Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 95 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 1894
    Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    :? Hei, vet ikke om jeg skulle ha startet en ny tråd, men denne tråden omhandler bla HD-EP10, så jeg tar sjangsen. Er det sånn at spilleren kjenner igjen oppløsningen tvn støtter? Har en litt eldre modell Samsung Hd ready LCD fra 2005 som støtter 720p. Når jeg feks setter oppløsningen til 1080p eller 1080p/24hz i set up på spilleren , så vises 1080i på spillerens display. Setter jeg den til 720p eller lavere så vises rett innstilling. Er dette rett eller er det noe galt med spilleren?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    De sparte noen kroner der da vel.

Er skriften over knappene gjennomsiktig?

Kunne du tatt ett bilde av den? Med flappen nede.
    Tydeligvis en helt annen modell. Skriften er hvit, blå for tv funksjoner. Det er ingen flapp. Skal ta et bilde i ettermiddag.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    :? Hei, vet ikke om jeg skulle ha startet en ny tråd, men denne tråden omhandler bla HD-EP10, så jeg tar sjangsen. Er det sånn at spilleren kjenner igjen oppløsningen tvn støtter? Har en litt eldre modell Samsung Hd ready LCD fra 2005 som støtter 720p. Når jeg feks setter oppløsningen til 1080p eller 1080p/24hz i set up på spilleren , så vises 1080i på spillerens display. Setter jeg den til 720p eller lavere så vises rett innstilling. Er dette rett eller er det noe galt med spilleren?
    Tror nokk spilleren din oppfører seg slik den skal

Bruker du HDMI eller DVI-D skal vel spiller og skjerm kunne komunisere og finne ut av maks oppløsning og velge denne automatisk utifra begrensningen som vel her er i skjermen.

Kjenner ikke helt til HD-EP10, men på HD-XE1 så står oppløsnings valgene som "opp til" 1080P eller 1080P/24hz og det betyr vel at spilleren er i orden og automatisk setter maks oppløsning som skjermen takler.

Vil ellers anbefale at du velger den oppløsningen som ser best ut på skjermen, og ikke nødvendigvis den høyeste som skjemen godtar.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 2.7 ut til XA2. Får håpe at det ikke tar så lang tid til de slipper den til XE1.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mer info enn versjonsnummeret?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Har du mer info enn versjonsnummeret?
    Her finner du mer info om den nye oppdateringen. Ser ut til å fikse lip sync og 24Hz. Nå er det også mulighet for bitstreaming.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=937992

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, da venter jeg bare til den kommer til XE1, og venter samtidig spent på hva FW-oppdateringen gjør med broren til AndersT2 sin XE1, som er regionhacket :-)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Her finner du mer info om den nye oppdateringen. Ser ut til å fikse lip sync og 24Hz. Nå er det også mulighet for bitstreaming.

** OFFICIAL - FIRMWARE VERSION 2.7 RELEASED!!!!!!! for HD-XA2, HD-A20, HD-A2, etc. - AVS Forum
    Utrolig bra! Nesten fristet til å kjøpe meg AX2 fra USA, genialt å ha mulighet til å vise DVD i 1080p24 også. Har tross alt noen NTSC DVD filmer enda, veldig greit å få vist dem med perfekte panoreringer også.

AX2 er vel da blitt den mest komplette HDM-avspilleren på markedet. Toshiba imponerer!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul reklame du har i signaturen din, tklev. Ja, Toshiba kjører på hardt nå om dagen.

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Utrolig bra! Nesten fristet til å kjøpe meg AX2 fra USA, genialt å ha mulighet til å vise DVD i 1080p24 også. Har tross alt noen NTSC DVD filmer enda, veldig greit å få vist dem med perfekte panoreringer også.

AX2 er vel da blitt den mest komplette HDM-avspilleren på markedet. Toshiba imponerer!
    Når 2.7 kommer til XE1 - og hvis regionhacken overlever oppdateringen til 2.7 - blir XE1 DEN mest komplette avspilleren!

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har nok rett i det

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Tror nokk spilleren din oppfører seg slik den skal

Bruker du HDMI eller DVI-D skal vel spiller og skjerm kunne komunisere og finne ut av maks oppløsning og velge denne automatisk utifra begrensningen som vel her er i skjermen.

Kjenner ikke helt til HD-EP10, men på HD-XE1 så står oppløsnings valgene som "opp til" 1080P eller 1080P/24hz og det betyr vel at spilleren er i orden og automatisk setter maks oppløsning som skjermen takler.

Vil ellers anbefale at du velger den oppløsningen som ser best ut på skjermen, og ikke nødvendigvis den høyeste som skjemen godtar.
    Dette skrev Espen Engh hos Toshiba supporten i norge:
    "Her er det mest sannsynlig din tv som ikke støtter 1080p, da skalerer dvd spilleren ned til den oppløsningen som din tv kan ta i mot."

Og, tvn støtter 720p, vil det ikke da være bedre å sette Toshibaen til det i stedet for en lavere oppløsnig?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når 2.7 kommer til XE1 - og hvis regionhacken overlever oppdateringen til 2.7 - blir XE1 DEN mest komplette avspilleren!
    Hmm.. Sant nok.. Synd regionhacken ikke takler RCE discer.. Er det noen som vet hvor aktuelt det er for tiden? Dvs. hvor mange discer som er RCE?

Uansett, etter det jeg forstår så er det vel en ting 2.7 updaten mangler, den støtter fortsatt ikke forced 1080p24, så med min Yamaha RX-1700 i signalkjeden, så vil den ikke klare å bruke 1080p24.. :-( Burde vel uansett skaffe meg en ny receiver for å dra nytte av den avanserte lydoverføringen, men det er lite som frister på markedet.. :-| Mest aktuelle kandidater er Yamaha RX-11.2 eller Denon sin nye monster pre-pro, men begge disse kommer ikke til Norge før over nyttår.. hmmf..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Kul reklame du har i signaturen din, tklev. Ja, Toshiba kjører på hardt nå om dagen.
    Mmh, syntes den reklamen var kul jeg også. Blir i godt humør hver gang jeg ser den..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er det med HD-EP10 og sonefrie DVDer?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, da venter jeg bare til den kommer til XE1, og venter samtidig spent på hva FW-oppdateringen gjør med broren til AndersT2 sin XE1, som er regionhacket :-)
    Er spent på den selv

Håper du tørr å lirke av deg den setningen i HD Formatkrig tråden også Da tror jeg røyken blir stående ut av ørene på enkelte (har ikke lest igjennom den tråden i dag enda hvis du allerede har gjort det)

Hmm.. Sant nok.. Synd regionhacken ikke takler RCE discer.. Er det noen som vet hvor aktuelt det er for tiden? Dvs. hvor mange discer som er RCE?
    Er ikke det Paramount eller Sony som bruker det. Eller så har de vel droppet det sa det ble cracket med en gang uansett.

Jeg skjønte ikke hva broder'n mente med slike disker når han nevnte det på XE1. Så lenge siden er det jeg har vært borti det problemet Det var vel faktisk med forrige Toshiba DVD spiller jeg hadde. Da var det bare å velge tittel 1 så spilte den. Prøvde det på XE1, men det funket ikke. Det er garantert enkelt å fikse.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du tatt ett bilde av den? Med flappen nede.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Stemmer den overens med bilder osv i manualen?

Toshiba har vel ikke greid å putte en E1 i esken til XE1?

Hvilken spiller har du Counterpoint? Baklys er det kun på XE1.

Den fjernkontrollen ligner på den som er i manualen til E1 og EP10

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken spiller har du Counterpoint? Baklys er det kun på XE1.

Den fjernkontrollen ligner på den som er i manualen til E1 og EP10
    Har jo bare skrevet fjernkontrollnummeret Spilleren den skal styre er EP10

Så ingen grunn til å gå for større modell da den har alt jeg har behov for (minus lys i fjernkontrollen, men skal nok ha alt inn i et skap etterhvert så da blir det Harmony med ir emitter)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at man kan få 2.7 oppdateringen til XA2 til å fungere med XE1.

Det man må gjøre er å legge inn oppdateringen 2.5.1 fra Australia også legger man inn 2.7 oppdateringen.
    Dette skal da fungere i følge noen på Homecinema-fr.com. Selv tror jeg ikke jeg kommer til å prøve dette. Kjipt hvis noen skulle gå galt.

homecinema-fr.com : Voir le sujet - [HD-DVD] : HD-XE1 (ou XA2) : lien firm(s) 2,7 en 1ere page

AltaVista - Babel Fish Translation

Min tråd

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware 2.7 er kommet for XE1.

Og den er fortsatt sonefri for de som fikset det.

Og de som da vil gjøre den sonefri må huske på å legge inn den australske 2.5.1 firmwaren før 2.7 som er ny.

Side 62 av 95 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •