Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 95 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1894
    Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At toshibaen (E1 i hvertfall) ikke viser BTB er IKKE et problem med displayet.
    Når jeg kobler min benq 8720 til toshibaen får jeg ikke BTB. Kobler jeg benqen til PC får jeg derimot BTB.

SÅ: Helt klart en issue med toshibaen.

Mulig enhanced black level i ex1 har med dette å gjøre, men såvidt jeg husker fra noen tråder på avsforum, så viser heller ikke xa2 BTB, så da spørs det vel om ex1 er noe annerledes.

Trodde valget mellom IRE 7.5 og IRE 0 ikke egentlig hadde med BTB eller WTW å gjøre?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    t toshibaen (E1 i hvertfall) ikke viser BTB er IKKE et problem med displayet.
    Når jeg kobler min benq 8720 til toshibaen får jeg ikke BTB. Kobler jeg benqen til PC får jeg derimot BTB.

SÅ: Helt klart en issue med toshibaen.

Mulig enhanced black level i ex1 har med dette å gjøre, men såvidt jeg husker fra noen tråder på avsforum, så viser heller ikke xa2 BTB, så da spørs det vel om ex1 er noe annerledes.

Trodde valget mellom IRE 7.5 og IRE 0 ikke egentlig hadde med BTB eller WTW å gjøre?
    Det er ikke en issue med projektorern din (som du sier), men at Toshibaen kutter på 7.5IRE, og ikke viser noe under. Derfor viser heller ikke BTB som er 0IRE.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva trengs for å få eventuelt utbytte av BTB? På min projektor innebærer BTB eller 0IRE at alle detaljer i mørkt/sort forsvinner, og økt brightness gjør bare resten av bildet melkeaktig. Har jeg for dårlig PJ eller er bare BTB for de med CRT-PJ?

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for informative svar og beklager dobbelpostingen min tidligere :-) Det gikk litt fort i svingene på jobb i dag! Hvis BTB er mulig ved fremtidige softwareoppgraderinger kan det godt være jeg beholder E1'en min likevel. Jeg er svært imponert over oppskaleringen denne spilleren leverer, og jeg er vant med SDI signal via Crystalio scaler! Mange av superlativene som er gitt til XA2 spilleren på oppskalert SD materiale, er de samme tingene jeg har latt meg imponere over. En 3d følelse og skarphet i bildet som er meget bra. Synes også at fargegjengivelsen er meget bra. Jeg savner BTB, muligens fordi jeg er vant med dette og fordi jeg har proffkalibrert CRT projektor, som forøvrig trenger ny kalibrering før jeg konkluderer helt. Kalibrering er bestilt, men jeg kjenner at det nykker i lysten på XE1 spilleren når jeg har lest tråden på AVS forum som føllger etter testen som er referert her i tråden.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Personlig kan jeg ikke si at jeg føler jeg går glippa av noe med min HD E1 - og evt manglende BTB. Men mister man ikke detaljer i mørke områder uten BTB? Eller er det bare bull?
    BTB er per definisjon en verdi du *ikke* skal se på skjermen din. Så snart du ser den "fargen", så skal du justere ned brightnessen til den forsvinner.. Det er kun en litt enklere måte å sjekke at du har nådd "bånn" av gråskalaen. Dette gjøres like enkelt med å bruke et helt standard kalibreringspattern, ala det du finner på filmer med THX optimizer, jeg har aldri brukt BTB for å stille hvittnivå uansett..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke moderator slår meg i hodet for jeg nevner en HD DVD filmtittel.. Jeg drev litt i kveld og prøvde meg (nok en gang) på kalibrering av projektor sammen med HD E1. THX optimizer fra Star Wars, DVE plata... Med "riktig" (med mine begrensede kunnskaper og mitt instrument MKII Eyeball) kalibrering gjort med disse platene så synes jeg en del HD DVD filmer har vært litt mørke. Og jeg lurte en stund på om det ble noe "feil" i forhold til projektoren min å kaliberer den med sd dvd tittel for å se på hd dvd titler. Er ikke all verdens inne alt det der ennå. Men så oppdaget jeg noe artig for etterpå puttet jeg inn Studio Canals "The Pianist" HD DVD, og den hadde ikke bare norsk tekst, men også norske on screen menyer! Pluss at den hadde kalibrering for lyd og bilde... Jepp, et bilde testmønster med sort og hvitt graderinger bl.a. og en stor X midt i det sorte partiet som jeg da heller aldri fikk fram på min projektor. Man skulle stille lysstyrke sto det i hjelpeteksten (brightness) til X'n ble synlig og så senke det til akkurat at den forsvant. Men i likeht med min sd dvd kalibreringstitler så gikk det ikke.

Ikke noe ny informasjon angående BTB saken på HD E1, men tror faktisk ingen av de andre HD DVD titlene mine har slik kalibreringsmeny for lyd og bilde.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nok av viftestøyen fra 360'en når jeg spillte av hd filmer, gikk derfor til innkjøp av en E1 idag. Selv om man så vidt kan høre viften er det ikke noe plagsomt.
    Må si at jeg er meget godt fornøyd med den så langt.
    Hadde fra før en Denon 1920 dvd spiller og denne toshibaen er mist like god på standard dvd'er.

Noen som vet når det kommer en "hack" slik at man kan spille sone 1 filmer?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    BTB er per definisjon en verdi du *ikke* skal se på skjermen din. Så snart du ser den "fargen", så skal du justere ned brightnessen til den forsvinner.. Det er kun en litt enklere måte å sjekke at du har nådd "bånn" av gråskalaen. Dette gjøres like enkelt med å bruke et helt standard kalibreringspattern, ala det du finner på filmer med THX optimizer, jeg har aldri brukt BTB for å stille hvittnivå uansett..
    Ja grovt sett er vel dette riktig, men det er en grunn til at noen av oss får projektoren vår kalibrert av proffer, der blant annet gråskala blir kalibrert. Jeg kan love at det er en kjempeforskjell kontra en "selv"kalibrert projektor (i hvertfall på CRT) Det jeg ser når jeg setter HE-1 inn som bildekilde, er at det blir færre detaljer i mørke partier av filmer. Hvis jeg justerer opp brightness, sliter jeg med å få absolutt sort på CRT'en min. Siden dette er en av de absolutte styrkene med CRT projektor, blir det veldig merkbart når man ikke oppnår fullstendig sort! For meg blir det som om mye av dynamikken i bildet forsvinner, og jeg sitter og irriterer meg over dette! Som sagt, kan det være at dette irritasjonsmomentet forsvinner når Bjørn får kloa i projektoren min og får kalibrert den på nytt! Noen som vet når XE-1 er i butikkhyllene, og hvor de ankommer først?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    JNoen som vet når XE-1 er i butikkhyllene, og hvor de ankommer først?
    Stiller meg bak dette spørsmålet!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Stiller meg bak dette spørsmålet!
    Passerer du Elkjøp giganten på Forus i løpet av dagen? Første butikk i distriktet som tok inn HE-1 og HD-DVD videoer. Hvis du stikker innom der og spør, tror jeg det er den beste lokale muligheten. Skal stikke innom selv hvis jeg passerer i løpet av dagen. Det er der jeg vurderer å benytte meg av 30 dagers retur rett på HE-1 spilleren min. Fint hvis du gidder å fortelle hva du evt. finner ut :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do, gut_man.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg! Hellnoob, jeg var innom Elkjøp på Forus. De var alt for dyre, samt at de ikke hadde peil på når de fikk inn XE1. Jeg har akkurat bestilt meg en XE-1 på Netshop. Min E1 går i retur til Elkjøp på 30 dagers garantien. De hadde forresten to stk igjen i butikken på Forus. Huff, for å dra innlegget litt mer tilbake til topic så har jeg etter noen runder med meg selv, funnet ut at jeg med en DVD samling på rundt 5-600 filmer trenger en spiller som er god på upsampling, så får HD-DVD biten bli en bonus (en rimelig kul og stor en). Gidder ikke å selge SD-dvd'ene mine for å kjøpe alle på HD-DVD. SD får duge for de filmene jeg har en stund!

Etter de tilbakemeldingene XA2 får på AVS forum, blir 2500 i mellomlegg rimelig :-) Jeg er også litt mer fremtidssikker (hvis man kan kalle noen av hd-mediene for det i disse hd krigstider) i forhold til at min neste projektor helt avgjort blir en 1080p sak (satser på å kjøpe om ca. et år, må spare opp litt penger først, og er fristet av JVC-HD1. Får se hva som frister av tilgjengelige projektorer når den tid kommer). Da vil jeg gjerne ha en kilde som gjør at jeg kan hente maks utav projektoren. He he, nå kommer det sikkert heftigere og bedre signalkilder også i løpet av året, men man kan da ikke sitte på gjerdet å vente i all evighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på å kjøpe XE-1, men før jeg gjør det, hvilke andre merker vil komme med HD-DVD spillere i nærmeste fremtid (feks før sommeren)? Hva betalte du for XE-1, leveringsdato? Jeg har funnet ut at en sqeezebox + HD DVD spiller vil være dekkende for mine AV behov. Noen som har lenk til litt bilder av XE-1?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProZac
    Lurer litt på å kjøpe XE-1, men før jeg gjør det, hvilke andre merker vil komme med HD-DVD spillere i nærmeste fremtid (feks før sommeren)? Hva betalte du for XE-1, leveringsdato? Jeg har funnet ut at en sqeezebox + HD DVD spiller vil være dekkende for mine AV behov. Noen som har lenk til litt bilder av XE-1?
    Her er finner du bilder av HD-XE1:
    Image Gallery | HD-XE1 HD DVD player | Toshiba HD DVD | the next generation DVD format

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste i Hjemmekino idag at ifølge den norske importøren er HD-E1 og HD-XE1 basert på en oppdatert versjon av henholdsvis HD-A1 og HD-XA1, og ikke HD-A2 og HD-XA2 som tidligere antatt. Dette var nytt for meg. Dvs at sannsynnligheten for at HD-XE1 har HVQ's Reon chip er betraktelig redusert og dermed er kanskje også et av det beste kjøpsargumentene. Stemmer dette?

Selv sitter jeg foreløpig med en HD-E1, som jeg forøvrig er fornøyd med i mitt oppsett, selv om den i en direkte sammenligning med Denon 2930 kommer til kort. Anfield og jeg fikk testet HD-E1 mot Denon 2930 igår. Generelt vil jeg si at jeg opplevde at Denon 2930 hadde et noe skarpere bilde og med bedre fargegjengivelse, men at HD-E1 hadde et roligere bilde.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei den infoen stemmer så vidt meg bekjent ikke. Har sjekket med importøren som kunne fortelle at E1 er en europeisk A2 og EX1 er en europeisk AX2. De har rett og slett hoppet bukk over en generasjon her i Europa, men burde kanskje for enkelhets skyld kalt spillerne henholdsvis E2 og EX2 for å unngå denne forvirrelsen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Jeg har akkurat bestilt meg en XE-1 på Netshop.
    Og hva er leveringstiden?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den kommer til Norge om ca tre uker.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Generelt vil jeg si at jeg opplevde at Denon 2930 hadde et noe skarpere bilde og med bedre fargegjengivelse, men at HD-E1 hadde et roligere bilde.
    Hva mener du med roligere bilde? Og hvordan vil du da beskrive "uroligheten" i 2930s bilde?

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et roligere bilde mener jeg at bildet på HD-E1 virker "myker" eller mindre detaljert, ikke at bildet til Denon er urolig. Det kan muligens bedre forklares at det oppleves som om det er et lite slør over bildet på HD-E1 iforhold til 2930. Men som sagt er dette nyanser på micronivå.

Side 21 av 95 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •