Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 95 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1894
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Den er ganske bra den, men kommer ikke i nærheten av f.eks To Fast to Furious i bildekvalitet. Nok en film en "må" ha
    OT: finnes det en tråd hvor slike oppfatninger/opplysninger står, altså vurdering av kvalitet på de ulike HD-DVD filmene som er på markedet nå?

EDIT: eller en link til "Tier" tråden på AVSforum.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    OT: finnes det en tråd hvor slike oppfatninger/opplysninger står, altså vurdering av kvalitet på de ulike HD-DVD filmene som er på markedet nå?

EDIT: eller en link til "Tier" tråden på AVSforum.
    The Tier System for HD DVD PQ - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har som nevnt tidligere i tråden testet min HD-XE1 i to dager nå, og det er en ting jeg lurer på.

Jeg har den koblet opp mot en Sony LCD som har 1366x768 oppløsning. Det jeg er veldig usikker på er om jeg bør stille inn HD-DVD spilleren på 720p eller 1080i?

Hva har dere andre gjort som har hatt HD-E1 i heimen noen uker nå?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jrs
    Har som nevnt tidligere i tråden testet min HD-XE1 i to dager nå, og det er en ting jeg lurer på.

Jeg har den koblet opp mot en Sony LCD som har 1366x768 oppløsning. Det jeg er veldig usikker på er om jeg bør stille inn HD-DVD spilleren på 720p eller 1080i?

Du burte nok ta 720p, så slipper du at TVen ned converterer igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har hatt best erfaring med på min HD-E1 er å sette den til 1080i da prosjektoren gjør en bedre jobb med signalet (BenQ 8720). Når jeg satte den på 720p så ble tekst og menyer mye dårligere i kvalitet enn når den kjørte 1080i ut. Det er slik jeg oppfatter det hos meg hvertfall.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antakelig gir 1080p best resultat da du da kun har skalering i skjermen, og ikke i spilleren først og så en gang til i skjermen.

Hva som blir best av 1080i og 1080p må du bare prøve deg frem til, men siden spilleren blir regnet for å være meget bra så spørs det ikke om p er tingen.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jrs

HD-XE1 har benytter en Reon-VX chip til å skalere bildet og dette skal være en av de beste brikkene på markedet i dag. HD-E1 benytter en annen brikke til dette. Derfor kan ikke disse sammenlignes direkte.

Jeg ville tro at HD-XE1 ville gjøre en bedre skaleringsjobb en TV'en og da burde 720P være å foretrekke?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg ville tro at HD-XE1 ville gjøre en bedre skaleringsjobb en TV'en og da burde 720P være å foretrekke?
    Hvis oppløsningen på TV'en hadde vært 720p men det er den ikke.
    Han skriver jo at oppløsningen er 1366 X 768 og da er det ingen god idé å skalere til 1280 X 720 i spilleren for at TV'en skal skalere det en gang til.

Hvor deinterlacingen skal gjøres må han bare teste ut selv, men antakelig er spilleren best til dette og oppløsningen bør da settes til 1080p.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet min XE1 hos AVShop i dag, og det skal bli spennende å se hvor bra den er i forhold til E1 som jeg har hatt i 3 uker. Det virker som den har litt mer snacks i chassiet, den er en god del tyngre. Denne har jeg ventet lenge på!!:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvis oppløsningen på TV'en hadde vært 720p men det er den ikke.
    Han skriver jo at oppløsningen er 1366 X 768 og da er det ingen god idé å skalere til 1280 X 720 i spilleren for at TV'en skal skalere det en gang til.

Hvor deinterlacingen skal gjøres må han bare teste ut selv, men antakelig er spilleren best til dette og oppløsningen bør da settes til 1080p.
    Det har du helt sikkert rett i :-) Jeg glemte at TV'ene kjører denne latterlige "768p standarden".

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spør igjen... Kan man gjøre XE1 sonefri på DVD snart? Står klar til å selge min DV-989, min Xbox 360 HD-DVD spiller og så investere i en XE1 når det er mulig.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Jeg spør igjen... Kan man gjøre XE1 sonefri på DVD snart? Står klar til å selge min DV-989, min Xbox 360 HD-DVD spiller og så investere i en XE1 når det er mulig.
    Det har vært flere tråder på f.eks. avforums.com angående å gjøre HD-E1 sonefri og så langt ser det ikke ut til at noen har lyktes.
    Dette trenger ikke bety at det ikke vil være mulig å gjøre disse spillerne sonefrie i fremtiden, men så langt er det uvisst.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Det har vært flere tråder på f.eks. avforums.com angående å gjøre HD-E1 sonefri og så langt ser det ikke ut til at noen har lyktes.
    Dette trenger ikke bety at det ikke vil være mulig å gjøre disse spillerne sonefrie i fremtiden, men så langt er det uvisst.
    Hvis jeg kopierer mine R1 filmer når jeg vil se dem, og så tar vekk regionsperren med foreks AnyDVD, vil XE1 spille disse? Kan jo gjøre det inntil sonefix'en kommer. Bare å ha en DVD-RW - DVD9 det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Hvis jeg kopierer mine R1 filmer når jeg vil se dem, og så tar vekk regionsperren med foreks AnyDVD, vil XE1 spille disse? Kan jo gjøre det inntil sonefix'en kommer. Bare å ha en DVD-RW - DVD9 det?
    Ja det burde ikke skape noe slags problemer, spilleren støtter i seg selv filmer fra forskjellige regioner, det er selve sonebeskyttelsen den enda ikke kan frigjøres fra.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står endelig XE-1 klar til oppkopling i stua.

Får håp dette blir moro

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lipsync

Da var XE1 i hus og alt er vel!

Nesten.

Et problem har oppstått: Lipsync!
    Koblet mot min benq 8720 fant jeg ut at toshibaen ga skarpest og best bilde med 720p ut (i motsetning til på E1 som jeg hadde i tre uker... der var 1080i langt bedre).

Problemet er at bildet henger litt etter lyden. Virker som ca et halvt sekund, og det er mer enn nok til å distrahere kraftig, spesielt i filmer med mye nærbilder av personer som snakker.

Prøvde med 1080i, og synes vel da også at jeg så antydninger til litt bildeforsinkelse, men er definitivt ikke så tydelig som på 720p.

1080i gir jo meget bra bilde det også, men er jo litt ergelig å bruke det når jeg vet 720p blir enda bedre.

Noen forslag til løsninger? Receiveren min er en gammel (fra 2000 tror jeg) yamaha rxv-620 rds. Ikke noe HDMI der altså.

Som sagt, virker som bildet forsinkes litt ekstra når toshibaen skalerer til 720p.
    Snodig, for når jeg sender 1080i til benq'n så må jo den skalere til 720 isteden, men den gjør det kanskje raskere??

Nei, jeg har ikke funnet noen lipsync-kontroll eller delay av noe brukbart slag i receiveren. Prøvd 5.1 analoge lydutganger, samt coaxial digital. Samme resultat... Hva gjør jeg nå? Må jeg ha ny receiver?

Ellers er bildekvaliteten utrolig bra, og lydkvaliteten er også fantastisk. På SD DVD spilte toshibaen sogar av min gamle, slitne Long Kiss Goodnight, som jeg verken får min samsung dvd-spiller eller dvdspilleren i pcen min til å spille av. Bildet og lyden var så god at jeg endte opp med å se hele filmen! Sin City SD var så nærme HD uten å være HD som jeg tror er mulig!

Men altså: Lipsync!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres dessverre ut som om du må se deg om etter en ny receiver ja.

Du får forsøke å se positivt på det, at nå har du en god unnskyldning til å få byttet receiver også. Dessverre koster de jo penger...

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja jeg har nå hatt samme receiver i 7 år og har i grunn vært fornøyd med den. Det finnes vel en hel del receivere etterhvert med lipsync-funksjon, men såvidt jeg vet er dette en manuell innstilling av lydforsinkelse bare? Altså ikke noe som kan gjøres automatisk slik at bildet og lyd ALLTID er synkronisert?

For graden av lipsync-feil ser jo ut til å variere litt fra film til film (og av og til også innad i samme film tror jeg...)

HAr lest at HDMI 1.3 støtter automatisk lipsync, men må jeg vente på receiver med hdmi 1.3 for å slippe unna dette problemet? Eller er det noe som selv dagens receivere fikser greit? For i såfall bør jeg vel se om jeg kan få skrapt ut enda litt mer penger av en faretruende slunken lommebok...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står noe i Yamaha rxv-620 manualen:

INIT.DLY (initial delay)

Se om det kan hjelpe deg noe!

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror jeg har prøvd det tidligere (hadde lipsync problemer med den gamle dvd-spilleren min også) men kan ikke huske at det egentlig hjalp noe særlig. Men skal prøve det ut i morgen, takk for tipset.

Side 27 av 95 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •