Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 95 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 1894
    Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vurderer å kjøpe en av disse spillerne når de kommer, men er litt usikker på om de vil fungere mot min projektor.
    Jeg har en Panasonic PT-AE500. Den ble solgt som hd ready (og blir det fremdeles på e-bay), men det er ikke noe HD-ready merke på den. Usikker på om hd ready den gangen refererte til oppløsningen som er 1280x720 eller om den vil fungere mot Blu-ray eller HD DVD. Den har heller ikke HDMI inngang, men har en DVI inngang som i følge spec er ”HDCP compliant”.

Kan jeg da kople til en HD DVD spiller via en HDMI - DVI kabel og få full utnyttelse av HD materiale eller har ikke min projektor støtte for kopisperrene som ligger i formatet for eksempel AACS?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst ej kjøper mej Toshiba HD-XE1 kan ej da bruke HD-DVD`er som ej har importert fra Usa??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja! HD-DVD spillere er sonefrie. HD-E1 spillerene tar også imot både Pal og NTSC.

Kan noen gi råd om hvilken forsterker i rundt 7000kr klassen som har HDMI som jeg kan få 5.1 PCM og True HD med...?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

har snart en HD A1 tilsalgs jeg for 4 lapper med software 2.0

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ser bort fra 1080p og HDMI 1.3, er det andre forskjeller av betydning?

Jeg er veldig fristet til å kjøpe HD-E1 istedenfor ny DVD-spiller, selv om det kan være lurt å vente litt.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper

Jeg er veldig fristet til å kjøpe HD-E1 istedenfor ny DVD-spiller, selv om det kan være lurt å vente litt.
    feil innlegg av meg

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig å si, siden den ikke er i butikkene enda. Og det er vel den største forskjellen, det er først i desember at spilleren skal være i butikkene..

En annen forskjell er at den også har 5.1 audio utgang, noe som er veldig greit for de som ikke har HDMI 1.1 og som ønsker å dra nytte av de nye lydformatene.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tklev:
    Takk for svaret.

Jeg tenkte først og fremst på "på-papiret-forskjeller". En skikkelig sammenligning får vi vel etter hvert.

Må innrømme at jeg ikke har riktig satt meg inn i de nye HD-formatene. 5.1 audio utgang gjør det mulig å spille av de nye lydformatene analogt, eller er jeg helt på jordet. Siden jeg ikke har HDMI på min forsterker, så antar jeg at XE1 er et bedre valg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg ikke har riktig satt meg inn i de nye HD-formatene. 5.1 audio utgang gjør det mulig å spille av de nye lydformatene analogt, eller er jeg helt på jordet. Siden jeg ikke har HDMI på min forsterker, så antar jeg at XE1 er et bedre valg.
    Ja, dersom du skal få fult utbytte av de nye lydformatene så er XE1 et bedre valg. Ulempen er jo selvsagt at du må legge opp analoge kabler mellom HD spillere og forsterkeren, med de signaltapene det innebærer. Men med tanke på kvaliteten på DACene og byggekvaliteten som ble brukt på tidligere toppmodellen, så er det nok en ganske bra løsning for anlegg som har dratt litt på årene, eller som ikke har så påkostete DACer..

Dersom pris er viktig for deg, så er jo de amerikanske førstegenerasjonsspillerne et alternativ. Du får mange av de samme mulighetene som den europeiske topmodellen, men til en noe lavere pris.
    Ulempen med den amerikanske modellen er lengere loadetid, og at ingen av dem støtter 1080p. I tillegg er det jo rapportert om en del problemer på disse spillerne, noe som kan være vanskelig å få ordnet på en importert spiller..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Litt vanskelig å si, siden den ikke er i butikkene enda. Og det er vel den største forskjellen, det er først i desember at spilleren skal være i butikkene..

En annen forskjell er at den også har 5.1 audio utgang, noe som er veldig greit for de som ikke har HDMI 1.1 og som ønsker å dra nytte av de nye lydformatene.
    Jeg også vurderer disse to spillerne opp mot hverandre, for meg er ikke 1080P og HDMI 1.3 så viktig i første omgang. Men hvis jeg går til innkjøp av HD DVD spiller, så ønsker jeg samtidig å erstatte min gode Oppo DVD spiller, så en annen betraktning er om det er noen forskjell i ytelsen på vanlig DVD avspilling på de to Toshiba modellene..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du gå for den europeiske versjonen siden den amerikanske ikke kan spille av region 2 dvd.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å kjøpe en Toshiba HD-E1 men lurer på om den vil være bedre på vanlig DVD avspilling en min pioneer DV 668? Er det noen som har erfaring med dette og da også eventuellt sett opp i mot den amerikanske utgaven av denne Toshiba spilleren?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ja, dersom du skal få fult utbytte av de nye lydformatene så er XE1 et bedre valg. Ulempen er jo selvsagt at du må legge opp analoge kabler mellom HD spillere og forsterkeren, med de signaltapene det innebærer. Men med tanke på kvaliteten på DACene og byggekvaliteten som ble brukt på tidligere toppmodellen, så er det nok en ganske bra løsning for anlegg som har dratt litt på årene, eller som ikke har så påkostete DACer..

Dersom pris er viktig for deg, så er jo de amerikanske førstegenerasjonsspillerne et alternativ. Du får mange av de samme mulighetene som den europeiske topmodellen, men til en noe lavere pris.
    Ulempen med den amerikanske modellen er lengere loadetid, og at ingen av dem støtter 1080p. I tillegg er det jo rapportert om en del problemer på disse spillerne, noe som kan være vanskelig å få ordnet på en importert spiller..
    Takk for informasjonen.

Så ved å overføre signalene analogt trenger jeg ikke en dekoder som håndterer de nye formatene?

Å kjøpe en amerikansk spiller er aktuelt, faktisk. 1080p er ikke viktig for øyeblikket, og å vente noen sekunder på oppstart er en bagatell. Skulle spilleren streike derimot, så ville det ha vært et stort problem.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ved å overføre signalene analogt trenger jeg ikke en dekoder som håndterer de nye formatene?
    Korrekt.

Å kjøpe en amerikansk spiller er aktuelt, faktisk. 1080p er ikke viktig for øyeblikket, og å vente noen sekunder på oppstart er en bagatell. Skulle spilleren streike derimot, så ville det ha vært et stort problem.
    Husk at de amerikanske spillerne heller ikke klarer å spille av PAL, kun NTSC/sone 1 DVD filmer.. Dersom du ikke liker å gamble bør du ikke kjøpe en amerikansk spiller, selv om odsene er ganske gode, så er det en risiko involvert..

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge prisen ikke er avskrekkende, så tør jeg gamble på en amerikansk spiller. De europeiske spillerne tar bare sone 2-filmer, og jeg ser mye sone 1, så det er egentlig ikke så avgjørende for meg.

Jeg antar mange vil selge sine importerte spillere når de norske spilllerne blir tilgjengelige, og da kan jeg kanskje gjøre et kupp. Håper det i allfall.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at man også har rettigheter som reklamasjon selv om produktet er kjøpt i USA. Det følger med en lapp hvor det står returadresse dersom det blir noe feil med produktet. Du betaler ingent frakt/ toll på nytt. Det står litt om dette inne hos jetcarrier.com sine sider.

Men dersom du ikke MÅ ha en region 1-spiller (som meg) så koster vel den nye HD-XE1 kr.7200 (jfr avforum). Du klarer neppe å få HD-XA1 billigere, og den har ikke 1080p
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen kryper nedover. Laveste pris nå er kr. 4867,- for HD-E1.
    http://www.pixmania.com/no/no/440522...ller-hd-e.html

Utrolig at de kan ta en mye lavere pris enn konkurrentene på ca. 6500,- :???:
    Anyway, nå begynner det å lukte en HD spiller på meg før jul her....

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    Toshiba HD-DVD/MPEG4-SPILLER HD E1 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Har ingen erfaringer med Pixmania selv, men har hørt andre klage litt på leveringtid etc.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    Toshiba HD-DVD/MPEG4-SPILLER HD E1 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Og dersom en leser under punktet "salgsbetingelser" står det:
    4. Pris

Alle priser på websiden er regnet ut i norske kroner (NOK) moms inkludert. Eventuelle leveringskostnader kommer i tillegg og vil være synlige nederst på bestillingen din. Alle priser vil i tillegg bli opplyst i euro. Pixmania avstår fra alt ansvar når det gjelder feil i utregning av valuta og en eventuell forskjell mellom reservasjonspris og fakturapris. Vi forbeholder oss retten til enhver prisendring, men tar selvfølgelig i betraktning de priser som var gyldige under bestillingen din.

Alle produkter som omsettes til eller i Norge, påløper norsk moms. Momsen blir ikke betalt til Pixmania, men blir håndtert av transportøren ved pakkens ankomst til Norge.
    For mer informasjon, vennligst se Tollvesenets nettsider www.toll.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før en bestiller fra pixmania så kunne det vært en god ide å lese gjennom brukererfaringene hos hardware.no -> Hardware.no - Prisguide

jeg hadde holdt meg langt unna denne butikken.

Side 5 av 95 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •