Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 95 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1894
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av betrayer
    Før en bestiller fra pixmania så kunne det vært en god ide å lese gjennom brukererfaringene hos hardware.no -> Hardware.no - Prisguide

jeg hadde holdt meg langt unna denne butikken.
    Mye av gnålingen der ser ut til å være basert på denne 50-lappen som kommer i tillegg fra fraktselskapet. Videre så klages det på leveringstid. Gjett en gang hvem fraktselskap de bruker....... DHL!

Ingen av disse punktene er noe "big deals" for meg så lenge jeg kan spare flere tusen kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Goddammit, hvilken receiver kan jeg få True HD gjennom HDMI med??? Heheheeh. Sorry, men jeg er utrolig desperat nå...skal kjøpe veldig snart, men vil ikke ha katta i sekken. De på butikkene har obviously ikke peiling, fordi de sier som oftest det motsatte av det dere sier, so... I dunno.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om å spare 3-400,- kroner på å handle hos Pixmania kontra "norske butikker". Er det nok til å "gamble" på da?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det er snakk om å spare 3-400,- kroner på å handle hos Pixmania kontra "norske butikker". Er det nok til å "gamble" på da?
    Ikke for så små beløp. Da støtter jeg heller en norsk bedrift. Pixmania har jo hatt endel annet utstyr som er billigt. Holdt på å kjøpe en Hitatchi prosjektor der en gang. Beste pris i Norge var da 20k, og den ble solg for 8k + mva der.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke snakk om hundrelapper i dette tilfellet HD-XE1 er nesten 3000 billigere der. Jeg ville også foretrukket en norsk nettbutikk, men i dette tifellet er forskjellen på ca 30%. Da er det fristende til tross for ulemper med at man f.eks. må betale tollavgifter i kontanter til DHL.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Det er jo ikke snakk om hundrelapper i dette tilfellet HD-XE1 er nesten 3000 billigere der. Jeg ville også foretrukket en norsk nettbutikk, men i dette tifellet er forskjellen på ca 30%. Da er det fristende til tross for ulemper med at man f.eks. må betale tollavgifter i kontanter til DHL.
    Du må huske på at prisene på Pixmania er eksklusiv mva. Totalprisen blir altså Pixmania x 1.25 + det som måtte komme av fortollingsgebyr. Prisforskjellen i forhold til Norge er derfor marginal, og det er etter min mening en unødvendig risiko å ta ved å handle der i forhold til i Norge.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal alle ha billigutgaven?

Jeg ville heller valgt kvalitet og flest muligheter fremfor pris.

Skal man først gå for HD så tidlig bør man bruke noen kroner på det, mener jeg.

Etter å ha sett dypt inn i krystallkula mi, ville jeg ikke kjøpt HD-DVD uansett, men det er en annen sak og en annen tråd;-)

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Du må huske på at prisene på Pixmania er eksklusiv mva. Totalprisen blir altså Pixmania x 1.25 + det som måtte komme av fortollingsgebyr. Prisforskjellen i forhold til Norge er derfor marginal, og det er etter min mening en unødvendig risiko å ta ved å handle der i forhold til i Norge.
    I følge nettsiden til Pixmania er prisene inklusiv mva. Det som da kommer i tillegg er vel fortollingsgebyret, men de er fremdeles over 25% billigere.

Enig med Arendal at HD-XE1 virker mest spennende, men det er litt skummelt å satse nærmere åtte tusen dersom formatet skulle floppe. Men det spørs om ikke begge formatene vil være med oss noen år fremover. I følge Toshiba vil HD-XE1 ha en innebygget scaler som er verdt flere tusen dollar. Det burde uansett tilsi at dette er en ypperlig avspiller også for standard DVD’er?!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    I følge nettsiden til Pixmania er prisene inklusiv mva. Det som da kommer i tillegg er vel fortollingsgebyret, men de er fremdeles over 25% billigere.

... og leser du litt lenger ned på samme side så står det at ved forsendelse til Norge kommer det mva i tillegg! Legger du til momsen da, så blir prisdifferansen kun på det jeg sa; 3-400,-. Finnes jo eksempler på brukere som har handlet med denne butikken og fått denne ekstraregningen i ettertid.

Uansett, virker rotete og jeg personlig ville ikke handlet med denne butikken.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og leser du litt lenger ned på samme side så står det at ved forsendelse til Norge kommer det mva i tillegg! Legger du til momsen da, så blir prisdifferansen kun på det jeg sa; 3-400,-. Finnes jo eksempler på brukere som har handlet med denne butikken og fått denne ekstraregningen i ettertid.

Uansett, virker rotete og jeg personlig ville ikke handlet med denne butikken.
    Hvis du klikker "Legg i kurven" og "Godkjenne handlevognen" så står det inklusiv mva og det står opplyst fraktomkostningene. Det jeg har forstått at folk klager på er at det ikke står noe om at man må betale fortollingsgebyr.

Det står at mva må betales til DHL, men prisen skal være oppgitt med denne inkludert. Hvis man da allikevel må betale mva i tillegg til den oppgitte prisen er det ikke rotete da er det svindel etter min mening!
    Det står jo helt klart at mva er inkludert!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe behov for å trekke dette spesielt lenger, men dersom du leser salgsbetingelsene (som jeg forøvrig linket til på forrige side) står det såpass forvirrende at jeg ville vært helt sikker på at dette er tilfelle før jeg bestiller. Det står at Pixmania ikke innkrever mva og at dette blir fakturert av fraktselskapet. At Pixmanias priser da er inkl. mva betyr er i såfall misvisende dersom en uansett får frakt og mva på toppen av deres pris?:???: En mail til Pixmania med avklaring av deres praksis ville kanskje ikke være noen dum ide?

Dette er uansett en teknisk tråd, slik at vi burde sette strek der. For å diskutere videre kan vi jo ta det i en egen dedikert prisjakt-tråd.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du betaler ikke MVA til Pixmania, den betaler du ved levering + 50kr i gebyr, mva blir trukket fra prisen som er oppgitt hos pixmania.

4. Pris
    Alle priser på websiden er regnet ut i norske kroner (NOK) moms inkludert.

HD-E1 = 4868 + 227 + 50 = 5145,-
    HD-XE1= 7127 + 227 + 50 = 7404,-

Et firma som henvender seg til forbruker har ikke lov til å oppgi pris u/mva.
    Det er kun ved henvendelse til bedrift de kan oppgi pris u/mva, siden bedrifter får refundert mva.

Uansett, hvis du er redd for å måtte returnere produktet er det vel greit å holde seg til norske butikker. Siden det er så mye tull ved returnering hos Pixmania.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi forsøke å holde denne tråden fri for prisjakt?

Er det noen som har en i bestilling og fått bekreftet leveringsdato?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for ryddig oppklaring Britax.

Har Toshiba worldwide garanti på disse produktene? I så fall har man vel minst 1 års garanti uansett. Eller går Pixmania under Norsk kjøpslov?

Vurderer en HD-XE1 pga 1080P og analoge utganger, men jeg bestiller ingenting før jeg får litt erfaringer fra andre først.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken modell?

Jeg skal kjøpe med en spiller men er ikke sikker på hvilken modell jeg bør velge.

Har en pioneer 436 xde plasma skjerm
    plusse en rotel rsp 1068.

Har skjønt at for og få fult utbytte av lydformatene må 1068 byttes ut på sikt.

Trenger noen gode råd :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Pixmania har norsk webshop, og henvender seg til norske kunder så er det norsk kjøpslov som gjelder går jeg ut i fra.

Jeg kommer til å kjøpe HD-XE1 fra Pixmania så snart den er i salg. Det er pga analoge utganger, og så er det enklere å få solgt den når Denon kommer med maskin (må ha matchende utstyr ). Klarer ikke vente på erfaringer før jeg kjøper heller :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmul
    Jeg skal kjøpe med en spiller men er ikke sikker på hvilken modell jeg bør velge.

Har en pioneer 436 xde plasma skjerm
    plusse en rotel rsp 1068.

Har skjønt at for og få fult utbytte av lydformatene må 1068 byttes ut på sikt.

Trenger noen gode råd :-D
    XE1 kan dekode HD-lyd formatene, så det holder å ha 5.1 inngang på receiveren. Spørsmålet er hvor bra DAC som sitter i maskinen.
    Etter det jeg har lest om A1 så er de gode, regner med de ikke har brukt dårligere komponenter på XE1, men man kan jo ikke vite sikkert før den er i butikken.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal Denon lage HD-DVD spiller?

Har du noen linker eller annen informasjon om dette?

Denon er jo ikke med i noen av alliansene så det er vel ganske naturlig, men trodde de skulle satse på kombi maskiner.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    XE1 kan dekode HD-lyd formatene, så det holder å ha 5.1 inngang på receiveren.
    HD bilde og 5.1 lyd ? Her har de nok sovet i timen, det burde jo vært 7.1 utganger på alt BD/HDDVD utstyr ...:cry:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste at Denon, Marantz, Onkyo og HP skulle være med.
    Etter hva jeg fortod så er det ikke Eksklusiv støtte til HD-DVD, men de skal visst være med på laget, og forhandler visstnok med BD om å være med der og.

Har desverre ikke noe bekreftelse på dette :-?
    Så det kan være løse rykter, håper det er sant iallefall, og om det blir kombi spiller eller ren HD-dvd vet jeg ikke noe om.

Har prøvd ganske intenst å finne noe bekreftelse, og jobber videre med saken
    Beste hadde jo selvsagt vært kombi spiller, men siden begge parter (virker egentlig som Sony er mest motstridig) ikke har ønsker om kombi spillere, så kan det jo ta tid.

Edit->
    Litt lesing, men ikke harde fakta desverre:
    Denon/Marantz/Onkyo HD DVD or BD? - AVS Forum
    D&M Holdings Inc (Denon and Marantz) joins HD DVD Promotion group - Home Theater Forum

Denne viser at D&M Holdings (Denon & Marantz) er med i "HD-DVD promotion group":
    Member List - HD DVD Promotion Group

Så det er vel ikke HELT tomme rykter
    <-Edit

Side 6 av 95 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •