Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 95 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1894
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    HD bilde og 5.1 lyd ? Her har de nok sovet i timen, det burde jo vært 7.1 utganger på alt BD/HDDVD utstyr ...:cry:
    Hvorfor det?
    Du får la receiveren leke seg med signalet så den lager 2 ekstra kanaler bak, slik den gjør i dag og :-|
    Hvis 5.1 ikke er godt nok, hvorfor ikke lage 10kanals utgang, slik at AVC-A1XVA kan få bruke alle sine kanaler.
    Smør på flesk sier jeg bare.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopler du analog 5.1 ut fra spiller til 7.1 inngangen på en receiver, kan ikke jeg skjønne hvordan den kan 'lage' et 7.1 signal av det.....

Det finnes jo i dag mange filmer med 6.1 lyd, og disse får du jo ikke overført på en analog 5.1 utgang.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopler du analog 5.1 ut fra spiller til 7.1 inngangen på en receiver, kan ikke jeg skjønne hvordan den kan 'lage' et 7.1 signal av det.....

Det finnes jo i dag mange filmer med 6.1 lyd, og disse får du jo ikke overført på en analog 5.1 utgang.
    Det er da digital utgangen brukes.
    Det er ikke noen filmer som har 7.1 lyd, det blir laget 2 ekstra kanaler i en dekoder i receiver, ja det finnes 6.1, det kan jeg gå med på at det kanskje burde være, men man får vel bruke den digitale utgangen.
    Må bare vente på receivere med HDMI 1.2 eller nyere.

Har ikke prøvd, men regner med receiveren kan omgjøre analog 5.1 inn, så du får 7.1 ut.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo? Les litt nøyere neste gang. Jeg skrev jo om de analoge utgangene, det er jo de man må forholde seg til, sålenge det ikke finns prosessorer som takler digital HD lyd. Men om Toshibaen gir digital lyd på sp/dif er jo det helt suverent på DVD'er. Men HD-lyd på HDMI tvinger jo alle til å kjøpe nye prosessorer og det er jo kjipt.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hdmi versjon 1.1 så får du "ekte" hd lyd,de fleste nyere receivere støtter vel hdmi 1.1

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ajantic1987
    Goddammit, hvilken receiver kan jeg få True HD gjennom HDMI med??? Heheheeh. Sorry, men jeg er utrolig desperat nå...skal kjøpe veldig snart, men vil ikke ha katta i sekken. De på butikkene har obviously ikke peiling, fordi de sier som oftest det motsatte av det dere sier, so... I dunno.
    en receiver som støtter hdmi 1.1 eller mer kan kjøre hd lyd

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert, men min utrolig gode Primare SP31.7 prosessor er jo helt utdatert i så henseende.... Det eneste som redder meg er at de lager analog 7.1 utganger.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo? Les litt nøyere neste gang. Jeg skrev jo om de analoge utgangene, det er jo de man må forholde seg til, sålenge det ikke finns prosessorer som takler digital HD lyd. Men om Toshibaen gir digital lyd på sp/dif er jo det helt suverent på DVD'er. Men HD-lyd på HDMI tvinger jo alle til å kjøpe nye prosessorer og det er jo kjipt.
    Den gir ut Digital DTS på SPDIF og Dolby TrueHD og DTS-HD via HDMI 1.2
    Fordi SPDIF ikke har stor nok båndbredde til Dolby TrueHD og DTS-HD.
    Tror ikke jeg vil savne DTS-HD før det finnes Receivere som takler dette. DTS er rett og slett godt nok, helt til man har hørt DTS-HD.

Derfor mener jeg det ikke er noen grunn til å mene at BD og HD-DVD sover eller ikke følger med fordi de ikke har 7.1 analog ut, de har garantert en god grunn til det. Det ligger alltid en grunn bak "dårlige" avgjørelser.

Edit-> Trodde ikke 1.1 kunne overføre HD lyd, men det kan den sikkert. Er bare opp til receiverene å kunne plukke signalet fra HDMI og dekode som gjenstår enda. <-Edit

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har du hdmi versjon 1.1 så får du "ekte" hd lyd,de fleste nyere receivere støtter vel hdmi 1.1
    Dagens receivere kan bare svitsje, de plukker ikke ut noe signal. Desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan det være så mange forskjellige svar?

Du sier at man ikke kan få HD lyd gjennom HDMI på dagens forsterkere, men hvordan kan det da ha seg at så mange nyter True HD på sine HDMI forsterkere.

Sorry, men jeg føler mange her liksom snakker ut av rompa. No offense, men kan vi få noen som faktisk have their facts straight?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Pioneer sine nyere receivere ( AX2/4 ny og gammel ) samt 2016 virker det.

På Yamaha 1700 og 2700 virker det også.

Disse har støtte for HDMI lyd og er ikke rene switcher.

Det du skal se etter er altså om produsenten skriver at receiveren har HDMI 1.1 eller nyerer. Dette skal de ikke skrive hvis de kun switcher.

Altså: HDMI 1.1 , 1.2 og 1.3

HDMI switching :sad:

Håper dette er tydelig nok.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon skriver HDMI 1.1, den har ikke støtte for lyd (i allefall ser jeg ikke at det står noen plass), men kan konvertere S-Video, komponent og kompositt til HDMI.

Men receiverene til Pioneer støtter fortsatt ikke DTS HD eller DD+, så det spiller uansett ingen rolle, de kan ikke dekode HD-lyd, bare DTS/DD.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok feil, fant dette på Denon sine sider:
    HDMI / DVI-D Inputs 2* up to 1080p / -
    *HDMI 1.1 with 6ch DVD-Audio-Support

Men receiveren støtter ikke DTS-HD, DD+ eller Dolby TrueHD.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en marantz og den kjører lyd gjennom hdmi 1.1,kontaktet marantz og fikk beskjed om at den kan kjøre hd lyd gjennom hdmi

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    jeg har en marantz og den kjører lyd gjennom hdmi 1.1,kontaktet marantz og fikk beskjed om at den kan kjøre hd lyd gjennom hdmi
    Hvis den har DD+, Dolby TrueHD, eller DTD-HD dekoder, ja.
    Hvis ikke, nei.

Her er det greit forklart.
    For HD-lyd via hdmi, MÅ receiveren ha de overnevnte dekoderen(e).

Edit->Kortversjon:
    To get TrueHD, you'd need an HD-DVD or Blu-ray player with built-in decoders for the high-resolution audio (the Toshiba players have those built in) as well as an analog 8-channel input on your AV receiver. Alternatively, Dolby TrueHD will also output an 8-channel PCM data stream via HDMI or IEEE 1394 "Firewire" connectors. But that would still require a TrueHD decoder to sort out channel ID's and the like. Dolby Labs intends that all audio processing for TrueHD be done in the HD-DVD player, not in the A/V receiver.

Like Dolby's TrueHD, dts will also have its own lossless format, called dts HD, and as with Dolby TrueHD, you'd need to have an HD player with a built-in dts-HD decoder to benefit from dts HD's lossless capabilities. If your current A/V receiver has an 8-channel analog input set, then you'd be able to enjoy the improved audio capabilities of DVD-HD and Blu-ray players by connecting the eight analog audio outputs from the HD player to your set of analog inputs on the AV receiver.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hvis ikke, nei.

Edit->Kortversjon:
    To get TrueHD, you'd need an HD-DVD or Blu-ray player with built-in decoders for the high-resolution audio (the Toshiba players have those built in) as well as an analog 8-channel input on your AV receiver. Alternatively, Dolby TrueHD will also output an 8-channel PCM data stream via HDMI or IEEE 1394 "Firewire" connectors. But that would still require a TrueHD decoder to sort out channel ID's and the like. Dolby Labs intends that all audio processing for TrueHD be done in the HD-DVD player, not in the A/V receiver.

Like Dolby's TrueHD, dts will also have its own lossless format, called dts HD, and as with Dolby TrueHD, you'd need to have an HD player with a built-in dts-HD decoder to benefit from dts HD's lossless capabilities. If your current A/V receiver has an 8-channel analog input set, then you'd be able to enjoy the improved audio capabilities of DVD-HD and Blu-ray players by connecting the eight analog audio outputs from the HD player to your set of analog inputs on the AV receiver.
    ok da er det mange som tar feil,som du ser på tidligere sider så er det flere som påstår at de kjører dolby+ og true hd gjennom hdmi 1.1

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og det er ikke så rart folk blir forvirret med masse forskjellige format og typebetengnelser som er nesten helt like.

Mange tror de har HD spiller fordi en selger har sagt at det er det, eller at det står HDxxx i modellbetegnelsen, så viser det seg at det er vanlig DVD med innebygget skalering.

Samme med flatskerm, mange som trodde/tror de har HD skjerm, fordi den er HD-kompatibel, altså kan skalere ned et HD signal til 576 linjer (PAL).
    Samt at alt som vises på skjermen er HD, fordi skjermen er en HD-skjerm.

Og at mange tror de kan få HD-lyd, fordi hdmi standarden støtter det.

Jeg skjønner godt at folk misforstår, jeg og går på endel smell innimellom :???:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og det er ikke så rart folk blir forvirret med masse forskjellige format og typebetengnelser som er nesten helt like.

Mange tror de har HD spiller fordi en selger har sagt at det er det, eller at det står HDxxx i modellbetegnelsen, så viser det seg at det er vanlig DVD med innebygget skalering.

Samme med flatskerm, mange som trodde/tror de har HD skjerm, fordi den er HD-kompatibel, altså kan skalere ned et HD signal til 576 linjer (PAL).
    Samt at alt som vises på skjermen er HD, fordi skjermen er en HD-skjerm.

Og at mange tror de kan få HD-lyd, fordi hdmi standarden støtter det.

Jeg skjønner godt at folk misforstår, jeg og går på endel smell innimellom :???:
    jeg har den amerikanske utgaven(A1) så da får jeg vel uansett hd lyd gjennom de analoge utgangene

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mye spekulasjoner og usikkerheter her skjønner jeg så jeg gleder meg bare til det kommer en skikkelig test av spillerne, den første kommer vel nå om en til to uker om jeg ikke husker helt feil. Da burde det begynne å dukke opp litt forskjellige erfaringer fra flere. Og for de som er usikre vil nok den minste spilleren være nok til å starte med siden dette jo er et første generasjon produkt (andre om man teller med usa versjonen) så oppfylle alle ønskene på en gang vil den jo ikke gjøre.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke, nei.

ARGH! Beklager at jeg blir irritert, men vær så snill å sett deg inn i temaet dersom du skal gi så bastante svar.. Dersom du leser hele artikelen du linker til så finner du følgende:

"But Dolby also has TrueHD, based on Meridian Lossless Packing developed for high-res DVD-Audio discs, which enables eight full-frequency channels that are totally lossless (a "lossless" audio record/playback format delivers audio that is bit-for-bit identical to the studio master recording). Dolby TrueHD will be mandatory in HD-DVD players and optional for Blu-ray players. Dolby TrueHd runs at data rates of 1.6 Mbps to 3.6 Mbps and will support
    16-to- 24-bit word lengths as well as sampling frequencies of 48 to 192 kHz. To get TrueHD, you'd need an HD-DVD or Blu-ray player with built-in decoders for the high-resolution audio (the Toshiba players have those built in) as well as an analog 8-channel input on your AV receiver. Alternatively, Dolby TrueHD will also output an 8-channel PCM data stream via HDMI or IEEE 1394 "Firewire" connectors. But that would still require a TrueHD decoder to sort out channel ID's and the like. Dolby Labs intends that all audio processing for TrueHD be done in the HD-DVD player, not in the A/V receiver."

----------------------------------------------

Som du ser, med HD-DVD spillere så kan du få utført utpakkingen av TrueHD internt i spilleren, som så kan overføres som "vanlig" DVD Audio lyd(via HDMI 1.1).. Det du må være obs på er at spilleren ikke *kun* utfører switching.. Så lenge det står at spilleren støtter HDMI 1.1 så *skal* det bety at den støtter DVD-audio dekoding.

High-Definition Multimedia Interface - Wikipedia, the free encyclopedia

Sitat:
    "HDMI 1.1
    Released May 2004.

Supports DVD Audio. "

Side 7 av 95 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •