Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 95 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1894
    Newcomer oscarf sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Jeg kjøpte hd dvd spilleren min hos komplett, følte meg litt snytt når jeg fant ut at jeg måtte sende inn for å få de fem filmene som fulgte med. Er det noen andre her som har fått filmene sine? Jeg har ikke. Det er et par uker siden jeg sendte inn skjemaet. Hadde vært alright og høre om det var noen som hadde fått.
    Jeg har også nettopp sendt inn skjemaen og det kan ta opptil en måned før de er her. Men heldigvis har jeg flere HD-DVD/Blu-Ray H264 liggende på min HTPC:razz:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte hd dvd spilleren min hos komplett, følte meg litt snytt når jeg fant ut at jeg måtte sende inn for å få de fem filmene som fulgte med. Er det noen andre her som har fått filmene sine? Jeg har ikke. Det er et par uker siden jeg sendte inn skjemaet. Hadde vært alright og høre om det var noen som hadde fått.
    "opp til 28 dager for levering" det er bare å smøre seg med stor dose tålmodighet. Jeg sendte inn før deg og har ikke fått enda :|

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av mbeat
    Men er den fortsatt sonefri da?
    Jepp det er den. Prøvde den på 1 sone1 og 1 sone2 film, gikk helt fint.

Newcomer hddvd-kb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er EU 2.7 firmware tilgjengelig for alle tre modellene (E1, XE1 og EP10) som zip fil her:

Download firmware to PC

Jeg laster ned i skrivende stund (XE1).

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan informere om at en liten pakke med 5 filmer fulgte med EP10 spilleren fra AVshop.

Foreløpig ikke sortere enn sort, så jeg kan ikke si jeg er imponert enda :neutral:

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er status på støttede lydformater hos EP10 med siste firmware? TrueHD/DTS HD Master/1080p@24?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å laste ned siste firmware nå, men du verden så sakte Toshiba sine sider går.
    Er det alltid slik?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Prøver å laste ned siste firmware nå, men du verden så sakte Toshiba sine sider går.
    Er det alltid slik?
    Du setter vel nedlastingshastigheten selv, i menyen? Ihvertfall på XE1. Det tar litt tid ja, om du sitter og venter. Vil tro det tar ekstra lang tid spesielt første gangen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Du setter vel nedlastingshastigheten selv, i menyen? Ihvertfall på XE1. Det tar litt tid ja, om du sitter og venter. Vil tro det tar ekstra lang tid spesielt første gangen.
    Nei, jeg forsøker å laste ned via PC for å brenne ut på cd.
    Har ikke nettverkskabel i "kinoen"!

Det ser faktisk ut som om hele verden laster ned samtidig. 2.5 er ikke tilgjengelig lenger heller.
    Kun 2.7 :neutral:

Noen som har et alternativt sted å hente det fra?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvis man fortsatt ikke har hørt om HDMI-kabel, tror jeg uansett ikke interessen for lyd og bilde er særlig stor. Denne begynner å bli like kjent som scart...
    Ved forrige 5 filmers deal så fulgte de med i pakken, man fordelen nå er at man selv kan velge filmene. Sist så fikk alle de samme filmene.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.....

Mens jeg venter på at siste firmware skal laste seg inn på harddisken min, så har jeg satt og kikket litt på HD DVD, og vanlig DVD, og kalibrert den med DVE.

Når det kommer til skarphet i bildet på HD DVD, så er dette bra, men ikke imponerende. Mangelen av sortere enn sort, gjør at bildet mister MYE dynamikk i sorte scener, og fremstilles som litt grått og blast.
    I siste firmware skal det være muligheter for "utvidet" farge meny, og forhåpentligvis muligheter for å vise sortere enn sort.

DVD bildet er IMO en god del dårligere enn på Oppo 971. Det er mulig dette også kommer av mangel på dynamikk i mørke partier.

Dersom det nå viser seg at det ikke er muligheter for sortere enn sort på denne HD DVD spilleren, sender jeg antakelig hele skiten tilbake, og handler meg noe annet, eller sitter på gjerdet en stund til.
    Så langt er jeg mer skuffet en imponert over Toshibas nye spiller.
    Hastigheten på supportsidene er jo heller ikke akkurat en "fjær i hatten" for Toshiba.

Vel, vel.... Jeg får håpe :?

BTW!

Nedlastingshastigheten fra sidene til Toshiba er nå på svimlende 3,7KB/sek.
    Jammen godt at siste firmware "bare" er på 40MB

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøker å oppdatere XE1 med 2.5.1 (regionfri), brent ut på både CD og DVD med Roxio (ImgBurn godtar ikke ISOen). Men XE1 sier "This disc is not DVD format Cannot play the disc" på både CDen og DVDen... What to do?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Forsøker å oppdatere XE1 med 2.5.1 (regionfri), brent ut på både CD og DVD med Roxio (ImgBurn godtar ikke ISOen). Men XE1 sier "This disc is not DVD format Cannot play the disc" på både CDen og DVDen... What to do?
    bruk image burner, tror det er www.imgbruner.com. det er første som kommer opp på google ved image burner søking.

Når du har filen på disk, høyreklikk og velg åpne i image burner, og brenn ut. da funker det.

Da kan vi legge til Roxio sammen med Nero som ikke brenner iso filene skikkelig.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    bruk image burner, tror det er www.imgbruner.com. det er første som kommer opp på google ved image burner søking.

Når du har filen på disk, høyreklikk og velg åpne i image burner, og brenn ut. da funker det.

Da kan vi legge til Roxio sammen med Nero som ikke brenner iso filene skikkelig.
    Som sagt godtar ikke Image Burner ISOen...

Laster ned en ny versjon av RARen, så får vi se.

EDIT: nei, ImgBurn tar heller ikke den filen jeg lastet ned fra innlegg 1179. Versjon 2.3.2.0 (siste) av ImgBurn.

EDIT igjen: Denne brenneren tar filen ISO Recorder v 2 så nå går XE1 fra 2.5 til 2.5.1. Skal laste ned EU 2.7 via kabel etterpå.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW!

Nedlastingshastigheten fra sidene til Toshiba er nå på svimlende 3,7KB/sek.
    Jammen godt at siste firmware "bare" er på 40MB
    Ja, jeg får ikke kontakt med serveren via Ethernetporten, og får kommer heller ikke inn på denne http://tesc.toshiba.co.uk/Web/ModelL...e?OpenDocument

for nedlasting til disk :cry:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men 2.50 versjonen til EP10 ligger ikke ute lenger?!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt godtar ikke Image Burner ISOen...

Laster ned en ny versjon av RARen, så får vi se.

EDIT: nei, ImgBurn tar heller ikke den filen jeg lastet ned fra innlegg 1179. Versjon 2.3.2.0 (siste) av ImgBurn.

EDIT igjen: Denne brenneren tar filen ISO Recorder v 2 så nå går XE1 fra 2.5 til 2.5.1. Skal laste ned EU 2.7 via kabel etterpå.
    Hvordan får du sent denne filen til ISO recorder?
    Jeg får ikke startet programmet på noen måte ..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får du sent denne filen til ISO recorder?
    Jeg får ikke startet programmet på noen måte ..
    Installér programmet, høyreklikk på ISOen og velg "Open with... ISO Recorder".

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg venter på at siste firmware skal laste seg inn på harddisken min, så har jeg satt og kikket litt på HD DVD, og vanlig DVD, og kalibrert den med DVE.

Når det kommer til skarphet i bildet på HD DVD, så er dette bra, men ikke imponerende. Mangelen av sortere enn sort, gjør at bildet mister MYE dynamikk i sorte scener, og fremstilles som litt grått og blast.
    I siste firmware skal det være muligheter for "utvidet" farge meny, og forhåpentligvis muligheter for å vise sortere enn sort.
    Som nevnt tidligere så måtte jeg stille opp "lysstyrken" på min XE1 for at den skulle gi "sortere enn sort" ut.

Men jeg forstår ikke helt at du mener at "mangelen av sortere enn sort gjør at bildet mister MYE dynamikk i sorte scener, og fremstilles som litt grått og blast".
    Det er ikke nødvendigvis en sannhet. Filmene inneholder ikke "sortere enn sort" informasjon. Når du kalibrerer skal du sette lysstyrken slik at "sortere enn sort" ikke vises.
    Ellers vil bildene bli mindre sorte og ikke mer. Muligheten for å gi sortere enn sort ut er mer en garanti for at du kan sette dette riktig selv og at ikke sort "klippes" for tidlig.

Se Gorms kalibreringsguide her:
    http://avforum.no/forum/kalibrering-...lp-av-dve.html

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installér programmet, høyreklikk på ISOen og velg "Open with... ISO Recorder".
    Jeg får ikke opp dette som option :neutral:

Side 67 av 95 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •