Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1894
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har XE1. Er det noen som har fått "System Error" melding uten tall beskrivelse?

Fikk dette på "Alexander-Revisited" på HD DVD. På Disk2 når den starter opp, så kjører den til og med Warner logoen bra, men når filmen skal starte så får jeg "System Error". Har Firmware 2.2.

Testet den hos min bror som har samme spiller og firmware, og den startet som den skulle.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Fikk dette på "Alexander-Revisited" på HD DVD. På Disk2 når den starter opp, så kjører den til og med Warner logoen bra, men når filmen skal starte så får jeg "System Error". Har Firmware 2.2.
    Av en eller annen grunn må du slette Warner-relaterte cookies i persistent storage (finnes under maintenance på setup-menyen). Dette må du gjøre hver gang du skal spille disk 1 eller 2 etter hverandre. Vet ikke hvorfor, men det virker.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    Av en eller annen grunn må du slette Warner-relaterte cookies i persistent storage (finnes under maintenance på setup-menyen). Dette må du gjøre hver gang du skal spille disk 1 eller 2 etter hverandre. Vet ikke hvorfor, men det virker.
    Takk, da skal jeg teste det i morra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens. Er Toshiba HD-EP10 en anbefalt spiller? Er på jakt etter en spiller som har 1080p ut og til en fornuftig pris.

Jeg har valgt å gå for HD dvd i stedet for bd i første omgang og så får vi se hva som skjer fremover.

Den kommer til å bli koblet til en Sony 40w2000.

Er det et godt valg? eller finnes det andre avspillere som er hakket vassere? til nesten samme pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er'e bare problemer med hd-dvd eller?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiolin
    er'e bare problemer med hd-dvd eller?
    Neida, jeg har hatt min HD-XE1 siden mars og har ikke hatt noen problemer så langt. Det er enkelte som har hatt problemer med å spille av enkelte filmer, men det skyldes nok feilproduksjon av filmene (det er et belegg på platen som kan fjernes med koking etter hva jeg har hørt :-) ). Jeg har ikke opplevd dette med noen av mine filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Toshiba HD-EP10 kan oppskalere vanlige dvd'r?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    quote: "Videoprosessoren kan oppskalere vanlig DVD-filmer til HDTV-formatene 720p, 1080i og 1080p ved bruk av HDMI-tilkobling."

Se: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1477

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med oppskalering av DVD formatet? Blir ikke det litt som å strekke på ett bilde for å få det større? Eller blir det virkelig bra?

er HD-EP10 den nye HD-E1? Den billigste HD-DVD spilleren på markedet med HDMI utgang?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hvordan er det med oppskalering av DVD formatet? Blir ikke det litt som å strekke på ett bilde for å få det større? Eller blir det virkelig bra?

er HD-EP10 den nye HD-E1? Den billigste HD-DVD spilleren på markedet med HDMI utgang?
    Nei. HD-E1 er fortsatt, og vil nok fortsette å være den billigste "entry-spilleren".

Forskjellen ligger spesielt i to ting:
    HD-EP10 støtter 1080p, og den støtter HDMI 1.3. Så snart den får på plass firmware som gjør at den støtter 1080p24 og mulighet til å sende ut native lydspor (DTS MA og DTS HD), så blir dette den billigste løsningen for å få maksimalt ut av HD DVD formatet. Begge deler er blitt lovet i firmware-oppgraderinger som burde være rett rundt hjørnet.

HD-E1 er helt grei så lenge du ikke har planer om å kjøpe en HDMI 1.3 receiver, eller har planer om å bruke 1080p24 til prosjektør/TV. Uten disse teknologiene er det liten forskjell i bilde og lydkvalitet mellom de 2 modellene.

DVD skalering har Toshiba fått mye skryt for tidligere, så jeg regner med at den fortsatt er bra med EP10 også. Selvsagt blir det ikke like bra som HD DVD; men du skal opp i ganske høy prisklasse før du finner bedre DVD-spillere til oppskalering. PS: Husk at DVD spilleren ikke kan gjøres sonefri. Den vil være låst til sone 2 DVD-filmer (Europa og Japan).

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at firmware 2.5 nå er tilgjengelig. Det var vel på tide. :-D

Download FW 2.5 for XE1 NOW!! 24fps - AVForums
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Det ser ut til at firmware 2.5 nå er tilgjengelig. Det var vel på tide. :-D

Download FW 2.5 for XE1 NOW!! 24fps - AVForums
    Jeg forsøkte å oppdatere XE1 i går, men da var den ikke tilgjengelig via Toshibas oppdateringsfunksjon, ihvertfall. Det står heller ingenting her:

Toshiba HD DVD | the next generation DVD format

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er flere som sier det. Selv venter jeg til jeg kan laste den ned med spilleren.

Min tråd

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nei. HD-E1 er fortsatt, og vil nok fortsette å være den billigste "entry-spilleren".

Forskjellen ligger spesielt i to ting:
    HD-EP10 støtter 1080p, og den støtter HDMI 1.3. Så snart den får på plass firmware som gjør at den støtter 1080p24 og mulighet til å sende ut native lydspor (DTS MA og DTS HD), så blir dette den billigste løsningen for å få maksimalt ut av HD DVD formatet. Begge deler er blitt lovet i firmware-oppgraderinger som burde være rett rundt hjørnet.

HD-E1 er helt grei så lenge du ikke har planer om å kjøpe en HDMI 1.3 receiver, eller har planer om å bruke 1080p24 til prosjektør/TV. Uten disse teknologiene er det liten forskjell i bilde og lydkvalitet mellom de 2 modellene.

DVD skalering har Toshiba fått mye skryt for tidligere, så jeg regner med at den fortsatt er bra med EP10 også. Selvsagt blir det ikke like bra som DVD; men du skal opp i ganske høy prisklasse før du finner bedre DVD-spillere til oppskalering. PS: Husk at DVD spilleren ikke kan gjøres sonefri. Den vil være låst til sone 2 DVD-filmer (Europa og Japan).
    Du er sikker på at EP10 har 1.3? Minns det var 1.2 jeg... mulig jeg roter med Ep30/35 som har 1.2a/1.3.
    Har kikket litt på disse tre, men blir egentlig ikke helt klok (vet sikkert ikke nok enda).
    Er det slik at Ep10 kan gjøre om alle lydformater til HDMI LPCM, mens EP30 ikke kan gjøre det for alle, og EP35 har eksterne utganger for DTS MA og DTS HD?
    Som sagt litt forvirra... har jo ikke engang kontroll på alle de nye lydformatene

Så det jeg må finne ut av er hvilke spillere som kan gjøre om lydformatene til LPCM HDMI.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Så det jeg må finne ut av er hvilke spillere som kan gjøre om lydformatene til LPCM HDMI.
    Alle Toshibaspillerne gjør det.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    DVD skalering har Toshiba fått mye skryt for tidligere, så jeg regner med at den fortsatt er bra med EP10 også. Selvsagt blir det ikke like bra som DVD
    Du mener "like bra som HD DVD" regner jeg med :-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min spiller oppdatert til 2.5/T23T.

Så nå er den ut på Toshiba sitt nett. :-D

Har ikke fått testet noe ennå, men det blir nok en del testing ikveld.

Min tråd

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er de store forskjellene mellom de nye Toshiba spillerene, altså EP-10, 30 og 35?

Newcomer Milo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-E1 er ikke lenger tilgjengelig på Toshiba sine sider. Den har nok gått ut og er nok mye av grunnen til at den selges billig. Uansett er det et godt kjøp. Vil nok være tilgjengelig til lager er tomt.

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min hd-xe1 oppdatert . 1080/24 står nå i menyen.

Side 58 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •