Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 95 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1894
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har postet denne i en annen tråd også, men vill gjerne ha raskt svar, så da kommer den her også
    **limet inn**
    Forsetter i denne tråden siden den andre toshiba tråden går mest i ex1 for tiden...

Jeg har nå prøvt ut 3 filmer, alle har lavere lyd på hd enn vanlig dvd. Spesielt swordfish og Troy, her måtte jeg opp ca 10db for å få samme lydtrøkk. The Bourne Supremacy var også litt lavere men ikke så mye, kanskje 2-3 db.

Har andre det slik ? (er ikke noen kjempekatastrofe siden jag bare kan guffe opp, men finner det merkelig) Har etterhver lest mange annmeldelser der folk skryter vel så mye av lyden som av bildet.

Så var det oppdatering av firmware, tenkte dette kanskje kunne hjelpe på den lave lyden. Men her går mine pc kunnskaper i stå, need help

Har funnet ip : 10.0.0.4
    subnet : 255.255.255.0
    gateway : 10.0.0.1

Prøver å plotte dette inn, men finner ingen server når jeg forsøker å kjøre update.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori

Prøver å plotte dette inn, men finner ingen server når jeg forsøker å kjøre update.

Det du viser her er IP# til PC'en din, ditt Nettverks SubNet samt Gatewayen til routeren din. Du må finne IP# til serveren hvor update ligger.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Det du viser her er IP# til PC'en din, ditt Nettverks SubNet samt Gatewayen til routeren din. Du må finne IP# til serveren hvor update ligger.
    okay, hvordan finner jeg denne da ? Er det man kaller pc noob :-D . Har registrert meg på highdefinitiondvd.eu, men finner ingen ting på siden om firmware update.

Bør jeg ringe ngt, eller skal det være så enkelt at til og med jeg får det til ?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet spilleren litt i går.

Det var utrolig stor forskjell mellom Dolby Digital + og Dolby True HD, mye større enn det jeg hadde trodd. Testet bare litt på starten av Batman Begins. Og når flaggermusene lager logoen, så med True HD så ble det med en gang utrolig mange flere flaggermus i rommet

Så hele Miami Vice i går, og syntes bildet var altfor TV-aktig. Men det virket som om det var Michael Mann sin stil på filmen, en mer dokumentarisk preg enn filmatisk. Jeg skal teste den i mot DVD versjonen til helga, og se forskjellen.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, lipsync-problemene jeg opplever med bourne supremacy (hd-dvd) på xe1 ser ut til KUN å gjelde denne plata. Har prøvd med batman begins, king kong, æon flux og u-571, og ingen tendens til problematisk lyd/bilde synk på noen av disse.

Lettelse.

Ellers synes jeg bildet er utrolig bra: Så king kong på e1 for to uker siden, og selv om jeg synes bildet var bra (hd-dvd) så synes jeg allikevel ikke det var like bra som enkelte av de andre filmene jeg har. Med xe1 synes jeg bildet ble både skarpere og ... skarpere!

Nå tilbake til lyden.

Har faktisk lest hele denne tråden, men det er så mye fram og tilbake og motstridende ekspert-kommentarer her at jeg blir helt forvirret. Influensa og kraftig feber bedrer nok heller ikke forståelsen, så derfor:

Siden jeg har en receiver UTEN hdmi, hvordan kan jeg få utnyttet hd-lyden (dolby trueHD) på batman begins? Bare å koble til med analoge kabler til receiveren? Har gjort dette, men synes faktisk dolby digital+ sporet gir mer trøkk her. Noen innstillinger jeg har surret med?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piano
    Siden jeg har en receiver UTEN hdmi, hvordan kan jeg få utnyttet hd-lyden (dolby trueHD) på batman begins? Bare å koble til med analoge kabler til receiveren? Har gjort dette, men synes faktisk dolby digital+ sporet gir mer trøkk her. Noen innstillinger jeg har surret med?
    For å få en full utnyttelse av Dolby TrueHD så må du vente til forsterkeren kommer med siste generasjon hdmi da den krever mye båndbredde for å få "fri flyt" slik at det nærmeste du nå kommer er den analoge løsningen du allerede benytter deg av. Instillinger ellers må du nesten prøve deg frem til på egenhånd og se hva som passer deg best. Dette er slik jeg har forstått de nye formatene hvertfall.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har postet denne i en annen tråd også, men vill gjerne ha raskt svar, så da kommer den her også
    **limet inn**
    Forsetter i denne tråden siden den andre toshiba tråden går mest i ex1 for tiden...

Jeg har nå prøvt ut 3 filmer, alle har lavere lyd på hd enn vanlig dvd. Spesielt swordfish og Troy, her måtte jeg opp ca 10db for å få samme lydtrøkk. The Bourne Supremacy var også litt lavere men ikke så mye, kanskje 2-3 db.

Har andre det slik ? (er ikke noen kjempekatastrofe siden jag bare kan guffe opp, men finner det merkelig) Har etterhver lest mange annmeldelser der folk skryter vel så mye av lyden som av bildet.

Så var det oppdatering av firmware, tenkte dette kanskje kunne hjelpe på den lave lyden. Men her går mine pc kunnskaper i stå, need help

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **limet inn**

Om du er koblet til en router eller kobler spilleren rett på modemet ditt så velger du DHCP ON og DNS ON, da vil spilleren motta adresse fra router/modem automatisk og du burde få oppdatert spilleren din smertefritt.
    Prøv dette i første omgang og se hva som skjer, fungerer ikke dette har du antageligvis et oppsett som krever at du skriver inn adressen til maskinen din eller internett leverandøren.
    Selv har jeg den koblet til en router og da får den tildelt adresse automatisk straks DHCP aktiveres.
    Er du usikker så se manual.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dorkman
    Om du er koblet til en router eller kobler spilleren rett på modemet ditt så velger du DHCP ON og DNS ON, da vil spilleren motta adresse fra router/modem automatisk og du burde få oppdatert spilleren din smertefritt.
    Prøv dette i første omgang og se hva som skjer, fungerer ikke dette har du antageligvis et oppsett som krever at du skriver inn adressen til maskinen din eller internett leverandøren.
    Selv har jeg den koblet til en router og da får den tildelt adresse automatisk straks DHCP aktiveres.
    Er du usikker så se manual.
    Dette hr jeg prøvt, sitter med ngt router... ellers takk for forslaget

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 noter om HD lyden:

1: Lyden på HD er lavere fordi den er "mer eller mindre lossless". Den er tatt rett fra master uten å øke "gain" eller remixing/justering for diskmateriale.
    Ergo er lyden i nivå slik den ligger på filmen. Eneste løsning er å "guffe opp" forsterker.

2: Det samme gjelder "bass effekt kanalen" LFE.
    Den ligger på filmen opptil-10db lavere enn det vi er vant til fra DVD. Når DVD lyd blir dekodet i Forsterker kompanserer forsterker automatisk for LFE kanalens styrkenivå. Når dekoding skjer i spiller er det bare et fåtall forsterkere som kompanserer automatisk.
    Det hjelper heller ikke å skru opp SUB signalet i forsterker eller i SUB siden dette bare øker den generelle Bass lyden.
    LFE signalet kan i de fleste forsterkere økes manuelt i forsterkermenyen, noe som bør gjøres ved HD matriale siden det er forskjell på SUB bass og LFE bass.
    Selv om HD filmen du ser har adekvat BASS er det ikke sikkert at ikke LFE drukner.

Håper flere tester og eksperimenterer med dette og melder tilbake!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet litt med XE1 mot E1 må jeg si at XE1 er verdt de ekstra kronene. Den er bedre både på HD DVD og SD DVD, bildet virker skarpere og jeg får bedre dybdefølelse. Fargemessig er den også bedre.Testet med King Kong på HD DVD, dette er kanskje den beste filmen som er gitt ut i HD format bildemessig. Den ser veeldig bra ut på E1(trodde nesten ikke det kunne se bedre ut??) Men når jeg putter den i XE1 blir den bare enda bedre, har vel sett den 3 ganger og fikk bare lyst til å se den igjen. Og når 1080p24fps kommer i en firmware oppdatering om en liten stund blir den vel kanskje enda litt bedre på HD DVD? 5+:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    2 noter om HD lyden:

1: Lyden på HD er lavere fordi den er "mer eller mindre lossless". Den er tatt rett fra master uten å øke "gain" eller remixing/justering for diskmateriale.
    Ergo er lyden i nivå slik den ligger på filmen. Eneste løsning er å "guffe opp" forsterker.

2: Det samme gjelder "bass effekt kanalen" LFE.
    Den ligger på filmen opptil-10db lavere enn det vi er vant til fra DVD. Når DVD lyd blir dekodet i Forsterker kompanserer forsterker automatisk for LFE kanalens styrkenivå. Når dekoding skjer i spiller er det bare et fåtall forsterkere som kompanserer automatisk.
    Det hjelper heller ikke å skru opp SUB signalet i forsterker eller i SUB siden dette bare øker den generelle Bass lyden.
    LFE signalet kan i de fleste forsterkere økes manuelt i forsterkermenyen, noe som bør gjøres ved HD matriale siden det er forskjell på SUB bass og LFE bass.
    Selv om HD filmen du ser har adekvat BASS er det ikke sikkert at ikke LFE drukner.

Håper flere tester og eksperimenterer med dette og melder tilbake!
    Det positive med den lave lyden (eller fraværet av bass/lfe, er at når en guffer opp slik at en får ønsket trøkk, da blir dialogen på et mye mer "rett" (i mine ører) nivå. På dvd'er synest jeg ofte at bass'en trøkker noe helt villt, mens dialogen er ganske lav.
    Satt og testet litt i går meg diverse filmer, og jeg synest lyden rett og slett blit knall om en bare øker db med en 5-10. Jeg skrudde ingen ting på selve LFE signalet på forsterkerern, synest lyden ble mest "korrekt" ved å øke kun mastervolumet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dorkman
    For å få en full utnyttelse av Dolby TrueHD så må du vente til forsterkeren kommer med siste generasjon hdmi da den krever mye båndbredde for å få "fri flyt" slik at det nærmeste du nå kommer er den analoge løsningen du allerede benytter deg av. Instillinger ellers må du nesten prøve deg frem til på egenhånd og se hva som passer deg best. Dette er slik jeg har forstått de nye formatene hvertfall.
    Nei da. Nå vet ikke jeg om XE1 sender True HD ut via de analoge utgangene. Men hos med med HDMI overføring til forsterkeren, som kun har vanlig DD og DTS dekoding. Så er det merkbart stor forskjell på DD+ og True HD. Jeg har ikke sett en hel film med True HD enda, men testet litt.

Man trenger ikke forsterkerene som kommer til høsten for å utnytte disse, så lenge spilleren kan dekode dem til PCM, og forsterkeren kan ta dem i mot via multi inn eller HDMI.

Ønsker man at forsterkeren skal dekode, da må man nok vente ja. Men man får brukt lydsporene.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på prosjektor-treffet i helgen og der brukte de HD-XE1, både på DVD og HD-DVD.
    Bildet den klarte å frembringe på alle prosjektorene var veldig godt. Så godt at jeg tror at den bidro til at forskjellen mellom prosjektorene ble mindre enn den ville vært med en vanlig DVD spiller.
    Har lagt inn en bestilling og gleder med til å få sammenlignet i mitt eget oppsett!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ble også utrolig overrasket over kvaliteten fra EX1, både på DVD og HD-DVD spyttet den ut de fantastiske bilder! HQV-prosessoren gjør jo underverker på det meste da, så det faktum at den prosessoren sitter i spilleren er jo viktig for ytelsen. Lite minus med sort fjernkontroll UTEN belysning, det må en vel også si...

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg ble også utrolig overrasket over kvaliteten fra EX1, både på DVD og HD-DVD spyttet den ut de fantastiske bilder! HQV-prosessoren gjør jo underverker på det meste da, så det faktum at den prosessoren sitter i spilleren er jo viktig for ytelsen. Lite minus med sort fjernkontroll UTEN belysning, det må en vel også si...
    Fjernkontrollen har vel baklys? I følge testen fra Area DVD har den det.

I denne testen av HD-XA2 står også dette nevnt:
    Ultimate AV: Toshiba HD-XA2 HD DVD Player
    The remote is black and heavy, but is essentially the same as the remotes that were panned in the first-gen players. This one is backlit, but not vibration activated, which is fine by me. Easier on the batteries and less distracting when the woofing woofers cause it to light up every few seconds (How loud do you play your home theater, Shane? —TJN). Oddly, you have to hold the Backlight button for several seconds to activate the backlighting. Once activated it turns on with a button push. I'd never seen this and only found out how to activate it after contacting Toshiba and reporting that the backlighting didn't work. Turns out the explanation is in the manual. My bad.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lys i fjernkontrollen. Hold backlight knappen inne i 3 sekunder, så begynner den å lyse, ihvertfall min.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tror ikke det, Gorm klaget i det minste på mangelen av det i går... Mulig jeg har blingset mellom projektorkontrollene og HD-DVDen, men tror ikke det...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det, Gorm klaget i det minste på mangelen av det i går... Mulig jeg har blingset mellom projektorkontrollene og HD-DVDen, men tror ikke det...
    Da har du nok tatt feil :-)
    Jeg sitter også med denne spilleren, og du må enable lys først (holde backlight inne i 3 sekunder), så får du lys med en gang du trykker på en tast.

Side 29 av 95 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •