Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1894
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg lastet ned versjon 2.0 til min XE1 i dag, men jeg kan fortsatt ikke spille av Matrix Reloaded. F%€# i H#&€"#€%!:twisted: :-D
    Har spilleren dritt-film sperre

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    står ingenting om version 2.0 på denne siden : Downloads | Toshiba HD DVD | the next generation DVD format

noen som har en link til hva 2.0 gjør/fikser.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt til HD-EP 10 i første post i denne tråden så alle Toshiba maskinene er samlet.

HD-EP 10 er den europeiske versjonen av USA's A20.

Både XE1 og EP10 får 1080p/24 via firmware i september 07.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Har lagt til HD-EP 10 i første post i denne tråden så alle Toshiba maskinene er samlet.

Både XE1 og EP10 får 1080p/24 via firmware i september 07.
    Noen som vet når denne kommer i salg, og kanskje pris?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    står ingenting om version 2.0 på denne siden : Downloads | Toshiba HD DVD | the next generation DVD format

noen som har en link til hva 2.0 gjør/fikser.
    Linken din er til bilder og skjermsparere, så der finner du ingenting om updates.

Se denne siden:Firmware Update Information for Owners of Toshiba HD DVD Players: Models HD-XA2, HD-A2, HD-A2W, and HD-D2

Sitat Opprinnelig postet av Toshiba
    This firmware update improves network connectivity for supporting the download of web-enabled network content associated with certain HD DVD discs, and also addresses certain disc playback and HDMI/DVI related issues identified by Toshiba.
    I tillegg sier rapportene fra folk at den fikser HD Chroma bug'n.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY

Hvis dette er den samme spilleren så ville jeg vært litt skeptisk til dens 1080p utgang. Denne spilleren går nemlig via 1080i internt, for så å de-interlace signalet til 1080p før det sendes ut. Da UltimateAV testet denne fant i de ut av 1080i ut fra spilleren gav et bedre bilde ettersom de-interlacingen internt er gjort på en ikke-optimal måte. Dette virker som en billig måte å får 1080p, men hva er hensikten hvis resultatet blir dårligere? Mange med gode 1080p skjermer eller projektorer vil dermed være tjent med å bruke HD-E1 (på 1080i) eller denne nye spilleren også satt til 1080i.

Her er testen: Ultimate AV: Toshiba HD-A20 1080p HD DVD player

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting var at jeg leste på Release.no at importøren av Toshiba nå skulle bundle HD-E1 med 5 HD-DVD titler. Denne bundelen skulle få en pris på kr. 3999,- Er det noen som vet når denne bundelen kommer i butikkene?

Personlig ville jeg heller kjøpt HD-E1 til 2995,- uten filmer, men dersom bundelen også presses i pris, så snakker vi kanskje om 3495,- med 5 filmer. Det er ikke ille.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har vært tilgjenglig i UK og Tyskland lenge allerede.
    UK £350-400
    D EUR ca. 500

Click"Info from the great GoogliMoogli":-D Click

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Elprice selger denne til 5995,-

Toshiba HD-DVD spiller HDEP10K - elprice.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Hvis dette er den samme spilleren så ville jeg vært litt skeptisk til dens 1080p utgang. Denne spilleren går nemlig via 1080i internt, for så å de-interlace signalet til 1080p før det sendes ut. Da UltimateAV testet denne fant i de ut av 1080i ut fra spilleren gav et bedre bilde ettersom de-interlacingen internt er gjort på en ikke-optimal måte. Dette virker som en billig måte å får 1080p, men hva er hensikten hvis resultatet blir dårligere? Mange med gode 1080p skjermer eller projektorer vil dermed være tjent med å bruke HD-E1 (på 1080i) eller denne nye spilleren også satt til 1080i.

Her er testen: Ultimate AV: Toshiba HD-A20 1080p HD DVD player
    XE1/XA2 gjør forsåvidt det samme per i dag, går via 1080i til 1080p, men de har jo Silicon Optix Reon til å gjøre jobben, og den ser ut til å gjøre jobben veldig bra.

Men med oppdateringen 4. september så har jeg forstått at 1080p/24 mates rett ut og ikke via Reon'n på XA2/XE1, og vil vel tro at det gjelder A20 også hvis/når den får 1080p/24. Dog - det hjelper jo bare de med 1080p/24 kabable TV'er/projektorer.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    XE1/XA2 gjør forsåvidt det samme per i dag, går via 1080i til 1080p, men de har jo Silicon Optix Reon til å gjøre jobben, og den ser ut til å gjøre jobben veldig bra.

Men med oppdateringen 4. september så har jeg forstått at 1080p/24 mates rett ut og ikke via Reon'n på XA2/XE1, og vil vel tro at det gjelder A20 også hvis/når den får 1080p/24. Dog - det hjelper jo bare de med 1080p/24 kabable TV'er/projektorer.
    Ja, det er det samme som gjøres i XE1\XA2, men forskjellen er at Reon chippen gjør dette på en god måte. I A20 er det brukt en chip fra ABT, som ikke er like god (men sannsynligvis mye billigere i innkjøp).

Jeg lurer også litt på hvordan det blir med 1080p24 ut fra disse spillerne. Det vil vise seg når det dukker opp. Det er uansett bra at Toshiba implementerer dette i allerede eksisterende spillere. Mange nye TV'er er tross alt 1080p24 kompatible.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Potetgullmannen]Linken din er til bilder og skjermsparere, så der finner du ingenting om updates.

jo hvis du leter litt hehe. den ligger under "Customer support"

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se denne siden:Firmware Update Information for Owners of Toshiba HD DVD Players: Models HD-XA2, HD-A2, HD-A2W, and HD-D2

Dette er vel for de amerikanske modelene? hd-xe1 og hd-e1 står ikke nevnt der.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo, det gjelder for XE1=XA2 og E1=A2.

Jeg linket ikke til customer support siden fordi de har ikke oppdatert den og tatt med info om firmware 2.0, per i dag står det bare til firmware 1.5.

Den viktigste oppdatering i 2.0 er nok det som gjelder online mulighetene som kommer i de kommende titlene utover, bl.a. blood diamong og 300. Dog, noen rapporterer om disker som før var problematiske nå virker, samt dette med HD Chroma bug'n og div. HDMI problemer.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får vel koble til min xe1 på nett og søke etter nyeste software i kveld. har 1.5 som nyeste.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har originalversjonen av FW (1.3, tror jeg), og har ikke hatt noen problemer av noe slag. Hva oppnår jeg ved å oppdatere?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av klodrik

Dette er vel for de amerikanske modelene? hd-xe1 og hd-e1 står ikke nevnt der.
    Glimrende support fra Toshiba, og ikke innkludere HD-XA1 i denne firmwaren. De først som støttet HD DVD og var raskt ute med å kjøpe deres toppspiller, er ikke lenger så viktige.

Imponert:evil:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg har originalversjonen av FW (1.3, tror jeg), og har ikke hatt noen problemer av noe slag. Hva oppnår jeg ved å oppdatere?
    Du oppnår det som står noen få poster lenger opp i tråden:
    This firmware update improves network connectivity for supporting the download of web-enabled network content associated with certain HD DVD discs, and also addresses certain disc playback and HDMI/DVI related issues identified by Toshiba.
    + bli kvitt chroma bug.

Jeg hadde 1.3 og ingen problemer jeg heller, men online mulighetene vil jeg ikke gå glipp av så jeg har oppgradert problemfritt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Glimrende support fra Toshiba, og ikke innkludere HD-XA1 i denne firmwaren. De først som støttet HD DVD og var raskt ute med å kjøpe deres toppspiller, er ikke lenger så viktige.

Imponert:evil:
    Disse første filmene med web enabled innhold er vel ikke utgitt ennå, men straks rundt hjørnet? Kan nok vente oppgraderingen for XA1 og A1 ganske snart, rapport fra avsforum:
    I received a *2.3* firmware CD along with my review copy of Blood Diamond. The update process was pretty quick (under ten minutes) from 2.0, and the web features work fine. No adverse effects that I've noticed playing about 20 minutes of the movie.

So I'd be looking for 2.3 to come out through normal channels pretty soon.
    Link: Toshiba: 1st gen FW 2.2 available- see first post for FW ISO - AVS Forum

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen som har XE1 sjekke noe for meg?

Vær tilkoplet med HDMI.

Start en film, sett den på pause. bytt kanal på TVen, og så tilbake til inngangen som brukes på XE1. Hva skjer da?

Og hva skjer med E1 med det samme?

Leste en test av E1, og der skrev de at problemet med å fjerne hdmi kontakten var løst, men jeg har dette problemet med min XE1, så jeg må få testet om dette er på alle, eller om min er defekt.

Side 48 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •