Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 95 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1894
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er chroma-buggen, og hvordan vet jeg om jeg har en som trenger å knuses gjennom FW-oppdatering?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva er chroma-buggen, og hvordan vet jeg om jeg har en som trenger å knuses gjennom FW-oppdatering?
    Så vidt meg bekjent er dette et problem relatert til farge-dekoding i mpeg-dekoderen. Hvis Toshiba har fikset dette i disse spillerne så er det noe som er til stede i alle av samme modell. Dette er et problem mange DVD-spillere har, men det er ikke alltid synlig. Jeg vet ikke helt hvordan det utarter seg, men det er spesielt synlig på animasjonsfilmer. Noen med større teknisk innsikt kan sikkert forklare dette bedre enn meg. Jeg vat bare at det er et vanlig problem, men at det er forholdsvis enkelt å fikse.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt meg bekjent er dette et problem relatert til farge-dekoding i mpeg-dekoderen.
    Det stemmer. Problemet utarter seg som fargeblødning og banding. Spesielt godt synlig i helfargede røde og blå områder. Se midt på denne siden for eksempelbilder: http://avforum.no/forum/tester-video...1.html?garpg=9

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt "fargeblødning" selv mht. chroma-bug, og tittet ekstra nøye etter da jeg så på siste episode av sesong 1 av Battlestart Galactica i dag. Jeg la merke til glorier rundt røde og blå lys som jeg ikke har vært like oppmerksom på tidligere. Oppdaterte til 2.0 - ingen endring :-) Så disse gloriene er nok en del av "filmingen" i BG. Hvis blødningen finner sted i form av sagtenner som på Mr. Incredible som du viste til, Ak, så har jeg ikke sett slike. Kanskje hadde ikke min XE1 chroma-bug.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt "fargeblødning" selv mht. chroma-bug, og tittet ekstra nøye etter da jeg så på siste episode av sesong 1 av Battlestart Galactica i dag. Jeg la merke til glorier rundt røde og blå lys som jeg ikke har vært like oppmerksom på tidligere. Oppdaterte til 2.0 - ingen endring :-) Så disse gloriene er nok en del av "filmingen" i BG. Hvis blødningen finner sted i form av sagtenner som på Mr. Incredible som du viste til, Ak, så har jeg ikke sett slike. Kanskje hadde ikke min XE1 chroma-bug.
    Disse gloriene du nevner har nok ikke noe med chroma-bug å gjøre, men er mest sannsynlig såkalt EE (Edge Enhancement). Det er i praksis det samme som "sharpness" innstillingen på en TV eller projektor gjør, bortsett fra at dette er tilført i produksjonsprossen. Har man god nok display og et trenet øye kan man etterhvert begynne å irritere seg ganske mye over EE, for noen ganger er det brukt veldig mye. Når det gjelder Battelstar Galactica er det ikke godt å si, for de er ivrige brukere av overeksponering (eller noe som ligner).

Forøvrig greit å sette en strek her, slik at ikke tråden kapres.

Uansett fint at chroma-error er fikset på disse spillerne.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet fra en annen tråd

Slik får man til oppdateringer på E1 og XE1 for de som har internett fra Nextgentel og speedtouch modem. For de som bruker andre leverandører/routere så må dere kontakte leverandør for å få DNS koden. Problemet ligger i spillerene og ikke router.

Quotet er Stearic sin løsning. Jeg oppsummerer litt kortere her:

Sett i nettverkskabel, og start spiller

Gå så inn under ethernet og sjekk at man har fått tildelt ip-adresse osv automatisk fra router, hvis ikke sett DNS til ON, og start spiller på nytt.

Når det dukker opp, slå så av den nederste ON/OFF under DNS, og skriv inn DNS koden: "217.13.4.24"

Kjør så Update. Det hele burte ta ca 20 min eller noe slikt

Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Jeg fulgte det du skrev Mori ang dns'en, og det løste problemet for meg.

Jeg har et speedtouchmodem fra NGT med DHCP. Når jeg valgte DHCP on så klarte den å motta ipadresse fra routeren, men den satte gateway til 0.0.0.0. Det er ikke noe routeren min gjør, men noe feil i HD-E1 da alle mine andre maskiner i nettverket mottar gateway adressen også. I tillegg til dette så ville den ikke motta DNS serveradressen.

Jeg forsøkte derfor å sette det manuelt med følgende innstillinger:

- IPADRESSE: 10.0.0.5 (siden 10.0.0.1 er routeren, 2 er min stasjonære, 3 er min bærbare, 4 er min HTPC, og dermed blir 10.0.0.5 neste ledige ipadresse til toshibaen).
    - SUBNET mask: 255.255.255.0
    - GATEWAY: 10.0.0.1 (routeren er gatewayen).
    - DNS: 10.0.0.1 (på alle Pcene mine står DNS adressen oppført til å være 10.0.0.1).

Dette fungert IKKE. Derimot når jeg endret DNS'en til "217.13.4.24", slik som Mori fikk opplyst av NGT, fungerte dette veldig fint

Hadde gjerne sett at ARTY (trådstarter) hadde linket til dette innlegget fra første post, slik at det også blir litt lettere å finne ut ting hvis man skal lete. For dette problemet skal alle ha siden problemet ligger i selve spilleren.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt kjøp...?

Edit: Prisjakt tas i egen tråd.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..sammen med denne....

Edit: Prisjakt tas i egen tråd.

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som opplever at XE1 spytter ut enkelte disker? Det varierer fra disk til disk, men enkelte ganger må jeg laste disken 3-15 ganger... Platen går inn, og kommer ut igjen etter 2 sekunder. Ingen feilmeldinger. Gjelder bare CDer så langt.
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Har også opplevd det. De fleste CDer starter på andre forsøk, men har også en CD som den ikke vil spille. Kommer bare en rar lyd fra spilleren også står det "No Disc" i displayet. CDen er "A Tribute to Stevie Ray Vaughan". Det må sies at jeg kun har opplevd dette på noen få Cder og aldri på noen DVDer.
    I påvente av kjøp av dedikert CD spiller bruker jeg min XE1 som CD spiller sammen med min Benchmark dac 1. Desverre skjer det oftere å oftere at spilleren stopper opp under avspillingen. Trodde tidligere at dette skjedde kun under en av mine Nora Jones plater, men de siste dagene har jeg opplevd at dette hender med flere andre også.
    (Har kun orginale plater).
    Jeg har fortsatt kun fw. 1.3, vil en evt. oppgradering løse dette problemet ? Har enda ikke opplevd dette problemet på noen DVD eller HD DVD filmer.

Er ellers fornøyd med spilleren så langt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan i hvertfall ikke skade å prøve. Firmware 2.0 er ute nå, og den løste problemene jeg har hatt med min.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg gjorde en oppgradering til firmware 2.0 mye. Fra å ha masse små bugs, til nesten å være helt perfekt.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig det der. Jeg har aldri oppgradert min spiller, men så har jeg heller aldri hatt problemer med å spille av noe som helt heller. Har prøvd alt som er av discer. Det var ett enkelt tilfelle der den låste seg, men da måtte jeg ta en restart. Det er heldigvis alt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller aldri hatt noe særlige problemer. Kun Children of Men som ikke startet første gangen, men spilte smertefritt andre forsøk

Det eneste reelle problemet jeg hadde var at jeg ikke kunne pause filmen og f.eks. se nyhetene på TV for så å komme fortsette filmen igjen. Da måtte jeg restarte filmen og finne tilbake. Nå slipper jeg heldigvis dette.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som har problemer med 300?

Min bror har problemer i første slag scene. Jeg har ikke fått min enda, men skal teste hans i helgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Mange som har problemer med 300?
    I hvilken spiller?

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Min bror har problemer i første slag scene. Jeg har ikke fått min enda, men skal teste hans i helgen.
    Jeg har heller ikke fått min ennå. Regner med den kommer på lørdag eller mandag. Kan gi tilbakemelding om hvordan det går når jeg får den.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så selv 300 (HD) på E1 i kveld. Ingen problemer med å avspille denne (Fw 1.2)

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer nok ann på den gitte kopien du sitter med.

Jeg klarer ikke å spille av The Departed feks :-?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    I hvilken spiller?

Jeg har heller ikke fått min ennå. Regner med den kommer på lørdag eller mandag. Kan gi tilbakemelding om hvordan det går når jeg får den.

Har XE1

Newcomer MU26599 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    I hvilken spiller?

Har XE1 som min bror under her, problemet kom for meg sånn ca. 49.15-49.20 ut i filmen, kapittel 14, 3-4 minutter ut i det første slaget og tunga mi hadde akkurat rukket å komme seg ned midt på brøstet...

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er beskjeden fra Toshiba:

Because HD DVD is a new format that makes
    use of new technologies,
    certain disc, digital connection and other
    compatibility and/or performance issues are possible.

This may, in rare cases, include disc freezing while accessing certain disc features or functions,
    or certain parts of the disc not playing back or operating as fully intended.

If you experience such issues, please refer to the FAQ
    sections of:
    TOSHIBAHDDVD.COM or
    Toshiba | Consumer Electronics & Digital Home Entertainment Products
    for information on possible work-around solutions or the availability of firmware updates that may resolve your problem,
    or contact Toshiba Customer Solutions.

Side 49 av 95 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •