Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 95 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1894
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Jeg har hatt E1 før jeg oppgraderte til XE1 og begge sender Dolby TrueHD via HDMI.
    Trodde også dette, correct me if im wrong :-D

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har forstått dette riktig så får han utnyttet de nye lydformatene da HD-E1 har decoder for disse. Han får ikke utnyttet decoderen i receiveren siden det ikke er mulig å sende disse formatene direkte over HDMI 1.2.

Det er et krav i HD DVD standarden at alle spillere skal kunne decode True HD og DD+ så disse vil bli sendt som ferdig decodet PCM til receiveren.

Når det gjelder HD-XE1 som har HDMI 1.3 så kan man velge å ikke benytte den interne decoderen i spilleren og heller la receiveren ta seg av decodingen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen er litt tregere enn andre....

Jeg har en Denon 2807 stående i benken under tv'en. Denne kan ta i mot dvd-audio over HDMI i følge DENON | AVR-2807 | 7-channel A/V-Receiver with Auto Setup, Auto Room EQ and Pro Logic IIx, se under connections -> HDMI/DVI.

Sier det meg at jeg kan ta i mot de nye formatene over HDMI så lenge E1 eller XE1 tar seg av dekodingen?

Har søkt en del om dette på forumet. Flaut, men sant: jo mer jeg leser, jo mer forrvirret blir jeg...

Kanskje noen har fasiten for meg? Vurderer sterk å kjøpe en av de nevnte spilleren eller Denon 2930. Takk for svar folkens!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg har en Denon 2807 stående i benken under tv'en. Denne kan ta i mot dvd-audio over HDMI i følge DENON | AVR-2807 | 7-channel A/V-Receiver with Auto Setup, Auto Room EQ and Pro Logic IIx, se under connections -> HDMI/DVI.

Sier det meg at jeg kan ta i mot de nye formatene over HDMI så lenge E1 eller XE1 tar seg av dekodingen?

Har søkt en del om dette på forumet. Flaut, men sant: jo mer jeg leser, jo mer forrvirret blir jeg...

Kanskje noen har fasiten for meg? Vurderer sterk å kjøpe en av de nevnte spilleren eller Denon 2930. Takk for svar folkens!
    XE1 kan du bruke hvis du har multikanals innganger, og E1 kan du bruke hvis Denonen din kan ta i mot mulitkanals PCM via HDMI inngangen. skal du ha ny spiller så anbefales XE1, da du da kan også kjøpe de HD filmene hvis ønskelig. Den gjør en nokså lik jobb på vanlig DVD som Denon 2930.

Eneste minus er at den fortsatt kun er sone 2 på vanlig DVD, sonefri på HD DVD. Men dette finner man sikkert en crack for snart.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke min spiller, XE1, opp i mot nettet.

Jeg får bare Not out of server eller noe slik. Prøvde med litt av og på på forskjellige ting, men alltid det samme.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg har ADSL 2+ fra NextGentel, og er plugget direkte i routeren, og kabelen fungerer, siden jeg bruker den samme til min HTPC, jeg bare flyttet den over til XE1 for å teste.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om sonefri DVD på HD-EX1? Får denne i stua i kveld... Gleder meg til å teste.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også harr problemer med å koble meg til...
    Man må ha registrert seg hos Toshiba for å få lastet ned firmware ikkesant, eller er det ikke nødvendig?
    Sist gang jeg testet var før jeg registrerte meg på toshiba.co.uk.

Har dere andre som har registrert dere fått e-post som bekreftet registreringen? Det er over en uke siden jeg registrerte meg og jeg har ikke hørt noe ennå... lurer bare på om det er uvanlig.

Mvh C

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger ikke være registrert for å oppdatere, men de sender deg mail når oppdateringer blir lagt ut. Har oppdatert en XA1 jeg hadde tidligere uten å være registrert. Registrerte meg når jeg fikk XE1 for et par uker siden og jeg har heller ikke fått noen bekreftelse på at jeg er registrert, heller ingen mail om oppdatering.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    XE1 kan du bruke hvis du har multikanals innganger, og E1 kan du bruke hvis Denonen din kan ta i mot mulitkanals PCM via HDMI inngangen. skal du ha ny spiller så anbefales XE1, da du da kan også kjøpe de HD filmene hvis ønskelig. Den gjør en nokså lik jobb på vanlig DVD som Denon 2930.
    XE1 kan overføre lyden via HDMI den og, men kan og overføre analogt hvis ønskelig.

Kjøpe de nye HD filmene? mener med det?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg får ikke min spiller, XE1, opp i mot nettet.

Jeg får bare Not out of server eller noe slik. Prøvde med litt av og på på forskjellige ting, men alltid det samme.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg har ADSL 2+ fra NextGentel, og er plugget direkte i routeren, og kabelen fungerer, siden jeg bruker den samme til min HTPC, jeg bare flyttet den over til XE1 for å teste.
    Har akkuratt samme abonement som deg hos ngt, får heller ingen kontakt med server. Har ikke fått orden på den enda, må nok ringe ngt kundehjelp... og DET kan jo ta sin tid. (har ikke ex1 men e1)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Kjøpe de nye HD filmene? mener med det?
    Jeg mente hvis han kjøpt XE1/E1 i stedet for Denon, så kunne han også kjøpe HD filmer i stedet for kun vanlige DVDer. han viste jo ikke om han skulle kjøpe kun vanlig DVD spiller, eller HD-DVD spiller. (Hvis jeg ikke missforsto da)

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd- DVD'er som henger?

Jaja... Har Xe1 og har stort sett vært meget fornøyd med denne.

Men: Fikk nettopp Fearless (med Jet Li) i posten her om dagen, og skulle se på denne. Fantastisk bilde! Flott lyd! Men så hang den seg plutselig opp. Etter en stund forsvant bildet helt og jeg fikk en error-code på skjermen. Error code b58-0bsc eller noe i den duren. Da var det bare å starte hd-dvden på nytt. Spolte nå over stedet hvor plata (eller spilleren?) hadde hengt seg opp. Så videre ca 5 min, så hang den seg opp igjen. Denne gangen måtte jeg faktisk ta strømmen på spilleren for å få startet den på nytt, den hang bare på denne error-code meldingen igjen. Samme skjedde for tredje gang. Da ga jeg opp og spilte av den andre siden av plata (som er filmen i dvd-kvalitet) fra pc'en for å få sett den ferdig. (Kunne ikke spille av b-siden i toshibaen, siden filmen er sone 1 på dvd).

Fikk altså sett ferdig filmen, men ufattelig nedtur med dvd-kvalitet når en nettopp har sittet med hd. Følte jeg hadde gått over til vhs!

Flere som har hatt problem med å spille av noen hd-plater? Har hørt på AVSforum at noen av combo-platene slik som denne kan skape problemer for spillerne... men vet at mange i USA har oppdatert spillerne sine, og at dette har løst problemene. Erfaringer??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående filmer som henger så måtte jeg bytte en HD-E1 i en ny da den første hang seg i ett sett på forskjellige filmer. Men som du sier kan mye av dette fikses med en oppdatering og de amerikanske modellene har akkurat fått lansert sin versjon 1.3 så da burde den dukke opp her hos oss ganske snart også. Denne oppdateringen løste vistnok en del kompabilitets problemer med forskjellige nye filmer.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer om firmware versjon 1.3 her:
    Toshiba HD DVD Firmware Upgrade V1.3 Now Available | High-Def Digest

Fikk nå endelig min HD-XE1 :-D
    Den hadde faktisk firmware 1.3 installert når jeg fikk den, så det kan ikke være lenge før den versjonen blir tilgjengelig for nedlasting også her.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Litt mer om firmware versjon 1.3 her:
    Toshiba HD DVD Firmware Upgrade V1.3 Now Available | High-Def Digest

Den hadde faktisk firmware 1.3 installert når jeg fikk den, så det kan ikke være lenge før den versjonen blir tilgjengelig for nedlasting også her.

Hei!

Hvordan vet du hvilken firmware versjon som sitter i spilleren?

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått min spiller enda, men vi opplevde også at spilleren ved en anledning hang seg opp på prosjektor-treffet i helgen. Husker ikke hva som ble gjort, men det skjedde kun en gang.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plukket noe informasjon fra AVS om v.1.3 som noen kan ha nytte av. Det som er listet her løser ikke alle problemene som v.1.3 skulle løse. Det vil komme kontinuerlige oppdateringer etter som folk tilbakemelder til Toshiba om problemer relatert til forskjellige filmer og Displays.

Per a post by Robert at VE at another forum this is what version 1.3 fixes.

1.3 has a more than 1.2. Here's what a in-the-know Toshiba software engineering exec. told me today.

1. Occasional video stutter fixed.
    2. Occasional audio lip sync. and stutter fixed.
    3. Occasional audio screeching in some systems is fixed.
    4. Low audio volume, Occasional garbled center channel audio fixed.
    5. Better HDMI compatibility with other devices.
    6. Tray opening is faster.
    7. General overall operation is more robust.
    PAul,
    I just got an email on my Blackbury from Toshiba CTO in Japan and he is including the low base LFE volume in the next upgrade. I expect the upgrade in one month or sooner.
    Thanks to you and Josh!
    -Robert
    I have personally been in touch with senior management at Toshiba and provided them with copious examples of the bass problem, audio sync, and video stutter. They are working on it, but I don't think they quite realized the extent of the problem until now. They honestly thought that 1.3 fixed all video stutter issues, but it certainly had no effect on World Trade Center or Serenity.
    bobgpsr, you are correct, Toshiba will be adjusting the LFE level in the next firmware upgrade. At this moment Toshiba is completing LFE levels testing on the analog and HDMI outputs to determine exactly how to properly adjust the LFE levels on all outputs.

Thanks to Josh, Paul Arnette and all of the other forum members who have contributed information and reporting on this issue so toshiba can fix it. I also thank Toshiba for their excellent consumer reach out culture that help make their products as great as they can be.
    -Robert

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvaliteten på DVD plater.

Nå har jeg vært på "nippen" til å bestille meg HD-XE1 i noen dager. Før jeg sender bestilling, håper jeg dere som allerede har en i besittelse kan hjelpe meg med noen spørsmål.

Jeg hadde Denon 3930 på hjemlån for noen uker siden, og var meget imponert over bildet som denne tryllet fram, samt kvaliteten på spilleren som CD spiller.

Er det noen der ute som kan gi meg en god tilbakemelding på hvordan HD-XE1 kan sammenlignes på DVD og CD plater?

Har skjønt på tråden at den gir meget bra bilder på HD DVD plater, men at det fortsatt mangler noen oppgraderinger før den er perfekt.

Jeg vet at jeg ikke får brukt hele dens potensiale, da jeg kun har en 720P projektor og TV. Men jeg tror alikevell det vil bli en "billig" oppgradering på bildesiden.

Håper noen kan gi meg oppklarende svar!

mvh
    Vidar:-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På vanlig DVD så har den fått meget bra skussmål. Jeg kjøre min første DVD film på den i dag, og det var meget bra bilde.

Har ikke testet CD noe, men der skal vel Denonen være ett hakk bedre. Men du kan vel få XE1 og en god CD spiller for samme pris vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den?
    Sendte nemlig en mail til Toshiba Norge (postN@toshibatec-tnd.com) og lurte på om de kunne sende meg en CD med 1.3 på, siden den tydelighvis ikke ligger på serveren deres, slik at spilleren kan laste den ned selv.

Fikk da til svar at de var usikker på om 1.3 er beregnet for Norge.
    Tror egentlig at personen som svarte ikke "hadde peiling", så det hadde vært greit å få bekreftet at det faktisk selges spillere i Norge med 1.3.

Side 31 av 95 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •