Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 1894
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har det kommet noe sonefri firmware til HD-E1?

Er jo typisk at jeg kjøper HD-E1, så kommer det sonefri firmware til XE1 :?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nyeste Lyd og Bilde i posten i dag, og der tester de både EP30 og 35 mot 3 BD spillere.

Det ble nevnt at begge Toshibaene hadde oppstartstid på 50 sekunder og 26 sekunder på å starte disken. Sistnevnte hørtes lenge ut.

BD spillerene var en Panasonic, Sony S300 og PS3

EP-35 var den spilleren de nevnte ga best bilde fra DVD, mens S300 var best i test.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest de ti siste sidene i tråden, og snappet opp sonefrigjøring av hd-e1.
    har ikke helt oppfattet hvordan dette gjøres.
    prøvde å laste ned 2.5 firmware, med det er kun den siste ( 2.7 ) som lå på sidene som ble lnket til tidligere i tråden. er det den 2.5 som lå der som gjorde spilleren sonefri, eller er det en hacket 2.51 australsk utgave som gjør den sonefri, for senere kjøre 2.7 uppgrade samtidig som jeg beholder sonefri funksjonen?
    er det mulig for meg idag å gjøre spilleren sonefri, uten å fucke den opp. ( ja jeg har forstått at jeg skal holde fingrene borte fra power knappen under firmware-update ) :=).

håper noen kan gi meg noen klare svar, kanskje med linker?

takker på forhånd, og setter enormt stor pris på all den kunnskapen og gleden som finnes her på online samfunnet vårt!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Fikk nyeste Lyd og Bilde i posten i dag, og der tester de både EP30 og 35 mot 3 BD spillere.

Det ble nevnt at begge Toshibaene hadde oppstartstid på 50 sekunder og 26 sekunder på å starte disken. Sistnevnte hørtes lenge ut.

BD spillerene var en Panasonic, Sony S300 og PS3

EP-35 var den spilleren de nevnte ga best bilde fra DVD, mens S300 var best i test.
    Vel vel Lyd og Bildet er vel ikke stedet der en henter noe serlig mer info enn listepris på produktene :-)

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080p/24hz

Jeg oppdaterte min hd-ep10 med FW 2.7. Ettersom jeg forstår så skulle den inneholde en forbedring av støtte for 1080p/24hz.
    Jeg så Blood diamond i kveld, forøvrig en sterk film som anbefales i disse førjuls tider.
    Med 2.5FW opplevde jeg at lyden hakket litt når jeg satte min hd dvd spiller til 1080p/24hz. Dette ble borte på 2.7 oppdateringen. Nå synes jeg at bildet hakker litt. Feks biler som kjører. Stilte spilleren på opptil 1080p, og da ble dette borte.
    Kan det være tvn, har en Regza X3030DG, som ikke støtter 1080p/24hz? Eller er det noen bugs i denne oppdateringen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Jeg oppdaterte min hd-ep10 med FW 2.7. Ettersom jeg forstår så skulle den inneholde en forbedring av støtte for 1080p/24hz.
    Jeg så Blood diamond i kveld, forøvrig en sterk film som anbefales i disse førjuls tider.
    Med 2.5FW opplevde jeg at lyden hakket litt når jeg satte min hd dvd spiller til 1080p/24hz. Dette ble borte på 2.7 oppdateringen. Nå synes jeg at bildet hakker litt. Feks biler som kjører. Stilte spilleren på opptil 1080p, og da ble dette borte.
    Kan det være tvn, har en Regza X3030DG, som ikke støtter 1080p/24hz? Eller er det noen bugs i denne oppdateringen?
    Som nevnt i tidligere tråd, så hakker det med vanlige dvd'er hvis 1080p/24Hz er valgt. Og at Toshiba anbefaler å velge bare "opp til 1080p", ikke 1080p/24. På HD-DVD filmer er det imidlertid super bra med 1080p/24Hz!

Litt tungvint å måtte gjøre dette selv når man veksler mellom SD & HD, trodde dette skulle være fikset på 2.7, men nei...

Jeg må forøvrig sette mitt Toshiba Z3030 TV til "exact scan" manuelt ved avspilling av 1080p/24Hz. Ihvertfall regner jeg med at jeg skal velge den, den er ikke valgt selv når jeg går inn og ser etter at filmen er startet.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjartex
    Som nevnt i tidligere tråd, så hakker det med vanlige dvd'er hvis 1080p/24Hz er valgt.
    Er dette PAL DVD'er (sone 2)? Siden disse er 25Hz blir det kanskje litt feil når de sendes ut som 1080P/24Hz?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel

Sitat Opprinnelig postet av Bjartex
    Som nevnt i tidligere tråd, så hakker det med vanlige dvd'er hvis 1080p/24Hz er valgt. Og at Toshiba anbefaler å velge bare "opp til 1080p", ikke 1080p/24. På HD-DVD filmer er det imidlertid super bra med 1080p/24Hz!

Litt tungvint å måtte gjøre dette selv når man veksler mellom SD & HD, trodde dette skulle være fikset på 2.7, men nei...

Jeg må forøvrig sette mitt Toshiba Z3030 TV til "exact scan" manuelt ved avspilling av 1080p/24Hz. Ihvertfall regner jeg med at jeg skal velge den, den er ikke valgt selv når jeg går inn og ser etter at filmen er startet.
    Nå har jeg en X3030 , og det er ikke noe som heter exact scan på den som jeg ser. Dette er snakk om hd dvd ikke vanlig dvd. Jeg har forstått at skjermen støtter 24hz eller 24fps. Er det snakk om det samme da? Jeg slo av cinema mode på skjermen da. syntes nok det ble litt bedre da. for den funksjonen er såvidt jeg skjønner låst på 60Hz. Nå blir dette mye tv snakk og off topic, men det kan jo være at FW 2.7 heller ikke er helt der den skal.

Etter litt testing så fant jeg ut at 1080p/24hz oppløsning kan jeg ikke bruke. stilte om til 1080i det gikk smooth, det samme med 1080p, men med 24hz, nope, hakker som f... Er det noen med hd-ep10 spiller som opplever det samme? det er verst ved kontrastfylte bilder med side bevegelser. Kan det være tvn, eller er det spilleren?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Judder

Nå har jeg en X3030 , og det er ikke noe som heter exact scan på den som jeg ser. Dette er snakk om hd dvd ikke vanlig dvd. Jeg har forstått at skjermen støtter 24hz eller 24fps. Er det snakk om det samme da? Jeg slo av cinema mode på skjermen da. syntes nok det ble litt bedre da. for den funksjonen er såvidt jeg skjønner låst på 60Hz. Nå blir dette mye tv snakk og off topic, men det kan jo være at FW 2.7 heller ikke er helt der den skal.

Etter litt testing så fant jeg ut at 1080p/24hz oppløsning kan jeg ikke bruke. stilte om til 1080i det gikk smooth, det samme med 1080p, men med 24hz, nope, hakker som f... Er det noen med hd-ep10 spiller som opplever det samme? det er verst ved kontrastfylte bilder med side bevegelser. Kan det være tvn, eller er det spilleren?
    Etter litt sjekking rundt på div forum, så kommer jeg fram til at Toshiba 42X3030D ikke støtter 24HZ. Er klar over at dette er litt off topic her, men det dreier seg om hd-ep10 og 1080p/24hz oppløsning. Dvs at den støtter på en måte, men den gjør om til 60hz, noe som forårsaker judder ved sideveis panoreringer. Z serien har vist løst dette, men vi andre med X3030 er begrenset til 1080p. Nå har jeg sendt en mail til Toshiba om dette, skal legge ut svaret her eller under en annen post som dreier seg om skjermer, får se.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080p/24hz på Regza 42X3030D

Etter litt sjekking rundt på div forum, så kommer jeg fram til at Toshiba 42X3030D ikke støtter 24HZ. Er klar over at dette er litt off topic her, men det dreier seg om hd-ep10 og 1080p/24hz oppløsning. Dvs at den støtter på en måte, men den gjør om til 60hz, noe som forårsaker judder ved sideveis panoreringer. Z serien har vist løst dette, men vi andre med X3030 er begrenset til 1080p. Nå har jeg sendt en mail til Toshiba om dette, skal legge ut svaret her eller under en annen post som dreier seg om skjermer, får se.
    Her er svaret jeg fikk fra Toshiba :
    Hei,

42X3030DG er 24fps kompatibel, dvs at den ”slipper igjennom” signalet, men det vil ikke bli optimalt ettersom panelet i utgangspunktet ikke støtter det. For at 24fps/Hz skal vises korrekt må det et 100Hz (120Hz) bildepanel til. Dette er det kun Z-serien av Toshiba sine modeller som støtter. Du må da altså velge 1080p 50Hz på X serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 2.5-oppgraderingen sa projektorens info-bilde (Sony VPL VW50) at input var 1080/50, når spilleren, XE-1, var innstilt til "Up to 1080p/24Hz". Etter siste oppgradering til 2.7, gjort i går, funker alt som det skal:-D

Akkurat nå går det i Mozarts "Tryllefløyten", i et BBC-opptak utgitt i Dolby TrueHD. Lyden er utrolig bra! (Jeg har Yamaha RX-V1800, Tannoy Eyris høytalere (3+2) og SA sub).

Forøvrig omgår jeg soneproblemet med min gamle sonefrie Pioneer DVD-spiller. Den er tilkoblet receiveren med komponentkabel, og så henter jeg ut et helt greitt oppskalert bilde via HDMI.

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning har jeg XE1 med firmware 2.7 og 37Z3030DG. Sistnevnte støtter 1080/24 fullt ut. I forhold til X3030DG ser jeg at HD filmene faktisk går glattere på 1080/24...så det er en god ting. Som før nevnt i denne tråden, må jeg sette manuelt 1080/24 for HD-DVD og 1080p for vanlig DVD. Gjør jeg ikke det, blir det hakking på vanlig DVD.

PS: X3030DG støttet liksom 1080/24 i starten...men det ble etterhvert endret på Toshiba sine sider. Men bare så det er sagt: Toshiba 37X3030DG er likevel en rasking med et flott bilde. Solgte den til en nabo, og de oier seg ennå over kvaliteten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om EP10 har kapasitet til å sende trueHD via bitstream ved fremtidig FW oppgradering?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runeber
    Noen som vet om EP10 har kapasitet til å sende trueHD via bitstream ved fremtidig FW oppgradering?
    Etter litt googling så har vist ikke EP10 HDMI 1.3 som kreves for å få til dette dessverre.

Men husk at den støtter dekoding selv, kanskje ikke av 7.1. Men Toshiba spillerene gjør en god jobb på lyd delen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja bevares

Sitat Opprinnelig postet av Vorlon
    Til opplysning har jeg XE1 med firmware 2.7 og 37Z3030DG. Sistnevnte støtter 1080/24 fullt ut. I forhold til X3030DG ser jeg at HD filmene faktisk går glattere på 1080/24...så det er en god ting. Som før nevnt i denne tråden, må jeg sette manuelt 1080/24 for HD-DVD og 1080p for vanlig DVD. Gjør jeg ikke det, blir det hakking på vanlig DVD.

PS: X3030DG støttet liksom 1080/24 i starten...men det ble etterhvert endret på Toshiba sine sider. Men bare så det er sagt: Toshiba 37X3030DG er likevel en rasking med et flott bilde. Solgte den til en nabo, og de oier seg ennå over kvaliteten
    Det er kun dette, etter min mening, som er et problem med 42X3030DG også. Leste litt på avforums om akkurat dette med annonseringen på siden til Toshiba. Nå kaller de det 24Hz kompatibel, hva nå enn hensikten med det skal være når man må sitte å irritere seg over hakking ved sideveisbevegelse. Da kunne de likesågodt kuttet det ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bitstream VS PCM

Jeg så på filmen 300 her om dagen og lurer på en ting.
    Jeg prøvde de 2 forskjellige lydsporene Dolby TrueHD 5.1 og Dolby Digital 5.1.
    Men på Dolby TrueHD 5.1 må jeg skru opp mye mer for å få samme lyd nivå
    som på Dolby Digital 5.1.
    Hvorfor er det sånn?
    Trodde Dolby TrueHD 5.1 var ukomprimert lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydvolum har egentlig lite med kompresjon å gjøre.

Men det er vel dokumentert at Dolby TrueHD generelt medfører -4db iforhold til pcm... det er vel et valg som er gjort i kodeken for dialognormalisering eller noe slikt vås.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dialog normaliseringen kan faktisk skille så mye som -27 dB, så det er en svært irriterende faktor. Min gamle reciever hadde ikke det, så der var det aldri noe problem. Men den nye recieveren derimot.. Har dessverre ikke funnet ut hvordan man eventuelt fjerner denne funksjonen. Det er noe som Dolby legger inn som informasjon sammen med lydsporet, etter det jeg har skjønt, og varierer fra film til film.

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun dette, etter min mening, som er et problem med 42X3030DG også. Leste litt på avforums om akkurat dette med annonseringen på siden til Toshiba. Nå kaller de det 24Hz kompatibel, hva nå enn hensikten med det skal være når man må sitte å irritere seg over hakking ved sideveisbevegelse. Da kunne de likesågodt kuttet det ut.
    Kontra LG32LP1R og Thoshiba 37X3030DG er Toshiba 37Z3030DG adskillig raskere på panoreringer. Men bare så det er sagt: De fleste andre modeller som kan sammenlignes med X3030DG er nok like dårlige i den disiplinen. Etter min mening gjenstår det ennå mye å ønske seg uansett hva TV eller DVD spiller heter. I denne tråden er vi nok en haug med entusiaster som er en smule utålmodige, og ikke helt klarer å vente til alt her helt "firm". Så vårt liv blir jo gjerne deretter

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men

Sitat Opprinnelig postet av Vorlon
    Kontra LG32LP1R og Thoshiba 37X3030DG er Toshiba 37Z3030DG adskillig raskere på panoreringer. Men bare så det er sagt: De fleste andre modeller som kan sammenlignes med X3030DG er nok like dårlige i den disiplinen. Etter min mening gjenstår det ennå mye å ønske seg uansett hva TV eller DVD spiller heter. I denne tråden er vi nok en haug med entusiaster som er en smule utålmodige, og ikke helt klarer å vente til alt her helt "firm". Så vårt liv blir jo gjerne deretter
    Blir det noen gang helt "firm" som du sier? Det skjer jo noe nytt hele tiden. Men vi må jo kjøpe for å drive dette fremover, hehe.

Side 68 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •