Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 95 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 1894
    Newcomer hddvd-kb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Angående XE1 er det en ting jeg ikke finner svar på etter 2.7 oppdateringen. Den nye bitstream funksjonaliteten, gir den XE1 støtte for 7.1 kanals lyd?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hddvd-kb
    Angående XE1 er det en ting jeg ikke finner svar på etter 2.7 oppdateringen. Den nye bitstream funksjonaliteten, gir den XE1 støtte for 7.1 kanals lyd?
    God spørsmål. Bitstream betyr jo at den sender selve signalet direkte videre, uten å behandle det på andre metoder enn å lese det fra platen. Og hvis f.eks. True HD har 7.1 så burte den gjør det.

Har det kommet noen 7.1 spor med True HD enda? Har sett en del på PCM, men ikke lagt merke til det på True HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-E1 + onkyo 705

Hei,

tipper dette har vært oppe tidligere, men spør alikevel (69 sider å lese gjennom:-))

Jeg har lest meg til at Dolby True Hd skal være bedre enn DD+, jeg kjører dette koda i HD-E1 som Multichanel PCM til reciever, MEN jeg hører lyden er mye bedre når jeg velger DD+ lydsporet. Riktignok er volumet lavere, men er helt sikker på at det er mye fyldigere lydbilde og mer action i bakkanalene med DD+ enn med Dolby True HD. Dette skal vel strengt tatt ikke stemme!?
    Ser det står Dolby True HD i display fra HD-E1. Står også Multichanel PCM i display på Onkyo'n.
    Noen som har liknende erfaring?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosyv
    Hei,

tipper dette har vært oppe tidligere, men spør alikevel (69 sider å lese gjennom:-))

Jeg har lest meg til at Dolby True Hd skal være bedre enn DD+, jeg kjører dette koda i HD-E1 som Multichanel PCM til reciever, MEN jeg hører lyden er mye bedre når jeg velger DD+ lydsporet. Riktignok er volumet lavere, men er helt sikker på at det er mye fyldigere lydbilde og mer action i bakkanalene med DD+ enn med Dolby True HD. Dette skal vel strengt tatt ikke stemme!?
    Ser det står Dolby True HD i display fra HD-E1. Står også Multichanel PCM i display på Onkyo'n.
    Slå av "nightmode" (Dynamic Range Control) i spilleren, så får du nok bakoversveis

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosyv
    Om DD+ er "dårligere" enn True HD kommer ann på hvordan DD+ er kodet. Er det i 640 kb, normalt når True HD også er med på platen, så er forskjellen meget stor. Hvis DD+ er 1.5 Mbps, noe Paramount bruker. Så er forskjellen mindre, enkelte hevder at det nesten er helt likt.

Personlig så opplever jeg lydbildet til True HD mye større enn DD+

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Slå av "nightmode" (Dynamic Range Control) i spilleren, så får du nok bakoversveis

Var inne å sjekket på min, da stå den til Auto. Hva betyr det i forhold til on og off?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti

Hei,

takk for svar, men uansett om jeg setter dynamic range control til of og dialog enhancment til off så er DD+ best, mye mer trykk i bass og mye fyldigere lydbilde. Merkelig greier, kanskje det er noe i reciever jeg har oversett...
    De filmene jeg prøvde med nå var Troy og Training day - begge fra Warner Bros.
    Glimrende om noen har noen tips.

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonehacket (5.51 fra CD) funka ikke på XE1 for meg. Oppdaget nettopp dette med Stargate Atlantis Season 2 (DVD). Bestilte ettertrykkelig sone2 fra DVDstrax, men så nettopp at jeg har fått sone1. Godt jeg tok vare på min sonefrie Samsung HD-845 med HDMI utgang...den blir i familen som backup.

PS: Ser nå Stargate i 1080i på en manipulert Snazio 1350 DVI-HDMI :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Var inne å sjekket på min, da stå den til Auto. Hva betyr det i forhold til on og off?
    Fant ut at Auto setter på DRC når Dolby Digital sporene sier at den skal. Det ligger ett signal inni f.eks. True HD som sier at denne delen på bruke det.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    "opp til 28 dager for levering" det er bare å smøre seg med stor dose tålmodighet. Jeg sendte inn før deg og har ikke fått enda :|
    Er det noen som vet hvor man kan få tak i tålmodighet å smøre seg med? Eller er det fortsatt ingen som har fått filmene som skulle følge med hd-ep10?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Er det noen som vet hvor man kan få tak i tålmodighet å smøre seg med? Eller er det fortsatt ingen som har fått filmene som skulle følge med hd-ep10?
    Jeg kjøpte min EP10 hos Hjemmekinospesialisten nettdata.no - Norges beste AV SHOP og fikk med 5 filmer sammen med spilleren. Fint å slippe ventetiden, selv om du ikke får velge hvilke 5 du vil ha. Forøvrig kjøpte jeg den sammen med en BenQ W9000 og betalte kun 2000 kr ekstra for spilleren.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at Auto setter på DRC når Dolby Digital sporene sier at den skal. Det ligger ett signal inni f.eks. True HD som sier at denne delen på bruke det.
    Hvilken setting er satt til "Auto"?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvilken setting er satt til "Auto"?
    Dynamic Range Control.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vorlon
    Sonehacket (5.51 fra CD) funka ikke på XE1 for meg. Oppdaget nettopp dette med Stargate Atlantis Season 2 (DVD). Bestilte ettertrykkelig sone2 fra DVDstrax, men så nettopp at jeg har fått sone1. Godt jeg tok vare på min sonefrie Samsung HD-845 med HDMI utgang...den blir i familen som backup.

PS: Ser nå Stargate i 1080i på en manipulert Snazio 1350 DVI-HDMI :-)
    Du må bruke riktig brenne program, og riktig brenne metode.

Roxio eller Nero funker ikke. bruk image burner, og høyreklikk på filen, og åpne i image burner. Da blir det korrekt.

Newcomer bohell sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke riktig brenne program, og riktig brenne metode.

Roxio eller Nero funker ikke. bruk image burner, og høyreklikk på filen, og åpne i image burner. Da blir det korrekt.
    Nero fungerte helt fint for meg, jeg brant ut og oppdaterte XE1 spilleren med den Australske 2.5.1 først og deretter brant jeg ut versjon 2.7. Spilleren leste begge platene uten problemer.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, EP10 støtter LPCM, jo Dette er konge! Da kan jeg kaste (selge) den gamle DVD-spilleren min og kjøpe HD DVD.

Har vært lite snakk om hvordan den gjør det på musikk, noen som vil uttale seg?

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Jøss, EP10 støtter LPCM, jo Dette er konge! Da kan jeg kaste (selge) den gamle DVD-spilleren min og kjøpe HD DVD.

Har vært lite snakk om hvordan den gjør det på musikk, noen som vil uttale seg?
    Har så vidt prøvd, men vil si at det er ikke det helt store. Bruker kun lakrislisser til signalkabler vel og merke, men vil ikke bytte bort Tandbergen min med denne gitt . pinglete og tynn lyd, men som sagt har ikke koblet den til med skikkelige kabler da.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og for seg greit, da jeg egentlig skal bruke CD-spilleren til musikk (en HK HD970), men tenkte det var greit å høre.

Testet å bruke DACen i forsterkeren i steden for den som er i spilleren? kanskje de har noe for seg

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grubler på om jeg skal gå for en HD-EP10 siden prisen er blitt så lav.
    Det jeg lurer på er om det er mye støy fra viften.

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjartex
    Som nevnt i tidligere tråd, så hakker det med vanlige dvd'er hvis 1080p/24Hz er valgt. Og at Toshiba anbefaler å velge bare "opp til 1080p", ikke 1080p/24. På HD-DVD filmer er det imidlertid super bra med 1080p/24Hz!

Litt tungvint å måtte gjøre dette selv når man veksler mellom SD & HD, trodde dette skulle være fikset på 2.7, men nei...

Jeg må forøvrig sette mitt Toshiba Z3030 TV til "exact scan" manuelt ved avspilling av 1080p/24Hz. Ihvertfall regner jeg med at jeg skal velge den, den er ikke valgt selv når jeg går inn og ser etter at filmen er startet.
    Det sier jo seg selv at dette ikke går. Det er ikke mulig å konvertere fra 50 interlace bilder pr sekund til 24 deinterlace bilder pr sekund. Det må ja bli hakking.
    Det hadde gått hvis filmen hadde vært innspilt i 60 bilder pr sekund.

Side 69 av 95 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •