Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 95 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1894
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei alle sammen!

Kan Pioneer's 1016 receiver kjøre 5.1 ukomprimert lyd gjennom HDMI utgangene?

And for the love of all that is holy...kan noen bekrefte at du kan spille av Dolby True HD og DTS-HD gjennom HDMI 1.1 og 1.2 innganger? Kan det være så vanskelig å svare på?...Hvorfor sier noen at det ikke fungerer, mens andre skryter av at det er helt fantastisk på deres HDMI 1.2 receiver?

Funker garrantert...jeg mener: Hvorfor ha en spiller som støtter disse formatene når det ikke går an å bruke dem? Det ville vært idiotisk...tror ikke toshiba er så dumme.

Håper på svar!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av ajantic1987
    Hei alle sammen!

And for the love of all that is holy...kan noen bekrefte at du kan spille av Dolby True HD og DTS-HD gjennom HDMI 1.1 og 1.2 innganger? Kan det være så vanskelig å svare på?...Hvorfor sier noen at det ikke fungerer, mens andre skryter av at det er helt fantastisk på deres HDMI 1.2 receiver?

Funker garrantert...jeg mener: Hvorfor ha en spiller som støtter disse formatene når det ikke går an å bruke dem? Det ville vært idiotisk...tror ikke toshiba er så dumme.

Håper på svar!
    er ikke sikker men tror du kun får truehd gjennom de analoge utgangene på de amerikanske spillerne

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du får Dolby TrueHD gjennom HDMI 1.1 eller 1.2 en gang i fremtiden er kanskje ikke umulig. Men akkurat nå hjelper det ingenting, da vi fortsatt mangler forsterkere som kan kode dette.

Toshiba HD-A1 og HD-XA1 har analoge utganger, og du får dermed TrueHD gjennom disse.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Om du får Dolby TrueHD gjennom HDMI 1.1 eller 1.2 en gang i fremtiden er kanskje ikke umulig. Men akkurat nå hjelper det ingenting, da vi fortsatt mangler forsterkere som kan kode dette.

Toshiba HD-A1 og HD-XA1 har analoge utganger, og du får dermed TrueHD gjennom disse.
    Kremt.. Så lenge Toshiba spilleren klarer å pakke ut TrueHD til ukomprimert PCM (noe den klarer veldig fint med versjon 2.0) så går det helt fint å ta inn den utpakkede lyden på hvilken som helst HDMI 1.1 eller 1.2 kompatibel receiver.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kjapt Google søk kom frem til følgende link:
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1013
    Sitat:
    "HDMI “switching only” (2 In / 1 Out) "

Denne kan du da altså ikke bruke til å ta inn HDMI 1.1/1.2 lyd.. :-/

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen!

Håper på svar!
    JO du får TrueHD lyd gjennom HDMI kontakten da Toshiba spilleren står for dekodingen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Kremt.. Så lenge Toshiba spilleren klarer å pakke ut TrueHD til ukomprimert PCM (noe den klarer veldig fint med versjon 2.0) så går det helt fint å ta inn den utpakkede lyden på hvilken som helst HDMI 1.1 eller 1.2 kompatibel receiver.
    Den skjønte jeg ikke, tklev...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er du ikke forstår. Med firmwareversjon 2.0 på den amerikanske Toshiba'en får du trueHD gjennom hdmi.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Akkurat DET forsto jeg, men kan jeg nyttegjøre meg av det signalet når forsterkeren ikke kan kode Dolby TrueHD enda. Jeg trodde den eneste muligheten for å få TrueHD ut på høyttalerne var å benytte de analoge utgangene fra Tosh´n?

Eller er jeg helt på bærtur? I såfall er det vesentlige ting jeg ikke har fått med meg angående min HD-XA1.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    JO du får TrueHD lyd gjennom HDMI kontakten da Toshiba spilleren står for dekodingen.
    Tydelig at dette ikke er helt lett å forstå, skal prøve å forenkle det litt.
    1. HDMI switching er ikke det samme some HDMI 1.1 eller HDMI 1.2. HDMI switching betyr at lyden ikke blir prosessert i receiveren, men at du kan ha flere forskjellige HDMI bildekilder tilkoblet, for så å la receiveren velge hvilken inngang som skal sendes til "Monitor" ut.
    2. Så lenge du har versjon 2.0 av firmwaren, så stemmer det som du sier at den kan omkode TrueHD til type "DVD-Audio" lyd, dvs. ukomprimert PCM.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Akkurat DET forsto jeg, men kan jeg nyttegjøre meg av det signalet når forsterkeren ikke kan kode Dolby TrueHD enda. Jeg trodde den eneste muligheten for å få TrueHD ut på høyttalerne var å benytte de analoge utgangene fra Tosh´n?

Eller er jeg helt på bærtur? I såfall er det vesentlige ting jeg ikke har fått med meg angående min HD-XA1.
    True HD er i praksis en ZIP-fil(en komprimert fil, uten tap av lydkvalitet), det Toshibaen gjør er å pakke den ut og sende den som en 6 kanals WAV som alle HDMI 1.1(og høyere) receivere skal klare å dekode.

Desverre er det fortsatt veldig mange receivere som ikke støtter HDMI 1.1.. Mange fabrikanter har valgt å nøye seg med HDMI switching, som igrunnen kun vil ha noen funksjon dersom du ønsker å tilkoble flere forskjellige HDMI bildekilder, og la lyden bli overført med et annet system.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så godt å lære noe nytt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så min Marantz SR9600 vil altså kunne sende truehd gjennom hdmi,kan noen svare på det please,har siste firmware

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hdmi version 1.1 så da går det jo greit,trenger bare filmer nå

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svarene! Kjempegreier...nå vet jeg at jeg får True HD lyd gjennom HDMI 1.1 og 1.2!

MEN! Problemet er fremdeles: Jeg trenger en receiver til rundt 7000kr som kan gjøre dette. Pioneer 1016 funker visst bare som switching av bildekilder, så..

Kan noen gi noen råd om hvilken forsterker jeg kan kjøpe i den prisklassen? Jeg er ganske desperat nå...skal kjøpe snart.

Også: Det er bare EN HDMI utgang på Toshiba's HD DVD spillere, så hvordan får man lyd og bilde uten switching? God, dette er komplisert. Kan noen sette det VELDIG enkelt opp?

Takk!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok opp til 2016 for å få HDMI 1.1

Ser riktignok ikke noe på sidene til Pioneer om 1.1. eller 1.2 men er rimelig sikker på at du kan velge å sende lyden via HDMI på denne.

Prisen er riktignok 10K veil, men du finner den kanskje på tilbud ett sted?

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sverige er vel plassen å handle 2016, burde holde lenge med 5-6k (NOK) derfra.

[edit] Enda bedre - se om du ikke finner en AX2AV [endedit]

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Panasonic sin nye digitale forsterker, synes den fungerer meget bra. den har HDMI 1.2 inngang ( dessverre bare 1) men den fungerer med TrueHD fra min amrikanske HDDVD. Betalte ca 4000 for den.

morten

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rådet, men jeg har egentlig ikke lyst til å bruke så mye på en receiver. Jeg har 5.1 bose høytalere(fantastisk lyd forresten), og trenger ikke all slags 6.1 og ipod docking funksjoner.

Noen andre råd om forsterkere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På både 2016 og VSX-AX2AS av Pioneer's receivere står det: "A/D Converter 96 kHz/24-Bit (2-channel)"

Betyr det at det ikke funker med 5.1 uncompressed gjennom HDMI?

Men det er så mange amerikanere som skryter av at True HD gjennom HDMI funker på alle deres receivere. Hvordan kan det ha seg at så få fungerer i norge(europa)?

Confused man....

Side 4 av 95 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •