Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 95 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 1894
    Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    må man legge inn DNS i spilleren for å få tilgang til nedlasting av ny software på en EP10?
    Er inressert i denne EP10 jeg også, men finner ikke så mye info mtp. å gjøre den sonefri etc. Heller ikke om den har "sortere enn sort".

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    må man legge inn DNS i spilleren for å få tilgang til nedlasting av ny software på en EP10?
    Den er vel som de andre Toshiba sine spillere, at noen får det den skal av routeren, mens andre må legge inn litt ekstra info. Nextgentel kunder har slitt litt med dette.

DNSen skal den nok få. Kople til spilleren, og start opp, får du den ikke da, så må man, prøve litt frem og tilbake med oppstart og resetting av router eller slikt. Eller finne lete litt i denne tråden for å finne hva som skal inn. Har du nextgentel så har jeg tallene liggende ett eller annet sted.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen med 100% sikkerhet si at versjon 2.7 softwaren til XE1 er lagt ut for nedlasting på nett for europeiske spillere? Hvis så er tilfelle vil jeg på det sterkeste fraråde å laste ned regionhacken.
    Brant den ut på plate og putta den i spilleren, allt fungerte som bare det. Trykket ok for å laste den inn, sto ca. 10 min. så spytta den ut plata og spilleren slo seg av. Slo spilleren på og firmwaren ble innstallert (ca.10 min her også), spilleren slo seg så av igjen. Slo spilleren på igjen og allt var ok, testet ut noen sone 1 discer, funket bra de men starwars (attack of the clones) sone 1 kom opp med beskjed om at den ikke kunne spilles av i denne regionen. Alle andre sone 1 som jeg prøvde fungerte.
    Kjernen i problemet er at når jeg så skulle oppdatere over nett så fikk jeg beskjed om at jeg hadde siste software. Initialiserte spilleren og satte inn nettverksparametrene og prøvde på nytt, samme beskjed igjen.
    Regionhacken fungerer den (bortsett fra RCE discer tydeligvis) men får jo ikke oppdatert til sw 2.7 versjonen.
    KAN noen bekrefte for meg at versjon 2.7 av sotwaren er lagt ut for nedlasting på nett for europeiske spillere , hvis så er tilfelle får jeg prøve å laste ned i en eller annen versjon (amerikans el. europeisk) og brenne ut på cd for så å prøve den tungvinte måten å oppdatere på.
    Går ikke det så får jeg leve med nåværende versjon av softwaren. Forbanna også at man skal være en slik fyr som "må bare prøve", jaja noe skal en lære av. Synes det er litt rart at noen her tidligere i tråden har fått det til på denne måten?
    Jeg er som sagt ennå ikke helt overbevist om at den europeiske 2.7 versjonen er lagt ut for nedlasting direkte til spiller via nettet:-? .

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Er inressert i denne EP10 jeg også, men finner ikke så mye info mtp. å gjøre den sonefri etc. Heller ikke om den har "sortere enn sort".
    For sonefrihet på SD DVD se min tidligere post 1179, der finner du både framgangsmåte og link til den regionsfrie firmwaren (har forøvrig fremdeles ikke funnet den som også fikser RCE-disker på nettet, men flere referanser fra forskjellige hold om at den faktisk finnes, og virker).

Re videre oppdatering etter den regionsfrie firmware'en:
    Tror man er nødt til å gå veien via nedlastet frimware-CD ved første oppdatering. I følge folk som har sannsynliggjort at de har hatt direktekontakt med Toshiba har Toshiba valgt å gjøre i hvert fall nedtlastet CD-versjonen universell (etter sigende pga at de er klar over at ganske mange har brukt regionsfri-fw'en). Etter at jeg la inn XA2 fw2.7 over den regionsfrie fw2.5 er det i hvert fall tydelig at min XE1 'snakker' med database (sier at den allerede er oppdatert).

EDIT: Så vidt jeg har forstått skal det finnes regionsfri fw til E1 også, men jeg kan ikke husket å ha sett den på nettet. Så vidt jeg har forstått har det nå i november blitt solgt regionsfrie E1'er i enkelte europeiske land (muligens også andre modeller).

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigscreen
    Kan noen med 100% sikkerhet si at versjon 2.7 softwaren til XE1 er lagt ut for nedlasting på nett for europeiske spillere?
    Jeg oppgraderte min HD-XE1 i går og har nå mulighet for bitstream av HD lyd til receiveren. Så ja den er lagt ut.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg oppgraderte min HD-XE1 i går og har nå mulighet for bitstream av HD lyd til receiveren. Så ja den er lagt ut.
    hm, da kan jeg slå fast at etter regionhackinnstaleringen så går det faktisk ikke ann å oppdatere via nettet (i hvertfall ikke på min XE1). Får kontakt med nett men får beskjed om at jeg har siste versjon og oppdateringen vil avslutte. Jaja får prøve etter jobb i morgen å brenne USA versjonen og prøve å innstalere den og se om det går.

Kan de som har lagt inn regionhacken etter innstalering av den europeiske 2.5 versjonen for så å fått til å laste ned den europeiske versjon 2.7 fra nett og direkte til spiller, poste det? Alltså de som har fått dette til å fungere, vil jo også gjerne høre om det er noen som har samme problem som meg.
    Det vil jo være rart om noen skulle klare dette og andre ikke med samme europeiske spillere og softwareversjoner:-?

Newcomer bohell sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det så er den sonefrie firmwaren til XE1 fra Australia, og det fører til at når man har lagt inn denne så prøver spilleren og oppdatere seg fra servere derfra. For å oppgradere til v2.7 så må man da legge inn den europeiske manuelt, og må da vente til den er lagt ut for nedlasting på UK serveren her:

http://tesc.toshiba.co.uk/Web/ModelL...e?OpenDocument

Etter at denne er lagt inn manuelt, så vil teoretisk sett spilleren kunne oppdatere seg selv over nettet igjen på normalt vis. Har også hørt om at folk legger inn den amerikanske versjonen av firmware 2.7 på europeiske spillere med godt resultat.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er HD-EP10 bestillt i fra AVshop. Jeg håper dette er et bra kjøp
    For å være ærlig, så har jeg ikke satt meg inn i HD DVD verdenen overhodet.

Så håper jeg bare at jeg får spillt sonefrie DVDer også (har endel av dem).
    Sortere enn sort er også noe jeg håper på, men det finnes jo ikke akkurat overflod av info om slike spesifikasjoner på nettet :-?

Vel vel, da får jeg bare håpe at de er raske til å levere

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er HD-EP10 bestillt i fra AVshop. Jeg håper dette er et bra kjøp
    For å være ærlig, så har jeg ikke satt meg inn i HD DVD verdenen overhodet.

Så håper jeg bare at jeg får spillt sonefrie DVDer også (har endel av dem).
    Sortere enn sort er også noe jeg håper på, men det finnes jo ikke akkurat overflod av info om slike spesifikasjoner på nettet :-?

Vel vel, da får jeg bare håpe at de er raske til å levere
    Du har noe å se frem til.

Jeg har kun en DVD film som krever sonefrihet, så den funksjonen har aldri vært nødvendig for meg. Oppgraderingene har ellers gått veldig greit. Plug and play, modem fra Get. Siste versjon 2.7 i helgen. Filmer som har web baserte funksjoner har også gått smertefritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av bigscreen
    hm, da kan jeg slå fast at etter regionhackinnstaleringen så går det faktisk ikke ann å oppdatere via nettet (i hvertfall ikke på min XE1). Får kontakt med nett men får beskjed om at jeg har siste versjon og oppdateringen vil avslutte. Jaja får prøve etter jobb i morgen å brenne USA versjonen og prøve å innstalere den og se om det går.

Kan de som har lagt inn regionhacken etter innstalering av den europeiske 2.5 versjonen for så å fått til å laste ned den europeiske versjon 2.7 fra nett og direkte til spiller, poste det? Alltså de som har fått dette til å fungere, vil jo også gjerne høre om det er noen som har samme problem som meg.
    Det vil jo være rart om noen skulle klare dette og andre ikke med samme europeiske spillere og softwareversjoner:-?

Jeg har samme problem som deg. Venter på at oppdateringen blir tilgjengelig for nedlasting hos Tosh, hvis det ikke skjer, installerer jeg bare US versjonen av 2.7. Regner med at det er verdt sonefriheten. :-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Njål
    .....................
    Regionsfri for HD-EP10

*Etter sigende fungerer ikke regionsfriheten på noen/alle disc'er med RCE-koding. Har ikke prøvd selv ennå.
    Vanlige R1/R3/R4 (og selvfølgelig fortsatt R2)-DVD-er virker utmerket.

Edit: Lagt til link for HD-EP10, endret link for HD-XE1 til en fungerende.
    Forstår jeg det riktig at denne linken er alt som skal til for å få siste firmware/regionsfri på EP10 ?

Eller bør jeg oppdatere den over nettet, og så sette i en cd med den firmwaren du linker til?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet om 2.7 er lagt ut for direkte nedlasting til XE1, venter med å oppdatere en stund.

2.7 er ikke lagt ut fra Toshiba for nedlasting til PC enda, den kommer her: Toshiba HD DVD | the next generation DVD format

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går det an å legge inn den sonefrie fw til XE1 etter man har lagt inn fw2.7?

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Europeisk 2.7?
    Nei, jeg la inn US 2.7 brent på CD. Etterpå prøvde jeg å oppdatere til Europeisk 2.7 fra nett, men XE1 nektet, sa jeg allerede var oppdatert. Virker som den sjekker kun versjonummer på firmwaren, og ikke tar hensyn til land.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har EP10..... Har den sortere enn sort eller ikke?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har EP10..... Har den sortere enn sort eller ikke?
    Tja. Det står ikke noe om det i manualen og er heller ikke noe alternativ i menyen, så jeg vil nok si nei.
    Men det er nesten ikke mulig å skille de sorte stripene over filmen fra den sorte rammen rundt min PV60 plasma.

Hjalp det?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Tja. Det står ikke noe om det i manualen og er heller ikke noe alternativ i menyen, så jeg vil nok si nei.
    Men det er nesten ikke mulig å skille de sorte stripene over filmen fra den sorte rammen rundt min PV60 plasma.

Hjalp det?
    Hmmmm....

Det står ikke noe i manualen til Oppo heller. Det er heller ikke noen muligheter for å slå dette av/på i menyen på Oppoen. Allikevel viser Oppo "sortere enn sort, og hvitere enn hvitt".
    Jeg spør ettersom jeg vet at E1 ikke har det, mens XE1 har det.
    Jeg finner det ganske merkelig at nyere dvd spillere og HD dvd spillere ikke kommer med dette som standard. Ettersom de fleste andre "billige" og eldre dvd spillere har det.
    Selv om denne funksjonen ikke er åpenlys, og heller ikke synes ved å vise forskjell på "stripene" så er det med på å fremheve dynamikken i mørke scener i filmen (dersom projektor er riktig kalibrert).

Litt skeptisk her nå, men jeg får sjekke når den kommer.
    Dersom den ikke har "blacker then black" sender jeg den bare tilbake

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår jeg det riktig at denne linken er alt som skal til for å få siste firmware/regionsfri på EP10 ?

Eller bør jeg oppdatere den over nettet, og så sette i en cd med den firmwaren du linker til?
    Alle de sonefrie fw'ene som finnes tilgjengelig på nettet må så vidt jeg vet legges inn etter fw2.5 (forrige offisielle), men før fw2.7.
    Og tror i hvert fall første fw-oppdatering etter at man har lagt inn den regionsfrie må gjøres fra disk.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt skeptisk her nå, men jeg får sjekke når den kommer.
    Dersom den ikke har "blacker then black" sender jeg den bare tilbake
    Bare vær litt OBS! På XE1 fikk jeg ikke "hvitere enn hvit" og "sortere enn sort" med fabrikkinnstillingene. Jeg måtte justere "lysstyrke" i XE1 menyen for å få dette frem.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Njål
    Alle de sonefrie fw'ene som finnes tilgjengelig på nettet må så vidt jeg vet legges inn etter fw2.5 (forrige offisielle), men før fw2.7.
    Og tror i hvert fall første fw-oppdatering etter at man har lagt inn den regionsfrie må gjøres fra disk.
    OK...

Hvis jeg plugger den rett på nettet når jeg får den, så vil den oppdatere seg selv. Risikerer jeg nå at den downloader fw2.7 automatisk?
    Bør jeg legge inn de andre fw manuelt, så legge inn regions hacket, og til slutt oppdatere til fw2.7?

Mange "rare" spørsmål dette sikkert, men jeg er ny på HD DVD spillerne, og har greid meg en stund med å oppdatere min gamle Oppo.
    Hadde håpet på å slippe å måtte ha to spillere tilkoblet

Hvordan er forresten DVD spilleren på EP10 rent billedmessig?

Side 65 av 95 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •