles i denne tråden

edit: Ser HFK har disse to

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Er dette en billigere type, eller en videreutvikling av de spillerne som omhandles i denne tråden

edit: Ser HFK har disse to
    Disse er neste generasjon, på lik linje med EP10.
    Er dyr nok pris på HFK, sjekk heller direkteshop.no - Hjem

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Disse er neste generasjon, på lik linje med EP10.
    Er dyr nok pris på HFK, sjekk heller direkteshop.no - Hjem
    Takk for svaret

Så om jeg velger EP30 så trår jeg ikke mye feil :twisted:

Edit: Kan jo kjøpe EP 35 for samme pris der

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å kjøpe HD DVD-spiller, men aner egentlig ikke hvilken spiller jeg skal velge.

Hvilken kan dere anbefale?
    Har sett litt på XE1.

Hvilken spiller er regnet som den beste HD-spilleren i dag? Er det XE1?
    Prøvde å legge denne i handlekurven på Pixmania. Fikk ikke noe mulighet til å velge filmer. Ser at tilbudet skal gjelde blant annet XE1 og hos autoriserte Toshiba forhandlere. Pixmania er vel autorisert?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sende inn ett skjema ett annet sted, så kommer filmene i posten etter hvert.

XE1 er virkelig å anbefale, den har den beste bygg kvaliteten, og egentlig alt man ønsker. Untatt litt høyt nivå på viften som er innebygd (Merkes ikke når filmen kjører, selv ved lav dialog)

EP35 er litt billigere, ikke bygd like godt, så å si samme kvalitet ellers. Er en generasjon nyere, og er litt kjappere i oppstarten.

Du vil ikke bomme på noen av dem.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel stort sett lydsiden som gjør at en bør gå for ex1/ep35. EP10 har jo også 1080P/24 og til en vesentlig lavere pris

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner jeg at jeg bør gå for EP35, med tanke på lyd og pris?

Følger skjema med spilleren?

Side 72 av 95 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •