Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 95 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1894
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette er en teknisk tråd, vennligst forhold diskusjon rundt tilgang under "produkt- og prisjakt", tenk bare selv hvor totalt uinterressant det er å lese om dette om noen uker for folk som skal lese tråden fra start til slutt i teknisk øyemed? Takker på forhånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viftestøy

De første tilbakmeldinger tyder på at viften fra XE1 støyer enda mer enn E1, jeg hadde E1 og synes personlig at den støyet for mye. Mye mer enn en vanlig DVD spiller. Man kan ikke få alt nei

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig design. Alle DVD spillere som har en vifte hopper jeg glatt over.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XXL-TEST: Toshiba HD DVD-Player HD-XE1 (1/4) (15.02.2007)

Full test av XE1. På tysk, men bruk babelfish eller noe så oversettes det nogenlunde riktig. ;-)

Area DVD burde være et forbilde for test av produkter! Overlegne med screenshots, nærbilder, innsidebilder osv. Akkurat slik det skal være!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en uheldig trend at mange forskjellige spillere kommer med innebygd vifte, sånn som HD DVD spillere, Blu-ray spillere og HDD opptakere.

Får håpe de får utviklet ny bedre hardware uten dette behovet for vifter.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, bortsett fra det at det er en hørbar vifte i spilleren, så får jo xe1 skamros på omtrent alle punkter i area dvds test!

Såvidt jeg kunne skjønne etter å ha babelfisket testen, så var den faktisk bedre også på HD-DVD avspilling enn lillebror e1. Og bra på musikk!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT (måtte fjerne noe som var en misforståelse fra min side):

Sitat Opprinnelig postet av piano
    Og bra på musikk!
    Det vitner bare om at DACen er god, hvilket er ytterligere gode nyheter for oss som har tenkt å bruke analogutgangene for HD-lyd :-)

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    XXL-TEST: Toshiba HD DVD-Player HD-XE1 (1/4) (15.02.2007)

Full test av XE1. På tysk, men bruk babelfish eller noe så oversettes det nogenlunde riktig. ;-)

Area DVD burde være et forbilde for test av produkter! Overlegne med screenshots, nærbilder, innsidebilder osv. Akkurat slik det skal være!
    Ja, en veldig bra og detaljert test!

Ikke så lett å forstå alt med slike oversettere, men det HD-XE1 får utrolig mye skryt her.
    I følge Area DVD er den mer enn verdt pengene kun som DVD spiller! De mener den er bedre enn Pioneer DV-989AVi-S, Denon 2930 og nesten på høyde med Denon 3930 som DVD spiller.

HD bildene er de beste de har sett fra noen av HD DVD eller Blu-ray spillerne som er på markedet i dag!

Omtrent det eneste den får trekk for er at vifta støyer litt. Den støyer dog mindre enn HD-E1.

Det kreves veldig mye prosessorkraft for å gjøre de beregningene som disse spillerne gjør samtidig som de skal være kompakte og da vil det bli utviklet mye varme. Derfor tror jeg vi kommer til å måtte leve med slike vifter.
    Jeg tviler på at dette vil være noe problem i hjemmekinoen min siden også projektoren har vifte og avgir litt støy. På bildene ser det ut til å være en standard PC-vifte som er brukt og da går det kanskje å bytte denne med en stillere utgave hvis det skulle vise seg å være nødvendig?

Jeg må si at testen overbeviste meg om at jeg ikke gjorde dumt i å vente på denne spilleren :-)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir nok PS3 avbestillt og den nåværende HD DVD spiller solgt i løpet av noen uker, til fordel for XE1 ser det ut til :-D

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmmm * sikle * Noen som vet om denne har støtte for 2:35:1 strekk da? eller har jeg spurt om det før kanskje? ^^

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vifter er en uting, og det kunne vært løst med heat pipe eller et smartere kabinett. Tilmed den billige HD boksen til CD har endel prosessering å utføre, og den er uten vifte. Kabinettet er ganske smart; tar lufta inn nede, lar den sirkulere gjennom boksen og ut på toppen. Med litt smartere kabinett og heat pipe/store kjølere på siden (i likhet med effektrinn), kan man komme unna vifta. Slikt blir nok dyrere i innkjøp, men det er jeg villig til å betale for.

Et lite tips til de som gleder seg over Toshiba spillerne: Det finnes gode, støysvake vifter her:

Microplex Norge AS

Sjekk spesielt Pabst viftene, de er oppgitt med støytall i dB. Har hatt mye suksess med disse i PC`er. Om det er plass i kabinettet bør man sette inn en større vifte om mulig...for jo større de er, jo mindre støy. Garantien går jo fyken, så det blir jo et valg den enkelte må ta. Selv gir jeg pokker i garantien hvis produktet funker som det skal etter noen måneder, og bygger om med stor iver

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med å bytte vifte til en som er stillere, er jo at den også dytter mindre luft. Noe som kanskje kan skade spilleren over tid.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro hvor bra CD lyden egentlig er... Tenk så ideelt det ville være med en kombi spiller som gjorde en god jobb med alle formater......

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var HD-XE1 endelig på plass i heimen :-)

Har foreløpig kun sett en film på den (16 Blocks), men konklusjonen er allerede : WOW. Til og med kona synes bildet var merbart bedre :-)

Til dere som er bekymret for vifte støy, så er det ikke noe jeg hører. Må da nevne at jeg har en stereobenk med glassdør foran, og som er åpen bak.

Kjører lyden ut fra den analoge 6 kanals utgangen, og det fungerer også greit.

Eneste nedtur hitill har vært fjernkontrolen, den får ikke altid med seg tastetrykkene, og virker ganske billig :-(

Ser ut som Firmware versjon er 1.1, og jeg har ikke fått koblet den opp på nettet ennå, for å sjekke om dette er siste versjon.

Så da gjenstår vel bare å kjøpt inn flere filmer...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt på musikk med XE1 som kilde enda?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jrs:
    Når du sier bildet er merkbart bedre - hva mener du merkbart bedre enn? Merkbart bedre enn vanlig DVD eller bedre enn HD DVD fra HD E1?
    Beklager hvis jeg spør dumt.

Gratulerer så mye foresten!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    jrs:
    Når du sier bildet er merkbart bedre - hva mener du merkbart bedre enn? Merkbart bedre enn vanlig DVD eller bedre enn HD DVD fra HD E1?
    Beklager hvis jeg spør dumt.

Gratulerer så mye foresten!
    Det er nok DVD han refererer til, slik jeg leser det i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med ny spiller først og fremst.
    Hvordan er oppstarts tiden på denne spilleren? Og hvordan er den til å laste dvd i forhold til hd-dvd?

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd...

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Area DVD er sammenligner de HD DVD avspillingen med "enormen Level des HD-E1 liegen". Altså den det enormt bra nivået HD-E1 ligger på. Konklusjonen er at HD-XE1 er enda et hakk bedre, men jeg vil tippe du skal ha rimelig bra display for å se denne forbedringen.

De sier også at den er overraskende bra på CD avspilling i tillegg til å være på nivå med langt dyrere DVD spillere :-)

Side 25 av 95 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •