Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 95 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1894
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvordan får dere det til?

Min får kun "Can not find out Server".

med DHCP on så finner den ingen gateway, der er alt 0.0.0.0

Hva har dere i feltene:

Ip, Submask, Gateway, DNS

og hva er andre innstillinger under ethernet?
    Prøv med å sette både DHCP og DNS til ON, da burde det gå lettere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ingen oppdatering til HD-E1 enda, på den amerikanske versjonen så kom oppdateringen samtidig til både store og lillebror så skulle nesten tro at det var tilfelle her også.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dorkman
    Prøv med å sette både DHCP og DNS til ON, da burde det gå lettere.
    Har prøvd alle innstillinger, ingenting funker, og ja, den har kontakt med router. Siden jeg får tildelt IP adresse osv fra den.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var firmvare 1.3 på plass men det hjalp ikke for å få fikset på problemet med HDMI switchingen til min AX2 AV. Tror jeg må koble til DV 668 igjen bare for å sjekke at ikke HDMI utgangen på recieveren har gått fløyten.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender 668 både lyd og bilde over HDMI?

Uansett, her tror jeg garantert det er noe med receiveren, og da mest sannsynlig i innstillingene til AX2 og hvordan den mottar både lyd og bilde over samme inngang. Kjenner dessverre ikke receiveren selv, men i og med at andre med samme HD-spiller og andre receivere får dette til å fungere får det meg til å tvile på at det er spilleren.

Synes å huske at Dan eller andre her på forumet oppdaget en løsning på "lyd og bilde problem over HDMI" på en AX-modell for litt siden, vistnok ikke helt opplagt å finne ut av. Kanskje noen kan bidra med en forklaring der?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Uansett, her tror jeg garantert det er noe med receiveren, og da mest sannsynlig i innstillingene til AX2 og hvordan den mottar både lyd og bilde over samme inngang. Kjenner dessverre ikke receiveren selv, men i og med at andre med samme HD-spiller og andre receivere får dette til å fungere får det meg til å tvile på at det er spilleren.

Synes å huske at Dan eller andre her på forumet oppdaget en løsning på "lyd og bilde problem over HDMI" på en AX-modell for litt siden, vistnok ikke helt opplagt å finne ut av. Kanskje noen kan bidra med en forklaring der?
    Løsningen var så enkel at det nesten var flaut... Den gangen var det å ha bilde på HDMI men samtidig kjøre lyd via SPDIF eller analogt:
    Sitat Opprinnelig postet av gaaal
    Funker fint her å kombinere analog lyd + bilde via en av hdmi inngangene.. Har f.eks pc koblet til hdmi(dvi/hdmi) inngang nr2 og analog lyd koblet til forsterkeren.. Da gikk jeg først inn på f.eks SAT hvor jeg valgte de ulike inngangene jeg benytter.. Deretter trykker jeg på sat via fjernkontrollen, og det kommer frem bilde. Men for at jeg skal få frem lyd, må jeg trykke på "signal sel" hvor jeg kan velge mellom analog,digital, hdmi eller lyd gjennom pcm..
    Bigscreen, hvis ønskelig så kan du sende telefonnr på pm hvis du vil, så kan vi sammenlikne innstillingene direkte. Kan gjøre dette senere i ettermiddag hvis det.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, takker for tilbakemeldinger.
    Har tidligere kjørt med HDMI på bilde og analogt/optisk på lyd fra DV 668 til AX2 AV og videre til BenQ 8720. Kjørte da med HDMI trough på HDMI 1 innstillingen når det gjelder bilde og har brukt som sagt både analogt og optisk på lydinnstillingen. Får ikke dette til å fungere på Toshiba HD EX1 som sagt. Har prøvd å bruke HDMI 2 også med de samme innstillingene men det blir bare sort bilde også vises 720P x 60 nede i høyre hjørne, samme som på HDMI 1.
    Må prøve å få tid til å koble opp 668 igjen i løpet av ettermiddagen og se hva som skjer, får jeg bilde med den er det vel et kompabilitetsproblem mellom AX2 og EX1. Får jeg ikke bilde er nok HDMI utgangen på AX2 gått heden. Det er mulig jeg sender en pm med telefonnr. hvis jeg plages noe mer, ingenting skal være uprøvd.:-D Når det gjelder innstillingene på EX1 så er det jo ikke så mye å velge mellom så her går det jo nesten ikke ann å bomme.

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tv uten hdcp

Hei folkens. Jeg har et spørsmål. Har netopp fått meg Toshiba hddvd e1 og jeg lurer på om jeg kan koble den til tv gjennom dvi inngangen, dvs hdmi-dvi overgang. Nå er det sånn at tven min ikke har HDCP. QPV SDL plasma. Får jeg bilde gjennom dvi eller skal eg kjøpe meg god kompoonent kabel istedet.
    De har vel ikke ennå begynnt å kode hddvd eller??

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Edo
    Hei folkens. Jeg har et spørsmål. Har netopp fått meg Toshiba hddvd e1 og jeg lurer på om jeg kan koble den til tv gjennom dvi inngangen, dvs hdmi-dvi overgang. Nå er det sånn at tven min ikke har HDCP. QPV SDL plasma. Får jeg bilde gjennom dvi eller skal eg kjøpe meg god kompoonent kabel istedet.
    De har vel ikke ennå begynnt å kode hddvd eller??
    De er ingen HDCP koding enda nei.

Problemet ligger vel i hva slags type DVI inngangen er, er den ment som PC eller som Video inngang. Det kan hende at de kan krangle litt.

Hvis du velger HDMI-DVI inngang, ikke kjøpe en slik kabel. kjøp en HDMI kabel, og en HDMI-DVI overgang, så får du brukt kabelen senere også.

Men det sikreste er nok komponent kabel. Men se om du får lånt en digital kabel av noen og testet først, eller les manualen meget nøye.

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Har en hdm-dvi overgang og hdmi kabel ligger i pakka. Da er det bare å prøve meg fram.

DVI funker ikke. Kjører gjennom komponent 1080i og 720p.720p er synes jeg litt skarpere. Ser mye bedre enn ut vanlig dvd. Gleder meg til innkjøp av pioneer 507 om ettpar måneder.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XA2 With Pio Elite 74TXVi Issue! - AVS Forum

Det er vist flere en meg som har kompabilitetsproblem mellom EX1 og Pioneer recieveren sin. Har en lenke over der det er en kar som har klin likt problem som meg med sin Pioneer elite spiller (er vel den amerikanske broren til min VSX AX2 AV), det er også flere der som melder om samme problem. Samme fyren har en Blu-Rayspiller som det ikke er noe problem å koble opp på samme måte med. Han får beskjed om å gjøre en ROM update på recieveren sin for å få den kompatibel med EX1. Hva er en ROM update og hvor kan jeg eventuellt gjøre denne updaten med min reciever?
    Please anyone?:cry:

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Jeg syntes valg av tekst på hd-dvd'er er helt håpløs, på sd-dvd'er vises det på skjermen, men på hd-dvd'er må man først trykk på subtitle knappen, noe som ikke gir informasjon om hvilket språk man har valgt og deretter trykke piltast til siden for å skru den på :-?.
    Noen som vet dette er grunnet måten de hd-dvd'en jeg har er produsert på, eller om det er spilleren som gjør det slik?
    Burde jo være like enkelt med teksting på hd-dvd som på sd-dvd.
    Du kan vel eventuelt bare trykke på "menu" og velge tekst derfra?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigscreen
    XA2 With Pio Elite 74TXVi Issue! - AVS Forum

Det er vist flere en meg som har kompabilitetsproblem mellom EX1 og Pioneer recieveren sin. Har en lenke over der det er en kar som har klin likt problem som meg med sin Pioneer elite spiller (er vel den amerikanske broren til min VSX AX2 AV), det er også flere der som melder om samme problem. Samme fyren har en Blu-Rayspiller som det ikke er noe problem å koble opp på samme måte med. Han får beskjed om å gjøre en ROM update på recieveren sin for å få den kompatibel med EX1. Hva er en ROM update og hvor kan jeg eventuellt gjøre denne updaten med min reciever?
    Please anyone?:cry:
    Det er jo forferdelig kjedelig hvis din AX2 skal ha kompabilitetsproblemer.. Normalt med ROM oppdateringer så må reciever/utstyr sendes inn, og så ordner de det der. Prøv å ta kontakt med Pioneer Norge og høre om de kan sjekke opp dette.

Om du kjenner noen i nærheten av deg som har en AX4 evt en annen EX1, så kan det jo være greit å kryssprøve utstyret.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Har en hdm-dvi overgang og hdmi kabel ligger i pakka. Da er det bare å prøve meg fram.

DVI funker ikke. Kjører gjennom komponent 1080i og 720p.720p er synes jeg litt skarpere. Ser mye bedre enn ut vanlig dvd. Gleder meg til innkjøp av pioneer 507 om ettpar måneder.
    Jeg synes det er litt merkelig at ikke DVI inngangen fungerer.
    Jeg benytter DVI-HDMI overgang til min projektor og det fungerer helt fint. Jeg har også testet med å kople HD-XE1 til et par LCD PC-skjermer og også disse fungerer uten problemer via DVI. Den ene er en ganske ny Samsung 21" og den andre er en 5 år gammel Eizo skjerm.
    Jeg tror ikke noen av disse skjermene er HDCP kompatible, men spilleren sender ut 720p allikevel (trodde den da ikke skulle skalere opp SD DVD'er?).

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanlige DVD sendes i 576 men HD DVD sendes i både 720p og 1080i noe tv min takler bra. Jeg får ikke noen signal gjenom dvi. Må jeg sete E1 til å sende over HDMI og hvis ja, hvordan?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanlige DVD sendes i 576 men HD DVD sendes i både 720p og 1080i noe tv min takler bra. Jeg får ikke noen signal gjenom dvi. Må jeg sete E1 til å sende over HDMI og hvis ja, hvordan?
    Jeg vet ikke hvordan det er med E1, men XE1 sender signal både på component og HDMI samtidig.

Du "taper" nok ikke noe når det gjelder HD DVD på å benytte component, men du mister muligheten til å bruke E1 til å oppskalere vanlig DVD. Hvor negativt dette er avhenger av hvor bra TV'en er på å oppskalere.

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg vet ikke hvordan det er med E1, men XE1 sender signal både på component og HDMI samtidig.

Du "taper" nok ikke noe når det gjelder HD DVD på å benytte component, men du mister muligheten til å bruke E1 til å oppskalere vanlig DVD. Hvor negativt dette er avhenger av hvor bra TV'en er på å oppskalere.

Tror E1 gjor det og. DVD avspilling fungerer greit.

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk teste i dag E1 på broren sin Pio 507 sammen med xbox sin addon hddvd og ps3. Xbox sin addon fungerer greit men er ikke i narheten av E1(over vga). Ps3 (USA) mye bedre bilde over hdmi. God kontrast, farger, men sliter vedig mye i raske bevegelser/panonringer syns jeg da det blir synlig bildestøy, men likevel veldig bra for å være et konsoll. Broren syns et PS3 rocker (BD fanboy). E1 klart best. Mye,mye bedre enn på min tv som om ikke er HD klar
    Test materialet Traning Day.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om denne er postet før;

Lyd&Bilde test av HD-E1

Begriper ikke helt scoren på lyd, har de virkelig så lite peiling?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt merkelig test fra L&B synes jeg for en gangs skyld

Det er jo ikke spiller sin feil at man ikke har resume funksjon det er selve HD DVD Formatet.

Støtter ikke 1080 P ( Who cares for now ).

Koster X1 11000 kroner ( sett den mye billigere )

Synes MPCM via HDMI er mange ganger tøffere på Yamahaen min en tidligere komprimerte lydspor fra SD Matriale så tar ikke helt kritikken om dårlig lyd. Men det er klart noe kjempedynamisk CD Spiller er det jo ikke.

Ikke for å sverte Lyd og bilde gjengen men denne testen kjente ikke jeg meg igjenn i. ( red er jo ikke meg de tester men Toshen min da

Side 37 av 95 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •