Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 95 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1894
    Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet om det er kommet firmware til XE1 også? Og ikke minst om den fikser "crushed black" problemet som opptrer når man kobler hdmi-dvi? Ser at Toshiba hevder at alle hdmi-dvi issues er fikset, men det hadde vært fint med en bekreftelse fra noen som opplever problemet :-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min E1 for en uke siden og etter en kjapp liten test satte jeg den til å oppgradere via nettet. Dette tok ca. en time og gikk helt uproblematisk. Spilleren har fungert helt fint etter dette. Jeg vet ikke om det var noen issues med den gamle programvaren siden jeg bare gjorde en kort test før jeg oppgraderte.

Dere burde ikke være engstelige for å oppgradere.

Den største irritasjonen med spilleren er at den ikke har noen resume-funksjon som virker. Den har en egen knapp for det men hverken den eller play-knappen fungerer når man har stoppet filmen. Dette er litt ekstra problematisk fordi next-knappen ligger veldig nære stop-knappen og det er fort gjort å trykke feil i mørket.

Det er fint med bookmark-funksjonen, men dessverre ligger denne funksjonen på plata og ikke i spilleren. Derfor virker den ikke med alle titler.

En annen liten detalj er at det går an å dimme display'et men ikke lyset rundt power-knappen. Dette lyset er vanskelig å maskere slik jeg har gjort med andre lamper og display'er som ikke er dimbare (har brukt mørk solfilm beregnet på bilvinduer).

John Roger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Den største irritasjonen med spilleren er at den ikke har noen resume-funksjon som virker. Den har en egen knapp for det men hverken den eller play-knappen fungerer når man har stoppet filmen. Dette er litt ekstra problematisk fordi next-knappen ligger veldig nære stop-knappen og det er fort gjort å trykke feil i mørket.
    Helt klart et stort irritasjonsmoment, spesielt siden spilleren er såpass treg med å spinne igang skivene. Håper virkelig resume-funksjon kan implementeres ved en firmware-fix.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Helt klart et stort irritasjonsmoment, spesielt siden spilleren er såpass treg med å spinne igang skivene. Håper virkelig resume-funksjon kan implementeres ved en firmware-fix.
    Dette med manglende resume funksjon skyldes et problem med produksjonen av HD DVD platene. Det er med andre ord ikke et problem med spillerne, men med platene. Inntill problemet med produksjonen av platene er løst vil dessverre ikke resume virke på noen av spillerne med mindre problemet kan omgås i firmware.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med manglende støtte for "resume" er jo ett gigantisk steg tilbake, til og med vhs klarte jo dette bedre en hd-dvd spillerene :-D.
    Dette er noe produsentene av plantene og spillerene bør fikse umiddelbart, syntes det overhode er rart at formatet ble lansert før dette var i orden.
    Er jo helt inne i hampe******* tungvidt med først og vente til spilleren har startet for så å gå inn i bookmark menyen for å spille av fra der man var kommet.

Hva er poenget med en tast som heter "resume play" når denne funksjonen ikke støttes av formatet :-?.

Hvis blu-ray støtter "resume" er dette nesten ett godt nok argument for å velge det formatet.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det har vært endel forvirringer rundt forskjellene mellom E1 og A2, har Toshiba gitt en offisiell uttalelse. De er som følger:

#Cosmetics
    #PAL
    #Powersupply

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Dette med manglende støtte for "resume" er jo ett gigantisk steg tilbake, til og med vhs klarte jo dette bedre en hd-dvd spillerene :-D.
    Dette er noe produsentene av plantene og spillerene bør fikse umiddelbart, syntes det overhode er rart at formatet ble lansert før dette var i orden.
    Er jo helt inne i hampe******* tungvidt med først og vente til spilleren har startet for så å gå inn i bookmark menyen for å spille av fra der man var kommet.

Hva er poenget med en tast som heter "resume play" når denne funksjonen ikke støttes av formatet :-?.

Hvis blu-ray støtter "resume" er dette nesten ett godt nok argument for å velge det formatet.
    Jeg har egentlig ikke noe syn ene eller andre veien, men: hvor ofte bruker du resume? Så ofte at det er et gigantisk tilbakesteg dersom det mangler? Tror jeg bruker resume 1 gang hver 15. film jeg ser. Normalt ser jeg filmen fra begynnelse til slutt :-)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    De fleste Blu-Ray spillere støtter "resume", men mangler bookmark..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resume på VHS; var ikke det der man stoppet tapen
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Resume på VHS; var ikke det der man stoppet tapen
    Ja, stemmer. Enda ett bevis på att analogt er best:twisted:

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan heller ikke forstå hvorfor noen kan mene at en resume funksjon som ikke fungerer er "et gigantisk steg tilake". Jeg har sett ganske mye DVD, men resume funksjonen kan jeg nesten ikke huske sist jeg brukte. Det hender at jeg setter filmen på pause, men i 99% av tilfellene ser jeg den ferdig. Hva bruker dere resume til hvis det er SÅ viktig?
    Jeg mener at det ville vært ganske merkelig å utsette lanseringen av formatet fordi denne funksjonen ikke var klar!

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå overdriver jeg selvsagt når jeg sier "gigantisk tilbakesteg" :-D, men syntes det er dumt å fjerne funksjoner som er nyttige.

Når det gjelder bruken av "resume" på hd-dvd så er det ikke alltid jeg ser filmer fra start til slutt uten avbrudd og da er det tungvindt å lete seg gjennom kappitelene hvis man har glemt å sette ett bookmark.

Når det gjelder dvd så bruker jeg resume ofte, særlig når det gjelder tv serier, pleier alltid å ha en simpsons disk stående i spilleren.
    Nå har det vel ikke kommet så mange serier på hd-dvd ennå, men når det kommer så vil det være greit om de har fikset denne funksjonen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg enig med oba her,og jeg kan heller ikke huske sist jeg brukte resume. For min del gidder jeg ikke se halve filmer a gangen, og setter kun på en film dersom jeg har mulighet til å se den ferdig.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være enig i at 'resume' ikke betyr så mye når man virkelig skal se på film, men jeg har kjørt noen 'demoer' i det siste og da har det vært et problem at stop-knappen ligger rett over next-knappen. Har man først kommet borti stop-knappen må man begynne helt på nytt. Dette har ikke bare med 'resume' å gjøre, men også layouten av fjernkontrollen.

Med barnefilmer og barn i huset er 'resume' ganske viktig og på dvd-spillerne jeg er vant til er det nesten som med VHS, man kan fortsette der man slapp selv om power har vært skrudd av. Nå har ikke barna fått slippe til med HD-DVD'en ennå, men jeg håper i det minste brukervennligeheten vi kjenner fra DVD fortsatt vil være tilstede på de nye HD-spillerne etterhvert som de blir modne. Hvorfor skal HD-spillerne være noe dårligere enn DVD-spillerne?

Bookmarks er noe jeg er vant til fra HTPC'en og jeg håper inderlig at det er noe som kommer naturlig med HD-formatet fordi det nesten er et must nå man ser på f.eks. tv-serier.

John Roger

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Hvorfor skal HD-spillerne være noe dårligere enn DVD-spillerne?
    Det er ikke spillernes skyld, men HD-DVD-formatet, ref. obas innlegg:

Sitat Opprinnelig postet av oba
    Dette med manglende resume funksjon skyldes et problem med produksjonen av HD DVD platene. Det er med andre ord ikke et problem med spillerne, men med platene. Inntill problemet med produksjonen av platene er løst vil dessverre ikke resume virke på noen av spillerne med mindre problemet kan omgås i firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder denne:Toshiba HD-E1 HD DVD
    må man da ha forsterker med hdmi inngang for å få den true hd lyden?

og hvis man ikke har det så hva bør jeg gjøre for å få best lyd? har ikke hdmi på min forsterker.

er litt grønn på dette området..
    blir ny tv snart så da vil jeg gjøre mer ut av anlegget mitt.med flere høytalere og denne dvd spilleren.få den souround lyden..
    bare brukt to høytalere hjemme nå.

håper noen har noen innspill...

noen her som har prøvd denne dvd spilleren på pioneer 507xa? blir trolig den jeg skal ha

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at du blir knallfornøyd med bildekvaliteten med HD-E1 og Pioneer 507. Men jeg er usikker på om HD-E1 har analoge utganger for TrueHD slik
    HD-XA1 har...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    når det gjelder denne:Toshiba HD-E1 HD DVD
    må man da ha forsterker med hdmi inngang for å få den true hd lyden?

og hvis man ikke har det så hva bør jeg gjøre for å få best lyd? har ikke hdmi på min forsterker.

er litt grønn på dette området..
    blir ny tv snart så da vil jeg gjøre mer ut av anlegget mitt.med flere høytalere og denne dvd spilleren.få den souround lyden..
    bare brukt to høytalere hjemme nå.

håper noen har noen innspill...

noen her som har prøvd denne dvd spilleren på pioneer 507xa? blir trolig den jeg skal ha
    E1 har ikke analoge utganger, så da må du ha receiver med HDMI..
    Ellers vil jeg anbefale deg å vente et par uker til XE1 kommer, så for du toppklasse DVD og HD DVD, den har analoge utganger og.

Absolutt verd å vente på

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når kommer den :-(

Side 23 av 95 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •