Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 95 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1894
    Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei
    Jeg har fått de 3 siste firmware oppdateringene på CD fra importøren Gøte Lundblad AS.Det tar en stund ,etter at den kan lastes ned,før de har den inne på CD.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset, da har jeg sendt en mail.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er oppdateringer for hd-a1 kompatibelt med hd-e1?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddk
    NEI.

De amerikanske spillerene, har ikke PAL system på vanlig DVD. Det har de Europeiske. Så da vil de ikke funke om hverandre dessverre.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, HD-A1 er førstegenerasjonspiller mens HD-E1 er en andregenerasjon.

HD-E1 tilsvarer HD-A2 i USA.

Firmwaren til HD-A2 er heller ikke kompatibel med HD-E1.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, klar beskjed :-D
    Ser at jeg har versjon 1.2 så jeg føler et sterkt behov for å oppdatere.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, klar beskjed :-D
    Ser at jeg har versjon 1.2 så jeg føler et sterkt behov for å oppdatere.
    Ingen mulighet for å bruke internett?

De legger ikke ut firmwaren på nettet i Europa, og det tar sin tid å få fra importør.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ingen mulighet for å bruke internett?

De legger ikke ut firmwaren på nettet i Europa, og det tar sin tid å få fra importør.
    Joda, det går sikkert. Litt problemer med å koble til routeren pga plassering/avstand, men skal gjøre et forsøk.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det går sikkert. Litt problemer med å koble til routeren pga plassering/avstand, men skal gjøre et forsøk.
    Sjekk om du har mulighet til å kople spilleren til PC via composit inngang/overgang på skjermkortet, da kan du flytte spilleren.

Husk det er også meget billig å få fikset en patche kabel som du kan dra ut og inn når du skulle trenge det. Spillerene blir oppdatert med gjevne mellomrom, og det er alltid lurt å følge med der. Kjenner du en elektriker så burte han kunne fikse det meget lett.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering utført :-D
    Tok like greit med meg spilleren og kobla den til routeren som står i gangen og brukte en lang kompositt bort til tv'en. Spilleren kobla seg rett opp på nett uten noe trøbbel. Heldigvis. Så nå er versjon 2.2 i boks

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugen på HD-E1 til 2500,- på komplett.no nå.. Men om HD-DVD taper denne formatkrigen, sitter jeg igjen med en god DVD spiller og CD spiller? Har denne spilleren mulighet for å ta analogt signal ut hvis en skal høre på DVD-Audio eller CD? Det sies jo at analoge signaler låter best på musikk?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering utført :-D
    Tok like greit med meg spilleren og kobla den til routeren som står i gangen og brukte en lang kompositt bort til tv'en. Spilleren kobla seg rett opp på nett uten noe trøbbel. Heldigvis. Så nå er versjon 2.2 i boks
    Er spilleren like treg til å starte opp som før, eller har nyere firmware gjort den kjappere? Begynner å bli vanskelig å ikke kjøpe denne nå med de lave prisene...

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Er spilleren like treg til å starte opp som før, eller har nyere firmware gjort den kjappere? Begynner å bli vanskelig å ikke kjøpe denne nå med de lave prisene...

Syns faktisk ikke det med oppstarten er så vilt, ahdde vært værre om alt var tregt.

Har ikke merket at den har blitt raskere, men har bare 2.2 nå, ikke siste.

For å si d sånn, jeg skrur på spilleren, tar meg et glass vann og så kommer musikken

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Sugen på HD-E1 til 2500,- på komplett.no nå.. Men om HD-DVD taper denne formatkrigen, sitter jeg igjen med en god DVD spiller og CD spiller? Har denne spilleren mulighet for å ta analogt signal ut hvis en skal høre på DVD-Audio eller CD? Det sies jo at analoge signaler låter best på musikk?
    Kjøpte en HD-E1 for et par uker siden, og jeg synes den er utrolig bra. Litt treg oppstart, men det er forsåvidt greit.

Den upscaler sinnsykt bra, jeg har sett på et par vanlige DVDer og synes det er helt utrolig, at en spiller kan gi så bra bilde.

Så om HD-DVD dør ut, har du i allefall en veldig bra DVDspiller.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viranth
    Den upscaler sinnsykt bra, jeg har sett på et par vanlige DVDer og synes det er helt utrolig, at en spiller kan gi så bra bilde.
    Har du noe sammenligningsgunnlag?

Vurderer en HD-E1 til oppskalering av sone 2 DVD, har i dag en Sony NS92V som går for ha bra oppskalering, og lurer på om det er nevneverdig forskjell.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugen på HD-E1 til 2500,- på komplett.no nå.. Men om HD-DVD taper denne formatkrigen, sitter jeg igjen med en god DVD spiller og CD spiller?
    Jeg har en HD-E1 selv (som jeg snart skal bytte ut mot en siste generasjon HD-DVD spiller som kommer denne måneden). Billedmessig (SD) er den ikke på høyde med den langt mer kostbare Denon DVD-3930 (som jeg også har), men til prisen så er bildet ikke så verst selv om spilleren ikke har fått så bra kritikk for SD-avspillingen i fagblader. Vil anbefale HDMI eller i det minste komponent-tilkobling. Bare vær klar over at den ikke støtter 1080p og at mulighetene for justering av bildet er svært begrensede. Spilleren er heller ikke sonefri.

Jeg har ikke testet lydkvaliteten i forhold til CD-avspilling, men jeg tror ikke du bør regne med så veldig bra lyd. Spilleren er tross alt billig og mesteparten av produksjonssutgiftene er viet til billeddelen. Antar at lydkvaliteten kan sammenlignes med en CD-spiller til ca. 1000 kr.

Har denne spilleren mulighet for å ta analogt signal ut hvis en skal høre på DVD-Audio eller CD?
    Spilleren har 2-kanals analoge utganger. Den har også en optisk utgang i tillegg til HDMI.

Det sies jo at analoge signaler låter best på musikk?
    Vel, det kommer alt an på: Har du en bra CD/DVD-spiller med en bra lyddel (D/A-konvertere, filtre, utganger osv.) så kan lyden bli bedre hvis du bruker en analog tilkobling. Hvis derimot forsterkeren din er bedre lydmessig så bør du overføre lyden digitalt, og spilleren vil da fungere som en avleser.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viranth
    Kjøpte en HD-E1 for et par uker siden, og jeg synes den er utrolig bra. Litt treg oppstart, men det er forsåvidt greit.
    Jeg glemte å nevne oppstartstiden. Jeg synes det er et irritasjonsmoment (må vente i minst et halvt minutt), og håper de har forbedret dette i siste generasjon.

Newcomer Milo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var HD-E1 i boks. Slo til på tilbudet til komplett. Merker at HDDVD også er mye bedre på en ikke HD projector nemlig en Benq 7800 (1024*576 WPAL). Bildet mener jeg blir skarpere, i det hele tatt mere gnist i bildet.

Delvis sonefri ? Jeg sjekket et par DVD'er kjøpt i Australia som er sone 4. Disse spiller den fint, men når jeg setter inn Sone 1 går det ikke. Kan det være at den spiller alle PAL plater uten å klage ? Noen andre som har erfaringer her? DVDene jeg testet var tydelig merket med Sone 4, og hadde ingen Sone 2 merking på seg.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men spilleren støtter 720P? 30 sekunder oppstartstid? Det kan vell bli litt langt i lengden? Hvis noen skjønner hva jeg mener... Annoying...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men spilleren støtter 720P? 30 sekunder oppstartstid? Det kan vell bli litt langt i lengden? Hvis noen skjønner hva jeg mener... Annoying...
    HD E1 støtter 720p og 1080i ut. 30 sekunder oppstartstid.. Har vel nevnt det før - de som ikke greier å vente 30 sekunder på å se en 2 timers film...

Klart - hvis man starter og stopper filmen veldig ofte og skrur av spilleren hver gang da... men kanskje man heller skulle operere prostataen sin slik at man slipper å fly på toalettet så ofte og slipper dette Ja, jeg tøver litt nå.

Men -- alle HD spillerne har lang oppstartstid, både BD og HD DVD - bortsett fra PS3. Neste generasjons avspillere får vi satse på bli raskere.

Side 56 av 95 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •