Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1894
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har en XE1, og det eneste jeg ikke er fornøyd med er viftestøyen. Syns den er direkte plagsom. Så en film sent i går kveld med mye dialog og lite effekter. Hørte viften godt hele tiden...
    Ellers er spilleren i verdensklasse!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsern
    Det er jo ikke spiller sin feil at man ikke har resume funksjon det er selve HD DVD Formatet.

Støtter ikke 1080 P ( Who cares for now ).

Koster X1 11000 kroner ( sett den mye billigere )

Synes MPCM via HDMI er mange ganger tøffere på Yamahaen min en tidligere komprimerte lydspor fra SD Matriale så tar ikke helt kritikken om dårlig lyd. Men det er klart noe kjempedynamisk CD Spiller er det jo ikke.

Ikke for å sverte Lyd og bilde gjengen men denne testen kjente ikke jeg meg igjenn i. ( red er jo ikke meg de tester men Toshen min da
    Testen er gammel, derfor den høye prisen...

Det trekker nok ned endel at den har svært få tilkoblingsmuligheter for lyd.

P.S Har den selv, og er mega fornøyd, eneste er at receiveren min ikke har hdmi :-? , so no hd-sound...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å skifte viften i XE1. Hadde tenkt å prøve uten vifte, men da kutter spilleren strømmen når den prøver å starte viften. Den er 50x50mm så det er ikke vanskelig å finne en, men problemet er at det kun er 2 pins kontakt på ledningen på viften i XE1. (En sort og en rød ledning.) Finner ingen vifter på 50x50 med 2-pins kontakt på foreks Microplex. Fins det kanskje 3- til 2-pins overganger? Noen tips?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Jeg har tenkt å skifte viften i XE1. Hadde tenkt å prøve uten vifte, men da kutter spilleren strømmen når den prøver å starte viften. Den er 50x50mm så det er ikke vanskelig å finne en, men problemet er at det kun er 2 pins kontakt på ledningen på viften i XE1. (En sort og en rød ledning.) Finner ingen vifter på 50x50 med 2-pins kontakt på foreks Microplex. Fins det kanskje 3- til 2-pins overganger? Noen tips?
    Det skal bare være å plugge den inn i 2 pins kontakten, hvis den ikke er av den veldig lille typen, ala skjermkort. Det er bare å ikke ta med den gule på 3 pins, den er til å få tilbakemelding av viftehastighet.

Eller så kan du kappe og skjøte sammen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det skal bare være å plugge den inn i 2 pins kontakten, hvis den ikke er av den veldig lille typen, ala skjermkort. Det er bare å ikke ta med den gule på 3 pins, den er til å få tilbakemelding av viftehastighet.

Eller så kan du kappe og skjøte sammen.
    Kontakten er av den lille typen som på et skjermkort....
    Ikke mulig å sette en standard 3-pins kontakt ned i den.

Så da blir det kapping og skjøting... (og da bare la den gule ledningen være ukoblet altså?)

Hadde helst lyst å holde den originale viften intakt da... I tilfelle rottefelle...

Er det bare jeg som syns den bråker? Som jeg har sagt før i tråden så sitter jeg 3 meter fra et åpent Target glass rack. Der står spilleren på det nederste trinnet, og jeg hører veldig godt viften ved stille partier i filmer.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk CDen med Firmware oppgradering fra Toshbia i dag, og oppgraderingen gikk som en drøm, har når versjon 1.3/T19T.

Men min PC greier ikke å lese CDen, slik at jeg ikke får fikset denne til dere andre som trenger den her inn.

Jeg har ikke testet noe med den nye FW enda, men har jo ikke opplevd noe problemer fra før heller.

Det eneste var at den kanskje virket litt kjappere, "Welcome" forsvant noen sekunder før føltes det ut som.

Den fikset ikke at jeg kommer med på nett med spilleren. Jeg tror problemet der er at jeg ikke får tildelt noen Gateway fra routeren fra NextGentel. Noen som har noen ide om hvordan jeg kan fikse dette?

FW fikset heller ikke det irriterende at filmen må resettes hvis jeg er uheldig å bytte kanal på TV eller forsterker. Da hopper den til 1080i, og jeg får beskjed at filmen starter fra begynnelsen igjen for å få riktig oppløsning, altså 1080p. Får håpe de fikser det senere. Noen som vet hvor jeg kan klage?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Vet ikke om denne er postet før;

Lyd&Bilde test av HD-E1

Begriper ikke helt scoren på lyd, har de virkelig så lite peiling?
    Ja, ganske dårlig at anmelderen ikke har fått med seg at spilleren dekoder HD-lyd. Han trenger ikke (som han hevder) en "receiver som kan dekode høyoppløst lyd" for å få utnyttet disse formatene.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fikset ikke at jeg kommer med på nett med spilleren. Jeg tror problemet der er at jeg ikke får tildelt noen Gateway fra routeren fra NextGentel. Noen som har noen ide om hvordan jeg kan fikse dette?
    Første å prøve er å sette router til Auto-IP/DHCP-server ON, sette DCHP og DNS til ON på Toshibaen. Deretter restarte routerern så den tildeler adresser osv på nytt. Prøv så å oppdatere.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem selv med ngt, det hjelper ikke å ha den på auto ip, osv...

Skal ringe ngt soon, har gått i glemmeboka... Problemet mitt er at den (e1) ikke vil spille The Departed... så ganske plagsomt faktisk...

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Har samme problem selv med ngt, det hjelper ikke å ha den på auto ip, osv...

Skal ringe ngt soon, har gått i glemmeboka... Problemet mitt er at den (e1) ikke vil spille The Departed... så ganske plagsomt faktisk...
    Siden det er flere NGT kunder som har problemer kan det kanskje være noe med deres ruter/modem som skaper problemer. Kanskje du kunne ta med spilleren til noen du kjenner som har bredbånd fra en annen leverandør og prøve?

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har NGT selv, med en SpeedTouch 585i(?) router selv, og metoden over fungerte utmerket.
    Man kan eventuelt prøve å slå av flest mulig andre produkter koblet til router før man restarter den, i tilfelle man har satt noen til fast tildelt IP-adresse i nettverket.
    Og huske å ha Toshibaen slått på når man rebooter router, så routeren "ser" den når den slås på.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med -10db på LFE kanalen, er det bare via analoge utganger?
    Jeg har som dere ser i signaturen en Yamaha RX-V2700. Kobler HD-EX1 til receiveren med HDMI, og får MPCM via den.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm....

Hvilken router har du AndersT2 ? Jeg har en Thomsen ting...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med -10db på LFE kanalen, er det bare via analoge utganger?
    Jeg har som dere ser i signaturen en Yamaha RX-V2700. Kobler HD-EX1 til receiveren med HDMI, og får MPCM via den.
    Dette virker iallefall til å gjelde for den optiske utgangen på E1.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker iallefall til å gjelde for den optiske utgangen på E1.
    Yamaha RX-V1700/RX-V2700: No option. Latest tests suggest it is okay.

Fant denne bekreftelsen på: LFE, subwoofers and interconnects explained - AVS Forum

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm....

Hvilken router har du AndersT2 ? Jeg har en Thomsen ting...
    Jeg har Thompson Speedtouch 546i. Har ikke testet med reboot enda, tar det i morra.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Thompson Speedtouch 546i. Har ikke testet med reboot enda, tar det i morra.
    samme som meg, keep me posted

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V1700/RX-V2700: No option. Latest tests suggest it is okay.

Fant denne bekreftelsen på: LFE, subwoofers and interconnects explained - AVS Forum
    Litt for lang tråd sånn på kvisten Men mye interessant.

For meg så viker det som problemet (ut fra av forum) gjelder de av oss som kjører optisk ut fra spiller, som så nedscalerer til dd/dts...

De som bruker hdmi (begge spillere) har ikke noe lavt lydtrøkk.

På EX1'en så kan en også bruke analoge kabler for å få hd-lyd.

Er dette rett ? Eller er det receiverene som har mye av skylda for lavt LFE spor ?

Problemet er for meg egentlig ikke noe problem, er jo bare å guffe opp

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her inne som har XE1, og kjører denne med HDMI direkte i en TV og kjører oppløsning 1080p.

Kan dere starte en HD-DVD film, og la denne gå, og bytte kanal på TVen, og så hoppe tilbake til riktig inngang. Får dere da beskjed om at den må starte på nytt for å få riktig oppløsning? (i displayet vil den hoppe til 1080i når det byttes kanal)

Og dere andre, som kjører igjennom en forsterker, skjer dette med dere også?

Min gjør det, og jeg sjekker litt i mot Toshiba Norge for å se om dette er spilleren, eller at det faktisk er min forsterker som gjør dette.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM, AndersT2.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Side 38 av 95 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •