Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 95 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 1894
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har fått sett "Ocean's Thirteen" på XE1 enda.

Så den i går, og var generelt skuffet over bilde, spesielt mørke bilder ble altfor udetaljerte.

Har ikke opplevd det på noen andre filmer enda.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min EP10 og testet den endel. Må si meg meget fornøyd. Smallt inn endel filmer som den spiste og leste veldig fort. Så lang aksesstid var det ikke. På de fleste filmene var det snakk om under 10 sekunder.
    Det som tok tid derimot var oppdatere spillern. Måtte jo laste ned 40 filer også legge inn alt.
    Dvd upscalern er også noe av det bedre jeg har fått testet. Smallt inn pulp fiction og det så nesten ut som hd, greit noe uskarpt her og der.

En klar 85% fra meg på denne spillern.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Da har jeg fått min EP10 og testet den endel. Må si meg meget fornøyd. Smallt inn endel filmer som den spiste og leste veldig fort. Så lang aksesstid var det ikke. På de fleste filmene var det snakk om under 10 sekunder.
    Det som tok tid derimot var oppdatere spillern. Måtte jo laste ned 40 filer også legge inn alt.
    Dvd upscalern er også noe av det bedre jeg har fått testet. Smallt inn pulp fiction og det så nesten ut som hd, greit noe uskarpt her og der.

En klar 85% fra meg på denne spillern.
    Hvis du laster ned og brenner ut firmwaren fra PC, så slipper du all nedlastingen til spilleren. Det er dette som tar tid.

Hvordan er oppstarts tiden på spilleren? Hvor lang tid tar det før du får åpnet skuffen, og til HD DVD logoen kommer på skjermen?

Har selv XE1, og denne bruker 40 sekunder eller mer, men fra jeg lukker skuffen til en film starter tar ikke lange tiden, rundt 10-15 sekunder i verste fall.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis du laster ned og brenner ut firmwaren fra PC, så slipper du all nedlastingen til spilleren. Det er dette som tar tid.

Hvordan er oppstarts tiden på spilleren? Hvor lang tid tar det før du får åpnet skuffen, og til HD DVD logoen kommer på skjermen?

Har selv XE1, og denne bruker 40 sekunder eller mer, men fra jeg lukker skuffen til en film starter tar ikke lange tiden, rundt 10-15 sekunder i verste fall.
    Jeg vil tro 20 sekunder. (du mener ifra jeg trykker open, legger i plate og til når jeg får første screen fra selve plata?)
    Batman begins tok lengre tid vel å merke. Virker som det avhenger av film. Jeg kan sette meg ned å ta tida skikkelig imorgen.
    Om det er en spesiell film både du og jeg har kan vi jo sammenligne.
    Jeg har ikke mange filmene; Batman begins, Jarhead, The departed, Bourne supremacy, V for Vendetta, 12 monkeys, Transformers, Tokyo drift, Lost In Translation og 300.
    Og det som tok lengst tid under oppdateringen var faktisk det "step 1/5 " delen. Men takk for tipset. Kommer garantert til å brenne det ut til neste av spiller.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro 20 sekunder. (du mener ifra jeg trykker open, legger i plate og til når jeg får første screen fra selve plata?)
    Nei. Jeg mente fra du trykker på power knappen på spiller, eller trykker på åpneknappen når spilleren står i stand by, til du da får bilde på skjermen, eller skuffen åpner seg. Selve oppstarten på spilleren.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest tråden her tenkte jeg at YES, nå skal min xe1 gjøres dvd-sonefri med fw 2.5.1...

Men når jeg oppgraderte via nett til ny firmware (fra 2.2) så vips hadde jeg hoppet over hele 2.5 og havnet rett på 2.7 gitt.

Trodde ikke 2.7 hadde kommet ut til xe1 ennå men der tok jeg feil. Dermed ble det ingen mulighet til å legge inn 2.5.1 via cd. Såvidt jeg vet er det heller ingen mulighet til å rulle tilbake til tidligere fw.

Jaja, får vel se sone 1 dvd'er fra pc en stund til da.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piano
    Etter å ha lest tråden her tenkte jeg at YES, nå skal min xe1 gjøres dvd-sonefri med fw 2.5.1...

Men når jeg oppgraderte via nett til ny firmware (fra 2.2) så vips hadde jeg hoppet over hele 2.5 og havnet rett på 2.7 gitt.

Trodde ikke 2.7 hadde kommet ut til xe1 ennå men der tok jeg feil. Dermed ble det ingen mulighet til å legge inn 2.5.1 via cd. Såvidt jeg vet er det heller ingen mulighet til å rulle tilbake til tidligere fw.

Jaja, får vel se sone 1 dvd'er fra pc en stund til da.
    Synd å høre

For de som vurderer å skal å gjøre den sonefri, men ikke tørr enda, og ikke har 2.5, så last ned fra denne siden: Toshiba HD DVD | the next generation DVD format (det er link inne i Further Information PDFen)

Før de bytter den med 2.7. Det er bare å la den ligge på harddisken hvis man ønsker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, da tok det fort litt lengre tid ja Anders. Tokk om lag 38 sekunder, litt under. Belager misforståelsen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, da tok det fort litt lengre tid ja Anders. Tokk om lag 38 sekunder, litt under. Belager misforståelsen.
    Det gjør ingenting.

Da har altså Toshiba fått ned oppstartstiden med noen sekunder. Så da er vi enda ett par generasjoner vekk fra DVD oppstarts tider (dette gjelder begge formater utenom PS3)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Jeg mente fra du trykker på power knappen på spiller, eller trykker på åpneknappen når spilleren står i stand by, til du da får bilde på skjermen, eller skuffen åpner seg. Selve oppstarten på spilleren.
    Tok for morro skyld tiden på min EP10. (kan noen andre ta tiden på XE1, EP30, EP35 og E1?)
    Fra standby til HD-DVD logo på skjermen tok 32 sekunder
    Fra standby til åpen skuff 36 sekunder

Dette er tregt men overlevelig, min hardiskrecorder HX820 bruker lengre tid. Samme med dvd spiller i Sony DAV-S880 anlegget. Panasonic S97 var langt raskere.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart det er kjedelig å stå der med HD-DVD en i hånda og vente på at spilleren skal slå seg på og sende ut plateskuffen, men på den andre side så krever vel ofte de skjermvisnings enhetene som typisk brukes sammen med FullHD (projektor) litt tid på å starte opp og komme i riktig arbeidstemp også, så med litt "planlegging" og en riktig oppstartsrekefølge-prosedyer er vel egentlig dette et ikke problem.

Hadde forøvrig også tenkt å legge in den australske sonehakkede 2.501 versjonen på min XE1, men var litt uforsiktig da jeg sjekket firmwaren i menyen og fikk inn den europeiske 2.7 versjonen først. Får håpe det etterhvert kommer en moddet sonefri 2.7x versjon også.

En ting som jeg vil advare litt i mot som jeg opplevde med spilleren min når den litt overraskende lastet ned og oppgraderte til 2.7, var å gjøre det med displayet på spillen dimmet. Det gikk ikke å få det switchet på igjen under nedlastings prosessen, så man kunne følge med på fremdriften i nedlastingen. Det var litt vel spennende å bare få opp bildet på lerretet med at spilleren ble oppgradert og ikke måtte skrues av, og ikke vite om den virkelig jobbet med det den skulle. Har oppdatert XE1 et parr ganger før så jeg regnet med og delvis visste at det ville ta noen titalls minutter, så jeg gikk ikke i fellen med å prøve å restarte for å få opp displayet, men hvis man ikke har den erfaringen så vil jeg tro at man lett vil kunne fristes å tro at spilleren har hengt seg og til å restarte med power kanppen for tidlig og bli sittende igjen med en spiller som må sendes inn for å komme i gang igjen. Vil derfor anbefale å restarte spilleren så den er nyoppstartet uten noen form for display dimming før man går inn i menyen og kjører nettveks oppgraderingen der.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Tok for morro skyld tiden på min EP10. (kan noen andre ta tiden på XE1, EP30, EP35 og E1?)
    Fra standby til HD-DVD logo på skjermen tok 32 sekunder
    Fra standby til åpen skuff 36 sekunder

Dette er tregt men overlevelig, min hardiskrecorder HX820 bruker lengre tid. Samme med dvd spiller i Sony DAV-S880 anlegget. Panasonic S97 var langt raskere.
    Uff, dette var verre enn fryktet. Tok tiden på XE1, via CD spilleren min

Har firmware 2.5. Det tok 1 minutt akuratt til den viste bilde, og 5 sekunder etter så kom skuffen opp.

Da har Toshiba gjort gode fremskritt med de nyere spillerene, det er bra.

BD er ikke så bra de heller, min Sony S300 bruker vel rundt 50 sekunder, er litt kjappere enn XE1

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FW2.7 for hd-ep10

Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Du har noe å se frem til.

Jeg har kun en DVD film som krever sonefrihet, så den funksjonen har aldri vært nødvendig for meg. Oppgraderingene har ellers gått veldig greit. Plug and play, modem fra Get. Siste versjon 2.7 i helgen. Filmer som har web baserte funksjoner har også gått smertefritt.
    Har 2.7 versjonen for ep10 kommet for download via spilleren? Har ikke sett noe info om det men?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 2.5.1 til 2.7 EU versjon ok

Sitat Opprinnelig postet av Bjartex
    Jeg har samme problem som deg. Venter på at oppdateringen blir tilgjengelig for nedlasting hos Tosh, hvis det ikke skjer, installerer jeg bare US versjonen av 2.7. Regner med at det er verdt sonefriheten. :-D
    Jeg har tidligere oppgradert til australske 2.5.1 for sonefrihet. I går når jeg sjekket oppdatering via maintenance menyen, fikk jeg ny oppdatering. 2.7, europeisk. Uten at jeg gjorde noe spesielt. Dermed er det mange vil ha, mulig nå. 2.5.1 -> 2.7 eu! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjartex
    Jeg har tidligere oppgradert til australske 2.5.1 for sonefrihet. I går når jeg sjekket oppdatering via maintenance menyen, fikk jeg ny oppdatering. 2.7, europeisk. Uten at jeg gjorde noe spesielt. Dermed er det mange vil ha, mulig nå. 2.5.1 -> 2.7 eu! :-D
    Men er den fortsatt sonefri da?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, dette var verre enn fryktet. Tok tiden på XE1, via CD spilleren min

Har firmware 2.5. Det tok 1 minutt akuratt til den viste bilde, og 5 sekunder etter så kom skuffen opp.

Da har Toshiba gjort gode fremskritt med de nyere spillerene, det er bra.

BD er ikke så bra de heller, min Sony S300 bruker vel rundt 50 sekunder, er litt kjappere enn XE1
    Klar fremgang på EP10 da, spennede å høre om den er det samme for EP30 og EP35

Selv om det er kjipt med 1 min oppstart er det jo ikke vesentlig, det bare føles så unødvendig når PS3 er så kjapp.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Klar fremgang på EP10 da, spennede å høre om den er det samme for EP30 og EP35

Selv om det er kjipt med 1 min oppstart er det jo ikke vesentlig, det bare føles så unødvendig når PS3 er så kjapp.
    Enig.

Hadde Toshiba fått det til at skuffen åpnet ganske kjapt etter at den startet så ville det føltes kjappere, men da ville vel starttiden på selve filmen føltes lenger. Men det er alltid kjedelig å sitte med HD DVDen i hånda når man venter på skuffen.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.

Hadde Toshiba fått det til at skuffen åpnet ganske kjapt etter at den startet så ville det føltes kjappere, men da ville vel starttiden på selve filmen føltes lenger. Men det er alltid kjedelig å sitte med HD DVDen i hånda når man venter på skuffen.
    Det er jo bare å endre prosedyren litt

1. poppkornet i micro
    2. ned å skru på HD DVD spiller
    3. skru på projektor/TV
    4. hente poppkorn + div
    5. legge filmen i
    6. trykke play

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp

Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Har 2.7 versjonen for ep10 kommet for download via spilleren? Har ikke sett noe info om det men?
    Den er tilgjengelig. Den har vel bare ikke blitt lagt ut som zip fil for nedlasting enda.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte hd dvd spilleren min hos komplett, følte meg litt snytt når jeg fant ut at jeg måtte sende inn for å få de fem filmene som fulgte med. Er det noen andre her som har fått filmene sine? Jeg har ikke. Det er et par uker siden jeg sendte inn skjemaet. Hadde vært alright og høre om det var noen som hadde fått.

Side 66 av 95 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •