Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 95 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1894
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Bruker du HDMI? På min Pioneer 436FDE ligger oppfriskningsfrekvensen under "Alternativer" og "Kjør-modus". Forsøk å finne denne "ADV"-modusen på din Pioneer. Den gjør om 1080i fra HD-E1'n til 1080p/24 fordi HD DVD'ene ligger lagret med dette.
    I min meny, når jeg går inn på "picture" og så "pro adjust" kommer følgende valg opp i menyen: Pure Cinema-Intelligent mode-Picture detail-Colour detail-Noise reduction-Others

Finner ikke noe av dette, men kanskje ting heter litt forskjellig, eller er jeg helt feil ute og kjører?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har "Drive Mode" (Kjøre Modus?) under "Options" (Alternativer?), men der har jeg alternativene 1, 2 eller 3.... det er sikkert Hz frekvensen, men mon tro hvem er hvem? ADV ser jeg ikke nevnt noen steder....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    I min meny, når jeg går inn på "picture" og så "pro adjust" kommer følgende valg opp i menyen: Pure Cinema-Intelligent mode-Picture detail-Colour detail-Noise reduction-Others

Finner ikke noe av dette, men kanskje ting heter litt forskjellig, eller er jeg helt feil ute og kjører?
    Det skal ligge under Pure Cinema. Modusen heter ADV, og i manualen min står det: "Produces smooth and quality moving images (as shown in theatre screens) by converting to 72 Hz when displaying DVD images having 24 frames per second."

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Det skal ligge under Pure Cinema. Modusen heter ADV, og i manualen min står det: "Produces smooth and quality moving images (as shown in theatre screens) by converting to 72 Hz when displaying DVD images having 24 frames per second."
    Har funnet det nå, skjønte ikke at ADV var det samme som advance i starten. Min stod på smooth. I tillegg var Drive Mode stilt gærnt hos meg, og HD-E1'en stod på 720p, ikke 1080i. Har kjørt noen tester, og det virker som om alt er perfekt nå. Takk for all hjelp Teebee, nå kan jeg legge meg, og sove i ro og mak.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må sette spillerein til 576p for å få SD på komponent, ellers får jeg bare svart bilde. HD-DVD, menyer og slikt fungerer fint på 720p, mn ikke selve SD-videoen. Er ikke sikker på om det va slik før oppdateringen, spilleren er ganske ny. Husker ikke om jeg har kjørt SD materiale før.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et irriterende problem med min hde1. Med hddvd plate i spilleren er det en fantastisk spiller, og både lyd og bilde blir ypperlig via min BenQ 8720.

MEN! når jeg legger i en SD dvd plate, så stopper den avspillingen med jevne mellomrom før den starter igjen. Altså, den spiller av i 4 sec, så stopper den og fryser bildet i 3 sec før den fortsetter avspillingen. Prøvd på flere plater, og har oppdatert firmware. Noen som har vært borti dette?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så lenge til vi får 24Hz. :-D

Firmware 2.5 - 24Hz-Update für den Toshiba HD-XE1 im Quick-Check :: HDTV-PRAXIS :: - Alles über High Definition!

Noen tyskere har fått testet updaten med 24Hz.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ikke så lenge til vi får 24Hz. :-D
    Men har noen hørt noe om når 25Hz kommer? (HD materiale i 25p/50i)
    Fikk en mail fra Pinnacle som mente det skulle komme i septemberutgaven. Men det gjorde det ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg må sette spillerein til 576p for å få SD på komponent, ellers får jeg bare svart bilde. HD-DVD, menyer og slikt fungerer fint på 720p, mn ikke selve SD-videoen. Er ikke sikker på om det va slik før oppdateringen, spilleren er ganske ny. Husker ikke om jeg har kjørt SD materiale før.

Noen som kan bekrefte at nyeste firmware er slik, eller er det noe jeg gjør galt her?
    Så lenge spilleren står til 'up to 576p' funker det fint. Setter jeg det til 'up to 720p' får jeg svart skjerm med DVD (SD). HD materiale funker fint med begge innstillinger.

Edit: *Fnys* Den skalerer bare på HDMI, ikke på komponent... Når det er sagt, fyttigrisen så bra bildet det ble! Har hatt en Denon DVD2910 før, men denne er bedre!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toshiba's HD-1

Hei jeg skal kjøpe meg en hd dvd spiller
    hvordan oppdateres spilleren?
    er det enekelt skal jeg bruke en cd fra support?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Hei jeg skal kjøpe meg en hd dvd spiller
    hvordan oppdateres spilleren?
    er det enekelt skal jeg bruke en cd fra support?
    Den oppdateres enten via nett, (noe de aller fleste gjør, plugg inn modemet og følg bruksanvisningen) eller legger inn en CD med siste firmware.

Synes det var overraskende enkelt for min del. Jeg satte at spilleren skulle finne IP-adresse og alt det der på auto, og så gikk det ikke lange tiden før oppgraderingen var i gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re hd dvd

flott bare plugge nettverkskabelen fra routern da
    takk for bryet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd lyd via bitstream

Er det noen som har peiling på om det skal være eller bli mulig å sende hd lyd som dts hd og tru hd som bitstream signaler snart! Har akkurat anskaffet denon 3808 med innebygget dekoder for dette.. Har toshiba xe1 og ps3 som avspillere, hadde vært fint hvis det snart var mulig at recieveren tok seg ta den delen! Da hadde det gått an å få opp på displayet hvilket lyd format man bruker...!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg HD-E1 på lørdagen, har hd-dvd drevet til x360en, men synes den bråker så.

HD-E1 bråker litt den også, men en del mindre enn x360. Oppdateringen tok tid, men var ikke noe problem.

På vanlig DVDer blir kvaliteten MYE bedre, ble svært imponert. HD-DVD ser selvfølgelig helt fantastisk ut.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også fått min hde1, og er forsåvidt fornøyd. Bilde er bra, men det er en høyfrekvent piping ifra vifta som jeg syns er veldig irriterende.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddk
    Jeg har også fått min hde1, og er forsåvidt fornøyd. Bilde er bra, men det er en høyfrekvent piping ifra vifta som jeg syns er veldig irriterende.
    Er ikke sikker på om jeg husker riktig, men jeg lurer på om ikke noen av de tidligere firmware oppgraderingene for HDE1 hadde oppdatering for å redusere litt av turtallet på viften når spilleren ikke trenger full kjøling, noe som vel reduserer noe av viftestøyen. Har du spilleren kobblet opp med nettverkstilgang til internett, så vil eventuellt en innstallasjon av den nyeste firmwaren også få med seg de tidligere oppdatteringene, og da er det mulig noe av støyen du beskriver kan bli redusert noe. Av og til hvis det er noe galt med viften slik at den ikke starter opp skikkelig ved for lav startspenning osv. Da kan den pipe ganske høyfrekvent til den kommer i gang. Ville kanskje sjekket om den blåser ut luft og ikke står stille og ikke kjøler ordentlig, så den ikke står å piper unødig til spilleren er varm nokk så vifta får en høy nokk startspenning til å komme i gang.

Ellers så synes jeg at selve hd-dvd drevet i den HD-XE1 spilleren jeg bruker, har et ganske høyt støynivå ved avspilling også, så det er kanskje generellt lurt å plassere disse spillerene slik at man ikke får direkte lyden rett på sittepossisjon. "Fordelen" med høyfrekvent støy er at den er mere rettnngsbestemt og derfor lettere å dempe med en annen plassering og med tildekking og bruk av lydapsorberende materialer osv. Lavfrekvent støy går lettere gjennom det meste men er vel ofte mindre slitsom enn høyfrekvent støy som er lettere å høre hvor kommer fra og derfor ofte tiltrekker seg mer oppmersomhet og oppleves derfor ofte mer slitsom og forstyrrende.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer bohell sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oppdatert til nyeste firmware (2.2) på XE1. Men kan ikke se at jeg har fått noen mulighet for å velge 24Hz noen plass i menyen på spilleren. Støtter denne firmwaren 24Hz, noen som har fått det til å fungere?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bohell
    Jeg har oppdatert til nyeste firmware (2.2) på XE1. Men kan ikke se at jeg har fått noen mulighet for å velge 24Hz noen plass i menyen på spilleren. Støtter denne firmwaren 24Hz, noen som har fått det til å fungere?
    Så vidt jeg har forstått, er det i den neste firmvare versjonen 2.3 (eller hva den nå vil hete ) at man skal kunne få 24hz opsjonen. Den har vel ikke blitt frigitt ut for de europeiske XE1 spillerene ennå bare de amerikanske XA2 spillerene.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Så vidt jeg har forstått, er det i den neste firmvare versjonen 2.3 (eller hva den nå vil hete ) at man skal kunne få 24hz opsjonen. Den har vel ikke blitt frigitt ut for de europeiske XE1 spillerene ennå bare de amerikanske XA2 spillerene.
    Korrekt. Neste oppdatering er vel heller ikke mange ukene unna.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det i det hele tatt er mulig å få tak i disse oppdateringene på CD? Har sendt forespørsler til diverse Toshiba nettsider, men får aldri noe svar.

Side 55 av 95 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •