Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 95 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1894
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Virker som om det er noe rart med HDMI utgangen på toshibaen, jeg bruker en octava hdmi switch som automatisk switcher mellom 5 hdmi innganger.
    Den skrur seg også av når man skrur av den aktuelle hdmi kilden, men når jeg skrur av toshibaen blir switchen stående på.
    Har også opplevd at jeg noen ganger må ta ut strømmem på tv'en for å få bilde på hdmi kanalen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd dvd spiller

hvis jeg kjøper meg en toshiba Hd e1 er dette no jeg vil merke forskjell på f.eks på dvd?

har en samsung lcd 40 m 51 modell.

vurderer siden det er kommet ut så mange titler på hd dvd..
    hvilken spiller passer best for meg, da trenger ikke det råeste heller

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    hvis jeg kjøper meg en toshiba Hd e1 er dette no jeg vil merke forskjell på f.eks på dvd?

har en samsung lcd 40 m 51 modell.

vurderer siden det er kommet ut så mange titler på hd dvd..
    hvilken spiller passer best for meg, da trenger ikke det råeste heller
    Ja du vil merke en stor forskjell fra dvd til hd-dvd, dette er også en av de billigste spillerne på markedet dersom du er usikker på hva du skal gå for. Her får du en smak av HD uten at det koster deg skjorta. Har denne selv og er veldig fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re hd dvd spiller

takk for hjelpen, den var grei å oppdatere ?
    leste det var en del dill der.

når kommer samsung ut med hd dvd har litt lyst på den kansje.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uff...

Vel, det er mye som er bra med XE1, men det må da være flere som sliter med lipsynch-problemer her??

Hos meg har nesten ALLE SD Dvder fra litt til mye lipsynch feil når de spilles av i toshibaen. Javisst blir bildet bra, men det hjelper jo lite når lyd og bilde er i utakt.

Leste britiske AVforums og ser at veldig mange der også klager over det samme. Har også lipsynch problemer på to HD-DVDer: Bourne Supremacy (UK-versjon) og First Blood (Rambo 1 - Australiensk versjon - norsk tekst.)

Bruker en Yamaha receiver, tilkoblet med coaxial kabel. Har ikke HDMI på receiver, men virker jo ikke sannsynlig at DET skal være utslagsgivende?
    Har brukt HTPC med samme receiver, samme tilkobling i to år. Ikke ETT tilfelle av lipsynch problemer. Den eneste forskjellen nå er altså toshiba-spilleren, kilden, og nå har de fleste SD- DVDer lipsynch feil. Saken er at det ofte ikke er synlig med en gang. Man må se en stund, så oppdager en at det dukker opp feil. Problemene virker også som de er variable i løpet av en film, fra scene til scene. HAdde NØYAKTIG samme type problemer før jeg brukte htpc med en Samsung DVD-spiller fra 2000.

Ser som sagt at flere på AVforums UK klager på det samme, og synes det er rart ikke flere her irriterer seg over fenomenet. Der påståes det at slike lipsynch problemer var noe de trodde de var kvitt i 2007 ( men som var vanlig tidligere)...

Har lastet inn FW 1.3, og det løste definitivt ikke problemet. Noen forslag??
    Er det sånn at med HDMI-tilkobling gjennom en receiver så synkes lyd og bilde signalene fortløpende?? Bremses lyden for å være i takt med bilde-prosesseringen når både lyd og bilde sendes gjennom HDMI?

Har ingen lipsynch/audio delay funkson på receiveren, men uansett... lipsynch feilen er jo variabel... er det da meningen at en skal sitte og tune lyd og bilde for hver scene gjenom en film? Det må da være en løsning på dette?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piano
    Vel, det er mye som er bra med XE1, men det må da være flere som sliter med lipsynch-problemer her??

Hos meg har nesten ALLE SD Dvder fra litt til mye lipsynch feil når de spilles av i toshibaen. Javisst blir bildet bra, men det hjelper jo lite når lyd og bilde er i utakt.

Leste britiske AVforums og ser at veldig mange der også klager over det samme. Har også lipsynch problemer på to HD-DVDer: Bourne Supremacy (UK-versjon) og First Blood (Rambo 1 - Australiensk versjon - norsk tekst.)

Bruker en Yamaha receiver, tilkoblet med coaxial kabel. Har ikke HDMI på receiver, men virker jo ikke sannsynlig at DET skal være utslagsgivende?
    Har brukt HTPC med samme receiver, samme tilkobling i to år. Ikke ETT tilfelle av lipsynch problemer. Den eneste forskjellen nå er altså toshiba-spilleren, kilden, og nå har de fleste SD- DVDer lipsynch feil. Saken er at det ofte ikke er synlig med en gang. Man må se en stund, så oppdager en at det dukker opp feil. Problemene virker også som de er variable i løpet av en film, fra scene til scene. HAdde NØYAKTIG samme type problemer før jeg brukte htpc med en Samsung DVD-spiller fra 2000.

Ser som sagt at flere på AVforums UK klager på det samme, og synes det er rart ikke flere her irriterer seg over fenomenet. Der påståes det at slike lipsynch problemer var noe de trodde de var kvitt i 2007 ( men som var vanlig tidligere)...

Har lastet inn FW 1.3, og det løste definitivt ikke problemet. Noen forslag??
    Er det sånn at med HDMI-tilkobling gjennom en receiver så synkes lyd og bilde signalene fortløpende?? Bremses lyden for å være i takt med bilde-prosesseringen når både lyd og bilde sendes gjennom HDMI?

Har ingen lipsynch/audio delay funkson på receiveren, men uansett... lipsynch feilen er jo variabel... er det da meningen at en skal sitte og tune lyd og bilde for hver scene gjenom en film? Det må da være en løsning på dette?
    Jeg har lipsync avvik når jeg kjører bilde på projektor, naturlig nok. Det har jeg også hatt på tidligere DVD-spillere, som Denon 2910. Kjører jeg lyd og bilde samtidig via Scart på tv for eksempel, så er jo ikke problemet der. Dette er et vanlig ”problem” som ikke har med Toshiba spilleren din å gjøre. Lipsync var et av hovedmomentene mine når jeg byttet reciever sist, da min gamle H/K ikke hadde nok valgbar forsinkelse. Projektorer og de fleste flatskjermer har jo normalt noen millisekunders bildebehandlingstid.

Varierende lipsync avvik i en film har jeg aldri lagt merke til.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny firmware til HD-E1 og XE1

Fikk mail fra Tosiba idag om at det er kommet en ny firmware (v1.3) til disse spillerne. I mailen står det:

Frequently Asked Questions:
    Q1. What does this update do?

A1. This update addresses some problems Toshiba has identified with HDMI/DVI connectivity and disc playback.

Q2. When I connect my HD DVD Player to my HDTV or HD Monitor using a HDMI to DVI adaptor cable or a HDMI to DVI adaptor, the output resolution of the player remains fixed at 480i. Does the new firmware address this issue?

A2. This firmware update addresses this issue. Should you continue to experience problems, please contact Toshiba Customer Service on 01159 766958.

Q3. The HDMI output does not work or works intermittently with the HDMI or DVI input on my HDTV or monitor. Does the new firmware address that problem?

A3. The firmware update addresses and improves HDMI and DVI connectivity. If you still experience problems, try disconnecting and reconnecting the HDMI cable. Make sure your display input is set to HDMI (or DVI). If your display has more than one HDMI/DVI input, make sure that all connected HDMI/DVI source devices are powered on (even if not in use). If none of these solve the problem, please turn off the TV and the HD DVD player. Check all connections. Disconnect and reconnect the HDMI cable. Turn on the TV first and then turn on the HD DVD player. Should you continue to experience problems, please contact Toshiba Customer Service on 01159 766958.

Q4. During HD DVD playback I sometimes experience pixelization, block noise or audio dropouts. Sometimes playback freezes or stops. Sometimes, playback is not smooth. Does the new firmware address these issues?

A4. This firmware update addresses various playability issues. You should also check to be sure that the disc is clean and, if the disc will not operate at all, that you are inserting the disc with the right side up. Should you continue to experience problems, please contact Toshiba Customer Service on 01159 766958.

Q5. Do I need to install prior firmware updates before installing the current firmware update?

A5. No. The current firmware update includes all of the prior firmware updates.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den jeg også, har og sendt mail anngående å få tilsend cd med update. Venter på svar ...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Fikk den jeg også, har og sendt mail anngående å få tilsend cd med update. Venter på svar ...
    Noen spesiell grunn til at du ikke kan gjøre dette via Internett? (gjorde dette med forrige firmware og det var ganske enkelt).

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Noen spesiell grunn til at du ikke kan gjøre dette via Internett? (gjorde dette med forrige firmware og det var ganske enkelt).
    Burde vel kanskje nevnt det, men har postet det så mange steder at jeg tenkte jeg skulle droppe det nå

Får ikke kontakt med server... (ligger egen post om problemet)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel kanskje nevnt det, men har postet det så mange steder at jeg tenkte jeg skulle droppe det nå

Får ikke kontakt med server... (ligger egen post om problemet)
    Vel, kanskje jeg kan hjelpe deg? Jeg har ganske likt oppsett som deg (Thompson ADSL 2+ modem, pluss Gigabyte ruter). Har du koblet spilleren direkte opp mot ruteren og dobbeltsjekket at kabelen er i orden?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, kanskje jeg kan hjelpe deg? Jeg har ganske likt oppsett som deg (Thompson ADSL 2+ modem, pluss Gigabyte ruter). Har du koblet spilleren direkte opp mot ruteren og dobbeltsjekket at kabelen er i orden?
    japp, kabel går normalt inn i pc nr.2 (den jeg sitter på nu..) føler jeg har prøvt det meste, derfor jeg håper på en cd

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    japp, kabel går normalt inn i pc nr.2 (den jeg sitter på nu..) føler jeg har prøvt det meste, derfor jeg håper på en cd
    "Cannot find out server" er et typisk DNS problem. Kan du poste innstillingene du får opp på Toshibaen din?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Cannot find out server" er et typisk DNS problem. Kan du poste innstillingene du får opp på Toshibaen din?
    Jeg prøver med dhcp auto & dns auto (dette som står på connectionen på pc'en), fungerer ikke.

Om jeg skal skrive inn noe manuelt så vet jeg ikke hva, har prøvt slik det står forklart i manualen (der det står : if setup is not successfull) uten at jeg fikk det til.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver med dhcp auto & dns auto (dette som står på connectionen på pc'en), fungerer ikke.
    Ok, bare for å forsikre oss om at du har satt opp ting riktig:

DHCP: On
    DNS: On
    Proxy: Off

På min spiller kalles valgene for "On" eller "Off". Det finnes ingen auto-innstilling (selv om auto funksjonelt sett er det samme som on).

Bruker du en egen ruter eller ruteren i modemet?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, bare for å forsikre oss om at du har satt opp ting riktig:

På min spiller kalles valgene for "On" eller "Off". Det finnes ingen auto-innstilling (selv om auto funksjonelt sett er det samme som on).

Bruker du en egen ruter eller ruteren i modemet?
    Hehe, mente on ja, ikke auto

Bruker routeren fra nextgentel. Sitter i telefonkø nå, kanskje de kan hjelpe... Men bare fyr på med hjelp du :-D

EDIT : om vi tar resten i denne : http://avforum.no/forum/hd-hardware-...+toshiba+hd-e1
    så slipper vi å irretere de som ikke har problemer med dette. Takk for hjelpen uansett.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Jeg har lipsync avvik når jeg kjører bilde på projektor, naturlig nok. Det har jeg også hatt på tidligere DVD-spillere, som Denon 2910. Kjører jeg lyd og bilde samtidig via Scart på tv for eksempel, så er jo ikke problemet der. Dette er et vanlig ”problem” som ikke har med Toshiba spilleren din å gjøre. Lipsync var et av hovedmomentene mine når jeg byttet reciever sist, da min gamle H/K ikke hadde nok valgbar forsinkelse. Projektorer og de fleste flatskjermer har jo normalt noen millisekunders bildebehandlingstid.

Varierende lipsync avvik i en film har jeg aldri lagt merke til.
    Vel, jeg kjører jo 720p ut fra toshibaen, og med "real" innstilling på projektoren (benq 8720) skal ikke dette innebære noen bildebehandling i det hele tatt fra projektoren sin side. Forsinkelsen sitter ikke i projektoren såvidt jeg kan skjønne.

Som jeg skrev har jeg brukt samme projektor (og en annen projektor) tilkoblet htpc tidligere, og med samme receiver. INGEN dvd'er har lipsynch issues når de spilles av fra pc. Det er altså slik at når kilden er pc -> Ingen lipsynch problem.

Når kilden er tohibaen: -> Lipsynch problem. Tilkobling fra pc til receiver og projektor er nøyaktig lik som fra toshiba til receiver og projektor.

Altså konkluderer jeg med at video-forsinkelse oppstår når jeg bruker toshibaen som kilde, men ikke pcen. Har en tre år gammel, middels bra pc. Kan det virkelig være at den skalerer, deinterlacer, etc raskere enn toshibaen og derved unngår forsinkelse? Eller er det sånn at pcen automatisk forsinker lyden i takt med bildet, noe toshibaen da ikke gjør?

Uansett, jeg er egentlig kun ute etter en måte å få spilt av samtlige dvd'er og hd-dvder uten denne svært distraherende feilen. Dersom en HDMI-tilkobling av lyd og bilde fikser problemet, så er det jo greit nok. Da får jeg spare til ny receiver. Eller stiller dere andre inn audio delay på receiverne deres hver gang dere skal se en film på SD DVD?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, mente on ja, ikke auto

Bruker routeren fra nextgentel. Sitter i telefonkø nå, kanskje de kan hjelpe... Men bare fyr på med hjelp du :-D

EDIT : om vi tar resten i denne : http://avforum.no/forum/hd-hardware-...+toshiba+hd-e1
    så slipper vi å irretere de som ikke har problemer med dette. Takk for hjelpen uansett.
    Har jo XE1 jeg, men sikkert mye likt for E1 angående oppdatering over nettet.

Fikk "cannot find out server" og irriterte meg grønn. Koblet jeg alt til som anvist, og valgte følgende innstillinger.

Vel, fortsatt "Cannot find out server".

Det jeg gjorde var å slå av toshibaen, slå av modemet / kabel-boksen / whatever den nå kalles. Ventet et minutt. Slo på toshibaen. Slo på modem/kabelboks... gikk inn i setup og valgte update igjen, og nå funket det plutselig! Måtte altså slå av kabel/modem boksen og slå den på igjen for at den skulle finne forbindelsen. Deretter gikk det som en drøm.

(har internett via kabel fra UPC/Get - men det å kaldstarte modem/kabelboks kan kanskje gjøre utslag i flere tilfeller?)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piano
    Det jeg gjorde var å slå av toshibaen, ...
    Jeg har foreslo reboot av Toshibaen i den andre tråden

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men når jeg KUN restartet toshibaen, hjalp dette ingenting. Jeg måtte slå av (trekke ut strømmen faktisk) kabelmodemet for at den skulle få kontakt. Og måtte slå av på nytt etterpå før jeg fikk kontakt med internett på pcen min igjen. Måtte altså starte kabelmodemet på nytt hver gang jeg skulle bytte tilkobling.

Side 39 av 95 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •