Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 95 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1894
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den som leter finner. Riktignok en Toshibas Canada side. Her er det oppgitt
    at man kan brenne ut en ISO fil til CD for oppgradering. På siden vises v.2.2 er kommet ut. Jeg går utifra at firmware update for A2/XA2 også gjelder for E1/XE1? Noen som kan bekrefte dette?

http://209.167.114.38/support/ceg/downloads/index.asp#

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.2 er vel ute for E1, mens 2.0 er for XE1 enda. Vanligvis så tar det 1 uke eller noe slikt før firmwaren som slippes i USA slippes i Europa. Og man kan vist ikke brukes om hverandre. Husk at firmwaren også omhandler DVD delen, og den er PAL/NTSC her hjemme, mens de ikke har PAL på dem der borte.

Når det kommer til oppgraderingen. Maskinenen har hatt problemer med å finne DNS server, så det hender du må legge inn det manuelt.

Når du står på ethernet siden i setup, og på DNS menyen, så skal du ha tall i alle de 4 rubrikken.

Hvis DNS server står til "ON" når du starter maskinen, så får du kanskje alt utenom DNS server. Da setter du DNS til "OFF", da forsvinner kanskje Gateway nummeret, men skriv dette inn igjen. Mest sannsynlig 10.0.0.1, husk hva som stod der.

Så skriv inn DNS servere nummeret. Hvis du har internett fra NextGentel så er det: 217.13.4.24. Det kan hende det kun er for den speedtouch routeren typen jeg har. (den mest vanlige).

Hvis dette ikke funker, og du ikke fikk DNS server adresse automatisk av routeren din, så må du ringe nettleverandøren din å få den adressen. Da skal det funke

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaterte på torsdag og fikk 2.0 til min HD-E1....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket litt rundt om kring. Og sendte en klage mail til den engelse HD DVD siden til Toshiba.

Det er rart at ingen av de europeiske nettsidene har download muligheter av firmware, når den amerikanske har.

Men fant en god nyhet. Den amerikanske nettsiden har lagt ut Firmware 2.5, med 1080p/24 (står i dokumentasjonen deres hvor man kan stille det inn).

Da burte vel denne slippes her i Europa de nærmeste dagene/ukene.

Nettsidene er:

USA: TOSHIBAHDDVD.COM
    EU: Toshiba HD DVD | the next generation DVD format

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder den oppgraderingen til 1080p/24 Toshiba HD-E1??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Gjelder den oppgraderingen til 1080p/24 Toshiba HD-E1??
    NEI.

E1 har ikke maskinkraft nok til å takle det, det er vel eneste minus med E1

Høres egentlig litt rart ut at spilleren ikke kan greie å sende signalet slik det ligger på platen direkte ut. Men det har vel med å gjøre at den skal behandle hele info mengden også når det kommer til interaktivt innhold. Da den selv må jobbe med matrialet.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt nyskjerrig på om noen har testet ut noe som faktisk ser ut som en feil hos Elkjøp's Netshop?
    Der ligger Toshiba's HD-XE1 priset til 4995.-
    Elkjøp - Toshiba HD-XE1
    Mens noe de kaller HD EX1 er priset til 7995.-
    Elkjøp - Toshiba spiller

Hvis man leser spec. på spillerne så er XE1 tydelighvis en E1, men med høyest pris.
    Mens XE1 har riktig spec. 1080p til laveste pris.

Hvis man bestiller en XE1 til 4995.- som er ganske billig, får man da en E1 eller en XE1?
    Hvis de leverer en E1, kan man da insistere på at Elkjøp må levere en XE1 til 4995- ettersom det faktisk er det som står på sidene deres?
    Noen som har erfaring med Elkjøp i forhold til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert et veldig domt spørsmål, men hva er bitraten på dd+ som er gjort om til dts( det står dts på min receiver når eg tar lyden fra optisk). Har forstått det slik at dd true hd blir gjort om til dd 640kbit, mens dts hd ma. blir gjort om til core("full dts") 1,5mbit. Men dts ligger vel på 768kbit elr hva det nå var. Og når eg velger dd true hd så hører eg liksom at lydbildet opner seg, men vis det er tilfellet at dd+ som hørtes dårligere ut har høyere bitrate enn dd true hd (begge gjort om til en form for dts) Hva er dts bitraten på dd+?????? dette ble bare suppe av, men den som skjønner hjelp meg.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer HD-E1 spilleren STERKT, er den å anbefale? Fungerer veldig bra på DVD også? Sender ut 720P?

3200,- på elkjøp er ikke så ille

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Jeg er litt nyskjerrig på om noen har testet ut noe som faktisk ser ut som en feil hos Elkjøp's Netshop?
    Der ligger Toshiba's HD-XE1 priset til 4995.-
    Elkjøp - Toshiba HD-XE1
    Mens noe de kaller HD EX1 er priset til 7995.-
    Elkjøp - Toshiba spiller

Hvis man leser spec. på spillerne så er XE1 tydelighvis en E1, men med høyest pris.
    Mens XE1 har riktig spec. 1080p til laveste pris.

Hvis man bestiller en XE1 til 4995.- som er ganske billig, får man da en E1 eller en XE1?
    Hvis de leverer en E1, kan man da insistere på at Elkjøp må levere en XE1 til 4995- ettersom det faktisk er det som står på sidene deres?
    Noen som har erfaring med Elkjøp i forhold til dette?
    Jeg kjøpte ikke fra Elkjøp, men jeg kjøpte en HD-XE1 fra Lefdal for kr. 4.995,- (fri frakt). Spilleren jeg mottok derfra var en XE1 :-)

Link: Lefdal - Toshiba HD DVD-spiller

Regner med at Elkjøp også selger sin for kr. 4.995,-, og at de har to priser kun beror på en skrivefeil (XE1 - EX1).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Vurderer HD-E1 spilleren STERKT, er den å anbefale? Fungerer veldig bra på DVD også? Sender ut 720P?

Skulle akuratt til å si kjøp heller fra Elkjøps nettbutikk, men de har satt opp prisen, og deres internettpris er nå 3295,-. Gjør det enkelt ring deres kundeservice, eller ta med priser fra nettbutikker til deres butikk, så få du nesten garantert avslag. Billigste på nettet er 2795,- samme deal med 5 filmer.

Angående XE1. Du har nok egentlig krav på å få XE1 hvis de sender E1. Men leste om en sak for ett år eller to siden. De hadde satt prisen på PS2 feil, og priset den til 1 krone. Før Elkjøp fikk rettet opp så var det mange som hadde bestilt. Alle der fikk mail om at varen var priset feil, og de hadde ikke rett på å få varen til den prisen, fordi de hadde skrevet på sidene sine at de tar forbehold om feil.

Men noen var smarte nok og hadde ringt kundeservicen dems, og spørt om prisene på nettsiden var riktig. og fikk svaret JA. De fikk konsollen til 1,-

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargerom på E1?

Regner med det er vanlig REC709 på HD-dvd, men hva gjør spilleren med vanlig DVD? Sender den ut ekte REC601, eller blir det 'oversatt' til REC709? Noen som har testet? Kommer uansett til å teste i kveld, lurte bare på om noen hadde info om dette så jeg slapp?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    2.2 er vel ute for E1, mens 2.0 er for XE1 enda. Vanligvis så tar det 1 uke eller noe slikt før firmwaren som slippes i USA slippes i Europa. Og man kan vist ikke brukes om hverandre. Husk at firmwaren også omhandler DVD delen, og den er PAL/NTSC her hjemme, mens de ikke har PAL på dem der borte.

Når det kommer til oppgraderingen. Maskinenen har hatt problemer med å finne DNS server, så det hender du må legge inn det manuelt.

Når du står på ethernet siden i setup, og på DNS menyen, så skal du ha tall i alle de 4 rubrikken.

Hvis DNS server står til "ON" når du starter maskinen, så får du kanskje alt utenom DNS server. Da setter du DNS til "OFF", da forsvinner kanskje Gateway nummeret, men skriv dette inn igjen. Mest sannsynlig 10.0.0.1, husk hva som stod der.

Så skriv inn DNS servere nummeret. Hvis du har internett fra NextGentel så er det: 217.13.4.24. Det kan hende det kun er for den speedtouch routeren typen jeg har. (den mest vanlige).

Hvis dette ikke funker, og du ikke fikk DNS server adresse automatisk av routeren din, så må du ringe nettleverandøren din å få den adressen. Da skal det funke
    Yes, da gikk det fint. La inn manuell IP adresse, nettverksmaske, Standard gateway og DNS (ikke lokal DNS). Har internett fra Telenor og de har DNS servere:

130.67.60.68
    130.67.15.198
    193.213.112.4

ADSL ruteren visste (kjørt fra laptopen. Start, Kjør, skriver CMD og skriver Ipconfig);

c:\ipconfig

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : lan
    Beskrivelse . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC
    Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-18-F3-A1-55-BF
    DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja
    Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja
    IP-adresse . . . . . . . . . . . : 10.0.0.7
    Nettverksmaske . . . . . . . . : 255.255.255.0
    Standard gateway . . . . . . : 10.0.0.138
    DHCP-server. . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
    DNS-servere. . . . . . . . . . . : 10.0.0.138

E1 spilleren startet nedlastingen 1/38 og avsluttet med Step 5/5. Den står lenge på Step 5/5 før den slår seg av. Det tok 41 min (4mb linje). Etter at jeg slo den på igjen, visste firmwaren ver. 2.0/T22M.
    :-D :-D :-D

Sånn umiddelbart har den fikset følgende for meg:
    - HDMI-DVI problemer (har DVI til HDMI overgang)
    - Skifte mellom DVD plate til HD-DVD plate uten problemer (bildet forsvant)

Det som er normalt anter jeg er at E1 ikke oppskalerer vanlige DVD plater over component med gjør det over HDMI kabelen (720p).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy

Kjøpte meg en E1 på fredag ved å ringe ti Lefdal. Avtalte å hente den på Alnabru på onsdag i en såkalt 'collect at store' deal som de visstnok har. Prisen var 2.795.- men da uten de 5 filmene som noen har nevnt her.
    Da jeg kom på Alnabru for å hente den fikk jeg beskjed om at det hadde vært noe feil med logistikken(!) og at jeg måtte reise til Lefdal Sandvika dersom jeg ville hente den (de kunne sendt den til Alnabru).
    Jeg avtalte å hente den i Sandvika på lørdag og til min store overraskelse lå det fem filmer med i esken! Det var Hulk, Holiday, Troja, Miami Vice og The Chronicles of Riddick. I tillegg tok jeg med meg Apollo 13.
    De var utsolgt for HDMI kabler så jeg valgte å bruke HDMI kabelen som lå i esken.

Det første jeg gjorde var å oppgradere firmware, tok ca 40 min.

Jeg satt den til 720p mot min KDL-40W2000 og den fungerer perfekt!

Forsøkte en vanlig DVD plate (Oceans 13) og forsøkte å kjøre 720p med den men det ble ikke så bra.. jeg vil nok bruke min gamle DVD spiller (via component) til standard DVD plater i framtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinGu
    Kjøpte meg en E1 på fredag ved å ringe ti Lefdal. Avtalte å hente den på Alnabru på onsdag i en såkalt 'collect at store' deal som de visstnok har. Prisen var 2.795.- men da uten de 5 filmene som noen har nevnt her.
    Da jeg kom på Alnabru for å hente den fikk jeg beskjed om at det hadde vært noe feil med logistikken(!) og at jeg måtte reise til Lefdal Sandvika dersom jeg ville hente den (de kunne sendt den til Alnabru).
    Jeg avtalte å hente den i Sandvika på lørdag og til min store overraskelse lå det fem filmer med i esken! Det var Hulk, Holiday, Troja, Miami Vice og The Chronicles of Riddick. I tillegg tok jeg med meg Apollo 13.
    De var utsolgt for HDMI kabler så jeg valgte å bruke HDMI kabelen som lå i esken.

Det første jeg gjorde var å oppgradere firmware, tok ca 40 min.

Jeg satt den til 720p mot min KDL-40W2000 og den fungerer perfekt!

Forsøkte en vanlig DVD plate (Oceans 13) og forsøkte å kjøre 720p med den men det ble ikke så bra.. jeg vil nok bruke min gamle DVD spiller (via component) til standard DVD plater i framtiden.
    Du kan fint kjøre component fra E1 på vanlig DVD (576p) med godt bilde og bruke HDMI for HD-DVD plater

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skeptisk nå, er HD-E1 virkelig så dårlig på vanlig DVD at jeg ikke vill merke forskjell fra Xbox 360? Eksempel... For dere får det til å høres slik ut

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecnart
    sikkert et veldig domt spørsmål, men hva er bitraten på dd+ som er gjort om til dts( det står dts på min receiver når eg tar lyden fra optisk). Har forstått det slik at dd true hd blir gjort om til dd 640kbit, mens dts hd ma. blir gjort om til core("full dts") 1,5mbit. Men dts ligger vel på 768kbit elr hva det nå var. Og når eg velger dd true hd så hører eg liksom at lydbildet opner seg, men vis det er tilfellet at dd+ som hørtes dårligere ut har høyere bitrate enn dd true hd (begge gjort om til en form for dts) Hva er dts bitraten på dd+?????? dette ble bare suppe av, men den som skjønner hjelp meg.
    DTS på DVD Video er enten 754 kb/s eller 1509 kb/s, det første er vanligst. I forbindelse med en consumer encoder i HD DVD spilleren så er det meningsløst å bruke noe annet enn 1509 kb/s, så jeg vil tro at alt som transkodes til DTS i spilleren kommer ut på den bithastigheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig kjøpe Toshiba Hd-E1 og er meget godt fornøyd med bildet på Hd-filmer; men jeg har ett par spørsmål.

Sortnivå virker veldig kompakt (gjelder både dvd og Hd-dvd), dette gjør
    at detaljer forsvinner i mørke områder.

Har satt iris til Åpen på Prosjektoren, dette hjalp litt men føler fremdeles at sortnivået er litt for "kompakt".

Kan jo øke lystyrken på posjektoren, men da blir bildet litt blassst i lysere områder av filmen.

Er det noen som har en løsning på dette?

Noen som erfarer dobbelkonturer når spilleren spiller vanlig dvd-er som oppskaleres til 720p.(spesielt synlig på teksting.)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående sortnivå så har de lagt dette på 7.5IRE istedet for 0 som vi er vant med fra PAL. Har du en innstilling for dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er en innstilling for dette på prosjektoren og at dette er sornivå er satt på laveste nivå altså 0.

Mener dette er oppgitt i menyen i prosent og ikke IRE, snakker vi om
    to forskjellige ting?.

Kan IRE stilles på selve spilleren?

Side 53 av 95 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •