Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 95 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1894
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Jeg plages også av viften på XE1, den bråker ganske mye...

Mvh C
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Viften på XE1 høres når man ikke har på noe lyd, men så fort man ser en film eller hører på musikk plager ikke den meg.
    Det er sikkert noen av dere som har en Radio Shack. Hva med å måle viftelyden på XE1 f.eks 30 cm unna utblåsning. Da vil det vise om det er forskjell på enhetene i hvert fall.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Men er det bare jeg som synes at viften i XE1 er sjenerende? Eller har jeg fått et blåmandagsprodukt? Kanskje jeg kan kontakte importør for å få tilsendt en ny? (Hvem skal jeg da ringe?)
    Det finnes dessverre svært få viftealternativ med dimensjonen 50x50x15(20) som har et lavt støynivå. Har som sagt før prøvd uten vifte, men da bare slår spilleren seg av når den blir varm, eller kanskje den har en sensor som sier at viften ikke er installert?
    Jeg kan høre vifta hvis alt annet i rommet er avslått, men når jeg slår på receiver (har også vifte) og projektor er det ikke XE1 som høres. Hos meg er altså ikke denne et problem (synes ikke det er mye støy fra vifta). Kanskje det ikke er samme vifte som sitter i alle spillerne eller at enkelte er mer følsomme for den frekvensen på lyden fra denne?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg er det kun XE1 og Benq 8720 proj. som har vifte, og fra godstolen bråker vifta i XE1 litt mer enn vifta i proj'en. Men nå er 8720 veldig stille da...

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Hos meg er det kun XE1 og Benq 8720 proj. som har vifte, og fra godstolen bråker vifta i XE1 litt mer enn vifta i proj'en. Men nå er 8720 veldig stille da...
    Lite som er så irriterende som viftestøy når den overdøver lyden i stille partier i filmer...
    Det burde da være mulig å lage en spiller uten vifte?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så det er ikke bare meg... Jeg sitter 3 m fra spilleren. Den står som sagt før i et Target glassrack, og jeg hører veldig godt den irriterende frekvensen i stille partier i filmer.
    Noen som kan finne en vifte jeg kan bytte med?
    Har prøvd en 50x50x10 som er oppgitt til 20db, men siden den er så tynn så er viftebladene for nær chassiset til spilleren. Det skapte enda mer støy. Må ha en dypere/tykkere vifte. Er takknemlig for tips.
    Forøvrig er den som sitter i en Delta Electronics DSB0512LD Brushless vifte, men det står ingen specs om viften på deres websider.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er sikkert noen av dere som har en Radio Shack. Hva med å måle viftelyden på XE1 f.eks 30 cm unna utblåsning. Da vil det vise om det er forskjell på enhetene i hvert fall.
    Gjorde det nå. Holder Radio shacken foran spilleren ved displayet og får da et utslag på 56db. Det kan være at det er forskjell på hvor man har spilleren sin. Vil tro at div rack har den evnen til å forsterke lyden.

Ser at BigZ skriver at det er en Delta vifte, og de er jo kjent for å lage vifter som støyer endel.

Tok og holdt Radio shacken for projektoren min og får da et utslag på 54db, dette bare for å sammeligne. Projektoren er står i eco modus.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd-e1

Hei
    Skal til å kjøpe meg denne modellen og lurer på om jeg bør kjøre 1080i eller 720p.
    Har en pioneer 436 xde skjerm.
    Noen forslag?

Trond M

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verste er jo at det er ganske så kjølig luft som viften blåser ut etter en time med filmavspilling. Så som noen nevnte før i tråden, må denne viften være valgt for å sikre seg at spillere som blir satt i et rack som er lukket, ikke blir for varme. Kan ikke forstå annet...
    Andre plasser på nett enn Microplex som har godt utvalg av vifter?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok kun Microplex som har såpass bra vifte utvalg i Norge.

Siden den tynne viften treffer chassise. Kan du ikke bygge denne ut litt i fra bakveggen med noe mellomlegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cd

XE1 er ekstremt følsom for riper i cd plata, den stopper ikke avspillingen men det kommer irrireterende små hakk i musikken

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått tilsendt siste firmware via CD? Jeg har ikke mulighet til å koble min HD-e1k til nettet. Har sendt en mail til toshiba og etterspurt en cd, men ikke hørt noe. Noe som er litt kjedelig, da "Children of men" blånekter å avspilles på min spiller........
    :cry:

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått firmware på cd, men etter mye om og men, fikk jeg endelig oppdatert min via nett. Men spilleren min vil fortsatt ikke spille av The Departed.

Så om en firmware oppdatering løser problemet ditt er jeg neimen ikke sikker på. Meeeeget plagsomt, og forstår din frustrasjon. om du har noen kjendte med hd spiller i nærheten så hadde jeg prøvt filmen der først.

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av en HD DVD spiller men jeg er blitt litt usikkerer om det bllir en Toshiba etter at jeg har lest denne tråden.

Er det mer viftestøy på XE1 i forhold til E1?

Har fått med meg at E1 har støtter 576i output på HDMI. Støtter også XE1 dette?

Mvh
    NightScope

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av en HD DVD spiller men jeg er blitt litt usikkerer om det bllir en Toshiba etter at jeg har lest denne tråden.

Er det mer viftestøy på XE1 i forhold til E1?

Har fått med meg at E1 har støtter 576i output på HDMI. Støtter også XE1 dette?

Mvh
    NightScope
    XE1 støtter disse formatene på HDMI, 480P, 576p, 720p, 1080i, 1080p

Den støtter ikke 576i på noen utganger, kun komponent, composhit og s-video støtter 480i

For hva E1 støtter finner du i denne manualen (PDF) http://www.superfi.co.uk/extras/Tosh...-E1-manual.pdf

Så vidt jeg kan lese på side 20 så støtter den ikke 576i over HDMI, men kun over komponent

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at 480i og 576i støttes over HDMI på Toshiba HD E1. Har den selv tilkoblet med HDMI, bruker disse oppløsningene når jeg avspiller vanlig DVD (fordi projektoren min har Silicon Optix Reon VX billedchip).

Fra manualen Anders T2 linker til, side 23. Oppløsninger for HDMI:.
    up to 480p/576p
    up to 480i/576i
    up to 720p
    up to 1080i

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Kan bekrefte at 480i og 576i støttes over HDMI på Toshiba HD E1. Har den selv tilkoblet med HDMI, bruker disse oppløsningene når jeg avspiller vanlig DVD (fordi projektoren min har Silicon Optix Reon VX billedchip).

Fra manualen Anders T2 linker til, side 23. Oppløsninger for HDMI:.
    up to 480p/576p
    up to 480i/576i
    up to 720p
    up to 1080i
    Takker for svaret.
    Kan du fortelle noe om støyen fra vifta?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke høre den fra min sitteposisjon ca 2,5 meter fra.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som opplever at XE1 spytter ut enkelte disker? Det varierer fra disk til disk, men enkelte ganger må jeg laste disken 3-15 ganger... Platen går inn, og kommer ut igjen etter 2 sekunder. Ingen feilmeldinger. Gjelder bare CDer så langt.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er det noen som opplever at XE1 spytter ut enkelte disker? Det varierer fra disk til disk, men enkelte ganger må jeg laste disken 3-15 ganger... Platen går inn, og kommer ut igjen etter 2 sekunder. Ingen feilmeldinger. Gjelder bare CDer så langt.
    Har også opplevd det. De fleste CDer starter på andre forsøk, men har også en CD som den ikke vil spille. Kommer bare en rar lyd fra spilleren også står det "No Disc" i displayet. CDen er "A Tribute to Stevie Ray Vaughan". Det må sies at jeg kun har opplevd dette på noen få Cder og aldri på noen DVDer.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket litt i manualen. Og det er vel riktig at XE1 ikke støtter DTS HD MASTER spor?

Hva gjør dem med de, blir de vanlig DTS, så til PCM via HDMI?

Ser at den franske utgaven av Terminator 2 har DTS HD MA lydspor.

Side 41 av 95 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •