Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 95 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1894
    Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Og hva er leveringstiden?
    Litt usikkert. På ordrebekreftelsen min står det ubekreftet levering 8/2, altså i morgen. De opererte også med en annen ubekreftet leveringsdato, 27/2. På Elkjøp fikk jeg beskjed om at de nok kunne bestille spilleren og få den i hus om ca. to uker (men da til 10 000,- og det hjalp ikke å argumentere med 2000kr. lavere nettpris hos Elkjøp). Jeg har Pixelmagic HD-mediabox som jeg kan klare meg med i ventetiden jeg! Har forøvrig lest endel om manglende svartnivå. Det ser ut som om dette er et problem for de som kjører HDMI til DVI og ingen andre. Det har vært foreslått en del fix'er for å omgås problemet (for XA2 med en del justeringsmuligheter) til Toshiba kommer med en firmwarefix som er lovet! En av dem går på å kjøre komponent utgang fra spilleren. Den sender visstnok ut samme oppløsning via komponent! Uansett regner jeg med at problemet løses og jeg blir happy :-)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kontaktet både Toshiba og HQV for å få bekreftet eller avkreftet hvorvidt XE1 har Reon-VX HQV videoprosessoren eller ei. Legger ut svarene her når (hvis...) de kommer.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba Norge:

"Hei XXX
    Jeg kan bekrefte at Toshiba HD-XE1 har Reon-VX HQV videoprosessoren.

Beklager at det tok litt tid med svar, men jeg måtte få dette bekreftet fra Toshibas produkt sjef i UK.

Med vennlig hilsen / Best regards

XXX
    Toshiba Visual Products"

EDIT: HQV USA bekrefter også at den er på plass i XE-1. Så da er den saken avgjort :-)

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har forbruker.no sett på HD-E1. Mye HD for pengene
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Da har forbruker.no sett på HD-E1.
    Det har de, og det står også i testens overskrift: "Toshibas HD DVD-spiller HD-E1 leverer gnistrende og høyoppløste bilder til halve prisen av Blu-ray-konkurrentene."

I hjemmekino.nos produktdatabase finner en følgende, men jeg ville forsikre meg om at Reon-opplysningene var korrekte, noe de altså er:

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Toshiba HD-XE1

Imidlertid er det feil i "Tilkobling" i denne oversikten, for HD-XE1 har ikke SCART, og den skal ha multikanalutgang (5.1 analog).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan HD-XE1 med analog lydutgang gi TrueHD lydformatet ut? Eller er det bare HDMI som gir ut dette?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ihvertfall det jeg tror, og satser på, siden min prosessor ikke har HDMI inn. Fint om andre kan bekrefte dette.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, som alle HD DVD spillere kan HD-XE1 decode TrueHD og den kan sende dette ut via HDMI eller via de analoge utgangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Ja, som alle HD DVD spillere kan HD-XE1 decode TrueHD og den kan sende dette ut via HDMI eller via de analoge utgangene.
    Det er jo flott! Da slipper jeg å kjøpe en TruHD receiver også for å utnytte dette. :-D

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt usikker nå...

Har en E1 på vei fra Netthandelen.
    Har prøvd å søke meg fram til om den har både coax og optisk utgang. Noen bilder viser ikke coax og andre steder står det at det er coax
    Kan noen med en E1 bekrefte hva som egentlig finnes på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E1 har kun optisk digitalutgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhm... mange sider her (gadd ikke lese alle sorry...)

Men, HD-(X)E1 skjønner vel ikke "soner" meg bekjent... men gjelder dette kun HD-DVD plater eller også DVD plater... mao. vil en europeisk Toshiba HD-(X)E1 kunne spille av US R1 NTSC DVD'er? Prøver å finne ut av hvor mange bokser jeg må ha stående nede i racket tilkoblet projektoren... og det er litt av et puslespill.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Uhm... mange sider her (gadd ikke lese alle sorry...)

Men, HD-(X)E1 skjønner vel ikke "soner" meg bekjent... men gjelder dette kun HD-DVD plater eller også DVD plater... mao. vil en europeisk Toshiba HD-(X)E1 kunne spille av US R1 NTSC DVD'er? Prøver å finne ut av hvor mange bokser jeg må ha stående nede i racket tilkoblet projektoren... og det er litt av et puslespill.
    Kun sone 2 DVD desverre.
    men det er snakket om en sonefrigjøring, men vet ikke hvor langt dette er kommet.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny firmware til HD-E1

Dette er kanskje gammelt nytt, men jeg fikk denne meldingen fra Toshiba idag:

Firmware Update Version: 1.205
    Applicable Models: HD-E1

Overview:
    This firmware update addresses certain disc playback and HDMI/DVI related problems identified by Toshiba.

...

Frequently Asked Questions:
    Q1. The HDMI output doesn’t work or works intermittently with the HDMI or DVI input on my HDTV or monitor. Does the new firmware address this problem?

A1. Yes. The firmware update will fix any problems with HDMI and DVI connectivity. Should you continue to experience problems, please contact Toshiba Customer Service.

Q2. During HD DVD playback I sometimes experience pixelization or ‘block noise’. Sometimes playback stops. Sometimes, playback is not smooth. Does the new firmware address these issues?

A2. Yes. The firmware update addresses a number of playability issues. You should also check that the disc is clean. If the disc does not operate at all, check that you have inserted the disc the right way up. If you continue to experience problems, please contact Toshiba Customer Service.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den i dag jeg også, selv om jeg registrerte meg for god tid siden og det er flere uker siden oppdateringen var ute. Men min spiller har fungert prikkfritt på alle titler til nå. Så jeg venter litt før jeg gjør noe.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Fikk den i dag jeg også, selv om jeg registrerte meg for god tid siden og det er flere uker siden oppdateringen var ute. Men min spiller har fungert prikkfritt på alle titler til nå. Så jeg venter litt før jeg gjør noe.
    Andre har nevnt v1.2 her tidligere, men dette er kanskje en litt nyere versjon, siden det her er snakk om 1.205? Jeg vil sjekke ut dette når jeg kommer hjem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så mao. siden brorparten av mine DVD'er er Sone 1 må jeg belage med på å beholde en "vanlig" DVD spiller i tillegg til evt. HD eneheter... hm... dumt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    så mao. siden brorparten av mine DVD'er er Sone 1 må jeg belage med på å beholde en "vanlig" DVD spiller i tillegg til evt. HD eneheter... hm... dumt.
    Du kan beholde den enn så lenge, og selge den når (i verste fall hvis) regionhack for XE1 dukker opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Andre har nevnt v1.2 her tidligere, men dette er kanskje en litt nyere versjon, siden det her er snakk om 1.205? Jeg vil sjekke ut dette når jeg kommer hjem.
    Fint - da bruker jeg deg som forsøkskanin :-D

1.205 - ja kanskje det er en endring der? Det var nemlig noen på avforums.com (det engelske forumet) som søyt litt og mente at spilleren deres hadde fått noe rust med valg av oppløsning ut etter de oppdaterte til 1.2. Men den siste ukene har jeg ikke lest noe mere om det, så kanskje de bare oppdaget noe som var der før de oppdaterte også. Aner ikke.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Fint - da bruker jeg deg som forsøkskanin :-D

1.205 - ja kanskje det er en endring der?
    Det ser ut til at det egentlig er snakk om samme versjon (Toshiba har bare vært trege med å sende ut epost...):

New HD-E1 update available............ - AV Forums

Side 22 av 95 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •