Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 95 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1894
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har lekt litt med min nye X-E1 og sitter igjen med litt blandede følelser egentlig. Kan starte med det positive. Spilleren er helt fantastisk på vanlige dvd`er, bedre en 2930 sånn jeg husker det ihvertfall. På hd er den også upåklagelig og viser en bildekvalitet som bringer frem gliset selv hos de mest kresne. Når det kommer til problemer med spilleren så ville den ikke spille filmen Hollywoodland på hd, dette var selvfølgelig den første filmen jeg skulle se med spilleren så fikk en ganske dårlig start der. når jeg hopper fra en scene til en annen så blir lyden helt forvrengt og det høres ut som alt får sånn "robotstemme" er bare å skippe tilbake så er alt bra men uansett irriterende. Alt i alt synes jeg spilleren er helt vanvittig bra og får de fikset problemene med fremtidige firmware så er den perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessboxer
    Når det kommer til problemer med spilleren så ville den ikke spille filmen Hollywoodland på hd, dette var selvfølgelig den første filmen jeg skulle se med spilleren så fikk en ganske dårlig start der. når jeg hopper fra en scene til en annen så blir lyden helt forvrengt og det høres ut som alt får sånn "robotstemme" er bare å skippe tilbake så er alt bra men uansett irriterende. Alt i alt synes jeg spilleren er helt vanvittig bra og får de fikset problemene med fremtidige firmware så er den perfekt.
    Det problemet du beskriver der er et av de som skal være fikset i den nye v1.3 firmwaren som er på vei. Leste om akkurat den filmen på avsforum når de snakket om de som hadde fått oppdatert sin spiller og hva som ble fikset.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter fornøyd med min HD E1 ennå. Ingen problemer ennå med noen filmer. Har ikke sjekket firmware versjon. Da jeg fikk min HD E1 så begynte de første XA2 (= XE1) rulle ut i statene - og de hadde en god del problemer - så langt jeg forsto i hvert fall. Jeg vurderte å bytte min inn hos elkjøp og få meg en hd xe1, men så gikk tiden ut - og nå er jeg likeglad. de som leser hos avsforum.com kan lese om en god del problemer hos xa2 eiere - og nå virker det som xe1 også sliter med sitt..

(og sd dvd inn til min reon vx hqv chip i projektoren....--- blir lekkert resulat i 1080p det også...)

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å sjekke at jeg har gjort alt riktig;

På min E1 har jeg stilt inn at den skal sende ut PCM, på min Denon 2307 har jeg satt hdmi-assign på ext.in...nå kommer det ikke lenger opp DD eller DTS i displayet, men det kommer opp Multi Channel Input(eller noe sånt). Er dette riktige innstillinger, så både SD og HD lyd kan mottas?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Jeg sitter fornøyd med min HD E1 ennå. Ingen problemer ennå med noen filmer. Har ikke sjekket firmware versjon. Da jeg fikk min HD E1 så begynte de første XA2 (= XE1) rulle ut i statene - og de hadde en god del problemer - så langt jeg forsto i hvert fall. Jeg vurderte å bytte min inn hos elkjøp og få meg en hd xe1, men så gikk tiden ut - og nå er jeg likeglad. de som leser hos avsforum.com kan lese om en god del problemer hos xa2 eiere - og nå virker det som xe1 også sliter med sitt..

(og sd dvd inn til min reon vx hqv chip i projektoren....--- blir lekkert resulat i 1080p det også...)
    Det er en av fordelene med at amerikanerne er tidligere ute enn oss. Nå som spillerne lanseres i Europa kommer også oppdateringene som fikser de fleste av problemene. Disse problemene gjaldt vel begge modellene og ikke bare HD-XA2?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Bare for å sjekke at jeg har gjort alt riktig;

På min E1 har jeg stilt inn at den skal sende ut PCM, på min Denon 2307 har jeg satt hdmi-assign på ext.in...nå kommer det ikke lenger opp DD eller DTS i displayet, men det kommer opp Multi Channel Input(eller noe sånt). Er dette riktige innstillinger, så både SD og HD lyd kan mottas?
    Det skal være riktig det.

Har du en film med TrueHD, så er det bare å velge det og høre om det er noe lyd.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet min nyinnkjøpte XE1 nå i helgen og tenke jeg skulle dele noen erfaringer.

Førsteinntrykket når man pakker opp er bra. Spilleren er veldig flott å se på synes jeg. Fjernkontrollen finner jeg lekker å se til, spesielt med bakgrunnsbelysningen aktivert. I begynnelsen er den litt uvant å bruke, som alle nye fjernkontroller, men kommer fort inn i den. Tilkoblingene på spilleren ligger greit til på baksiden. At det medfølger en HDMI kabel er også en fordel.

Som en del har reagert på, så tar oppstarten noen sekunder lenger enn man er vant til. Jeg synes ikke det er plagsomt. I det spilleren slås på så finner jeg frem filmen eller slår på andre ting. En fordel ang oppstartstid i hvert fall på de to filmene jeg har, er at man kan hoppe forbi advarsler om kopirettigheter og sånne ting man er nødt til å kjøre igjennom på vanlige DVD’er.

Jeg har foreløpig bare to HD-filmer å teste med, 2fast 2furious og Batman Begins. Begynner med førstnevnte i spilleren og kun HDMI kabel tilkoblet recieveren, som for øvrig er en Pioneer AX4-ASi. Det første som slår meg allerede på introen er at her er det et bra bilde! Når selve filmen kommer i gang ser man også her mange detaljer i bildet, klare farger og man sitter med en god følelse. Etter hvert finner man ut at lyden er for tam på HDMI, så etter å ha koblet den til digitalt er også lyden mer der den skal være.

Har testet litt frem og tilbake og foreløpig synes jeg faktisk 1080i ut av spilleren gir det beste bildet. Har en Mitsubishi HC3000 projektor. Legger merke til at enkelte partier i enkelte scener er noe kornete. Om det skyldes spiller, kabler eller projektor er jeg ikke sikker på. Har også sett noe av det samme på min Denon 2910 DVD spiller. Bildet kan også hakke litt ved panoreringer.

På SD DVD så er den som kjent god. DVD-filmer med godt bilde er også gode, men vanlige DVD-filmer med det normale ”dårlige” bildet blir grusomme å se på etter man har sett en del på HD. Jeg tror ikke jeg kommer til å handle mange vanlige DVD-filmer i fremtiden..

En ting jeg stusser på er at jeg får lipsync avvik på SD DVD’er men ikke på HD DVD. Et merkelig fenomen.

Har testet en del på CD avspilling også, da jeg var litt skeptisk til dette. Hos meg er det best å kjøre lyden analogt ut av spilleren. Jeg synes spilleren er veldig god også på CD-avspilling.

Viftestøyen er en uting. Når jeg bruker projektoren så legger jeg ikke merke til den, men den kan høres i stille partier under CD-avspilling.

Er så langt veldig godt fornøyd! Endelig er bildekvaliteten sånn det burde være på filmer.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Etter hvert finner man ut at lyden er for tam på HDMI, så etter å ha koblet den til digitalt er også lyden mer der den skal være.
    Det stemmer dårlig med mine erfaringer, men hva mener du digitalt?

HDMI er digitalt, har du satt spilleren til å gi ut PCM på HDMI, ikke bitstream?
    Med digitalt regner jeg med du mener SPDIF, det har jo bare mulighet for DTS og DD, det kan ikke overføre True-HD, DD+ eller DTS HD..

Hos meg har jeg helt overlegen kvalitet over HDMI vs SPDIF, analogt har jeg ikke fått prøvd enda, har ikke 6analoge kabler.

Dette gjelder Toshiba XA1 -> Denon 3806

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hvert finner man ut at lyden er for tam på HDMI, så etter å ha koblet den til digitalt er også lyden mer der den skal være.[/COLOR]
    Jeg sitter med samme forsterker og spiller som deg, og kjører HDMI via Pioneern. Jeg har ikke testet coax fra XE1, men spilte av samme film samtidig på Denon 2910 Og Toshen, og da var det mer sprut i DTS sporet fra Denon enn via dekodet DTS til PCM via HDMI fra XE1. Men på HD-DVD filmer så trenger man bare å skru opp lyden ca 10 dB mer og sette opp volumet på en eventuell subwoofer.

På vanlig DVD (Denon) så ligger mitt volum på 23-26 dB, mens på HD-DVD så er det 11-16 dB som må til for å få samme styrke på lyden

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Det stemmer dårlig med mine erfaringer, men hva mener du digitalt?

HDMI er digitalt, har du satt spilleren til å gi ut PCM på HDMI, ikke bitstream?
    Med digitalt regner jeg med du mener SPDIF, det har jo bare mulighet for DTS og DD, det kan ikke overføre True-HD, DD+ eller DTS HD..

Hos meg har jeg helt overlegen kvalitet over HDMI vs SPDIF, analogt har jeg ikke fått prøvd enda, har ikke 6analoge kabler.

Dette gjelder Toshiba XA1 -> Denon 3806
    Forklarte meg dårlig der, mente SPDIF ja, optisk kabel. Jeg tenkte at siden jeg fikk den tamme lyden via HDMI så var det foreløpig av mangel på oppgradering. Så derfor for meg at for å få True HD, DD+ og DTS HD så måtte det gå via analoge kabler. Prøvde både PCM og Bitstream, men skal teste mer etterhvert siden jeg nå vet at HDMI utgangen bør være tingen å bruke. Jeg vil tro "problemet" ligger i recieveren.

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg sitter med samme forsterker og spiller som deg, og kjører HDMI via Pioneern. Jeg har ikke testet coax fra XE1, men spilte av samme film samtidig på Denon 2910 Og Toshen, og da var det mer sprut i DTS sporet fra Denon enn via dekodet DTS til PCM via HDMI fra XE1. Men på HD-DVD filmer så trenger man bare å skru opp lyden ca 10 dB mer og sette opp volumet på en eventuell subwoofer.

På vanlig DVD (Denon) så ligger mitt volum på 23-26 dB, mens på HD-DVD så er det 11-16 dB som må til for å få samme styrke på lyden
    Jeg la merke til at volumet måtte mer opp ja, men detaljer og spesielt dynamikken føltes likevel dårlig. Jeg tenkte ikke på å øke utgangssignalet til sub eller gi den mer gain når ting falt mer på plass ved bruk av SPDIF. Skal teste mer frem og tilbake om hva jeg mener gir best lyd.

Direkte sammenlikning mellom Denonen og Toshibaen på SD DVD har jeg ikke fått gjort, men det skal bli interessant.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken firmware versjon har du på spilleren (xe1) ? Jeg har 1.1, mens 1.3 visstnok skal fikse et par tre problemer, blant annet lipsync. Har også lipsync problemer på SD- DVD OG på en av HD-DVDene (Bourne Supremacy).

Vi får håpe firmware 1.3 legges ut på oppdateringssiden til toshiba snart.

Newcomer R2D2 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg stusser på er at jeg får lipsync avvik på SD DVD’er men ikke på HD DVD. Et merkelig fenomen.
    Andre som har oplevet dette problem, og kan man løse det på nogen måder ?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må og merke seg at sub utgangen på enkelte receivere blir 10db lavere via HDMI, jeg husker ikke hvorfor, men det ble beskrevet i en annen tråd eller tidligere i denne.

Denon korrigerer dette automatisk på sine receivere, men i allefall noen Pioneer receivere gjør ikke det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd dvd

Hei jeg lurte på om jeg skulle kjøpe meg en Hd dvd spiller men
    jeg har bare en samsung 40 M51 trur jeg den het
    tveen min klarer bare 1080 I

da holder vel den Hd toshiba til mitt bruk?=

eller bør jeg satste på xbox hd dvd, vil gjerne ha litt ut av dvdeene mine oxo hvis mulig
    regner med at hd dvd på 360 ikke upscaler dvd.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Man må og merke seg at sub utgangen på enkelte receivere blir 10db lavere via HDMI, jeg husker ikke hvorfor, men det ble beskrevet i en annen tråd eller tidligere i denne.

Denon korrigerer dette automatisk på sine receivere, men i allefall noen Pioneer receivere gjør ikke det.
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post585978

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post572119

Edit:
    Flere nye tråder på AVS om tema,her er en:
    XA2 LFE problem and Stutter Issue

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry re hd dvd

,,

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Jeg spurte fordi jeg trengte hjelp, ikke for å få glupe svar
    trenger ikke linker
    For det første så var svaret et sitat fra en annen person, altså ikke noe med spørsmålet ditt å gjøre.
    Så til spørsmålet ditt:
    Jeg har testet både XBOX 360 HD og etterpå kjøpt meg en Toshiba HD-E1. Ville anbefale en av Toshiba-modellene, da de som du sier oppskalerer også SD-DVD. Kikket også på HD-XE1 på prosjektorvisningen til AVForum og den er helt rå, men en del dyrere enn HD-E1.

Hjalp det noe da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile re hd dvd

Jess takk for hjelpen kompis
    så Toshiba er tingen ja
    er den svær den spillern ? Hd 1?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Jess takk for hjelpen kompis
    så Toshiba er tingen ja
    er den svær den spillern ? Hd 1?
    Det er en full-size spiller med vanlig komponent-bredde, men ikke veldig høy. Meget pen i sort utførelse. Se bilde her: HD-E1 klikk på det lille bildet øverst til høyre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re hd dvd spiller

bør jeg bruke Hdmi til hdvteen min da samsung?
    denne jeg har trur jeg
    LE-40R51B|LCD-TV - TV - Samsung Norge

Side 33 av 95 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •