Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 95 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1894
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke hatt problemer med dette på A1, hverken på 720p eller 1080i og HDMI.

Skulle tro at når begge deler sendes over HDMI burdedet være en smal sak å få dette riktig, selv før HDMI 1.3

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så spilleren sender ut lyd med stor forsinkelse på vanlig digitalutgang? Det høres ut som en solid bug...

Ikke slå deg til ro med 1080i ut. Du har betalt penger for Reon-prosessoren!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble jeg også den lykkelige eier av XE1
    Dere som har fått denne, bruker dere samme picture innstillinger på både DVD og HD DVD? Jeg vet at støy reduksjonen ikke virker på HD DVD, men tenkte på brightness, contrast osv..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...virker ikke støyreduksjonen på HD-DVD? Det er jo et aldri så lite minus da... Trodde HQVene hadde dette som standard jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...virker ikke støyreduksjonen på HD-DVD? Det er jo et aldri så lite minus da... Trodde HQVene hadde dette som standard jeg.
    Det står i manualen at den ikke virker på HD DVD, dette er også nevnt på en del utelandske forum, vet ikke hva som er gunnen til dette, men det må jo være en god grunn, litt dumt at den ikke virker da en del utgivelser har litt myggstøy i en del lyse scener.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, det er helt klart veldig veldig dumt, ettersom en av HQV-chippens klare fordeler er den ekstremt gode støyreduksjonen, også på HD. HD har uten tvil også behov for støyreduksjon...

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er synd, håper (og tror) det er noe som kan ordnes i firmware oppgradering.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Silicon Optix : HQV Video Processing For The Mainstream With Reon-Vx

Reon har ikke HD støyreduksjon ser det ut til. Noe forskjell må det da også være på den og Realta.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Silicon Optix : HQV Video Processing For The Mainstream With Reon-Vx

Reon har ikke HD støyreduksjon ser det ut til. Noe forskjell må det da også være på den og Realta.
    Det var dumt, da er det ikke noe mulighet for at det kan komme med fremtidig firmwarupdete heller.. synd.

Men som du sier det må vel være forskjell på Reon og toppmodelen Realta

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hmm, det er jo en stor stor forskjell da... Nå finnes det jo flere utgaver av Reon-chippen da, men har da f.eks. ikke den som står i Mitsubishi HC5000 støyreduksjon? Noen som vet? Da er plutselig behovet for ekstern VPU like stort igjen, for greit nok at den deinterlacer på en grei måte, mangler det støyreduksjon er jo "halve moroa" plutselig borte...

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Så spilleren sender ut lyd med stor forsinkelse på vanlig digitalutgang? Det høres ut som en solid bug...

Ikke slå deg til ro med 1080i ut. Du har betalt penger for Reon-prosessoren!
    Nei det er ikke lyden som er forsinket, det er bildet som forsinkes. Lyden kommer altså først, deretter bildet ca et halvt sekund etter. Meget mulig at ved HDMI-tilkobing av bilde og lyd så slipper en disse problemene, men som sagt, min receiver har ikke hdmi.

Har hatt dette problemet tidligere når jeg brukte en dvdspiller mot projektoren. Så forsvant problemet fullstendig når jeg benyttet htpc noen år. Samme receiver. Nå er problemet altså tilbake. Men vil gjerne høre fra flere benq 8720 + xe1 eiere. Hva for receiver & tilkobling bruker dere, og er dere lipsync-problemfrie? Om noen gidder å se noen minutter med 720p ut fra toshibaen på en film med nærbilder av snakkende personer. Det er jo da det synes tydeligst.

HAdde som sagt E1 hjemme her i tre uker og så ikke antydning til problemet der. Men den gjør kanskje ikke så mange "forsinkende" operasjoner med bildet? Og som sagt, da brukte jeg kun 1080i ut.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker XE-1 sammen med 8720 og Yamaha RX-V2700.
    XE1 koblet til 8720 med HDMI gjennom 2700. (lyden går da også gjennom HDMI) Kjører 720p og har ingen lip-sync problemer... ihvertfall ikke på The Mummy som jeg så igår.

Men da jeg endret til 1080p bare for å teste så forsvant bildet... noen som vet hvorfor? Takler ikke 8720 og 2700 1080p?

Mvh C

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei 8720 støtter 720P og 1080i som maks..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piano
    Nei det er ikke lyden som er forsinket, det er bildet som forsinkes. Lyden kommer altså først, deretter bildet ca et halvt sekund etter. Meget mulig at ved HDMI-tilkobing av bilde og lyd så slipper en disse problemene, men som sagt, min receiver har ikke hdmi.

Har hatt dette problemet tidligere når jeg brukte en dvdspiller mot projektoren. Så forsvant problemet fullstendig når jeg benyttet htpc noen år. Samme receiver. Nå er problemet altså tilbake. Men vil gjerne høre fra flere benq 8720 + xe1 eiere. Hva for receiver & tilkobling bruker dere, og er dere lipsync-problemfrie? Om noen gidder å se noen minutter med 720p ut fra toshibaen på en film med nærbilder av snakkende personer. Det er jo da det synes tydeligst.

HAdde som sagt E1 hjemme her i tre uker og så ikke antydning til problemet der. Men den gjør kanskje ikke så mange "forsinkende" operasjoner med bildet? Og som sagt, da brukte jeg kun 1080i ut.
    Jeg har XA1 + 8720 + Sony 5200, alt tilkoblet med kun HDMI og ingen problemer..:-D

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Så kanskje løsningen rett og slett er å kjøpe seg en receiver med HDMI da. Jaja, mer penger ut i så fall.

Angående 1080p: Jeg prøvde å sende 1080p til min benq 8720 i går, og forventet nettopp at bildet skulle forsvinne, siden jeg har hørt at benq ikke takler 1080p. Vel, bildet forsvant ikke. Fikk bilde med 1080p også. Koblet direkte fra toshibaen via HDMI til projektoren. Underlig. Men synes uansett bildet var noe skarpere på 720p.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hmm, det er jo en stor stor forskjell da... Nå finnes det jo flere utgaver av Reon-chippen da, men har da f.eks. ikke den som står i Mitsubishi HC5000 støyreduksjon? Noen som vet? Da er plutselig behovet for ekstern VPU like stort igjen, for greit nok at den deinterlacer på en grei måte, mangler det støyreduksjon er jo "halve moroa" plutselig borte...
    Nei, Reon i Mitsubishi'n min har heller ikke støyreduksjon når den tar imot HD signaler. Har ikke savnet det ennå på HD DVD'ene eller Blu-ray'ene heller til nå. Derimot kan det gjøre godt arbeid på de sd dvd'er som ser ille ut i utgangspunktet. Kjører derfor alle SD DVD'er i 576i via HDMI fra Toshiba HD E1 og lar Reon' i Mitsu gjøre all jobbinga der.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piano
    Nei det er ikke lyden som er forsinket, det er bildet som forsinkes. Lyden kommer altså først, deretter bildet ca et halvt sekund etter.
    Makes sense, jeg bare rotet litt. Reon/Realta har 4-field motion adaptive deinterlacing. Det og støyreduksjon (som du riktignok ikke har på HD) tar mest tid. Et halvt sekund høres litt drøyt ut riktignok, men uansett burde spilleren klare å synke bilde/lyd selv om du tar ut lyd på vanlig digitalutgang. Jeg vil si det er en alvorlig bug. Og velger du 1080i ut kunne du likegodt klart deg med en E1. Ta kontakt med Toshiba og hør hva de har å si om saken.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Nå har jeg sett HELE king kong i HD DVD på nytt. I 720p. Ikke en eneste antydning til lipsync problem!
    Satte deretter inn The Bourne Supremacy HD DVD (Som var første gang jeg oppdaget problemet...) Og ja, der var problemet tilbake! Byttet til 1080i, men fortsatt små tendenser til lipsync feil. Byttet tilbake til 720p igjen, og lipsync problemet vedvarte. Virke som forsinkelsen også varierer noe fra scene til scene... eller som det gradvis blir verre, for så å ta seg inn til det umerkelige igjen innimellom.

Prøvde deretter Batman Begins 720p... Ingen lipsync problemer til tross for svitsjing mellom dolby trueHD og vanlig 5.1 fra plata, samt analoge og digital utgang på receiveren.

Kanskje det rett og slett er noe med Bourne Supremacy discen? Har UK-utgivelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde du Bourne Suprm. disc'n da du hadde HD E1 også? Jeg har HD E1 og har samme film (uk versjonen med norsk tekst). Så den med 1080i ut fra HD E1 og via Reon Chip'n i HC 5000 til 1080p. Kan ikke huske noe lip sync problemer.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, fikk Bourne- discen samme dag som jeg fikk xe1.

Rart at det ikke er noe lipsync problem med verken Batman eller King Kong, mens det er synlig med Bourne? Som sagt, i går synes jeg problemet var mye mindre med bourne når jeg så filmen med 1080i... Mystisk.

Side 28 av 95 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •