Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 95 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1894
    Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av piano
    Vel, jeg kjører jo 720p ut fra toshibaen, og med "real" innstilling på projektoren (benq 8720) skal ikke dette innebære noen bildebehandling i det hele tatt fra projektoren sin side. Forsinkelsen sitter ikke i projektoren såvidt jeg kan skjønne.

Som jeg skrev har jeg brukt samme projektor (og en annen projektor) tilkoblet htpc tidligere, og med samme receiver. INGEN dvd'er har lipsynch issues når de spilles av fra pc. Det er altså slik at når kilden er pc -> Ingen lipsynch problem.

Når kilden er tohibaen: -> Lipsynch problem. Tilkobling fra pc til receiver og projektor er nøyaktig lik som fra toshiba til receiver og projektor.

Altså konkluderer jeg med at video-forsinkelse oppstår når jeg bruker toshibaen som kilde, men ikke pcen. Har en tre år gammel, middels bra pc. Kan det virkelig være at den skalerer, deinterlacer, etc raskere enn toshibaen og derved unngår forsinkelse? Eller er det sånn at pcen automatisk forsinker lyden i takt med bildet, noe toshibaen da ikke gjør?

Uansett, jeg er egentlig kun ute etter en måte å få spilt av samtlige dvd'er og hd-dvder uten denne svært distraherende feilen. Dersom en HDMI-tilkobling av lyd og bilde fikser problemet, så er det jo greit nok. Da får jeg spare til ny receiver. Eller stiller dere andre inn audio delay på receiverne deres hver gang dere skal se en film på SD DVD?
    Jeg opplever samme problem som deg. Har også en 720P projektor og benytter analoge kabler (5.1) for lyd. Har Lipsync på noen SD DVD og som du sier ser dette ut til å gjelde kun i enkelte scener. Har ikke hatt problemer på HD DVD. Jeg hadde heller ikke dette problemet når jeg benyttet HTPC.
    Jeg har søkt litt rundt på en del forum og det er noen som har dette problemet mens mange ikke har problemer i det hele tatt. Ganske merkelig.
    HDMI ver 1.3 skal vel ha en "auto lipsync" funksjon, men det er ikke mange receivere med HDMI 1.3 å få tak i.

Det hevdes at Toshiba jobber med en fix som kanskje kommer i den neste firmware oppdateringen. Denne skal komme i løpet av noen uker.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg opplever samme problem som deg. Har også en 720P projektor og benytter analoge kabler (5.1) for lyd. Har Lipsync på noen SD DVD og som du sier ser dette ut til å gjelde kun i enkelte scener. Har ikke hatt problemer på HD DVD. Jeg hadde heller ikke dette problemet når jeg benyttet HTPC.
    Jeg har søkt litt rundt på en del forum og det er noen som har dette problemet mens mange ikke har problemer i det hele tatt. Ganske merkelig.
    HDMI ver 1.3 skal vel ha en "auto lipsync" funksjon, men det er ikke mange receivere med HDMI 1.3 å få tak i.

Det hevdes at Toshiba jobber med en fix som kanskje kommer i den neste firmware oppdateringen. Denne skal komme i løpet av noen uker.
    Som sagt, har kun to hd-dvder med dette problemet, de andre er helt problemfrie. Vi får håpe toshiba faktisk klarer å fikse dette. Hvis ikke blir det vel å legge ut for ny receiver med hdmi og se om dette kan være en kur...
    Uansett godt å vite at jeg ikke er alene om å irritere meg over dette, hehe!

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piano
    Som sagt, har kun to hd-dvder med dette problemet, de andre er helt problemfrie. Vi får håpe toshiba faktisk klarer å fikse dette. Hvis ikke blir det vel å legge ut for ny receiver med hdmi og se om dette kan være en kur...
    Uansett godt å vite at jeg ikke er alene om å irritere meg over dette, hehe!
    Hvis jeg ender med å "måtte" kjøpe ny receiver så tror jeg at jeg venter til det kommer en med HDMI ver 1.3. Da vil jeg være sikret mot lipsync problemer i fremtiden siden disse har auto-lipsync.
    Men Toshiba har forhåpentligvis løst problemet før disse kommer på markedet :-)

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OpenWater i 1080i over komponent

Når jeg tilvanlig bruker E1 får å se på DVD over komponent for jeg nedskallert bilde 576p over komponent. Men i dag putta jeg inn Open Water og den ble vist i 1080i (kunne også velge 720p) Hvordan er det mulig :-D

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hvilke innstillinger

Jeg har forsøkt å komme frem til hvilke innstillinger som gir best bilde fra min HD-XE1. Benytter SD utgaven av DVE til å kalibrere med. For øyeblikket bruker jeg følgende:

Contrast 0
    Brightness 0
    Color 0
    Tint 0
    Selective Color Enhancement 0
    Edge Enhancement 1
    Mosquito NR On
    Block NR Off
    Random NR On

Hvilke innstillinger benytter dere andre?

Jeg er litt usikker på "Block NR". Når jeg setter denne til "On" synes jeg ikke "sharpness bildet" i DVE blir like skarpt som hvis jeg setter den til "Off".
    I følge manualen "Block NR: Reduction of block noise, which may appear especially on fast-moving pictures, produced in MPEG compression process".
    Bør jeg kanskje sette denne til "On"?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg har forsøkt å komme frem til hvilke innstillinger som gir best bilde fra min HD-XE1. Benytter SD utgaven av DVE til å kalibrere med. For øyeblikket bruker jeg følgende:

Contrast 0
    Brightness 0
    Color 0
    Tint 0
    Selective Color Enhancement 0
    Edge Enhancement 1
    Mosquito NR On
    Block NR Off
    Random NR On

Hvilke innstillinger benytter dere andre?

Jeg er litt usikker på "Block NR". Når jeg setter denne til "On" synes jeg ikke "sharpness bildet" i DVE blir like skarpt som hvis jeg setter den til "Off".
    I følge manualen "Block NR: Reduction of block noise, which may appear especially on fast-moving pictures, produced in MPEG compression process".
    Bør jeg kanskje sette denne til "On"?
    Jeg bruker de samme innstillingene bortsett fra at jeg har Block NR på, og kalibrerer bildet med projektoren. Ser ikke noe særlig forskjell med Block NR av og på.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba goes below $400 in retail for HD-DVD - DVDTOWN.com

Tror du vi får se slik redusering i Norge og?

Og et spørsmål til, i tilegg til PS3 har jeg tenkt en HD-DVD spiller etterhvert som må være god på SD-DVD. Er HD-XE1 verdt de ekstra kronene hvis man tenker på best SD-DVD avspilling i forhold til HD-E1? Kan HD-XE1 stille opp mot denon dvd-2930 f.eks?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva andre som har sett begge sier, er HD-XE1 minst like god som 2930 på SD-DVD - og med HD som bonus! De koster ca. det samme, begge har Reon-chipen fra Silicon Optix.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt E1 og har nå XE1. Jeg vil si at de extra kronene du må gi for XE1 er verdt det. Du har også flere muligheter til å justere bildet, noe du ikke har på E1.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Høres bra ut! Blir nok til at jeg satser både på HD-DVD og BR framover. XE1 som HD-DVD avspiller og PS3 som BR avspiller, så kan de 2 formatene leve i harmoni så lenge de vil. :-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det er jo en ypperlig kombinasjon da... HQV-prosessering av DVD-filmene, HD-DVD og en spillkonsoll med glimrende BluRay-avspilling. Lurer på om det må bli en slik kombinasjon på meg også gitt!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke sant? :-D Tror det er det mest fornuftige valget i disse tider... Spesielt hvis det blir en pris reduksjon som tidligere nevnt...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen dum løsning det, lygren.

Min tråd

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    OK. Høres bra ut! Blir nok til at jeg satser både på HD-DVD og BR framover. XE1 som HD-DVD avspiller og PS3 som BR avspiller, så kan de 2 formatene leve i harmoni så lenge de vil. :-D
    Dersom noen kunne sørge for at XE1 blir sonefri på DVD så hadde den vært et meget fristende supplement til PS3

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ingen dum løsning det, lygren.
    Ey! lygrens idè? :-P hehe...

XE1 sonefri hadde vært fint da 1/3 av dvd-samlinga mi er sone 1. - Hackere, crackere, noobs, nerdz, hva tar så lang tid?????

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det er absolutt et viktig poeng, men en får vel nesten anta at det dukker opp en sonehack før eller siden da...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det bare jeg som synes at viften i XE1 er sjenerende? Eller har jeg fått et blåmandagsprodukt? Kanskje jeg kan kontakte importør for å få tilsendt en ny? (Hvem skal jeg da ringe?)
    Det finnes dessverre svært få viftealternativ med dimensjonen 50x50x15(20) som har et lavt støynivå. Har som sagt før prøvd uten vifte, men da bare slår spilleren seg av når den blir varm, eller kanskje den har en sensor som sier at viften ikke er installert?

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må ha noe feil med viften, lapptoppen min høres ut som en støvsuger i forhold til XE1. Selv når jeg ikke har lyd på må jeg konsentrere meg for å høre den vifta, sitter ca. 3,5 meter unna.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg plages også av viften på XE1, den bråker ganske mye...

Mvh C

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Ey! lygrens idè? :-P hehe...

XE1 sonefri hadde vært fint da 1/3 av dvd-samlinga mi er sone 1. - Hackere, crackere, noobs, nerdz, hva tar så lang tid?????
    Hehe, ok din idè da. :-D

Viften på XE1 høres når man ikke har på noe lyd, men så fort man ser en film eller hører på musikk plager ikke den meg.

Min tråd

Side 40 av 95 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •