Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 95 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1894
    Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    i alle dager, E1 er da ansett for å være svært god på vanlig dvd? hva er det dere mener som ikke er bra?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    i alle dager, E1 er da ansett for å være svært god på vanlig dvd? hva er det dere mener som ikke er bra?
    Det er vel hovedsakelig når man sammenligner DVD ytelsen til E1 med f.eks XE1, at E1 ikke gjør jobben med DVD oppskalering og avspilling så veldig bra. E1 er vel ikke en så mye dårligere DVD spiller enn mange andre DVD spillere i den prisklassen.
    XE1 er til gjengjeld en mere påkostet konstruksjon som vel kan sammenlignes med meget gode dedikerte DVD avspillere. Trekker man imiddlertid fra prisen E1 går for i dag med det måtte ha betalt for full pris for de fem HD-DVD ene (ca 200-250 kr stk), så får man vel egentlig en ganske grei DVD/HD-DVD (1080i) for pengene synes jeg. Hadde det ikke vært for mangelen på 1080P på E1, hadde jeg også kjøpt en slik, men i stedet ble det en XE1 da prisen ikke er så gal på den heller enkelte plasser på nettet......
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den er bra, men ikke så bra som en hd-spiller som er dobbelt så dyr?

Den fornuftige sammenligningen må vel være mot en dvd-spiller i samme prisklasse, for å se om den vil gi et bedre bilde enn E1, eller om man like godt kan kjøpe E1 og få med HD avspilling på prisen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valiant
    Har nylig kjøpe Toshiba Hd-E1 og er meget godt fornøyd med bildet på Hd-filmer; men jeg har ett par spørsmål.

Sortnivå virker veldig kompakt (gjelder både dvd og Hd-dvd), dette gjør
    at detaljer forsvinner i mørke områder.

Har satt iris til Åpen på Prosjektoren, dette hjalp litt men føler fremdeles at sortnivået er litt for "kompakt".

Kan jo øke lystyrken på posjektoren, men da blir bildet litt blassst i lysere områder av filmen.

Er det noen som har en løsning på dette?

Noen som erfarer dobbelkonturer når spilleren spiller vanlig dvd-er som oppskaleres til 720p.(spesielt synlig på teksting.)
    Har du testet om det er forkjell med 720p? Jeg opplevede at 720p bildet var mørkere enn 1080i fra min Denon 2910.

Hvilke kabel bruker du til PJ?

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei fikk e-post fra TOSHIBA UK i dag. en ny software update version er tilgjengelig 2.2 heter den.
    noen som har lastet den ned enda? jeg har jo selvfølgelig problemer med og koble spilleren på nett hmmmff.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sikkert laste den ned også og brenne filen til en CD/R plate! Har gjort det selv alle gangene på min XA1

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Du kan sikkert laste den ned også og brenne filen til en CD/R plate! Har gjort det selv alle gangene på min XA1
    har du en link ? hadde vært supert.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    har du en link ? hadde vært supert.

TOSHIBAHDDVD.COM under support! Dette er til spiller kjøpt fra USA som jeg har!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Problemet er at firmwaren for Eu utgavene av spillerene ikke legges ut på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Oppdaterte til 2.2

Jeg kjørte oppdatering i dag til 2.2 på vanlig måte, med XE-1. Skulle bare tilfeldigvis prøve at nettforbindelsen virket etter jeg flyttet den. Og oppdaget nye versjon. Har ikke fått sjekket om det er noen forskjeller, noen som vet om noe?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.2 gir IKKE 1080p/24, ihvertfall:

XE1 2.2 firmware explained- - AVForums

"XE1 2.2 firmware explained

Just recieved this from Toshiba UK and it explains what 2.2 will do-

Thank you for registering your interest in receiving the latest news and firmware updates from Toshiba. Please see below firmware update for the HD-E1, HD-XE1 and HD-EP10 HD DVD players.

Firmware Update Version: 2.2
    Applicable Models: HD-E1, HD-XE1 and HD-EP10

Overview:
    As part of our commitment to provide world-class service to our customers, Toshiba is supplying this firmware update for use by purchasers of Toshiba HD DVD Player models HD-E1, HD-XE1 and HD-EP10. This firmware update improves network connectivity for supporting the download of web-enabled network content associated with certain HD DVD discs, and also addresses certain disc playback and HDMI/DVI related issues identified by Toshiba."

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da ikke noe nytt som stod der, sto jo det samme på 2,0 som på 2,2.

Er det bare 1080p 24 som er nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A

Forstod det slik at user/password skulle forsvinne fra menyen i den versjonen (2.3) som gir 1080p/24, men det finnes fremdeles i 2.2. Ikke noe valg for 1080p/24 heller.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A

Les første linjen i min forrige post på ny...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har du testet om det er forkjell med 720p? Jeg opplevede at 720p bildet var mørkere enn 1080i fra min Denon 2910.

Hvilke kabel bruker du til PJ?
    Har testet om det er forskjell mellom 720p og 1080i men sortnivået er likt.

Har kalibrert etter kalibreringsdvd, der måtte kontrast settes til -9 og lystyrke til +16 for å få frem detaljene i bildet. Dette gjør bildet litt blasst etter mitt syn. Men det er jo virkelig bra bilder fra hd-dvd når formatet viser seg fra sin beste side.

Ellers har jeg testet frem og tilbake på standard dvd. fra min oppo dvd -spiller og til toshibaen og her er sistnevne klart bedre.

Jeg bruker en hdmi kabel fra supra. 10 meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    2.2 gir IKKE 1080p/24, ihvertfall:
    Den gir HELLER IKKE avspilling av HD-materiale i 25 eller 50 Hz - en skuffelse for alle oss som har HD videokamera som tar opp i 25p/50i.
    Og fotnoten står der fortsatt:
    "HD DVD discs containing high definition content at a field rate of 50Hz or a frame rate of 25Hz cannot be played on HD-XE1 without a firmware update. Firmware update is expected in the future."

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever innimellom at bildet skurrer litt på Pioneeren min (508 XD) når jeg kjører HD DVD på HD-E1. Er helt sikkert ikke TV'ns feil, for opplever ikke dette ellers. Ser at teksten skurrer, samtidig med f.eks. en bil som kjører fort, eller et fly som går inn for landing.

Jeg er litt grønn på det tekniske her, men noe jeg kan gjøre? Er det kanskje spilleren som gjør prosseseringsjobben, og TV'en som burde gjøre det? What to do, om noe i det hele tatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jeg opplever innimellom at bildet skurrer litt på Pioneeren min (508 XD) når jeg kjører HD DVD på HD-E1. Er helt sikkert ikke TV'ns feil, for opplever ikke dette ellers. Ser at teksten skurrer, samtidig med f.eks. en bil som kjører fort, eller et fly som går inn for landing.
    Hva mener du med "skurring"? Hakking, eller har du artefakter i bildet? Etterslep?

Er litt usikker på hva 508 XD kan, men under "Bilde" og "Pro-justering" skal du sette innstillingen til "ADV". Da får du silkeglatte panoreringer dersom du i tillegg velger 100 Hz oppfriskningsfrekvens.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Hva mener du med "skurring"? Hakking, eller har du artefakter i bildet? Etterslep?

Er litt usikker på hva 508 XD kan, men under "Bilde" og "Pro-justering" skal du sette innstillingen til "ADV". Da får du silkeglatte panoreringer dersom du i tillegg velger 100 Hz oppfriskningsfrekvens.
    Det er mer som om hele bildet rister, ikke etterslep. Bildet er stort sett perfekt, men innimellom kommer denne hakkingen, for så å forsvinne raskt igjen. Skal teste litt ut innstillingene. Er noe som heter drive mode på Pioneeren, med valg fra 1 til 3, kan det være valg av oppfriskningsfrekvens mon tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Det er mer som om hele bildet rister, ikke etterslep. Bildet er stort sett perfekt, men innimellom kommer denne hakkingen, for så å forsvinne raskt igjen. Skal teste litt ut innstillingene. Er noe som heter optimum mode på Pioneeren, med valg fra 1 til 3, kan det være valg av oppfriskningsfrekvens mon tro?
    Bruker du HDMI? På min Pioneer 436FDE ligger oppfriskningsfrekvensen under "Alternativer" og "Kjør-modus". Forsøk å finne denne "ADV"-modusen på din Pioneer. Den gjør om 1080i fra HD-E1'n til 1080p/24 fordi HD DVD'ene ligger lagret med dette.

Side 54 av 95 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •