Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 95 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1894
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, dere har sikkert rett, jeg har ikke testet dette selv, kun (feil)observert...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan fungerer manøvreringshjulet på fjernkontrollen da? Det med lyset var det minste problemet, virket som hjulet enten var veldig følsomt eller ikke i det hele tatt. Alt ut fra observasjon på "Projektor 2007" arrangementet.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvordan fungerer manøvreringshjulet på fjernkontrollen da? Det med lyset var det minste problemet, virket som hjulet enten var veldig følsomt eller ikke i det hele tatt. Alt ut fra observasjon på "Projektor 2007" arrangementet.
    Det er vel ikke noe feil med fjernkontrollen. Det er spilleren som er skikkelig treg til å motta fra knappene. Det er i hvertfall slik jeg opplever det. Man må ha tålmodighet når man bruker denne.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er reaksjonstiden på CD-avspilling da? Trenger den 10-15 sekunder å spille neste sang år man trykker "Next"...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvordan er reaksjonstiden på CD-avspilling da? Trenger den 10-15 sekunder å spille neste sang år man trykker "Next"...
    Jeg tok å testet nå, og det tok 3 sekunder så startet neste sang.

Det er en ting som har irritert med, det kom etter at jeg tok ut strømmen av spilleren etter først å ha brukt den en dag. Når filmen kommer inn, så kommer det opp at jeg må trykke OK for å starte filmen omigjen for å få riktig format på den.

Når jeg ser helt inn på displayet så når skuffen er ute så står det 1080i i displayet, men når jeg spiller film så står det 1080p, det samme som er inn på skjermen.

Hvorfor skjer dette?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Takker. Da antar jeg at ladetiden på CD er kortere en DVD. Tok jeg feil?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Takker. Da antar jeg at ladetiden på CD er kortere en DVD. Tok jeg feil?
    Lade tiden for CD er vel nesten som for CD-spillere. Rask nok for meg.

Jeg har faktisk ikke tørt å teste med vanlig DVD enda Hvis den er mye bedre enn min Denon 2910 så får jeg ett problem siden mesteparten av min DVD samling er sone 1 mens Toshibaen fortsatt kun er sone 2.

Men jeg tenkte å prøve med T3 i morra, siden jeg har 2 identiske utgivelser på sone 2 fra England av den, samt på HD-DVD. Da burte jeg klart se hva som er best (tenker da ikke HD )

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk ikke tørt å teste med vanlig DVD enda Hvis den er mye bedre enn min Denon 2910 så får jeg ett problem siden mesteparten av min DVD samling er sone 1 mens Toshibaen fortsatt kun er sone 2.
    Dette problemet har du vel allerede, ettersom alt jeg har lest av sammenligninger av HD-XE1 og 2930 peker i retning av at Toshibaen er MINST like god som Denonen, og da bør nok XE1 slå 2910 med bedre margin.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er en ting som har irritert med, det kom etter at jeg tok ut strømmen av spilleren etter først å ha brukt den en dag. Når filmen kommer inn, så kommer det opp at jeg må trykke OK for å starte filmen omigjen for å få riktig format på den.

Når jeg ser helt inn på displayet så når skuffen er ute så står det 1080i i displayet, men når jeg spiller film så står det 1080p, det samme som er inn på skjermen.

Hvorfor skjer dette?
    Jeg tror jeg fant ut hva som skjer. Det er når jeg tar vekk signalet fra HDMI kontakten at den gir denne feilmeldingen.

Når jeg nå satt å testet og byttet mellom HD-DVD og DVD spiller, så startet den på nytt, selv om filmen stod på pause. Dette skjer kun ved HD-DVD film, og ikke med vanlig DVD.

Noen som har en fiks for dette? Det er jo irriterende.

Hva er siste Firmware versjon for spilleren?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da satte jeg med ned littegrann og sammenlignet spillerne og formater.

Jeg har 2 stk av den samme utgivelsen av Terminator 3 fra england på DVD og HD DVD utgaven fra statene.

Jeg sjekket først forskjellen mellom 1080i i fra Denon 2910 og DVD oppskalert til 1080p fra XE1. Må si at jeg ikke så noe særlig forskjeller, ingenting egentlig. Kanskje bilde var litt roligere fra XE1. Men ikke nok forskjell til at jeg velger å se DVD fra den pga viftebråket i stille scener.

Oppkoplingen er via min Pioneer AX4-ASi, satt til Through på bilde, slik at den ikke gjøre noe med det. Begge spillerne samme type kabel koplet til, QED Quniex HDMI, samme ut fra forsterker. Fremviser er Sony 46W2000, i full 1080p

Når jeg byttet over til HD DVD versjonen på XE1, så ble det tydelig at denne versjonen av T3 ikke har fått lik bra overføring på HD DVD som den har fått på DVD. Den er minimalt mer detaljert, men fargene er nokså like. Og det var nesten mer tendens til hakking i bildet enn fra Denon sin i hektiske scener. Men de var så å si helt dønn like.

På lydsiden så var Denon helt klart best, men det har nok med at jeg bruker den interne dekoderen i XE1 pga HD lydformatene. Fra Denonen så er det Pioneer som tok seg av signalet. På DVD versjonene så brukte jeg selvfølgelig DTS sporet, og når jeg satte XE1 til Auto på HDMI lyd så ble det likt. Siden HD versjonen har kun DD+, og jeg må si at jeg syntes DTS sporet var litt mer detaljert. Men det er vanskelig å sammenligne siden DD+ sporet har ett helt annet lydnivå, så å finne samme lydnivå er ikke så lett.

Så T3 var altså skuffende på HD.

Har til nå sett Miami Vice, Blazing Saddles og Mission: Impossible 1-3 på HD. Og alle de, utenom MI3 imponerte. MI3 syntes jeg også kunne vært hakket bedre. Men var skikkelig imponert over Blazing Saddles og MI1 og 2. Kanskje oppgradering av eldre filmer ikke er så dumt alikevell? (huff, det blir dyrt )

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei AndersT2, opplever du stor forskjell mellom DVD og HD på din 46" ellers? Det er jo en del som mener at du må opp i størrelser på 60" eller større før du begynner å dra nytte av den høye oppløsningen som 1080p gir. Hvor nære sitter du skjermen forresten?

Synes det er litt merkelig at du synes det er liten forskjell mellom DVD versjonen og HD-DVD versjonen av Terminator 3, men det er mulig du har rett i at den har fått dårligere transfer. Har desverre ikke sett den filmen på HD-DVD enda, så jeg kan ikke uttale meg (har ikke hatt tid til å se den enda.).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hei AndersT2, opplever du stor forskjell mellom DVD og HD på din 46" ellers? Det er jo en del som mener at du må opp i størrelser på 60" eller større før du begynner å dra nytte av den høye oppløsningen som 1080p gir. Hvor nære sitter du skjermen forresten?

Synes det er litt merkelig at du synes det er liten forskjell mellom DVD versjonen og HD-DVD versjonen av Terminator 3, men det er mulig du har rett i at den har fått dårligere transfer. Har desverre ikke sett den filmen på HD-DVD enda, så jeg kan ikke uttale meg (har ikke hatt tid til å se den enda.).
    Jeg sitter ca 3-3,5 meter unna, og så greit forskjell på Miami Vice, det samme med Mission: Impossible 1.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en HD-XE1 med Firmware 1.1

Har lest litt på engelske forum, og sett at de som har kjøpt spilleren i England har fått med CD som oppgraderer til 1.3.
    På amerikanske forum (Her gjelder det XA2, men regner med at forskjellen er ganske liten i forhold til XE1) har noen fått CD fra Toshiba med 1.3, mens andre har lastet ned 1.3 via innebygd funksjon for oppgradering i spilleren.

Jeg har koblet spilleren på nett, og ser på routeren min at den går ut på nettet, når jeg ber den om å oppgradere, men den sier at jeg har siste versjon, noe som da er 1.1.

Lurer på om det er noen andre her som har oppgradert sin XE1, og eventuelt om hvordan de har gjort det?

Ser også på de engelske sidene at de har fått en "Firmware Update Request Card" med spillleren. Er vist ett registreringskort de har sendt inn til Toshiba. Jeg tror ikke de fulgte noe slikt med min spiller, som er kjøpt i Norge, og lurer på om det er noe jeg har oversett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jrs
    Jeg har en HD-XE1 med Firmware 1.1

Har lest litt på engelske forum, og sett at de som har kjøpt spilleren i England har fått med CD som oppgraderer til 1.3.
    På amerikanske forum (Her gjelder det XA2, men regner med at forskjellen er ganske liten i forhold til XE1) har noen fått CD fra Toshiba med 1.3, mens andre har lastet ned 1.3 via innebygd funksjon for oppgradering i spilleren.

Jeg har koblet spilleren på nett, og ser på routeren min at den går ut på nettet, når jeg ber den om å oppgradere, men den sier at jeg har siste versjon, noe som da er 1.1.

Lurer på om det er noen andre her som har oppgradert sin XE1, og eventuelt om hvordan de har gjort det?

Ser også på de engelske sidene at de har fått en "Firmware Update Request Card" med spillleren. Er vist ett registreringskort de har sendt inn til Toshiba. Jeg tror ikke de fulgte noe slikt med min spiller, som er kjøpt i Norge, og lurer på om det er noe jeg har oversett?
    Jeg har også lest at i UK så følger det med en oppdateringscd.
    Har selv prøvd å oppdatere via spilleren, men får beskjed om at spilleren min er allerede oppdatert med siste firmware. Versjon 1.3 er nok desverre ikke lagt ut på Toshibas update server enda.
    Ikke at det er noen krise for min del, spilleren fungerer stort sett knirkefritt.
    Men det er jo alltid greit å ha siste firmware versjon.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Jeg har også lest at i UK så følger det med en oppdateringscd.
    Har selv prøvd å oppdatere via spilleren, men får beskjed om at spilleren min er allerede oppdatert med siste firmware. Versjon 1.3 er nok desverre ikke lagt ut på Toshibas update server enda.
    Ikke at det er noen krise for min del, spilleren fungerer stort sett knirkefritt.
    Men det er jo alltid greit å ha siste firmware versjon.
    Min fungerer også knirkfritt. Men det er 2 ting som irriterer. Som jeg nevnte i en post høyere opp, så starter spilleren filmen på nytt hvis HDMI mister kontakt med Receiver/TV.

Og den husker ikke hvilke dimme styrke spilleren står på.

Og det tar lang tid før jeg kan åpne skuffen. Dette burte den klare selv under oppstart av spilleren.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål.

Hvis jeg senere kjøper en E1 og f.eks denons nye reciever serie med DTS-HD og DD+HD (eller hva det er) dekoding, får jeg utnyttet disse formatene via E1 da? Og evt. hvordan? Via hdmi?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Jeg har et spørsmål.

Hvis jeg senere kjøper en E1 og f.eks denons nye reciever serie med DTS-HD og DD+HD (eller hva det er) dekoding, får jeg utnyttet disse formatene via E1 da? Og evt. hvordan? Via hdmi?
    Japp, via hdmi

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Jeg har et spørsmål.

Nei det kan du ikke. E1 har kun HDMI 1.2. for å sende de nye formatene udekodet til forsterkeren så treger du HDMI 1.3. Det er det kun XE1 som har.

E1 vil nok sende de som PCM, altså ferdig dekodet. Men den tar ikke True HD så vidt jeg husker. Forskjellen mellom DD+ og True HD er stor, større enn jeg hadde trodd. Det sporet er verdt de ekstra kronene opp til XE1, samt at du da får 1080p. forskjellen er kun rundt 3000,- (som er mye penger egentlig)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Japp, via hdmi
    Når har ikke E1 hdmi 1.3 så da vil det bli multikanals PCM og da vil man ikke få brukt den interne dekodingen i de nye Denon receiverene som sansynligvis får støtte for TRueHD og DTS HD.
    Da klarer man seg med en receiver som "bare" har HDMI 1.1 eller heller gå for XE-1 som har HDMI 1.3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det kan du ikke. E1 har kun HDMI 1.2. for å sende de nye formatene udekodet til forsterkeren så treger du HDMI 1.3. Det er det kun XE1 som har.

E1 vil nok sende de som PCM, altså ferdig dekodet. Men den tar ikke True HD så vidt jeg husker. Forskjellen mellom DD+ og True HD er stor, større enn jeg hadde trodd. Det sporet er verdt de ekstra kronene opp til XE1, samt at du da får 1080p. forskjellen er kun rundt 3000,- (som er mye penger egentlig)
    Jeg har hatt E1 før jeg oppgraderte til XE1 og begge sender Dolby TrueHD via HDMI.

Side 30 av 95 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •