Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 95 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1894
    Newcomer R2D2 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, jeg leder efter en ny dvd-afspiller, jeg har ikke brug for HD-DVD, men en god dvd-afspiller, jeg har kikket lidt på Denon 2930 som også har HQV Reon chipset, og den billige Denon 1930, men tænkte på om Toshiba HD-XE1 er ligeså god som Denon 2930, den skal bruges sammen med en Sanyo Z5 projector.
    Er der nogen problemer med lyd og billede synkronisering på XE1 ?
    Og er der nogen dvd film som Toshiba ikke kan afspille ?
    Håber i kan hjælpe mig lidt :?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les litt mer i tråden om filmer XE1 ikke tar.

Jeg har ikke opplevd sync-problemer med HD-filmer, men noen SD-DVDer er litt verre på XE1 enn mine tidligere spillere (f.eks. Planet of the Apes). Lip-sync i receiver kan derfor være en fordel.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R2D2
    Hei, jeg leder efter en ny dvd-afspiller, jeg har ikke brug for HD-DVD, men en god dvd-afspiller, jeg har kikket lidt på Denon 2930 som også har HQV Reon chipset, og den billige Denon 1930, men tænkte på om Toshiba HD-XE1 er ligeså god som Denon 2930, den skal bruges sammen med en Sanyo Z5 projector.
    Er der nogen problemer med lyd og billede synkronisering på XE1 ?
    Og er der nogen dvd film som Toshiba ikke kan afspille ?
    Håber i kan hjælpe mig lidt :?
    Hvis det er hovedsaklig DVD som skal brukes, så ville jeg nok ha godt for Denon 1930, nå. XE1 er litt treg i oppstart osv, den bruker vel 30 sekunder+ før man kan åpne skuffen fra standby. Etter denne oppstarten så er den grei å bruke som vanlig DVD spiller.

Kjøp heller Denon 1930 nå, og legg av resten av pengene og kjøp en kombi HD spiller når de blir litt billigere til neste år. For HD er virkelig verdt pengene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonefri på DVD?

Noen som vet om man kan gjøre HD-XE1 sonefri på DVD snart?
    Liker å kjøpe sone 1 filmer på DVD.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd, vennligst benytt "produkt- og prisjakt" om du ønsker å diskutere priser.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg oppdatert til siste firmware, og spilleren har aldri vært dårligere. Med det mener jeg at spilleren slår seg av flere ganger under en film.......
    Så Pulse nå i kveld, og jeg vil tippe at spilleren måtte startes på nytt ca 10 ganger.. Irriterende? Tja.. Hadde jeg hatt en hammer ville den ikke vært hel lenger. Det var heller ikke unormalt varmt i rommet...

Andre som har opplevd dette?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du har en defekt spiller.. :-( Problemer med andre discer, eller?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk ikke testet akkurat det, men det høres litt merkelig ut at discen skal kunne forårsake dette. Uansett, får prøve en annen i morgen. Det er jo en PC

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tKlev hvis jeg kjøper Hd X1 er det lurt og oppdatere, må jeg egentlig dette, hva gjør den, høres ut som det er usunt.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaterte til firmware 1.5 i går kveld og så Alpha Dog uten problemer, får sjekke noen av de andre filmene i dag/ morgen.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hver gang jeg har falt for fristelsen og bestemt meg for at nå venter jeg ikke lenger og er klar til å kjøpe HD-1XE så er en titt inn på denne tråden det som skal til for at jeg roer meg ned går tilbake til mitt opprinnelige standpunkt:
    Vente med HD innkjøp til neste år :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har faktisk ikke testet akkurat det, men det høres litt merkelig ut at discen skal kunne forårsake dette. Uansett, får prøve en annen i morgen. Det er jo en PC
    Vel, Pulse er utgitt av et relativt lite selskap(Genius), og jeg har hatt problemer med discer ifra det selskapet tidligere.. De har også en annen tittel, Wolf Creek, som ikke vil avspilles på min kammerats HTPC m. PowerDVD, klager på parental coding settings (wtf?)..

Jeg mener så tydelig å huske at det var noe rart/problem med Pulse når vi så den, men det er så lenge siden, så jeg husker ikke hva det problemet evt. var.. :-(

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Hver gang jeg har falt for fristelsen og bestemt meg for at nå venter jeg ikke lenger og er klar til å kjøpe HD-1XE så er en titt inn på denne tråden det som skal til for at jeg roer meg ned går tilbake til mitt opprinnelige standpunkt:
    Vente med HD innkjøp til neste år :-)
    Det er selvsagt ditt valg. Det er stort sett noen få discer som skaper problemer, og noen få spillere som er defekte, men det er tross alt ikke mange som har disse problemene.

Jeg er iallefall ikke i tvil om at dersom du har anlegg for å dra nytte av HD-lyd og HD-bilde, så er det ingen annen oppgradering som vil gi like mye for pengene som å gå over til et HD-format. Med priser ned mot 3000,- for HD-DVD spillere, så er det jo ganske liten økonomisk risiko involvert også..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Pulse er utgitt av et relativt lite selskap(Genius), og jeg har hatt problemer med discer ifra det selskapet tidligere.. De har også en annen tittel, Wolf Creek, som ikke vil avspilles på min kammerats HTPC m. PowerDVD, klager på parental coding settings (wtf?)..

Jeg mener så tydelig å huske at det var noe rart/problem med Pulse når vi så den, men det er så lenge siden, så jeg husker ikke hva det problemet evt. var.. :sad:
    Jeg har ikke tid til å se film i dag, men kan egentlig bare sette på en film for å se om spilleren slår seg av...

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er selvsagt ditt valg. Det er stort sett noen få discer som skaper problemer, og noen få spillere som er defekte, men det er tross alt ikke mange som har disse problemene.

Jeg er iallefall ikke i tvil om at dersom du har anlegg for å dra nytte av HD-lyd og HD-bilde, så er det ingen annen oppgradering som vil gi like mye for pengene som å gå over til et HD-format. Med priser ned mot 3000,- for HD-DVD spillere, så er det jo ganske liten økonomisk risiko involvert også..
    ja du har sikkert rett i dette men siden jeg nå ser i rettning av en ny projektor med 1080p støtte og jeg da må gå for 1XE er jeg litt skeptisk til rapportert støynivå. Kan selvfølgelig kjøpe billig versjonen og kjøre 720p på plasmaen min men det blir jo bare en mellom løsning. Men jeg kjemper og kjemper mot lysten til å kjøpe noe så vi får se :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg skuffet... Jeg har fått mye mer støy i bildet etter å ha oppgradert til firmware 1.5. Merker det ekstremt på DVD kopier, foreks en thai "utgivelse" av Sopranos. Det er MYE mer støy enn det var med ver 1.3. Har prøvd både 1080p og 720p. Skal prøve noen HD-DVD'er og originale DVD'er for å se hvordan kvaliteten er på de.

Edit: King Kong HD-DVD ble faktisk bedre... Den hakkingen ved bevegelser jeg hadde før er borte, og bildet er minst like skarpt.
    Er spilleren bare blitt mer kresen på kilden?

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vesentlige er vel hvordan HD DVD ser ut? Ikke hvordan jalla utgivelser
    på DVD takles?
    Kjøpte for ikke så lenge siden en HD E1 (B-vare) fra MPX.Denne fungerer utmerket så langt.Har ikke oppgradert firmware da jeg ikke har bredbånd der spilleren står.Har ikke hatt noen problemer med noen disc'er så langt.
    Bl.a Happy Feet og Children of Men på DVD/HD DVD combo.Oppgraderer ikke før jeg får problemer.
    Er meget fornøyd med HD DVD,og angrer ikke på at jeg ble med på HD karusellen!

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Det vesentlige er vel hvordan HD DVD ser ut? Ikke hvordan jalla utgivelser
    på DVD takles?
    MVH
    Jalla og jalla... er jo bare DVD9 komprimert til DVD5... likevel er det mer støy i bildet enn før. Har ikke testet en original dvd ennå da jeg har sittet som klistret til King Kong... for et bilde!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Med priser ned mot 3000,- for HD-DVD spillere, så er det jo ganske liten økonomisk risiko involvert også..
    Den økonomiske risikoen ligger strengt tatt ikke i spilleren, den ligger i filmene. Det er litt kjedelig å sitte med 100 HD DVDer hvis Blu-ray stikker av med seieren, og man slutter å produsere HD DVD-spillere.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er problemet med det? Spilleren har en jo allerede,man kan se HD DVD på den.
    Det er som med SACD og DVD-A ,har du mange plater(som jeg) og spiller så er det ikke noe problem om formatene dør ut.
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Side 43 av 95 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •