Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 95 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1894
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er XE1 oppdatert. Trenger nå bare en 1080p/24-PJ til å teste ut på :-)

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ditto, men det blir nok ikke før til neste år.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Me 2, eksu. Jeg kan leve godt med 8720 en stund (særlig når så mange skal selge dem samtidig). Og så får jeg en unnskyldning til å se alle filmene på ny på HD-PJ neste høst :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg oppdatert min HD-E1 også. Har fått et 'RGB' valg mellom normal og enhanced. Regnet med at dette var 16-235 eller 0-255, men det er ikke forskjell så langt jeg kan se. Bruker DVE HD-DVD. Får fremdeles ikke BtB eller WtW samme hva jeg gjør.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk oppdatert min HD-E1 via nettet til ver 2.2 nå. Fikk ikke noe 24 fps valg noe sted, er dette på ver 2.5 som ikke er offisiell enda? Eller støttes ikke dette på HD-E1 siden den bare støtter oppløsning opp til 1080i?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun XE1 som vil få valget med 24Hz. Rart at du ikke fikk ned 2.5. Den skal ha kommet til E1 også.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser jeg firmware versjonen på spilleren, var inne på Toshiba sin web og det så ut som det var 2.2 som var siste versjon...

Fant forøvrig i manualen at når det velges Film setting under Picture mode så skal spilleren spille av innholdet slik det er innspilt (24 bilder per sekunde)...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Du mener "like bra som HD DVD" regner jeg med :-)
    Ja.. Stemmer det..

Og når det gjaldt HD-EP10, det står iallefall på AVNytt at den støtter HDMI 1.3.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden min tv; LG 32LB2R kun støtter 720P og ikke full HD, er jo HD-E1 det som vil passe best hos meg?

Newcomer hddvd-kb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Siden min tv; LG 32LB2R kun støtter 720P og ikke full HD, er jo HD-E1 det som vil passe best hos meg?
    Ja, det syntes jeg. En rimelig og fin HD spiller som vil utnytte 720p til din TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Min XE1 også oppdatert til 2.5, fikk valget 1080p/24Hz i menyen nå

Newcomer hddvd-kb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjartex
    Min XE1 også oppdatert til 2.5, fikk valget 1080p/24Hz i menyen nå
    Samme her, men har enda ikke fått testet det. Mener at min Samsung 40" skal klare det, er også veldig nysgjerrig på hvorvidt det faktisk går an å se noe nevneverdig forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare XE1 som får valget om 24Hz? Hadde ikke 720p også hatt samme fordelen av 24Hz?

Når vi er inne på framerates... Dere som har DVE-HD, gå på demomaterialet. Der er det en ABC-NY demo i 720p@60Hz... Så kan man lure på hvorfor ikke DET skulle være den nye standarden. Himmel og hav så smooth det er!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vise gjenværende tid

Stemmer det at XE1 faktisk ikke klarer å vise gjenværende tid på DVD og HD DVD plater, jeg klarer ikke å finne denne funksjonen. Vet at en del nyere HD DVD har dette innebygd på selve platen, men det er jo ganske latterlig hvis ikke en så dyr spiller har denne funksjonen. Noen som har funnet ut av dette?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Stemmer det at XE1 faktisk ikke klarer å vise gjenværende tid på DVD og HD DVD plater, jeg klarer ikke å finne denne funksjonen. Vet at en del nyere HD DVD har dette innebygd på selve platen, men det er jo ganske latterlig hvis ikke en så dyr spiller har denne funksjonen. Noen som har funnet ut av dette?
    Det er nok riktig. Enkelte filmer, for det meste fra Paramount får opp gjenværende tid ved å trykke pause.

Tror dette har med platene å gjøre, og ikke spilleren, akuratt som resume av HD DVD har. Har ikke platen mulighet, så får man det ikke.

Har ikke testet dette med DVD, men der burte det være mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er nok riktig. Enkelte filmer, for det meste fra Paramount får opp gjenværende tid ved å trykke pause.

Tror dette har med platene å gjøre, og ikke spilleren, akuratt som resume av HD DVD har. Har ikke platen mulighet, så får man det ikke.

Har ikke testet dette med DVD, men der burte det være mulig.
    Jeg kan ikke se gjenværende tid verken på DVD eller HD DVD, litt "irriterende" at PS3 kan vise dette uten problemer både på DVD og Blueray, til og med en lekker "progress bar".

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Jeg kan ikke se gjenværende tid verken på DVD eller HD DVD, litt "irriterende" at PS3 kan vise dette uten problemer både på DVD og Blueray, til og med en lekker "progress bar".
    Jada det går på begge formater. Testet nettopp selv med Saving Private Ryan DVD og Troy HD DVD.

Når du trykker på "display" knappen, så kommer den ruten opp på TVen. Hvis du da titter på displayet på spilleren, så står gjennværende tid.

Kom akuratt på en ting, har ikke testet selv, når ruten er opp, kan det trykkers på piltastene for å få det frem kanskje?

Ellers så er nok dette noe Toshiba burte legge til i nyere firmware, at det også kommer på skjermen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonefri XE1

Da skal det vist være mulig å få XE1 sonefri på DVD delen.

Skal over å teste dette hos min bror straks.

Så hvis du ikke har lagt inn firmware 2.5 enda, vent litt lenger. Den må vist legges inn etter sonefri firmwaren for at det skal funke.

Litt synd at jeg akuratt driver å legger inn 2.5 nå.

Skal poste link osv når det er bekreftet.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Sonefri XE1

Da skal det vist være mulig å få XE1 sonefri på DVD delen.

Skal over å teste dette hos min bror straks.

Så hvis du ikke har lagt inn firmware 2.5 enda, vent litt lenger. Den må vist legges inn etter sonefri firmwaren for at det skal funke.

Litt synd at jeg akuratt driver å legger inn 2.5 nå.

Skal poste link osv når det er bekreftet.
    Jeg måtte oppdatere til offisiell fw2.5 først for å få det til å fungere, direkte til den australske ga tilbud om oppdatering, deretter feilmelding. Postet om dette i annen tråd.

EDIT:
    Dette er en kopi av min post på et annet forum:
    Det er lekket/hacket firmware til en del av Toshibas HD DVD-spillere i Australia som gjør den regionsfri* også på 'vanlig' DVD, denne fw'en fungerer også på samme europeiske modell (i hvert fall på min HD-XE1).
    Framgangsmåten som fungerte for meg var som følger (dette er for HD-XE1, for andre modeller se tråd på australsk forum):
    Oppdater til siste offisielle europeiske firmware (dvs fw2.5/2.501) enten fra nettet eller ved å laste ned fra Toshiba UK her (jeg lastet ned og oppdaterte fra CD). Vær obs på at oppdateringen er todelt (spiller spytter ut CD og slår seg av. Ta ut CD-en og slå på igjen, trykk ok når du får meldinegn MSG5 (eller hva det var) for å fortsette). Når spilleren er ferdig oppdatert (slår seg av igjen) er det mulig du må unplugge og plugge inn igjen HDMI-kabel for å få bilde.
    Mens du oppdaterer, gå til denne siden, den gir deg link til den regionsfrie firmware'n (les tråden/forumet der for firmware til andre spillere enn HD-XE1). Når du har lastet den ned, brenn den ut på CD med brenneprogrammet du liker å bruke (vil anbefale ikke for høy hastighet).
    Sett den inn i din nettopp oppdaterte spiller, og svar ja på å oppdatere en gang til. Den følger deretter akkurat samme oppdatering som den offisielle firmware'n, bortsett fra at jeg tror del 2 tok kortere tid.
    Regionsfri for HD-EP10

*Etter sigende fungerer ikke regionsfriheten på noen/alle disc'er med RCE-koding. Har ikke prøvd selv ennå.
    Vanlige R1/R3/R4 (og selvfølgelig fortsatt R2)-DVD-er virker utmerket.

Edit: Lagt til link for HD-EP10, endret link for HD-XE1 til en fungerende.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Njål
    Jeg måtte oppdatere til offisiell fw2.5 først for å få det til å fungere, direkte til den australske ga tilbud om oppdatering, deretter feilmelding. Postet om dette i annen tråd.

EDIT:
    Dette er en kopi av min post på et annet forum:
    Det er lekket/hacket firmware til en del av Toshibas HD DVD-spillere i Australia som gjør den regionsfri* også på 'vanlig' DVD, denne fw'en fungerer også på samme europeiske modell (i hvert fall på min HD-XE1).
    Framgangsmåten som fungerte for meg var som følger (dette er for HD-XE1, for andre modeller se tråd på australsk forum):
    Oppdater til siste offisielle europeiske firmware (dvs fw2.5/2.501) enten fra nettet eller ved å laste ned fra Toshiba UK her (jeg lastet ned og oppdaterte fra CD). Vær obs på at oppdateringen er todelt (spiller spytter ut CD og slår seg av. Ta ut CD-en og slå på igjen, trykk ok når du får meldinegn MSG5 (eller hva det var) for å fortsette). Når spilleren er ferdig oppdatert (slår seg av igjen) er det mulig du må unplugge og plugge inn igjen HDMI-kabel for å få bilde.
    Mens du oppdaterer, gå til det australske DTVForum og åpne denne siden, den gir deg link til den regionsfrie firmware'n (les tråden/forumet der for firmware til andre spillere enn HD-XE1). Når du har lastet den ned, brenn den ut på CD med brenneprogrammet du liker å bruke (vil anbefale ikke for høy hastighet).
    Sett den inn i din nettopp oppdaterte spiller, og svar ja på å oppdatere en gang til. Den følger deretter akkurat samme oppdatering som den offisielle firmware'n, bortsett fra at jeg tror del 2 tok kortere tid.

*Etter sigende fungerer ikke regionsfriheten på noen/alle disc'er med RCE-koding. Har ikke prøvd selv ennå.
    Vanlige R1/R3/R4 (og selvfølgelig fortsatt R2)-DVD-er virker utmerket.
    Kan bekrefte at dette funker. Trodde brodern sa at den sonefri måtte inn først, det måtte den ikke.

Følg Njål sitt innlegg så fungerer det.

Personlig så vet jeg ikke om jeg legger den inn, skal vente å se til neste firmware kommer fra Toshiba, og se hva som skjer hos min bror da. I mellomtiden så bruker jeg Sony S300 i stedet til sone 1 filmer.

Bare ikke brenn ut med Nero, det funket ikke.

Last ned firmwaren, pakkut slik at det kun er iso filen som ses, og dobbeltklikk på den og brenn ut.

EDIT:

Testet litt frem og tilbake. Så at spilleren hakket litt osv på Jurassic Park sone 1, men det fikset seg etter ett par sekunder.

Testet også HD DVD mellom vanlig 1080p og 1080p/24, og det var litt forbedring, men ikke allverden. Vertikale panoreringer hjalp nesten ikke, mens horisontale ble litt roligere. Bare synd jeg ikke får testet dette hos meg selv.

Side 59 av 95 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •